بازدید 3477
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران:

فرصت صادرات به قطر را مثل روسیه از دست می‌دهیم

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تولیدمان صادرات محور نیست، گفت: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های صادراتی فرصت صادرات به قطر را هم مثل روسیه از دست می‌دهیم.
کد خبر: ۷۰۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 10 June 2017
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تولیدمان صادرات محور نیست، گفت: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های صادراتی فرصت صادرات به قطر را هم مثل روسیه از دست می‌دهیم.

مهدی معصومی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به قطر گفت: 90 درصد تولیدات کشور ما در بخش صنایع غذایی برای مصرف داخلی است و صادرات محور نیست. 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران افزود: به عنوان مثال مرغ‌هایی تولیدی در کشور مطابق با سلیقه مصرف‌کننده وزن حدود 2 کیلیوگرم دارد، در حالی که براساس استاندارد بین‌المللی وزن مرغ باید یک کیلو و 200 گرم باشد و این وزن حتی در مورد مصرف‌کننده در کشورهای عربی باید کمتر از یک میلیون و 200 گرم باشد.

وی با اشاره به اینکه از زیرساخت‌های لازم برای صادرات برخوردار نیستیم، گفت: به دلیل عدم آمادگی فرصت صادرات به قطر را هم مثل روسیه از دست می‌دهیم. 

معصومی اصفهانی که دارای یک برند معروف تولید تخم‌مرغ در کشور است، افزود: اگرچه تقاضا برای صادرات تخم‌مرغ داشته‌ام، اما به دلیل آماده نبودن برچسب، جعبه مناسب و نداشتن مجوزهای دامپزشکی بین دو کشور تا امروز این اتفاق نیفتاده است . 

معصومی اصفهانی با بیان اینکه ترکیه بلافاصله در شب اول اختلاف کشورهای عربی با کشور قطر 5 هواپیما شامل محصولات مختلف غذایی به این کشور صادر کرد، بیان داشت: تولید ترکیه صادرات محور است و 80 درصد از محصولات تولیدی‌‌اش را با هدف صادرات تولید می‌کند. 

وی اظهار داشت: محصولات غذایی و کشاورزی ترکیه مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شود و شرکت‌های تولیدی آنها با مشارکت شرکت‌های خارجی تولید می‌کنند، بنابراین به محض اراده می‌توانند صادر کنند. 

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اتفاقاتی نظیر قطع ارتباط کشورهای عربی با کشور عربی یک فرصت کوتاه مدت است گفت: به سرعت باید از این فرصت‌ها استفاده کرد، در حالی فراهم کردن شرایط برای صادرات به این کشورها با توجه به عدم وجود زیرساخت‌ها لازم در کشور زمان‌بر است و منجر به از دست دادن فرصت‌ می‌شود.

وی افزود: در صادرات به قطر با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌ها خوش‌بین نیستم، ضمن اینکه کشور کم جمعیتی مثل قطر نمی‌تواند منجر به تحول خاص در بخش صادرات کشور شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار