بازدید 4208

اپوزیسیون انگلیس: نخست‌وزیر، صلاحیت ندارد

رهبر اپوزیسیون بریتانیا گفت: با توجه به نتیجه بد انتخابات سراسری در این کشور و شکست حزب حاکم، نخست‌وزیر اکنون صلاحیت لازم را ندارد.
کد خبر: ۷۰۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 18 June 2017
رهبر اپوزیسیون بریتانیا گفت: با توجه به نتیجه بد انتخابات سراسری در این کشور و شکست حزب حاکم، نخست‌وزیر اکنون صلاحیت لازم را ندارد.

به گزارش فارس، جرمی کوربین رهبر اپوزیسیون بریتانیا روز یکشنبه (امروز) گفت در آستانه شروع مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) نخست وزیر صلاحیت ندارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کوربین گفت با توجه به شکست ترزا می نخست وزیر بریتانیا در انتخابات ده روز پیش، وی دیگر صلاحیت و اعتبار لازم را ندارد.

سخنگوی برگزیت حزب اپوزسیون کارگر هم به بی‌بی‌سی گفت در حالی که مذاکرات برگزیت به زودی شروع می‌شود، بریتانیا در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.

خانم می دو ماه پیش ناگهان اعلام کرد انتخابات زودتراز موعد در روز 8 ژوئن برگزار شود. وی امیدوار بود حزبش با کسب کرسی‌های بیشتری در پارلمان دولتی یکپارچه و قوی تشکیل می‌دهد تا وارد مذاکرات برگزیت شود.

علی‌رغم پیش‌بینی ترزا می، نتیجه انتخابات ده رو پیش بریتانیا بدین ترتیب رقم خورد که حزب حاکم محافظه‌کار نه تنها کرسی‌های پیشین را از دست داد بلکه نتوانست حداقل کرسی‌های لازم برای تشکیل دولت یکپارچه را به دست آورد

با وجود آنکه محافظه‌کاران بریتانیا اعلام کردند با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی ائتلاف می‌کنند تا به حداکثر مطلق آراء دست یابند، اما هنوز به توافقات نهایی نرسیده و در حال حاضر ترزا می دولت حداقلی تشکیل داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان