بازدید 4840

توصیه‌هایی به رئیس‌جمهور درباره کابینه دوازدهم

کد خبر: ۷۰۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 10 June 2017
کمال الدین پیرموذن - نماینده سابق مجلس نوشت: مردم خوب این دیار در اردیبهشت 1396 باردیگر بر باور خویش به راستی گفتار و درستی کردار دکتر روحانی تاكيد كردند و بر وفای به عهدی که در خرداد 1392 با رئیس جمهور بستند، پای فشردند. اینک نوبت رئیس جمهور و همکاران وی است که مردم را باور کنند و به پیمانی که با آنان بسته اند، در عمل وفاداری کنند.

آقای رئیس جمهور ، حامیان شما  خرسندند که مردم در اوج نیازها و فشارهای اجتماعی و اقتصادی، وعده وعید های شیرین، عزت نفس را فرو نمی گذارند و اندیشه خود را بازیچه نیازهایشان نمی کنند.

بی گمان آقای رئیس جمهور هم به داشتن چنین مردمی احساس افتخار می کنند. این بلوغ فکری و اجتماعی مردم سرمایه ای است که همه باید برای ساختن این دیار به آن تکیه کنند.

دولت های معاصر ایران به طور سنتی و تاریخی ، بر نفت تکیه زده اند، کارهای خود را با درآمد نفت سامان داده اند و ناکارایی های خود را با آن پوشانده اند. اکنون گاه آن فرا رسیده است که دولت در کنارو حتی به جای نفت به مردم تکیه زند و از ذخایر دانش، آگاهی و تجربه آنان بهره گیرد.

مردم، تنها منشا مشروعیت نیستند. بلکه آنها منشا آگاهی، دانش و اطلاعاتند. بنابراین نه تنها دولت، مردم سالاری حقیقی، دولتی است که در اعمال حاکمیت خویش به رای مردم تکیه کند، در دنیای امروز، دولت کارآمد نیز دولتی است که به دانش، آگاهی و اطلاعات مردم به عنوان سرمایه بنگرد، به آن تکیه زند و از آن به نیکی بهره گیرد.

آقای رئیس جمهوردر منش و روش، بسیاری از سنت های دير پاي ناروا را شکستند و از این خلاف آمد عادت نیز کامیاب شدند. اکنون نیز همت کنند و یک عادت ناپسند دیرینه و یک سنت ناروای دیگر رابشکنند. همت کنند منافع ملی را بر منافع گروه ها و دستگاه های دولتی مقدم بدارند و نگذارند بری حفظ و آبروی این فرد و آن مقام، آبروی نظام و دولت اعتدال در معرض خطر قرار گیرد.

بگذارند همه مردم در انتخاب کابینه جدید  سهم داشته باشتد. نیک می دانند با شرایطی که اکنون اقتصاد جامعه ایران درگیر آن است، بهترین کابینه ها نیز در کوتاه مدت تحول اساسی نمی تواند ایجاد کند و ضرورت دارد با نحوه انتخاب کابینه تحولی جدید ایجاد کنند، همه اندیشه هار را به میدان بکشانند و به همه تجربه ها فراخوان دهند. همه گروه ها و صاحب نظران فهرست پیشنهادی خودرا برای اعضا کابینه بدهند و پس از نقد جدی مردمی در خصوص توانایی و برنامه های اشخاص، بهترین ها توسط صاحبنظران معرفی گردند.

زنان ایرانی در شکل گیری اصلاحات اعتدالی و حمایت از دکتر روحانی نقشی جدی ایفا کردند به شایستگان آنان توجه کامل به عمل آید.

آقای رئیس جمهور اطلاع یافته اند، وزارت خانه ای این دیار علی رغم ظاهرشان بر مردم سالاری استوار نیستند و فرایند مشارکت موثر کارشناسی در تصمیم سازی، در آنها مختل است.بیاییم برای یک بارهم که شده است فرایند مشارکت عمومی را در تصمیم سازی تجربه کنیم.

آرزوی دوستداران رئیس جمهور،  سربلندی وی و مردم مومنی است که با وجود همه تنگناها و دشواری ها، چون به مردم سالاری دینی برای اعتلای اسلام و ایران باوریافته اند،  با عزمی متوکلانه دکتر روحانی را برگزیده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان