بازدید 21075

توضیح الله‌کرم درباره بنر جنجالی و «آتش به اختیار»

کد خبر: ۷۰۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 18 June 2017
«آتش به اختيار عليه مسوولانيم، نه زنان» اين توضيح حسين‌الله‌كرم، دبيركل انصار حزب‌الله است در مورد بيانيه‌اي كه روز گذشته از سوي شوراي هماهنگي انصار حزب‌الله منتشر شده است.

«اعتماد» در ادامه نوشت: در روزهايي كه انصار حزب‌الله در حال جمع‌آوري نزديك به ٤٠ هزار امضا يعني همان ميزان رايي كه حسين ‌الله‌كرم در انتخابات شوراي شهر پايتخت آورده، هستند بسياري در فكر بند آخر نامه آنها خطاب به رييس قوه قضاييه هستند. آنجايي كه خطاب به رييس قوه قضاييه اعلام كرده بودند اگر اقدام عملي در راستاي جلوگيري از حضور زنان در ورزشگاه‌ها نشود خودشان «آتش به اختيار» اقدام خواهند كرد.

او اما تاكيد مي‌كند كه اين آتش به اختيار جنبه عملياتي نخواهد داشت. نه حالا بلكه هيچ زمان ديگري در جمهوري اسلامي افسران جنگ نرم به دنبال آتش به اختيار نبوده‌اند و نيستند. مي‌گويد به حكمي كه قوه قضاييه در مورد شكايتشان از وزارت ورزش و جوانان صادر مي‌كند گردن مي‌نهند و نمي‌خواهند اقدام عملياتي خشني داشته باشند.

نگاه حسين‌الله‌كرم دبيركل انصار حزب‌الله آن نگاهي نيست كه انتظارش مي‌رود. بارها در طول مذاكره تاكيد مي‌كند كه «اصل حضور زنان در ورزشگاه‌ها را پذيرفته‌اند». مي‌گويد تنها نگراني‌اش حواشي هيجانات تماشاگران مرد است كه ممكن است زنان را سرخورده كند.

متن گفت‌وگو با حسين ‌الله‌كرم در ارتباط با اقدامات انصار حزب‌الله براي جلوگيري از حضور زنان در ورزشگاه‌ها را در ادامه مي‌خوانيد:

سوال اول من در ارتباط با بيانيه و نامه سرگشاده‌اي است كه در اعتراض به حضور زنان به عنوان تماشاچي مسابقات واليبال داشته‌ايد. براي اين بيانيه روز جمعه در حاشيه نماز جمعه، امضا جمع‌آوري شد. مي‌توانم بدانم كه دقيقا چند امضا براي آن جمع‌آوري كرده‌ايد؟

تاكنون حداقل ده‌ها امضا جمع كرده‌ايم و در حال جمع‌آوري امضاهاي ديگري هم هستيم. به نظرم مي‌آيد كه حداقل همان ٤٠ هزار رايي كه در انتخابات شوراي شهر تهران آوردم اين بيانيه را امضا خواهند كرد. به دنبال جمع‌آوري همان ٤٠ هزار امضا هستيم و تا آن زمان جمع‌آوري امضاها را ادامه خواهيم داد.

دوست دارم بدانم كه دغدغه و نگراني اصلي شما چيست؟ تصور مي‌كنيد كه حضور زنان به عنوان تماشاچي مسابقات واليبال يا هر مسابقه ديگري چه مشكلاتي را ايجاد مي‌كند كه براي جلوگيري از آن به دنبال جمع‌آوري امضا هستيد؟

من داستاني را براي شما نقل مي‌كنم. فردي را ديدند كه شبانه در حال بريدن قفلي بود. از او پرسيدند كه چه‌كار مي‌كني؟ گفت دارم تار مي‌زنم. پرسيدند پس صدايش كو؟ گفت فردا صدايش در مي‌آيد. مباحث اجتماعي و دغدغه‌هايي از اين دست مساله‌اي نسيت كه در همان لحظه بتوان آن را مشاهده كرد. بحث عفت عمومي و عفاف جامعه مسائلي نيستند كه در يك لحظه تخريب و در يك لحظه آباد شوند. اينها در اثر اعمال ما ممكن است كاهش يا افزايش پيدا كند. در جامعه‌اي كه خانواده به عنوان پايه و اساس حركت اصلي نظام اسلامي قرار دارد، عفاف اجتماعي گوهري است كه بايد مورد حفاظت قرار بگيرد تا در راستاي آن، خانواده هم مورد حفاظت قرار بگيرد و در رده‌هاي بعدي اين مساله به نظام اسلامي هم خواهد رسيد.

تا سال ٩٣ زنان اين اجازه را داشتند كه براي تماشاي مسابقاتي مثل واليبال در ورزشگاه‌ها حضور پيدا كنند. در آن زمان چنين اعتراضاتي داشتيد يا اينكه اصلا به دنبال اقدام عملي بوديد؟

در مورد مسائل شرعي گاهي در اصل حضور، مشكل و فسادي نهفته است و گاهي از مواقع در حاشيه آن ممكن است مسائلي رخ بدهد. كنسرت را براي شما مثال مي‌زنم. كنسرت اساسا مساله‌اي نيست كه با آن مخالفتي صورت بگيرد. خصوصا وقتي كنسرتي باشد كه وزارت ارشاد براي آن مجوز صادر كرده باشد. اما مسائلي كه در حواشي آن به وجود مي‌آيد يا مفاسدي كه مي‌تواند در اصل كنسرت شكل بگيرد مي‌تواند مورد توجه باشد. اساسا حضور زنان در ورزشگاه‌ها مساله اصلي نيست. مساله اصلي جهت و مفاسد مربوط به آن است كه اين بايد مورد توجه قرار بگيرد. حتما قبلا نيروي انتظامي اعلام مي‌كرد كه ما قادر به مهار مفاسد و حواشي و جهت‌گيري‌هاي غير اخلاقي كه ممكن است در اثر هيجانات مسابقه به وجود بيايد، هستيم. اين مساله تا سال ٩٣ مهار مي‌شد و به مساله سياسي تبديل نشده بود. وقتي سياسي شد به نحوي از آن مهار عبور كرد و ما شاهد اين بوديم كه حاشيه بر متن غلبه كرد. متن، عبارت بود از حضور زنان در ورزشگاه‌ها، اما حواشي آن‌كه مي‌تواند مفاسد ناشي از هيجانات را به وجود بياورد مورد توجه است. به نظر بنده ناجا نتوانسته اين هيجانات را مهار كند و بنابراين بايد به قوانين خودشان که در دستور كار قرار دارد پايبند باشند. وزارت كشور به نيروي انتظامي دستور داد و حضور زنان را در ورزشگاه‌ها ممنوع اعلام كرد و همچنين آيات عظام مثل مكارم شيرازي و جعفر سبحاني اعلام كردند كه ورود زنان به ورزشگاه‌ها جايز نيست. موضوع البته در زماني است كه مردان در حال مسابقه دادن هستند. اين همان مساله هيجانات منفي ناشي از شكست يا درگيري‌هاي ميان تماشاچيان است كه مساله ايجاد مي‌كند. در مسابقات مردان كه تماشاچي‌ها همگي مرد هستند هم كار به درگيري و زد و خورد كشيده مي‌شود. اين عفت و عفاف اجتماعي زنان است كه در چنين شرايطي مورد حمله قرار مي‌گيرد و بر همين اساس ما بعد از سال ٩٣ به اين مسائل بازگشت دوباره‌اي كرديم تا مشكلات ناشي از هيجانات شكست‌ها كه در عفاف و حجاب تاثيرگذار است را مورد توجه قرار دهيم.

در نامه سرگشاده‌تان خطاب به قوه‌قضاييه، دقيقا چه درخواستي داريد؟ مي‌خواهيد كه حكمي عليه حضور زنان در ورزشگاه‌ها صادر شود؟ دقيقا خواسته‌تان چيست؟

دو موضوع است. يكي نامه سرگشاده‌اي است كه به آقاي سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان نوشتيم و در آن سه نكته را متذكر شديم و گفتيم كه بنا به سه دليل شما نبايد ورود زنان به ورزشگاه را عادي مي‌كرديد. اينكه مي‌گويم عادي مي‌كرديد هم به اين دليل است كه زمينه‌ها و سوابقي دارد. يكي دستور مقام معظم رهبري در گزارش فرمانده نيروي انتظامي در دولت اصلاحات بود كه ورود زنان به ورزشگاه ممنوع و خلاف اعلام شده بود. مساله دوم بر اساس همان دستور وزارت كشور به نيروي انتظامي بود كه ورود زنان مجاز شمرده نشده بود و بحث سوم نظر صريح آيات عظام بود كه به آقاي سلطاني‌فر متذكر شديم كه در گذشته تنها ٦٠ نفر از خانواده‌هاي ورزشكاران يا زنان واليباليست‌ها براي استفاده از تكنيك‌ها مي‌توانستند حضور پيدا كنند، اين حالا به ٥٠٠ نفر افزايش پيدا كرده است. اصل كشاندن زنان به مسابقه واليبال مردان، طبق دلايلي كه ما آورديم نبايد صورت بگيرد. اين نامه سرگشاده ما خطاب به وزير ورزش بود كه جنبه امر به معروف و نهي از منكر داشت. اما در قوه قضاييه ما شكايت كرديم. به قوه قضاييه اعلام كرديم كه مسوولان اجازه چنين كاري را نداشتند. ما امر به معروف كرديم و آنها هم نهي از منكر شدند و حالا قوه قضاييه بيايد و قضاوت كند و حكم بدهد. ما به آن حكم گردن مي‌نهيم.

در نامه‌تان اشاره كرده‌ايد كه اگر قوه قضاييه اقدام عملي نكند خودتان دست به كار مي‌شويد و با استفاده از لفظ آتش به اختيار رهبري وارد ميدان مي‌شويد. دقيقا تعبير شما از لفظ آتش به اختيار رهبري چيست؟

گرچه لفظ آتش به اختيار يك راهبرد نظامي است اما يك استراتژي است كه مي‌تواند مباني و راهبردهاي موضوع را در مسائل سياسي، اقتصادي و اجتماعي مورد توجه قرار بدهد. به نظر بنده آتش به اختيار همان اختياري است كه به نيروهاي رده‌هاي پايين و معمولي داده مي‌شود. چرا كه ممكن است فرماندهي دچار خلل شود يا آنكه فرماندهي به تصرف نيروهاي مقابل دربيايد يا بر اثر دلايلي ارتباط قطع شود و موجب خلل در ميان مركز تصميم‌گيري و مجاهدان شود. در اين صورت كه مجريان، اداره و رهبري و هدايت نمي‌شوند چاره‌اي به جز آتش به اختيار ندارند و آن چيزي كه در حفظ خودشان و محيطشان لازم است، بايد به كار گيرند. اين وضعيت ممكن است كه در مراكز تصميم‌گيري به وجود بيايد. شما نگاه كنيد در مسائل فرهنگي وقتي جامعه‌اي تحت جنگ نرم قرار دارد و هدف جنگ نرم هم اين است كه تصميم‌گيري مسوولان از عناصر اصلي به عوامل فرعي تبديل شود، در اين وضعيت نيروها و افراد كه در اجتماع در حال زندگي و به تعبير مقام معظم رهبري افسران جنگ نرم هستند آتش به اختيار خواهند بود كه وارد عمل شوند. اما آنچه كه ما در اين موضوع مطرح كرديم اين است كه در مساله واليبال و حضور زنان بايد توجه داشته باشيم كه دستگاه‌هاي تصميم‌گيري دچار خلل نشوند. زماني وجود دارد كه براي اينكه تيم ملي ايران به مسابقات جهاني برود و آنها را ميزباني كند، بر اساس قوانين بين‌المللي بايد از حضور زنان استقبال كنيم. ما اين را پذيرفتيم كه زنان مي‌توانند وارد اين مكان‌ها شوند و اشكالي برايشان نيست. اما وضعيت ورزشگاه‌ها و هيجانات اجازه اين كار را نمي‌دهد. علاوه بر اينكه ما در اين مسائل داراي تحفظ‌هايي هستيم، در عمل هم بايد اين وضعيت را حراست كنيم. مثلا نيروي انتظامي مي‌گويد كه قادر به مهار ٦٠ نفر به شكل لازم است اما بر اين وضعيت زماني كه تعداد به ٥٠٠ نفر مي‌رسد شرايط ديگري حاكم است و وقتي ما اين شرايط را مي‌بينيم مخالفت مي‌كنيم. به دنبال اين هستيم كه نكند روال تصميم‌گيري دچار خلل شده؟ و در اين وضعيت است كه آتش به اختيار، عملياتي خواهد شد.

با توجه به توضيحاتي كه داديد آيا ممكن است در صورت آنكه قوه قضاييه حكم مورد نظر شما را ندهد همراه با آن افرادي كه اين نامه را امضا مي‌كنند اقدام عملياتي كنيد؟

اين بستگي به خلل ايجادشده در مركز تصميم‌گيري دارد. گاهي اوقات ممكن است كه با برگزاري يك نشست متوجه شويم كه اين خلل ايجاد نشده است و امكان مهار وجود دارد. گاهي اوقات كه الان هم در همان شرايط به سر مي‌بريم متوجه مي‌شويم كه از ٦٠ نفري كه در دوره گذشته با وزارت ورزش براي حضورشان به توافق رسيديم به صورت ناگهاني در دوره بعد به دو هزار نفر برسد و اين روند همين طور ادامه پيدا كند، در حالي كه حواشي و مفاسد ناشي از آن را نمي‌توانيم مهار كنيم. در اين صورت هست كه ما آتش به اختيار را به شكل بند «م» وصيت‌نامه حضرت امام در خواهيم آورد. ما مي‌دانيم كه قوه قضاييه حتما رسيدگي مي‌كند و پاسخ ما را خواهد داد. زماني كه شما فكر مي‌كنيد آتش به اختيار عملياتي خواهد شد حتما موقعي است كه قوه قضاييه، نيروي انتظامي و مسوولان محترم ورزش و جوانان به ما پاسخ‌هايي بدهند كه فكر كنيم در ستادهاي تصميم‌گيري خللي وجود دارد. قطعا در آن زمان ما آتش اختيار را اجرا مي‌كنيم اما من فكر نمي‌كنم كه با وجود اين دستگاه‌هايي كه اشاره كردم ما به چنين وضعيتي برسيم. اما آتش به اختيار قطعا زماني رخ خواهد داد كه خلل در دستگاه‌هاي تصميم‌گيري مشهود باشد و همه متوجه آن باشند.

با ساير گروه‌هاي سياسي و مذهبي در اين مورد رايزني داشته‌ايد؟ در دو روز گذشته حتي رسانه‌هاي اصولگرا هم چنين بيانيه‌اي را تكذيب مي‌كردند و اين نشان مي‌دهد كه آنها بي‌خبر بودند.

به نظر من اين يك كار سياسي نيست و يك موضوع اجتماعي و عمومي است و بر همين اساس هم آتش به اختيار به گروه‌هاي سياسي داده نشده است و گروه‌هاي سياسي مثل همان ستادهاي تصميم‌گيري هستند و آتش به اختيار در اختيار افسران جنگ نرم است كه در سطوح پايين جامعه هستند. بنابراين با گروه‌هاي سياسي مشورتي نكرديم اما ممكن است اين مشورت در آينده صورت بگيرد.

زنان ما نيمي از جامعه را تشكيل مي‌دهند كه ممكن است بخشي از آنها به هر شكلي خواهان تماشاي بازي‌ها و مسابقات باشند، فكر نمي‌كنيد محدوديت زنان به دليل ناتواني ناجا در مهار هيجانات مردان يا به خاطر ساير دغدغه‌ها آنها را سرخورده مي‌كند؟

من بر عكس فكر مي‌كنم. زنان وقتي سرخورده مي‌شوند كه شاهد اختلاط زن و مرد باشند كه مورد نظر اسلام هم نيست و همچنين مورد تهاجم و خشونت‌هايي قرار بگيرند كه ناشي از هيجانات منفي يك بازي است. من فكر مي‌كنم اين وضعيت هيجاني مثبت و منفي مي‌تواند سبب سرخوردگي شود. اين سرخوردگي به هيچ‌وجه قابل جبران هم نيست چراكه زنان در اين وضعيت آسيب‌پذير خواهند بود و زماني‌كه جامعه به اين آسيب‌پذيري بي‌توجه باشد حتما زنان آسيب‌پذيرتر خواهند شد. تا اينكه به آنها بگوييم: «ما معذرت مي‌خواهيم كه نمي‌توانيم فرهنگ، قانون و اخلاق را در فضاي ورزشگاه‌هايمان ايجاد كنيم و شما بتوانيد از مسابقه لذت ببريد، تشويق و حمايت كنيد و در پيروزي‌ها سهيم باشيد.»

من هنوز در يك مورد ابهام دارم. شما اشاره كرديد كه نگراني اصلي‌تان عدم توانايي ناجا در كنترل هيجانات است. مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه شما با حضور زنان در ورزشگاه‌ها در صورت مهار هيجانات توسط ناجا، موافق هستيد؟

اصل حضور زنان در ورزشگاه مردان در صورتي كه عفاف جامعه حفظ شود مانعي ندارد. اين هم حرف من نيست. حرف آيات عظامي همچون مكارم شيرازي و جعفر سبحاني است. آنها مي‌گويند ورود زنان به ورزشگاه‌ها جايز نيست به دليل اينكه در زمان بازي مردان، عفت و عفاف زنان مورد اشكال واقع مي‌شود. اين نشان مي‌دهد كه علما و مراجع و اساسا اسلام با حضور زنان در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي مخالفتي ندارد. ما با مفاسد و هيجانات منفي و مثبت ناشي از پيروزي و شكست است كه مخالف هستيم كه ممكن است زنان را مورد آسيب قرار دهد. اما اينكه گفتم اين مساله سياسي شده است به اين دليل است كه واقعا برخي به دنبال اين هستند كه بگويند اسلام با حضور زنان مخالف است. حرف غلطي است. جريان غربگراي ما تصور مي‌كند اسلام با حضور زنان مخالف است. اين نمايشي است كه آنها مي‌دهند. اين است كه مي‌گويم حاشيه بر متن غلبه كرده است. اين سياسي‌كردن كار بود. آنها مي‌خواهند بگويند دانشجويان و اساتيد حزب‌الله به دنبال اين هستند كه آتش به اختيار را عليه زنان براي جلوگيري از ورود آنها به ورزشگاه‌ها به كار ببرند. خير اينگونه نيست. ما آتش به اختيار عليه مسوولاني هستيم كه قادر نيستند تصميم درست بگيرند و قادر نيستند وضعيت را طوري آرايش بدهند كه اين اتفاق نيفتد.

بازهم مي‌خواهم بدانم براي زناني كه تماشاي مسابقات را دوست دارند و در شرايطي هستند كه به دليل اين هيجانات نمي‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور پيدا كنند راه‌حلي داريد؟ فكر نمي‌كنيد بهتر باشد كمي بر روي مردان جامعه كار فرهنگي كرد كه تا اين هيجانات را كنترل كنند و زنان بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور پيدا كنند؟

عوامل مختلفی وجود دارد كه به نظر من مهم‌ترين عنصر، هيجانات ناشي از مسابقات است كه اين هيجانات را نمي‌شود كنترل كرد. گرچه اخلاق و قانونمداري در جامعه ما مورد توجه است و همه سعي مي‌كنند آن را اجرا كنند اما در مسابقات اينگونه نخواهد بود. خيلي از زناني هم كه مي‌آيند و حضور پيدا مي‌كنند به دليل سياست‌زدگي در ورزش است. زماني كه به بانوان جامعه ما تلقين شود كه ورودشان به ورزشگاه‌ها آزاد نيست، تحريك مي‌شوند. در حالي كه مخالفتي با حضور زنان وجود ندارد. آنچه كه مشكل است، حواشي است. حاشيه است كه مي‌تواند عفت و عفاف جامعه را لگدمال كند. در اين وضعيت است كه علما به ميدان مي‌آيند و حرف‌هايشان را مي‌زنند، البته جمعيت‌ها هم مهم هستند.

شما فكر مي‌كنيد تنها راه‌حل پيش رو اين است كه مسوولان را مخاطب قرار دهيد. در اين زمينه جلسه‌اي با ناجا داشتيد كه ببينيد ضعف مهار و كنترل هيجانات دقيقا از كجاست؟

ما جلساتي با ناجا داشتيم و من معتقدم نيروي انتظامي به بهترين وجه عمل كرده اما هيجانات ذاتا كاذب و سياسي كه در ورزشگاه‌ها سلطه پيدا كرده مشكل ماست. مساله مورد توجه من سياسی‌شدن ورزش است. از سال ٩٣ به بعد ما كاملا در جهت سياست‌زدگي در موضوع زنان حركت كرديم كه برخي خودشان را متولي ايجاد آزادي براي زنان مي‌بينند و مي‌گويند بايد به سمت تصرف ورزشگاه‌ها حركت كرد. اينها مورد قبول نيست و كذب محض است. آنچه كه در انقلاب ما رخ داد حضور همه‌جانبه زنان در همه عرصه‌هاست. اين نشان‌دهنده انديشه‌ورز بودن زنان ماست. اما آنچه در مسابقات امروز به آن دامن زده مي‌شود، كار سياسي است. كار سياسي است كه بگويند جريان غرب موافق حضور زنان و اسلام مخالف حضور زنان است. ما مخالف صد در صد اين موضوع هستيم و مي‌گوييم زنان در همه عرصه‌ها مي‌توانند حضور پيدا كنند منتها بايد شرايط را فراهم كرد.

از زماني كه براي مقابله با اين موضوع اعلام آمادگي كرديد بسياري بر اين تصور هستند كه انصار حزب‌الله به دنبال اقدام خشن است. آيا امكان اقدام خشن وجود دارد؟

مگر اقدام خشن تا به حال سابقه داشته است؟ در همان سال ٨٨ همين طرفداران حضور زنان به خيابان‌ها آمدند و بانك‌ها را آتش زدند در حالي كه خودشان معتقد به خشونت بودند. اينها در سال ٧٨ هم همين كار را كردند. سه روز تهران را به تصرف خودشان درآوردند. اينها تا زماني قانونمدار هستند كه قانون براي خودشان اجرايي شود. اينها دنبال اين هستند كه فضاي موجود ميان زنان را ملتهب كنند تا خواسته‌هاي خودشان را برداشت كنند. اما اساس هرگونه فعاليت افسران جوان بستگي به چيزي دارد كه در مركز تصميم‌گيري رقم مي‌خورد. اگر در آنجا خللي باشد آنها آتش به اختيارند و اين آتش به اختيار زماني موفق است كه بتوانند آن ستاد را درست كنند. ستاد ممكن است به تصرف دشمن درآمده باشد. افرادي در آنجا نفوذي باشند و عوامل اصلي را كنار بزنند. ما بايد آنجا را حل كنيم. اصلا من فكر نمي‌كنم آتش به اختيار در جمهوري اسلامي يك روزي به صورت عملياتي اجرايي شود. حتي امكان‌پذير نيست. چرا كه قوه قضاييه ما مي‌تواند به اين مسائل رسيدگي كند و گروه‌بندي‌هاي موجود در جامعه ما مي‌توانند از عملياتي شدن آن جلوگيري كنند اما زماني بازي بر هم مي‌خورد كه يكي بخواهد حاشيه را بر متن غالب كند و پوستين وارونه‌اي را بر تن اسلام كند و اين وضعيت مسلما جريان آتش به اختيار را متوجه مي‌كند كه ستاد فرماندهي مي‌خواهد جامعه را طور ديگري جلو ببرد. باز هم در اين شرايط آتش به اختيار به سمت كساني مي‌رود كه اين وضعيت را به وجود آورده‌اند و حتما اين افراد زنان نيستند و عناصر و عوامل مردمي اجتماع نيستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۱۱۴
میدونم نظرم رو نمیذاری ولی برای خودت میگم بخون

این افراد که میگن آقایان نیت دارن به چه عنوان توهین میکنن

این خانم هایی که در سالن هستند همراه با خانواده و شوهران خودشون هستند و این نیت ها در زمان بازی و اینها اصلا نیست

بنده اولین باری که با حضور خانم ها در ورزشگاه مواج شدم جو بسیار شاد و بی ریایی بود و هیچ مورد بدی هم دیده نشد و همه خانم ها هم همراه خانواده هایشان بعد از اتمام بازی به راحتی رفتند

فقط همگی شادی میکردند کسی به افکار پلید اصلا نرسید

والا این افراد از خودشون شک دارن دیگران رو هم جزوش میدونن باور کنید درست نیست

باز برگشتیم به دوران دهه 70 و دخالت های بیجا... نمیدونم چرا وقتی یکی از طیف خودشون انتخاب نمیشه این اقلیت میخوان همه چیز رو برای مردم زهر کنن

نتیجه کارهای این افراد باعث وضعیت فساد جامعه هست

اگر این ها راست میگن برن جلوی فساد اداری رو که رو بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
آیا آقای الله کرم و همفکران ایشان بازی دیشب لهستان و ایران را ندیدند؟ آیا ندیدند که خانم ها به همراه کودکانشان در یک محیط آرام از دیدن بازی لذت می بردند؟
آچرا مردم باید تابع افکار یک عده خاص باشند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
باز هم منانحراف افکار عمومی
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
این قضیه هم می شود مثل برجام.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
در قلب این اقلیت تفکر افراط گرایی نقش بسته
چرا برای مبارزه با اینهمه مفاسد اقتصادی آتش به اختیار نمی شوید؟
چرا وقتی خاوری سه هزار میلیارد پول بیت المال را غارت کرد، آتش به اختیار نشدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
واقعا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
خخخخخخخ
این گروه افراطی آبروی اسلام و مذهبی ها رو بردند.
دیدگاهی که تو شهر 10 میلیون نفری تهران چهل هزار تا رای آورده چطور می خواهد برای اکثریت تصمیم گیری کند؟ اکثریت باید برای اقلیت تصمیم بگیرند نه برعکس
استاد دانشگاهه این؟
زیادی نباید همچین آدمایی بها بدین و حرفاشون رو پخش کنین
یعنی یه مشت توجیه بیخود
یعنی یه مشت توجیه بیخود و دگم گرایی و افراط زدگی. حتی بلد نیستن تو لفاف منطق بپیچن حرفشونو.... ببین دست کیا افتادیم!
پاسخ ها
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
آخه حرف بي ربط بي منطق
درست مي فرمايند چرا براي اينهمه اختلاس آتش به اختيار نمي شود طرف فرار مي کنه ميره بعدا حکم صادر مي کنند.
اگه فقط یه بار علیه ربای بانک ها همچین اقدامی انجام میشد جامعه گلستان میشد
اگر دین ندارید، آزاده باشید.
اگه به همون جمله اولش فکر کنه «تاکنون ده ها رای جمع شده!!!» همه چی رو می بوسه می ذاره کنار.
اينم ميخواد خودش و اينجوري مطرح كنه.
ضرب المثلی معروفی هست که میگه کافر همه رو به کیش خود پندارد دقیقا در مورد این اقایان است. مگه شما چکاره هستید که در مورد مردم و اون کسانی که به استادیوم میان نظر بدین مگه وصی مردم هستید
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
فرهنگ مردم تو اساتدیوم مشخص است.
آتش به اختیار های عزیز لطفا" سمت آتش رو بگیرید به طرف مفاسد اقتصادی
ای بابا
تقابل اجتماعی ساختگی در حیطه نیاز های اجتماعی غیر واقعی.
نتیجه این اقدامات به بروز افراط گرایی در همه حوزه ها منجر خواهد شد.
فرض کنید طوماری در مخالفت با این طوار و دموافق با حضور بانوان در ورزشگاهها اینبار با یک جمعیت چند ده هزار نفری بصورت کمپبنگ های شبکه های اتماعی تهیه شود! و سپس اقدام متقابلی هم صورت گیرد، اثرات این ورطه افراط هزینه های بسیار سنگینی بر جامعه وارد خواهد کرد. و در نهایت حتی با پیروزی یک طرف هیچ دستاوردی در عمل جز همین تقابل اجتماعی پوچ حاصل نخواهد شد.
جناب الله کرم، اگر نگران سرخوردگی زنان هستید بدانید، محرومیت انها از ساده ترین حقوق و خواسته هایشان و تصمیم گیری بجای آنها بیشتر سرخورده شان می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
بد نیست یک گزارش میدانی از مردم تهیه بشه تا نظر واقعی مردم هم مشخص بشه
از اول هم این مثال از طرف بازندگان سه دوره انتخابات برای مقابله با نظر اکثریت مردم درست شد
چرا شما آقا ، به فکر زنان هستید ؟ زنان های ایرانی را چی فرض کردید ؟ ویا حتی مردای ایران را

توجیهات شما شرم آوره !!
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
پس معلوم است شما در جامعه نیستید و از جرم و جنایات خبری ندارید
چرا عده ای خودشون رو برتر از بقیه میدونن
زنان را به ورزشگاه راه دهید
چرا نمیذارن یه بازی فقط زنا برن ورزشگاه
آقای الله کرم با جمع کردن 40000 امضا میخواهی چهدچیز را ثابت کنی
دمش گرم
آتش به اختیار یعنی این
آقایان الله کرم دست از سر آزادیهای سالم و عادی مردم بر نمی دارن
وقتی اینترنت رو جستجو میکنیم چیزهای خوبی راجع به این اقا پیدا نمیکنیم.
اقای اله کرم اگه واقعا مردی
در کنسرت های خارجی و ورزشگاه های خارجی اینهمه زن و مرد میرن قاطی هم و مشکلی پیش نمیاد ولی در کشور اسلامی ما مشکل پیش میاد ؟
انصار حزب الله ایا یک نهاد مردمی است؟
با اين وضعيت شير تو شير ميشه
مردم نان ندارند
درد این است
این هایی که به ورزشگاه می روند جزو مرفهین جامعه هستند
چماق بدست
آتش به اختیار باشید که چرا در دهران ۶۰۰۰ هکتار باغ گم شده
آتش به اختیار باشید که میلیاردها دلار در دولت احمدی نژاد چی شد
آتش به اختیار باشید که جلوی کسانی که نوامیس ما را در کشورهای عربی حراج می کنند بایستید
آتش به اختیار باشید که جلوی فساد و رانت اقتصادی یکعده را که خودشان را به انقلاب متصل کردن بگیرید
آتش به اختیار باشید و انتقام خونهای مجلس و ملوان بوشهری را اگر مردید بگیرید
اتش به اختیار یعنی اینکه هر کسی کار خودش اتیش به انبار خودش.
این جناب چه کاره مملکته ؟ چه تخصصی داره؟
خدا رو شکر موقعی که اینا به دنیا مودن سینما و تلوزیون زودتر اومده بود. به عقل اینا کلن زن باید مدل طالبان به طور نامحسوس زنده باشه.
با کیا شدیم 80 میلیون
هعیییی
والّا آقا دروغ چرا در صدر اسلام هم زنان از رفتن به ورزشگاه ممنوع بودند !!! جمع کنید این بساط خرافی گری را . سلایق شخصی تان را به اسم اسلام به مردم تحمیل نکنید . این مردم هم تا حدی تحمل دارند . آقای الله کرم ! آیا وصیتنامه امام مو به مو احرا شده که شما به وصیتنامه ایشان استناد می کنید ؟
اگه واقعا به فکر زنان هستید جلوی این همه تجاوز به نوامیس رو بگیرید

چزا تو مملکت اسلامی یه راننده اینقدر جری شده بخودش اجازه میده یه زن رو که بعنوان مسافر سوار شده مور تعرض قرار بوده
همه جریان عقرب سیاه یادشون که به 30 زن تجاوز کرده بود و داشتنند تبرئه میکردند اگه پیگیری خبرنگاران نبود الان .....
دست از سر مردم بردار جان خودت بذار زندگیشونو بکنن
این چیزها فقط در ایران بد است. حتی لبنان را نشان نمیدهند که مردمشان و حتی طرفداران حزب الله آزادی حجاب دارند اما اینها برای مردم ما نیست و برای خارجی هاست...
این اقای الله کرم و 40000نفری که طومار امضا کردن
باز هم نمایش!!!
من ديگه حرفي براي گفتن ندارم
بنظر می رسد سختگیری نباید نه اینقدر شل و اینقدر سفت . البته فرهنگ سازی می شود زنان خودشان و مرد ها رعایت می کنند.
این اقا اگر راست میکه و مدافع اسلام در مورد ربا بانکی اتش به اختیار باشه
عربستان زد هموطنمون را کشت چرا از آتش به اختیار خبری نیست؟
جدای از بحث حضور بانوان در ورزشگاه ، باید از آقای الله کرم سئوال کرد به چرایی تعداد آرای خود در شهر تهران (40هزار رای) فکر کرده اید ؟
الله كرم كيه ؟
آتش به اختیار کنید
رای 23 میلیونی مردم و نیز 16 میلیون ناراضی که رای نداده اند دیگر جسارتی در اینها نگذاشته که مثل گذشته عمل کنند.
لابد به نظر ایشون اصلا نباید از خونه بیرون بیان خانم ها :|
کلی حرف زده اما همه اش توجیهات غلط و الکی !
آقا شما حداکثر نماینده 40 هزار نفری
چرا برای کل مملکت دایم در حال نسخه پیچی هستی؟
ما هم در برابر حزبالله و دلواپسان آتش به اختیاریم، اگه بخوان بی قانونی کنن جلوشون و میگیریم
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
حزب الله هم الغالبون. شما در راه ترویج فساد و بی حجابی و بی بند و باری حرکت کن و حزب الله هم جلو شما رو خواهد گرفت و اگر در این را کشته شود طبق احادیث و قرآن شهید خواهد بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
فساد
بی بندباری
بی حجابی
همه شیرزنان ایران زمین شمارو به دنیا آوردن
توهین نکنید اینایی گفتی خودتی نه زنان شیر ایران زمینم
درود بر الله کرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
جواب منطقی نداشی درود فرستادی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
اینجا شما جوابای منطقی دیدی؟؟؟؟ که حرف از منطق میزنی!!
طالبان ایرانی همین آقا و امثال این آقاست .خدا رو شکر که اختراعات بشر دست ایشون و هم طیفهاشون نیست . وگرنه هنوز عهد قارنشینی و چوب و هیزم بود
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
تکنولوژی و اختراعات به جای اینکه انسان را به خدا نزدیک کند او را دور و دورتر کرده است
ای بزرگ ای پهلوان من ترا نمی شناختم .گفتند دکتر است اما نه از نوع محمودی. ای کاوه ای فریدون کاری دگر بکن بیکاری و فقر را سرخوده گی دزدی را طلاق و اوارگی را اتش زدی به اختیار . حالا کاری دگر بکن تو می توانی !!!
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
برادر این پهلوان شما حالش خوب هست؟
هي مرتب استناد مي كنه به حواشي مسابقات. جالبه اين ها بيش از ديگران حواشي را مي بينن. در ضمن مگه خودتان هم نمي گيد كه در حواشي دسته هاي عزاداري حضرت اباعبدالله ع برخي دختر و پسرها جلف بازي در ميارن. لابد راهكار تان تعطيلي مراسم سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين ع است؟.
آقای الله کرم که به فکر زنان هستی
بسم الاه

یه زن رو اونم بیخ گوشت سه نفر به زور مورد تجاوز قرار دادند و در بیابان رهاش کردند.
ها غیرتت کجاست چرا کفن نمیپوشی و توی خیابونها را بیفتی بگی این امنیت یه کشور اسلامی باید باشه؟
چرا رگ غیرتت ورم نمیکنه بیای جلوی دادگاه پلاکارد نصب کنی و هوار بکشی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
ایول زدی تو خال ...
این زبان چون سنگ و هم آهن وشست

وانچ بجهد از زبان چون آتشست

سنگ و آهن را مزن بر هم گزاف

گه ز روی نقل و گه از روی لاف

زانک تاریکست و هر سو پنبه‌زار

درمیان پنبه چون باشد شرار

ظالم آن قومی که چشمان دوختند

زان سخنها عالمی را سوختند

++عالمی را یک سخن ویران کند++

++روبهان مرده را شیران کند++++
حالا این الله کرم کیه
خوبه ما خانمهای موافق ورود به ورزشگاه ها هم آتش به اختیار عمل کنیم.
یا کسانی که با حجاب اجباری مشکل دارن
یا.....
یا....
آتش به اختیار دو طرفه است
خوبه ما خانمهای موافق ورود به ورزشگاه ها هم آتش به اختیار عمل کنیم.
یا کسانی که با حجاب اجباری مشکل دارن
یا.....
یا....
آتش به اختیار دو طرفه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
اشتباه منفی
برادر حسین الله کرم
اگر تو سکوت می کردی اصلا حاشیه درست نمی شد! اگر آن طومار با امضای چند ده نفری را علم نمی کردی حاشیه درست نمی شد! با وجود 12000 شهروند خبرنگار زنده در ورزشگاه، هیچ گزارشی از حاشیه ها در ورزشگاه بیرون نیامد.
خوب لابد چیزی نبوده که کسی چیزی نگفته. اینقدر حاشیه درست نکن و بگذار مردم زندگیشان را بکنند.
دیگر حتی بسیج دانشجویی هم متوجه شده که این گونه رفتارها منجر به طرد شدن بیشتر شما و طرفدارانتان در بین مردم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
دکتر !!! الله کرم برای همین کار ها حقوق می گیره
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
این اقا اگر حاشیه درست نکنه که شب از
گرسنگی میمیره
ادمی که منطق نداره رانمیشه قانع کرد. مثل این هست که روی چرتکه بخوای ویندوز 10 نصب کنی!!!! میشه؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
نه :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
چقدر طنز زیبایی .متشکرم
ملاحظه بفرمائید من و مفتی اعظم سعودی ها هم با اله کرم موافق هستیم . به عنوان مثال بیرون آمدن زنان از منزل مشکلی ندارد اما مسائلي كه در حواشي آن به وجود مي‌آيد يا مفاسدي كه مي‌تواند در اصل بیرون آمدن زن شكل بگيرد مي‌تواند مورد توجه باشد. اساسا حضور زنان در خیابان مساله اصلي نيست. مساله اصلي جهت و مفاسد مربوط به آن است كه اين بايد مورد توجه قرار بگيرد. پس درها را قفل و زنجیر کنیم که مسایلی بعداً بوجود نیاید. ایضاً در رانندگی و ایضاً
در دانشگاه و ....
بابا اين گونه از افراد(الله كرم و......) با علم كردن اين چيزها مي خوان خودشونو تو جامعه مطرح كنن
درود بر الله کرم
اینهم یه نوع دیونه بازیه
کجایند نیروی انتظامی و امنیتی که برخورد کنند؟
از این به بعد ما هم با هر چیزی مخالف بودیم ، آتش می کنیم . بچرخ تا بچرخیم . اسید می پاشی ؟ اسید می پاشم . کتک میزنی ؟ کتک می زنم . همه شهر رو که نمی تونی کنترل کنی . بشین سر جات آبت رو بخور خنک شی .
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
خدا شاهده من این تصمیم رو گرفته بودم که شما عنوان کردی اگه به قانون تمکین نکنن ماهم قانون خودشون اجرا میکنیم ببینن اگه کسی خسارتی نمیزنه بهشون از ترس نیست از اگاهی هست ولی تغییر رویه میدیم قانون جنگل باشه بچرخن تا بچرخیم
زنده باد الله کدم .
میخوام ببینم چندتا منفی میگیرم
بنظرم کسانی که خودشون رو انقدر جذاب برای اطرافیانشون نمی دونند از این حرفها می زنند...
دمش گرم
اقا الله کرم مملکت قانون دارد
امان از تندروها
؟؟؟؟؟
آتش به اختیاریم!!
آتش به اختيار!؟ بِسْم الله
یه نگاهی به تعداد مثبت و منفی ها بندازید
دستورات رو آقای الله کرم درست اجرا میکنند اتفاقا
این رو رو تحت نظر داشته باشید ..
اقای ا... کرم شما برای رسیدن به اهدافتان اصولا نیازی به امضای مردم ندارید ...
من نمی دونم کی این رو گذاشته استاد دانشگاه
من به عنوان یک زن ایرانی ترجیح میدم بمیرم تا این خواری و خفت رو بکشم که آدمی مثل الله کرم بخواد خوب و بد ما رو تشخیص بده
قوای سه گانه چرا اجازه میدهند چنین فردی جامعه را به چالش بکشد؟
وقتي قانون زيرپا نهاده شود هرج ومرج جامعه را فرا مي گيرد
در 39 سال گذشته زنها شدن بهانه دعواهای سیاسی
نجی.. این برداشت شماست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی