بازدید 7267
بازار آزاد ارز در هفته ای که گذشت؛

نوسان نرخ دلار در کانال ۳۷۳۰ تومانی / وضعیت بازار طلا در هفته‌ای که گذشت

روز چهارشنبه، دلار تحت تاثیر حوادث تروریستی قرار گرفت ولی اعتنای زیادی نکرد تا دامنه نوسانات نسبت به روزهای پیشین تغییر زیادی نکند. در هفته‌های اخیر با حذف ریسک انتخابات و تداوم عرضه صرافی بانک‌ها در کنار کاهش تقاضای آربیتراژی دلار، با رسیدن ارزش جهانی دلار به کف 7 ماهه شاهد نوسان نرخ دلار در کانال 3730 تومانی بودیم.
کد خبر: ۷۰۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 09 June 2017
روز چهارشنبه، دلار تحت تاثیر حوادث تروریستی قرار گرفت ولی اعتنای زیادی نکرد تا دامنه نوسانات نسبت به روزهای پیشین تغییر زیادی نکند. در هفته‌های اخیر با حذف ریسک انتخابات و تداوم عرضه صرافی بانک‌ها در کنار کاهش تقاضای آربیتراژی دلار، با رسیدن ارزش جهانی دلار به کف 7 ماهه شاهد نوسان نرخ دلار در کانال 3730 تومانی بودیم.

اولین روز هفته بازار آزاد ارز در حالی آغاز شد که پایان هفته قبل را با کاهش قیمت دلار، یورو و درهم امارات به پایان رسیده بود. به طوریکه هر دلار آمریکا با افت 69 ریال نسبت به روز چهارشنبه، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 271 ریال فروخته شد. هر یورو نیز 197 ریال عقب نشینی کرد و به رقم فروش 41 هزار و 525 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات 10 هزار و 214 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، 5 ریال ارزان تر فروخته شد.

نوسان نرخ دلار در کانال ۳۷۳۰ تومانی /

بین التعطیلین بازار ارز با افت دلار و رشد یورو بسته شد

روز شنبه نیز روند کاهشی نرخ فروش دلار و درهم ادامه پیدا کرد ولی یورو رشد داشت. بر این اساس، هر دلار آمریکا با افت 13 ریال به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 258 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد 237 ریال نسبت به پایان هفته گذشته، به رقم فروش 41 هزار و 762 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 212 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز پنج شنبه، 2 ریال ارزان تر فروخته شد. با کاهش حجم قابل توجه معاملات در شرایط نیمه‌تعطیل، حمایت سطح 3730 تومانی نرخ دلار شکسته شد و دلار به کمترین سطح در سال جاری رسید. در هفته‌های اخیر با حذف ریسک انتخابات شاهد کاهش تقاضای محافظه کارانه دلار بودیم. امری که حرکت دلار را به زیر سطح 3750 تومانی محدود کرد. این عامل در کنار افزایش عرضه از سوی صرافی بانک‌ها و رشد اونس طلا با خروج معامله‌گران سکه که پیش‌تر برای حمایت از سکه اقدام به تقاضای دلار می‌ کردند فشار بر دلار را تشدید کرد. علاوه بر این در یک ماه اخیر افت بیش از 8/ 2 درصدی ارزش جهانی دلار با کاهش تقاضای آربیتراژی نیز بر دلار فشار آورد. همچنان سیگنال‌های سایر بازارها از جمله تشدید تنش‌های منطقه می‌تواند بر بازار ارز اثرگذار باشد.

نوسان نرخ دلار در کانال ۳۷۳۰ تومانی /

رشد دلار و یورو و عقب نشینی درهم پس از دو روز تعطیلی

در پایان معاملات بازار آزاد ارز روز سه شنبه، هر دلار آمریکا با رشد 6 ریال نسبت به شروع هفته، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 264 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 67 ریالی نسبت به روز شنبه، به رقم فروش 41 هزار و 829 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 207 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به ابتدای هفته، 5 ریال ارزان تر فروخته شد. روز سه شنبه علاوه بر اینکه پیش‌تر معامله‌گران با هدف کسب سودهای کوتاه‌مدت، اقدام به تشدید نوسانات دلار در بازه محدود می‌کردند، اما افزایش عرضه از سوی صرافی بانک‌ها با خروج تقاضای سفته بازی از بازار ارز فشار بر دلار را تشدید کرد.

نوسان نرخ دلار در کانال ۳۷۳۰ تومانی /

واکنش بازار آزاد ارز تهران به ناآرامی های بهارستان

روز چهارشنبه، بازار ارز از همان ابتدای روز تحت‌تاثیر اخبار مربوط به حوادث تروریستی تهران قرار گرفت و در پایان ساعت 18، هر دلار آمریکا با رشد 43 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 307 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 113 ریال نسبت به رقم فروش 41 هزار و 942 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 212 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 5 ریال گران تر فروخته شد. نکته مهم این بود که روز چهارشنبه، دلار تحت تاثیر حوادث تروریستی قرار گرفت ولی اعتنای زیادی نکرد تا دامنه نوسانات نسبت به روزهای پیشین تغییر زیادی نکند.

پنج شنبه آرام دلار پس از ناآرامی‌های داخلی

در پایان معاملات بازار آزاد روز پنج شنبه، هر دلار آمریکا با افت 16 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 291 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 82 ریال به رقم فروش 42 هزار و 24 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات نیز 10 هزار و 232 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، 20 ریال گران تر فروخته شد.

نوسان نرخ دلار در کانال ۳۷۳۰ تومانی /

وضعیت بازار طلا در هفته‌ای که گذشت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته از افزایش قیمت جهانی طلا خبر داد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هفته گذشته قیمت جهانی طلا مانند دو هفته قبل در حالت صعودی قرار داشت که یکی از علتهای روند افزایشی قیمت طلا، تحولات سیاسی منطقه به‌ویژه بحران‌های خاورمیانه مربوط به قطع رابطه چند کشور با قطر بوده است.

وی ادامه داد: این اتفاق باعث شد که قیمت جهانی طلا حدود ۱۱ دلار افزایش پیدا کند تا به بالاترین قیمت در یک و نیم ماه گذشته برسد به‌گونه‌ای که هر اونس به ۱۲۸۹ دلار رسید. در بازار داخلی برخلاف روند افزایشی نرخ طلا در بازارهای جهانی، به دلیل کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش ریال باعث شد که قیمت طلا و سکه هم پای قیمت جهانی افزایش پیدا نکند و تا حدودی هم کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کاهش قیمت سکه در هفته گذشته، کاهش تقاضا برای خرید سکه به خصوص قطعات کوچکتر آن بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر