بازدید 5845

هیچ جنگی بین دوحه و ریاض شکل نمی گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه با مخالف و عدم حضور برخی کشورهای منطقه ، عملا ناتوی عربی ناکام ماند و امیدی به سرنوشت آن وجود ندارد، تاکید کرد: مطمئنا هیچ جنگی در جریان درگیری قطر و سعودی ها رخ نخواهد داد، ولی سعودی ها تلاش دارند که با همراه کردن دیگر کشورها دوحه را تحت فشار قرار دهند.
کد خبر: ۷۰۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 14 June 2017
ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص "تنش ایجاد شده در خصوص قطر از سوی سعودی ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این بحران در منطقه" ، اظهار داشت: آمریکا طی سالهای اخیر به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بود و سالها برای تجزیه، تنش و درگیری در بین کشورهای منطقه تلاش کرد تا به هر طریقی شده کشورهای مسلمان را با مشکل روبرو کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش های آمریکای ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه ناموفق بود، افزود: به همین دلیل آنها رو به سمت ایجاد جنگ های داخلی بین کشورها و تجزیه آنها آوردند که در برخی کشورها با مقاومت مردم روبرو شدند و تیر آنها به هدف نخورد و حال برای قدرت گرفتن در منطقه روی به حمایت از سعودی ها آورده اند.

نماینده مردم دامغان با بیان اینکه قطر به خاطر جلوگیری از زیاده خواهی سعودی ها و مقاومت در برابر داعیه بزرگی آنها اکنون به عنوان خائن به دیگران معرفی می شود ،تصریح کرد: سران قطر نمی خواستند که سعودی ها نقش برادر بزرگتر و تصمیم گیرنده را برای آنها بازی کند، به همین خاطر از ائتلاف خود ساخته سعودی ها خارج شد که این امر باعث موضع گیری های سعودی ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس ریاض با حضور برخی سران کشورهای اسلامی و رئیس جمهور آمریکا ، بیان داشت: سران کاخ سفید و صهیونیست ها به دنبال تقویت سعودی ها در منطقه هستند تا بتوانند اهداف و برنامه های ظالمانه خود را بر کشورهای مسلمان اجرایی کنند.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه با مخالف و عدم حضور برخی کشورهای منطقه و مسلمان از جمله قطر، عملا ناتوی عربی ناکام ماند و امیدی به سرنوشت آن وجود ندارد، افزود: مطمئنا هیچ جنگی در جریان درگیری قطر و سعودی ها رخ نخواهد داد، ولی سعودی ها تلاش دارند که با همراه کردن دیگر کشورها دوحه را تحت فشار قرار دهند.

 وی با بیان اینکه قطر نیز آمادگی لازم را برای مقابله به مثل تحرکات سعودی ها را دارد، تاکید کرد: جامعه جهانی نیز بخاطر مسئله امنیت انرژی که برای دنیا بسیار مهم است ، با بروز جنگ و درگیری جدید در این منطقه حساس بشدت مخالف است و اجازه بروز این اتفاقات را نمی دهد. چرا که در این صورت قیمت انرژی افزایش قابل توجهه ای خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر خویشتنداری و حفظ ارامش طرفین و کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید داشته و دوری از خصومت و درگیری را خواستار بوده است، گفت: ایران و قطر بر اساس سیاست های حسن همجواری همواره رابطه خوب و مناسبی با یکدیگر داشته اند و در این شرایط نیز می توان این روابط را استحکام بخشید و مردم قطر مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت آماده همکاری و کمک به آنها می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل