بازدید 4784

تروریسم‌پروری عربستان از اعتراف آمریکایی‌ها تا اتهام‌زنی به ایران

کد خبر: ۷۰۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 17 June 2017
نقشی که عربستان در حوادث تروریستی ایفا می کند قابل اغماض نیست. حادثه 11 سپتامبر نیز یکی از بزرگ ترین اقدامات تروریستی بود که دخالت سعودی در آن نقش پررنگی داشت و علیرغم تلاش آمریکا و سایر کشورهای اروپایی برای سرپوش گذاشتن بر نقش این کشور در عملیات تروریستی، بسیاری از مسئولان رده بالای این کشورها به اهمیت نقش عربستان در آن اذعان داشتند.

یکی از سناتورهای آمریکایی که در کمیته حقیقت یاب 11 سپتامبر عضو بود با اشاره به نقش عربستان عنوان کرده بود که نمی توان به تروریست ها پول داد و گفت اقدامات آنها ارتباطی به ما ندارد. دبیرکل نیروی دریایی آمریکا در زمان ریگان نیز گفته بود 15 نفر از 19 نفر عوامل حوادث 11 سپتامبر از اتباع عربستان و از شاگردان مکتب سعودی بودند که از خیلی پیش تر با تفکر افراطی گری در مدارس خود آشنا شده اند.

در کنار حادثه 11 سپتامبر نقش سعودی در آموزش تروریست ها به خصوص در دو کشور افغانستان و پاکستان آن هم با ایجاد مدارس و دانشگاه های پرورش تفکر سلفی گری و در نهایت تروریست پروری غیرقابل انکار است. چنانچه بعد از بررسی هر حادثه تروریستی در دنیا در نهایت تنها نقش کشور عربستان است که برملا می شود و البته باز هم حامیان غربی آنها قصد سرپوش گذاشتن بر آن را دارند.

حضور عربستان در حوادث تروریستی در حالی صورت می گیرد که حامیان غربی آنها ضمن انکار نقش این کشور، سعی دارند افکار عمومی را به سمت دیگری منحرف کنند که یکی از آنها نقش جمهوری اسلامی ایران در تروریسم پروری است. در حالی که جمهوری اسلامی از بعد از انقلاب اسلامی خود یکی از مهم ترین قربانیان تروریسم بوده و حتی نقش هیچ ایرانی در عملیات های تروریستی خارج از کشور به اثبات نرسیده است.

نمایندگان مجلس نیز در گفت و گوهای جداگانه ای که با خانه ملت داشتند معتقد بودند از آنجایی که آمریکا و کشورهای اروپایی در حال دوشیدن عربستان سعودی هستند و قصد دارند تا آخرین قطره پول آنها را به دست بیاورند، همواره نقش این کشور را در عملیات های تروریستی مخفی نگاه می دارند هرچند که این عملیات ها در کشور آنها صورت گرفته باشد. اما از طرفی لازم است کشوری را نیز به عنوان به وجود آورنده اصلی حوادث تروریستی معرفی کنند و از آنجایی که جمهوری اسلامی همواره سد راه منافع آنها بوده، ایران را به عنوان متهم ردیف اول تروریسم پروری معرفی می کنند. متن گفت و گوها را در ادامه می خوانید:

حاجی دلیگانی: سعودی هراسی جایگزین ایران هراسی شود

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ذات دوگانه غرب گفت: آمریکا و انگلیس در عمل از تروریسم پشتیبانی می کنند اما دم از حمایت از مظلومان منطقه می زنند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکایی ها اخیرا با حضوری که در منطقه داشتند معامله ای انجام داده و 400 میلیارد دلار در اختیار آمریکایی ها قرار دادند که در واقع از جیب مسلمانان منطقه پرداخت شد.

وی افزود: افتضاحی که سعودی ها با معامله با آمریکایی ها بالا آوردند صرفا در قبال دریافت تسلیحات بود که بیش از پیش بر آتش تروریسم در منطقه می افزاید اما در نهایت با سواستفاده از رسانه ها، جمهوری اسلامی را حامی تروریسم نامیده و معرفی می کنند.
حسین علی حاجی دلیگانی

حاجی دلیگانی ادامه داد: کشورهای غربی به دنبال ایران هراسی هستند در حالی که تمام منطقه از سعودی ها در هراس هستند و حتی امروز شاهد آن هستیم که کشورهای خارج از خاورمیانه نیز از قبال تروریسمی که خود حمایت کرده و تربیت آن را به دست سعودی ها سپرده اند، دچار خسارت شده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید نقش دوگانه ای که برخی کشورها در حمایت از تروریسم و نهی آن ایفا می کنند از طرق مختلف شفاف سازی شود تا ملت ها در جریان قرار بگیرند چرا که امروز سرمایه مسلمانان به یغما می رود تا در نهایت بمبی شده و بر سر خود آنها فرود آید.

کوهکن: غرب با اتهام حمایت ایران از تروریسم نمی‌تواند فضای تنفس سیاسی برای خود ایجاد کند

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حوادث تروریستی که امروز در سراسر جهان به وقوع می پیوندد، گفت: جمهوری اسلامی از زمانی که گروه های تروریستی به وجود آمد و ازسوی برخی کشورها حمایت شد، این نکته را گوشزد کرد که روزی تروریسم دامن آنها را نیز خواهد گرفت چنانچه شاهدیم امروز کشورهای اروپایی مثل انگلیس که خود از تروریسم حمایت کرده اند به آن گرفتار آمده اند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: حمایت کشورهای غربی از گروه های تروریستی که توسط برخی کشورهای عربی آموزش داده می شوند، در حالی صورت می گیرد که همواره جمهوری اسلامی را حامی تروریسم معرفی می کنند در حالی که واضح است جمهوری اسلامی که خود از ابتدای انقلاب قربانی تروریسم و حامی ملت های مظلوم بوده، قصد کشتار در کشورهای اسلامی و غیراسلامی را ندارد.

وی افزود: تحلیل هایی که غرب در خصوص حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم می دهد قابل قبول نیست و تا کنون نیز به هیچ طریقی نتوانسته اند حضور ایرانیان در حوادث تروریستی را به اثبات برسانند در حالی که رد پای عربستان سعودی در حادثه تروریستی عظیمی همچون حادثه 11 سپتامبر به وضوح مشخص است اما از آنجایی که حامی مالی آنهاست، بر اقدامات سران این کشور سرپوش می گذارند.
محسن کوهکن ریزی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان اتهام غرب به ایران برای حمایت از تروریسم را به علت ایجاد فضایی برای تنفس سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: در هر نقطه ای که حادثه تروریستی اتفاق افتاده یا رد پای سلاح های غربی و آمریکایی بوده و یا تروریستی از کشورهای عربی حامی تروریسم حضور داشته و ایران نیز همواره تمامی عملیات های تروریستی در سراسر نقاط جهان را محکوم کرده است.

بختیار: غرب گوش کر خود را به سمت جنایت های داعش گرفته است

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تأسیس القاعده، النصره و داعش با حمایت های عربستان سعودی شکل گرفت، گفت: با این حال غرب تلاش دارد جمهوری اسلامی را حامی تروریسم بنامد در حالی که کشورمان یکی از قربانیان تروریسم پروری عربستان است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: چهارمین حمله تروریستی داعش به انگلستان صورت پذیرفت با این حال دولتمردان این کشور همچنان سعی دارند بر جنایات عربستان در حوادث تروریستی سرپوش گذاشته و به نقش ایران در تروریسم پروری تأکید کنند.
علی بختیار

وی ادامه داد: بر اساس اسناد و مدارک متقن بزرگ ترین حادثه تروریستی دنیا یعنی انفجار برج های دوقلو در آمریکا برعهده عربستانی ها بود با این حال آمریکایی به خاطر پول این کشور، در نقش سران این کشور اغماض می کنند.

بختیار در ادامه با اشاره به مبارزه علنی جمهوری اسلامی با داعش بیان داشت: هیچ یک از کشورهای عرب منطقه به دنبال مبارزه با داعش نبودند در حالی که مواضع جمهوری اسلامی همواره شفاف بوده و بیان شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی هیچ گاه نمی توانند این ذهنیت را که ایران از تروریسم حمایت می کند در افکار عمومی بین المللی ایجاد کنند و دیرزمانی بیشتر نخواهند توانست بر تروریسم پروری عربستان سعودی سرپوش بگذارند و زمانی فرا می رسد که با اتمام پول های عربستان، حکومت این کشور را به نابودی خواهند کشاند.

 سرایت تروریسم از خاورمیانه به اروپا سوغات معاملات سعودی و آمریکا است

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت انگلیسی را متهم به استفاده از ابزارهای سیاسی به نفع خود دانست و گفت: آنها تروریسم را به دو نوع خوب و بد تقسیم می کنند به طوری که از برخی از آنها که منافعشان را تأمین می کنند حمایت کرده و برخی دیگر را تقبیح می کنند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکایی ها مانع ورود ایرانی ها به این کشور می شوند چرا که ایران را کشوری حامی تروریسم می دانند در حالی که تا کنون نقش هیچ ایرانی در هیچ حادثه تروریستی به اثبات نرسیده است.

وی ادامه داد: عربستانی ها بیش از نصف ذخایر ارزی خود را به آمریکا داده اند و تصور می کنند با دریافت سلاح می توانند خود را در منطقه تقویت کنند در حالی که باعث افزایش تروریسم در منطقه و سرایت آن به سایر کشورهای خارج از خاورمیانه خواهند شد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: انگلیس و آمریکا تا کنون تلاش داشتند نقش عربستان در حادثه 11 سپتامبر را کمرنگ کنند اما با همین حمایت ها باعث شده اند تروریست هایی که ازسوی عربستان پرورش می یابند، دامن خود آنها را گرفته و ناامنی را برای کشورهای اروپایی و آمریکایی سوغات بیاورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل