بازدید 3949

حمله ائتلاف سعودی به بازاری در شمال یمن

کد خبر: ۷۰۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶ 18 June 2017
شبکه خبری المسیره بامداد یکشنبه گزارش کرد: در حملات جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بازاری در استان صعده در شمال این کشور، 25 تن کشته و شمار زیادی زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از این شبکه خبری یمنی،‌ مدیر مرکز بهداشتی استان صعده در این باره گفت: این حمله در ساعات اولیه بامداد یکشنبه در شهرستان مرزی «شدا» در استان صعده روی داد و در آن تجمع غیرنظامیان یمنی هدف قرار گرفت.
 
المسیره در ادامه افزود: حملات جنگنده های ائتلاف به بازار همچنان برای جلوگیری از انتقال اجساد ادامه دارد.
 
به گفته این شبکه، متجاوزان در ماه مبارک رمضان به ویژه در روزهای پایانی این ماه مبارک نیز، همچنان به حملات خود علیه مردم بی گناه ادامه می دهند.
 
این حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی همزمان با اظهارات « احمد الحکلانی» نماینده مجلس یمن صورت می گیرد که گفته بود:‌« افزون بر آن که شمار جان باختگان در نتیجه بیماری وبا در یمن به یکهزار و 54 تن افزایش یافته است، بیش از 151 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرد.
 
پس از قطع روابط دیپلماتیک عربستان با قطر در دوشنبه گذشته (15 خرداد 96) نظامیان قطری به کار خود در چارچوب ائتلاف موسوم به ائتلاف عربی پایان دادند و خاک یمن را ترک کردند.
حمله ائتلاف با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت صورت گرفت.
 
این تجاوز نظامی علاوه بر ویرانی همه زیرساخت های یمن و کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، مردم این کشور بویژه کودکان را در معرض گسترش کم سابقه بیماری‌های خطرناک و کشنده از جمله وبا و گرسنگی قرار داده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان