بازدید 4425

داعش ۳۰ تن را در حویجه عراق اعدام کرد

شیخ قبیله‌های العبید در عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش ۳۰ تن از ساکنان این منطقه را که اکثرا زن و کودک بودند،‌ به جرم ترک آنچه "سرزمین خلافت"‌ می‌خواند، اعدام کرد.
کد خبر: ۷۰۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ 19 June 2017
شیخ قبیله‌های العبید در عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش ۳۰ تن از ساکنان این منطقه را که اکثرا زن و کودک بودند،‌ به جرم ترک آنچه "سرزمین خلافت"‌ می‌خواند، اعدام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، انور العاصی، شیخ قبیله‌های العبید در عراق اظهار داشت: داعش در شهر الحویجه ۳۰ غیرنظامی را که اکثرا زن و کودک بودند،‌ به جرم فرار از مناطق الحویجه در جنوب غربی کرکوک با شلیک گلوله اعدام کرد.

به گفته العاصی، این خانواده‌ها در حال فرار به سمت منطقه العلم در استان صلاح الدین بودند.

شیخ قبایل العبید که ناظر بر نیروی آزادکننده شهر الحویجه است، با اشاره به وجود حدود ۳۰۰۰ غایب و بازداشتی و نابودی صدها خانه و ساختمان دولتی در مناطق جنوبی و غربی کرکوک افزود: تعداد کسانی که داعش از ژوئیه ۲۰۱۴ تاکنون در این مناطق اعدام کرده به حدود ۱۰۰۰ مرد و جوان می‌رسد.

العاصی ادامه داد: بیش از ۶۵۰ غیرنظامی هنگام عبور از مسیرهای سخت و مرگبار در کوه‌های "حمرین" واقع در غرب و شرق الحویجه و فرار به سمت کرکوک در پی روبرو شدن با مخفی‌گاه‌های داعش و یا در اثر انفجار بمب‌هایی که در این مسیرها، جاده‌ها و روستاها کار گذاشته شده بودند و یا با تیراندازی‌های داعشی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور و فرماندهی عملیات مشترک در عراق آزادسازی فوری الحویجه با هماهنگی کمیته امنیتی استان کرکوک و فرماندهی حشد شعبی و پیشمرگ‌ها را خواستار شد و گفت: الحویجه اولین شهر در جهان است که بیش از یک سال و نیم محاصره بود وساکنانش هر روز از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

گروه تروریستی داعش همچنان بر این شهر و چند منطقه در جنوب کرکوک کنترل دارد و این مناطق پایگاه‌های مهمی برای داعش محسوب می‌شوند و این گروه تروریستی از آنها برای حمله به استان صلاح‌الدین و اطراف کرکوک استفاده می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر