بازدید 14543
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «صحبت های طیب نیا درباره فاینانس کره» تا «گروکشی هندی‌ها در برابر فرزاد»

این پیمانه موضوعاتی همچون خودروها همچنان بی‌کیفیت‌اند، آمار بیکاران ترکیه بیش از 3.6 میلیون نفر، ایران همچنان سومین تولیدکننده گاز و چهارمین تولیدکننده نفت، افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو به نفع چه کسانی تمام شد، با واردات پنبه چقدر ارز از کشور خارج شد، سبقت سوزوکی و تویوتا در بازار خودرو اروپا و تعدیل نیرو در دومین بانک بزرگ آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۷۰۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 17 June 2017
از «صحبت های طیب نیا درباره فاینانس کره» تا «گروکشی هندی‌ها در برابر فرزاد»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون خودروها همچنان بی‌کیفیت‌اند، آمار بیکاران ترکیه بیش از 3.6 میلیون نفر، ایران همچنان سومین تولیدکننده گاز و چهارمین تولیدکننده نفت، افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو به نفع چه کسانی تمام شد، با واردات پنبه چقدر ارز از کشور خارج شد، سبقت سوزوکی و تویوتا در بازار خودرو اروپا و تعدیل نیرو در دومین بانک بزرگ آمریکا را در بر دارد.


این خودروها همچنان بی‌کیفیت‌اند!

پبررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان می‌دهد، این خودروها همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند. این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد. به گزارش ایسنا، تاکنون هیچ یک از خودروهای سواری تولیدی و مونتاژی در خودروسازان داخلی موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشده است.

سومین هفته نزولی شاخص در کنار افت دلار و سکه

هفته گذشته، شاخص کل بورس با افت 4/ 0 درصدی سومین هفته نزولی را ثبت کرد. همچنین هر دلار آمریکا با افت هفتگی 2/ 0 درصدی به نرخ 3726 تومان معامله شد و هر سکه طرح جدید با افت 25/ 0 درصدی به قیمت یک میلیون و 201 هزار تومان فروخته شد.

آمار بیکاران ترکیه بیش از 3.6 میلیون نفر اعلام شد

مرکز آمار ترکیه با انتشار گزارشی اعلام کرد، میزان جمعیت ترکیه با نزدیک شدن به نرخ 12 درصدی از مرز 3.6 میلیون نفر گذشته. بنا براین این گزارش، طی یکسال گذشته 700 هزار نفر به جمعیت بیکاران ترکیه افزوده شده و نرخ بیکاری کشاورزان به 13.7 درصد، جوانان کمتر از 24 سال به 21.4 درصد و در گروه سنی 24 تا 64 سال به نرخ 12 درصد رسیده است. بسیاری از کارشناسان دلیل افزایش چشمگیر نرخ بیکاری در ترکیه را سیاستهای داخلی و خارجی تهاجمی دولت اردوغان، به وجود آمدن جو نا امنی و کاهش سرمایه گذاری خارجی و همچنین تضعیف صنعت گردشگری در این کشور عنوان کرده اند. به گزارش ایرنا، درگیری با گروه های تروریستی از جمله پ.ک.ک در داخل و همچنین دخالت های نظامی ترکیه در امور سوریه و عراق نیز از جمله دیگر عوامل تشدید کننده رشد بیکاری در جامعه ترکیه عنوان شده است.

ایران همچنان سومین تولیدکننده گاز و چهارمین تولیدکننده نفت در جهان

شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در گزارش «مرور آماری انرژی جهان 2017»، میزان تولید گاز ایران تا پایان سال 2016 یعنی پیش از لغو تحریم‌ها را 202.4 میلیارد مترمکعب برآورد کرده که نسبت به سال 2015 از افزایش 6.6 درصدی برخوردار شده است. بر اساس این گزارش، تولید گاز ایران در سال 2015 نیز نسبت به سال 2014 افزایش 5.7 درصدی را شاهد بود. سهم ایران از کل تولید گاز جهان در سال گذشته میلادی 5.7 درصد بوده است و ایران در سال 2015 با کنار زدن قطر سومین کشور تولیدکننده گاز در جهان شده بود در سال 2016 نیز این جایگاه را حفظ کرد. ایران با دارا بودن 33.5 تریلیون مترمکعب حجم ذخایر گازی اثبات شده، بزرگ‌ترین مالک ذخایر گازی در جهان به شمار می‌رود. همچنین بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در سال 2016 نسبت به سال پیش از آن 703 هزار بشکه در روز یا 18 درصد افزایش یافته است. تولید نفت ایران در سال 2015 روزانه 3.897 میلیون بشکه برآورد شده بود. بر اساس برآوردهای بریتیش پترولیوم، تولید نفت ایران در سال 2015 نیز نسبت به سال 2014 با افزایش 4.5 درصدی مواجه شده بود. میزان تولید نفت ایران در سال 2016 معادل 5 درصد کل تولید نفت جهان بوده است. ایران در سال 2015 هفتمین تولید کننده بزرگ نفت جهان بود که این جایگاه در سال 2016 به چهارم ارتقا یافته است.

قیمت نفت در آخرین روز هفته کمی افزایش یافت

روز جمعه قیمت نفت، افزایش یافت. این در حالی است که دیروز قیمت نفت به کمترین حد خود در سال ۲۰۱۷ را تجربه کرده بود. با وجود افزایش قیمت های امروز همچنان قیمت نفت در این هفته برای چهارمین هفته به متوالی کاهش داشته و که علت اصلی آن به دلیل عرضه بیش از اندازه نفت به رغم قرارداد کاهش تولید نفت بوده است. کاهش قیمت های اخیر موجب شده است که تجار به توانایی اوپک برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت شک کنند. قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۵۷ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۷.۴۹ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۹ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۴.۸۵ دلار صورت گرفت.

صحبت های طیب نیا درباره فاینانس کشور کره

علی طیب‌نیا در پاسخ به اینکه آیا فاینانس 13 میلیارد دلاری با کشور کره همان‌ پول‌های نفت کشور است یا کره‌ای‌ها از منابع خود فاینانس می‌دهند، اظهار داشت: این منابع برای تأمین مالی پروژه‌های کشور پیش‌بینی شده و مدتی است در حال مذاکره در مورد کیفیت قرارداد تجاری و متن ضمانت‌نامه‌های لازم هستیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با فارس افزود: خوشبختانه کم‌کم نتیجه مثبت حاصل خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه قرارداد فاینانس با کشور کره ارتباطی با موضوع و موانع FATF ندارد، تصریح کرد: این فاینانس جدای از پول‌های فروش نفت خودمان است و ارتباطی با پول نفت ندارد. طیب‌نیا در مورد قرارداد فاینانس با کشور چین نیز گفت: مشکلاتی در رابطه با ضمانت‌ها و مجوزهای بین‌المللی وجود داشت که با رایزنی حل خواهد شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اجلاس آینده گروه اقدام مالی (FATF) برای خروج کامل ایران از لیست سیاه گفت: مقام معظم رهبری به بنده برای این موضوع اعتماد کرده‌اند و قطعا منافع ملی در نظر گرفته خواهد شد.

افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو به نفع چه کسانی تمام شد؟

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، پیرامون افزایش قیمت چراغ خاموش خودروهای داخلی در سال جدید گفت: در ابتدای سال 96 بیمه شخص ثالث افزایش قیمت داشت از طرف دیگر شماره گذاری خودرو نیز با 3 درصد افزایش مواجه شد که در نتیجه این عوامل موجب گرانی خودرو داخلی در چند ماه گذشته شده است. وی در ادامه افزود: شرکت های خودروساز داخلی در بورس حضور دارند و نمی توانند هیچ تقلبی در جهت افزایش قیمت کرده و سود بیشتری بخورند. نعمت بخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به افزایش تولید در سال 96، تأکید کرد: افزایش تولید به معنای وجود تقاضا در بازار است و ما تمام سعی خود را می کنیم تا قیمت خودرو کمترین افزایش ممکن را داشته باشد. وی در پاسخ به اینکه چرا استانداردهای تولید خودرو در کشور پایین است، بیان کرد: استانداردهای خودرو، استانداردهای ای ای سی اروپاست و همچنین سازمان ملی استاندارد نیز نظارت جامعی بر تولیدات خودروسازان دارد.

با واردات پنبه چقدر ارز از کشور خارج شد؟

براساس آمار گمرک در یک ماهه نخست سال جاری، بیش از ۴ هزار و ۲۷ تن پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم پنبه، حدود ۸ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۷ میلیون دلار، ارز از کشور خارج شده است. لازم به ذکر است که ارزش ریالی این میزان واردات، بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۷ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۷۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است پنبه از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان و تاجیکستان وارد ایران شده است. بر اساس گزارش میزان، در میان کشورهای ذکر شده، امارات متحده عربی با صادرات بیش از هزار و ۱۰۱ تن پنبه به ایران بزرگترین صادرکننده این محصول به کشور بوده که درآمد ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۸۷۰ دلاری را نصیب خود کرده است.

از «صحبت های طیب نیا درباره فاینانس کره» تا «گروکشی هندی‌ها در برابر فرزاد»


سبقت سوزوکی و تویوتا در بازار خودرو اروپا

جدیدترین آمار منتشره نشان داد، در ماه می فروش خودرو در اروپا رشد خوبی را ثبت کرده و به سطح پیش از بحران نزدیک شده است. به گزارش رویترز، سندیکای خودروسازان اروپا اعلام کرد در ماه مه فروش خودروهای سواری نو در اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا با رشد 7/ 7 درصدی رو به رو شده و به 43/ 1 میلیون دستگاه رسیده است. سندیکای خودروسازان اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمار فروش ماه مه نزدیک به آمار مه 2007 یعنی پیش از بحران اقتصادی است.» افزایش ماه می در شرایطی روی داد که در ماه آوریل به‌ دلیل کاهش دورقمی فروش در بریتانیا، فروش خودرو در اروپا افت کرد. سوزوکی و تویوتا پیشتاز رشد فروش در ماه مه بودند. فروش سوزوکی در اروپا 4/ 21 درصد جهش کرد و فروش تویوتا با رشد 6/ 19 درصدی رو به رو شد. فروش دایملر رشد 14 درصدی را تجربه کرد و فروش فیات‌کرایسلر 9/ 11 درصد افزایش یافت.

دومین بانک بزرگ آمریکا مجبور به تعدیل نیرو شد

«بانک آمریکا» دومین مرحله از اخراج کارکنان خود را از بخش تکنولوژی و اجرایی آغاز کرده است. مدیران این بانک مدعی هستند که اخراج کارکنان با هدف کاهش هزینه‌ها صورت می‌گیرد. بانک آمریکا دومین بانک بزرگ این کشور و نهمین بانک بزرگ در دنیاست. 

گروکشی هندی‌ها در برابر فرزاد

صادرات نفت ایران به هند، دومین مشتری بزرگ نفتی جمهوری اسلامی ایران در ماه می در مقایسه با ماه قبل از آن تقریبا ۹ درصد کاهش یافت و به ۴۸۷ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز رسید و در مقایسه با ماه اکتبر سال سال گذشته میلادی که بیشترین رقم صادرات نفت ایران به هند محسوب می شود، روند نزولی تقریبا ۴۰ درصدی را به خود گرفته است. این در حالی است که کاهش واردات نفت خام ایران از سوی هندی ها می تواند تلافی در برابر مناقشه هند با ایران بر سر توسعه میدان گازی «فرزاد ب» تلقی شود. زیرا به دنبال اختلاف میان هند و ایران بر سر توسعه میدان «فرزاد بی»، مقامات هندی پیش از این اعلام کرده بودند که در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۸ میلادی، هند قصد دارد تا واردات نفت خام از ایران را به یک چهارم کاهش دهد. به دنبال اختلاف میان هند و ایران بر سر توسعه میدان «فرزاد بی»، مقامات هندی پیش از این اعلام کرده بودند که در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۸ میلادی، هند قصد دارد تا واردات نفت خام از ایران را به یک چهارم کاهش دهد. بر اساس گزارش مهر، «دارمندرا پرادهان»، وزیر نفت هند در پاسخ به این سوال که آیا هند همچنان امیدوار به گرفتن امتیاز توسعه میدان گازی «فرزاد بی» است یا خیر اینگونه جواب داد که " ما در زمان های دشوار کنار ایران ایستاده بودیم و هنوز هم مقادیر قابل توجهی نفت از این کشور خریداری می کنیم و انتظار رفتاری متقابل از ایران را داریم." این در حالی است که رسانه های هندی گزارش داده اند که ایران بر سر توسعه میدان گازی «فرزاد بی» با شرکت گازپروم روسیه به توافق رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
هند در کنار ما ایستاد؟؟؟؟ یادمان نمیره میخواست جنس های بنجلش رو به ما بندازه یا می خواست به جای دلار به ما روپیه بده. الان هم میخواد امتیاز بگیره. بیاد تو کشور ما در حوزه آی تی سرمایه گذاری کنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی