بازدید 41844

حادثه تلخ گرنفل و صحنه های زیبایی که مسلمانان شهر لندن خلق کردند!

روز چهارشنبه، مسلمانان لندنی به جهانیان نشان دادند، یک مسلمان واقعی درد و رنج را برای هیچ انسانی نمی خواهد و اگر زمانی برای انسان های غیر مسلمان نیز حادثه ای رخ دهد، نهایت تلاشش را برای کمک به آنها به کار خواهد بست؛ شخصیتی که با هویت دینی اصیل و ایمانی راسخ به گسترش صلح در جهان می اندیشد و او را با رفتارهای خودسرانه و تکفیری میانه ای نیست.
کد خبر: ۷۰۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 16 June 2017
در ساعات اوليه روز چهارشنبه ساختمان 24 طبقه گرنفل در غرب لندن طعمه حريق شد و رفته رفته دامنه اين آتش سوزي افزايش يافت؛ حادثه اي كه در پی آن دست كم 17 تن کشته 74 تن مصدوم شد. در ميان همه ي صحنه های تلخي كه اين حادثه در شهر لندن بر جاي گذاشت، يكي از زيباترين صحنه ها، کمک روزه داران مسلمانان این شهر به حادثه دیدگان و همدردی با خانواده هاي قربانيان بود.

به گزارش «تابناك»؛ روز چهارشنبه و بنا به دلايلی نامعلوم، ساختمان 24 طبقه گرنفل در غرب لندن آتش گرفت و اين آتش سوزي تا سحرگاه روز پنجشنبه ادامه يافت. تيم هاي امداد و نجات از همان لحظات ابتدايي بروز حادثه با بيش از پنجاه دستگاه خودروي آتش نشاني عازم محل حادثه شدند تا نهايت تلاش خود را براي كاهش خسارت ها انجام دهند؛ حادثه اي كه خسارات سنگین مالی و جانی بر جای گذاشت و به سرعت به خبر اول رسانه های جهان تبدیل شد.

در ساختمان گرنفل لندن، بيش از 600 تن ساكن بودند و حجم آتش سوزي به قدري گسترده و پيچيده بود كه عملیات امداد و نجات حتی با بهره گیری از چهل دستگاه خودروي آتش نشاني، دستگاه های پیشرفته اطفای حریق و با حضور بيش از 200 آتش نشان نيز به سادگي ممكن نشد.

يكي از تلخ ترين صحنه هاي اين آتش سوزي زماني بود كه بنا به گفته شاهدان عینی ساكنان ساختمان به امید نجات خود را از طبقات مختلف به پايين پرت مي كردند؛ ساكناني كه گويا به دليل فعال نبودن زنگ هاي خطر بموقع متوجه حادثه نشدند و از همین روی، فرصت کافی برای فرار به دست نیاوردند.

صحنه تلخ ديگري كه در جريان اين حادثه پيش آمد، حضور گسترده خانواده هاي قربانيان در محل بود كه تا پايان عمليات امداد رساني (سحرگاه روز پنجشنبه) مضطرب و نگران چشم انتظار نجات عزیزان خود بودند.

در حادثه آتش سوزی ساختمان گرنفل با همه تلخي هايي كه داشت، صحنه هاي زيبايي از انسان دوستي، کمک به همنوع و همدردي مردم شهر لندن نيز به نمايش درآمد که در تسریع فرایند امداد و تسلی خاطر خانواده قربانیان بسیار موثر بود.

از نيروهاي امداد و نجات گرفته كه با پذيرش خطرهاي بالاي عمليات امداد نهايت تلاش خود را براي نجات قربانيان كردند تا مردمي كه با حضور در محل حادثه تلاش کردند، با انجام كمك هاي امدادی به خانواده و نزديكان قربانيان نیز دلداري دهند، مجموعه رفتارهایی بود که به صحنه های ماندگار انسان دوستی در شهر لندن تبدیل شد.

شاید بتوان زيباترين حرکت مردمي را كه در غرب لندن و در محل حادثه خلق شد، متعلق به مسلماناني دانست كه از همان لحظات آغازین آتش سوزی (سحرگاه روز چهارشنبه) به دلیل بیدار بودن، به کمک حادثه دیدگان شتافتند و نقش بی بدیلی در نجات تعداد زیادی از ساکنان این ساختمان بازی کردند؛ مسلمانانی که در ادامه و در لحظات نزديك به افطار نیز با فراهم كردن مواد غذايي و پهن كردن سفره ي افطار خانواده هاي قربانيان، نيروهاي امداد و نجات و ساير حاضرين در محل را ميهمان سفره افطار خود كردند.

حادثه آتش سوزی ساختمان گرنفل، سحرگاه روز چهارشنبه آغاز شد و در این زمان، مسلمانان شهر لندن برای انجام فرایض دینی و خوردن سحری بیدار بودند. همین موضوع سبب شد تا آنها اولین کسانی باشند که در جریان آتش سوزی قرار بگیرند و قبل از هر گروه امدادی و مردمی دیگر به کمک آسیب دیدگان بروند.
 
آنها هنگام غروب چهارشنبه نیز دست به دست هم دادند و با پهن كردن سفره افطار در يكي از خيابان هاي مشرف به محل حادثه، تلاش كردند تا ضمن باز كردن روزه خود به اطعام خانواده هاي قربانيان حادثه و ساير حاضران در محل بپردازند.

البته کمک به حادثه دیدگان از اولین لحظات آغاز آتش سوزی و توزيع افطاري و شام همه كمكی که مسلمانان لندني در حق آسیب ديدگان انجام دادند، نبود و آنها تا سحرگاه روز پنجشنبه كه آتش سوزي ساختمان به كلي مهار شد، در محل حاضر بودند و به مراقبت از حادثه ديدگان، دلداري بازماندگان و كمك به نيروهاي امداد و نجات پرداختند.

صحنه هاي زيبايي كه مسلمانان شهر لندن در تلخي حادثه گرنفل خلق كردند، نمايش زيبايي از انسان دوستي و صلح طلب بودن مسلمانان حقيقي در جاي جاي جهان بود؛ مسلماناني كه بر خلاف بسياري از گروه هاي قومي مذهبي مركز سياسي انگلستان خود را نسبت به اين حادثه بي تفاوت نديدند و نهايت تلاش خود را براي همدردي با خانواده هاي قربانيان به كار بستند.

از سحرگاه روز چهارشنبه تا سحرگاه روز پنجشنبه، فرصتی فراهم شد تا مسلمانان شهر لندن با کمک های مادی و معنوی خود، جان بسیاری از ساکنان ساختمان گرنفل را نجات دهند و حادثه دیدگان این ساختمان را برای لحظاتی از غم و اندوه خسارت پیش آمده برهانند.

 
 
آنچه مسلمانان لندن پس از حادثه گرنفل انجام دادند، در میان همه سم پاشی هایی که در کشورهای اروپایی و به ویژه کشور انگلستان علیه مسلمانان انجام می شود و تلاش دارد تا مسلمانان را حامی تروریست معرفی کند، صحنه های زیبایی بود که پیام های دیگری مبنی بر صلح طلب بودن مسلمانان را به مردم لندن و سایر کشورهای جهان ارسال کرد.

روز چهارشنبه، مسلمانان لندنی به جهانیان نشان دادند که یک مسلمان واقعی، درد و رنج را برای هیچ انسانی نمی خواهد و اگر زمانی برای انسان های غیر مسلمان نیز حادثه ای رخ دهد، نهایت تلاشش را برای کمک به آنها به کار خواهد بست؛ شخصیتی که با هویت دینی اصیل و ایمانی راسخ به گسترش صلح در جهان می اندیشد و او را با رفتارهای خودسرانه و تکفیری میانه ای نیست.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۹
از نظر تندروهای انگلیسی، این اقدامات انسان دوستانه مسلمانان، تلاش در جهت نفوذ تفکر اسلامی در بین مردم انگلیس قلمداد می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
شما از نظر تند رو های انگلیسی از کجا خیر دارید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
بیراهه هم نمیگن تندروها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
بله متاسفانه افراد تندرو در هر جامعه ای جز تخریب به چیز دیگه فکر نمی کنن و از هر حرکت مثبتی هزار جور سوءتعبیر می کنن تا نگاه جامعه رو به اون حرکت تغییر بدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
خوب نظرات تندروهای انگلیسی را کیهان بهش گفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
تندرو ها نظر تند رو هارو خوب می دونن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
البته که صحنه های زیبایی است ولی نگران وجود پول سعودی در این بین هستم. سعودی های ملعون با پول خودشون دارن عملا همه سنی ها را به تفکر تکفیری نزدیک می کنن و این خطر بزرگی برای ما بعنوان اقلیت جهان اسلام است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
شما توي نظر اونها بودي كه متوجه شدي؟؟؟
فقط مسلمانان نبودند ، سایر ادیان لندن هم بودند ، عکسها را دقیقتر نگاه کنید ، خودتان متوجه میشوید ، ضمنا همین مردم لندن ، صادق خان را که یک مسلمان است شهردار لندن کرده اند ، اینهمه خود را در تعصب دینی آلوده نکنید .
پاسخ ها
موحد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
یکم آروم باش ممکنه خون خیلی زیادی به مغزت بره و مشکلی پیش بیاد برات.تعصبت باعث شده که ناراحت بشی از خبر سعی کن با تعصبت فضا رو الوده نکنی
حقیقت اسلام همین است..انسانیت ومحبت..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
چرا منفی میدید ای حذب شیطان
مهران
| United States |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
جالبه تا این لحظه 52 نفر به این نظر منفی دادن پس عده ای اصلا به اسلام اعتقاد ندارن و مشکلشون بحث های سیاسی نیست
بله.آنچه در مورد ممسلمانان لندن نوشته اید درست است.اما خود خوب می دانید آن برج مسلمان نشین بوده....پس چرا خود را به تغافل زده و بگونه ای نوشته اید که گویی ساکنین آن برج مسیحی یا ......بوده اند!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
گویا همگی مسلمان نبودند و از سایر ادیان هم در ان برج . سکونت داشتند.
موحد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
هیترز گاننا هیت.
به انگلیسی بخون مشمول جنابعالی و بعضیهای دیگه میشه
البته لازم به ذکر هستش بیشتر ساکنین برج مسلمان بودن و یه برج مسلمان نشین بوده .....
انسانیت ارتباطی با دین و مذهب ندارد.
اگر آنها به همنوعان خود کمک کرده اند، همانطور که در خبر نوشتید، آن موقع از شب بیدار بودند و از آن مهم تر این که انسان بودند و برای نجات همنوع تلاش کردند.
مسایل حال حاضر در خاورمیانه، داعش ، عربستان و ..... کلا در مناطق مسلمان نشین و مهد دین اسلام در حال رخ دادن است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
بهتر است بین اسلام و مذهب واقعی با اسلام و مذهب انحرافی فرق بگذاریم.اسلام ناب تقویت کننده روح انسانیت و نوع دوستی است
نتیجه میگیریم مسلمانی که انگلیس پرورش داده از مسلمانی که ایران پرورش داده خیلی خیلی مسلمانتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
البته انگلیس جان جهادی رو هم پرورش داده که در سوریه
سر می برید
چیش زیبا بود!!
وقت فراخ دستی ، دستی بگیر ز دستی / تا دست تو بگیرند ، هنگام تنگدستی
4 تا عکس با کیفیت بذار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
والا
بعدشم سوای این حرفا ما هم حاضریم در کنار این مسلمانان عزیزی که شما عکس هاشون رو منتشر کرده اید باشیم ...!!!
تابناك خيلي زشته كه خبر شكست واليبال ايران رو از آمريكا رو نزدي.
تورو خدا ورزش رو سياسي نكنيد
اصلا مسئله تعصب نیست انها انسان که بوده اند منم اونجا بودم از جان و دل کمک میکردم
اينا مسلمونن، نه ما كه توي مورد مشابه اون مسخره بازي سياسي رو راه انداختيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
مسخره بازی با انتقاد فرق می کنه قطعا اینها هم اگر قصوری در کار باشه اعتراض می کنن چه بسا دستشون تو اعتراض از ایران خیلی بازتر باشه
خدابا به این کامت ها نگاه کن، بعضی ها دلشون خوش نداره دو کلمه حسابی رو در باره مسلمانها بشنوند
اتفاقا نشون میده با وجود افراد وحشی داعش انگلیسی ها اصلا تبعیض و نژادپرستی نسبت به مسلمونها نداشتند جاییکه شهری مهمی در جهان مانند لندن شهردارش یک پاکستانی تبار مسلمان میباشد
توی این عکسها که هنوز هوا روشنه، پس چطور سفره افطاری هست که قبل اذان پهن شده و همه مشغول خوردن هستند؟؟ فکر کنم خودتون هم یک چیزهایی بهش اضافه کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
اهل سنت هستند احتمالا. کمی زودتر افطار می کنند. خدا کنه فقط وهابی نباشند
عجب!!! داستان بر عكس اين بود دوست عزيز. برج مسلمان نشين بود و كسانى كه كمك كردند، افطار تهيه كردند و انسانيت نشان دادند غير مسلمان ها بودند.
عالی
چه ربطی به مسلمانی و غیر مسلمانی داره؟ همه شهروند یه شهرن و وقتی چنین فاجعه ای به وجود می آید به جای گرفتن عکس سلفی از هم حمایت می کنن. جالبه که حتی یکی از سرآشپزهای معروف لندن هم، رستوران نزدیک محل حادثه اش رو به رایگان در اختیار حادثه دیدگان قرار داد. حالا چه اصراری دارید مرذم رو به مسلمون و غیر مسلمون تقسیم کنید؟
دنبال اسلام می گردین بیاین خاورمیانه
به نظر بنده علت آتش‌سوزی همین مسلمانان غیور بودند که برای سحری خوردن بیدار شده بودند ولی به علت خواب آلودگی و فرهنگ غنی اسلامی‌شون حین گرم کردن غذا آتش سوزی راه انداختند!!!! D:
مسلمانها چرا در لندن مهربانند؟ به ما که می رسند رحم و مروت فراموششان می شود؟ نکند برعکس عمل می کنند؟ قرار بوده رحم را در بین خود داشته باشند و شدت را به کافران نشان بدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
همیشه اقلیت جامعه ای با هم متحدند و مهربان.
سخنرانی ترزامی نخست وزیر انگلستان را ببینید جانانه از مسلمونها دفاع کرد حتی به آیات قرآن استناد کرد
تو این سایت یه مشت لیبرال نظر میدن که ادم از دیدنشون به خودش میگه ایکاش هیچ وقت ایرانی نبودم یه مشت کافر به تمام معنا
چی میگید؟ اکثر ساکنین برج سوخته مسلمان بودند
شما از کجا فهمیدید افراد کمک کننده مسلمان بودند و از سایر ادیان نبودند؟ کاش کمی تعصب را کنار می گذاشتید.
در مورد پلاسکو هم همینطور بود.
من خود خویشتن دیدم که چطور وقتی پلاسکو در آتش سوخت همه ی همسایه های پلاسکو همانند مسلمانان لندن ابراز همدردی کردند و به آن ها دلداری دادند. مسلمان واقعی یعنی این.!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
خیلی از ما ها اسما مسلمانیم , پس جای تعجبی باقی نمی مونه
من تا حالا فکر میکردم مسلمانی فقط همان است که روزنامه کیهان میگه.
این همون اسلام ستیزی استکبار است که مردم بیگناه را در اقصی نقاط دنیا به خاطر غارت اموال مسلمانان کلمه اسلام حراسی را در دنیا ایجاد کرده اما چهره واقعی اسلام گویای حقیقتی دیگر است
پاسخ ها
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
احیانا کشت و کشتار و ترور و ... که مسلمانان انجام میدهند تاثیری ندارد؟!!
خبر کردن دیگران و کمک کردن به حادثه دیدگان یک امر کاملا معمول انسانی است وبه دین هیچ ربطی ندارد.اگر به زعم شما یک کافر هم حریق را میدید بقیه را خبر میکرد
مشکل ما اینه که فکر میکنیم فقط ما مسلمونا احساس ترحم و دلرحمی داریم و بقیه انسان نیستند- شما یه سر برو استرالیا بعد میبینی که چقدر رفتارهاشون بهتر از ما ایرانی هاست
انسانیت بهترین دین و مذهب است
انقدر به هم نیش و کنایه زدیم خسته نشدیم؟! زندگی انقدر کوتاهه که اگه یه روز به یه موجود نیازمند ( انسان و حیوان و گیاه و حشره...) کمک کنی , لحظه های آخر زندگی فقط و فقط همون بیادت میاد و بس
چیزی که عکس نشان می دهد این است که مسلمانان بدون دخالت وتعرز به مذهبی نژادی کشوری درکنار آنها در جهت رفع مشگلات احتمالی یا اگر مشگلی باشد در پی رفع آن از هیچ تلاشی رویگردان نخواهدشد.
در این برج 4 خانواده کرد که حداقل یکی از آنها ایرانی و سنندجی است زندگی میکردن چرا تا این لحظه هیچ مقام دولتی در این رابطه اقدامی نکرده و حتی مردم هم نمیدانند که بین آنها هموطنان ما هم حضور داشتند.
شبکه های خبری با این خانواده (خانمی بنام گیتی ) در هتلی که اقامت موقت دارد مصاحبه کردند.
اصلا از کجا معلوم همین داعش برج و اتیش نزده باشه هی مسلمان مسلمان را انداختید
چه صحنه زیبایی...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر