بازدید 3580

ایران از بلاروس شیرخشک و کره وارد می‌کند

یکی از مقامات وزارت کشاورزی بلاروس از ابراز تمایل ایران برای واردات لبنیات و فرآورده‌های گوشتی از این کشور خبر داد و گفت: برای صادرات شیرخشک و کره در حال مذاکره با ایران هستیم.
کد خبر: ۷۰۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 17 June 2017
یکی از مقامات وزارت کشاورزی بلاروس از ابراز تمایل ایران برای واردات لبنیات و فرآورده‌های گوشتی از این کشور خبر داد و گفت: برای صادرات شیرخشک و کره در حال مذاکره با ایران هستیم.

به گزارش فارس به نقل از اینگلیش بلتا، لئونید مارینیچ معاون وزارت کشاورزی و محصولات غذایی بلاروس اعلام کرد: ایران تمایل دارد تا از این کشور گوشت و لبنیات وارد کند.

این مقام بلاروس طی روزهای گذشته در صدر هیأتی تجاری برای توافق در زمینه تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیایی و ایران به تهران سفر کرده است.

در این سفر این مقام بلاروسی با مقامات ارشد دامپزشکی ایران و همچنین معاونت‌های امور بین‌الملل وزارت کشاورزی ایران دیدارهایی را برگزار کرده و بنا به گزارشات موجود موضوع واردات گوشت و لبنیات مهم‌ترین محور مذاکرات بین دو کشور بوده است.

مارینیچ تأکید کرد: در مرحله نخست واردات شیرخشک بدون چربی، کره و شیرخشک کامل از بلاروس موضوع مذاکرات بین دو طرف بوده؛ چراکه در حال حاضر محصولات تولیدی بلاروس در این زمینه در بازار ایران عرضه نمی‌شوند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بلاروس باید سیاست قیمت‌گذاری هوشمندانه‌ای را در پیش گیرد تا بتواند رقابت‌پذیری محصولات خود در بازار ایران را با کشورهایی نظیر استرالیا، هند و نیوزیلند تضمین کند.

معاون وزیر کشاورزی بلاروس افزود: ما به ایران واردات گوشت هم نداریم، اما با مقامات دامپزشکی ایران در مورد عرضه گوشت گاو مذاکراتی را داشته‌ایم که قرار است از هر دو طرف کارگروهی در این زمینه تشکیل شود.

قرار است در ماه جولای این دو کارگروه برای مذاکره درباره نظارت نمایندگان ایران بر تولیدکنندگان گوشت در بلاروس تشکیل جلسه دهند.

مارینیچ ادامه داد: بازار ایران امیدبخش است و این کشور با جمعیت حدود 80 میلیون نفری سالانه تنها 10 میلیون تن شیر  تولید می‌کند و به همین دلیل ایران نیازمند واردات محصولات لبنی است و در کنار صادرات گوشت گوساله تمایل داریم تا در بازار محصولات لبنی ایران نیز حضور داشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر