بازدید 5022
برای چهارمین بار؛

زلزله خرم‌آباد را لرزاند

کد خبر: ۷۰۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 18 June 2017
دقایقی قبل زلزله خرم‌آباد مرکز استان لرستان را لرزاند.

به گزارش مهر، دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای نسبتاً شدید حوالی خرم‌آباد در استان لرستان را لرزاند که وقوع این زلزله توسط بیشتر مردم این شهر احساس شد. این زمین‌لرزه به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد. زمان ثبت این زمین‌لرزه ۱۶ و ۲۴ دقیقه و یک ثانیه بوده است.

مطابق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری این زلزله در طول جغرافیایی ۴۸.۴ و عرض ۳۳.۵۳ رخ‌داده است.
 
زلزله خرم‌آباد را لرزاند

این زمین لرزه در حالی رخ می دهد که بامداد امروز نیز سه زمین لرزه در شهرستان خرم آباد رخ داده بود. یکی از این زلزله ها با شدت ۲.۲ ریشتر در ساعت ۳ و ۴۴ دقیقه و ۳۷ ثانیه رخ داد.
 
زلزله خرم‌آباد را لرزاند 

عمق وقوع این زمین‌لرزه ۱۰ کیلومتر و مرکز این زمین‌لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۳۳.۵۲۷ و ۴۸.۳۸۰ بود.

وقوع این زمین‌لرزه‌ها در حالی است که از بامداد امروز سپیددشت از توابع شهرستان خرم‌آباد با وقوع دو زلزله خفیف تکان خورده است.

اولین زلزله در ساعت یک و ۴ دقیقه و ۱۲ ثانیه با شدت ۲.۲ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری سپیددشت رخ داد. زلزله دوم نیز با شدت ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین طی ساعت ۳ و ۹ دقیقه و سه ثانیه این منطقه را لرزاند.

هنوز از وقوع این زمین‌لرزه‌ها خساراتی گزارش نشده است.

بنابراین گزارش، استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه‌ای زمین‌ساخت زاگرس از نواحی زلزله‌خیز کشور است که وقوع زمین‌لرزه‌های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه‌خیزی استان لرستان محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان