بازدید 17202

بدعهدی مسئولان و بلاتکلیفی پذیرفته شدگان استخدامی سال 95 آموزش و پروش

حالا و در شرایطی که بسیاری از پذیرفته شدگان آزمون اخیر وزارت آموزش و پرورش بر اساس برنامه از پیش اعلام شده این نهاد دولتی، برنامه های خود را تنظیم کرده و از کارهای سابق خود انصراف داده اند، مسئولان وزارت آموزش و پرورش از عمل به تعهدات خود سر باز می زنند و نزدیک به ده هزار پذیرفته شده آزمون مذکور سرگردان و بلاتکلیف هستند.
کد خبر: ۷۰۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 10 June 2017
بدعهدی مسئولان و بلاتکلیفی پذیرفته شدگان استخدامی سال 95 آموزش و پروش
در سال گذشته، وزارت آموزش و پرورش، آزمون استخدامی برگزار کرد که قرار بود بنا بر آن  10 هزار نیرو پذیرفته و پس از گذراندن دوره های آموزشی از مهرماه سال 96 به عنوان معلم مشغول به کار شوند. در شرایطی که کمتر از چهار ماه به آغاز سال تحصیلی جدید مانده است، خبری از برگزاری دوره آموزشی و جذب قطعی این پذیرفته شدگان نیست و همه آنها در بلاتکلیفی کامل اند.
 
به گزارش «تابناک»؛ وزارت آموزش و پرورش که در سال 94 و با برگزاری یک آزمون استخدامی در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سرگردان کردن چندین ماهه پذیرفته شدگان آن آزمون حاشیه ساز شده بود، بار دیگر در آبان ماه سال 95 آزمونی مشابه سال 94 برگزار و اقدام به جذب 10 هزار نیرو از سراسر کشور کرد؛ نیروهایی که بر اساس مفاد دفترچه راهنما و وعده شفاهی مسئولان قرار است از مهرماه سال جاری، مشغول به کار شوند، ولی هنوز خبری از دوره آموزشی و استخدام قطعی آنها نیست.

آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار و جویای کار در کشور باعث شده است تا هر بار که یک نهاد یا مؤسسه ای اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می کند، فارغ از تعداد نیروی مورد نیاز، ده ها هزار نفر از این افراد با امید یافتن کار در آزمون ها شرکت کنند و شانس خود را برای یافتن کاری مناسب با تحصیلات و جایگاه علمی، امتحان کنند.

در میان همه مؤسسات خصوصی و غیرقابل اعتمادی که همواره با برگزاری این گونه آزمون ها سعی بر کسب درآمد از این جامعه آماری دارند، مؤسسات و نهادهای دولتی را باید از جمله معدود مجموعه هایی دانست که به دلیل تضمین های دولتی، بسیاری از افراد جویای کار به آنها اعتماد می کنند و با آمادگی کامل در آزمون های استخدامی آنها شرکت می کنند.

در بین نهاد و سازمان های دولتی، وزارت آموزش و پرورش چند سالی است با اطلاع از این جامعه آماری فراوان، جدا از نیروهایی که تحت نظر خود برای امر معلمی و تدریس تربیت می کند، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی و از میان صدها هزار شرکت کننده چند هزار تن را جذب این وزارتخانه کرده است؛ افرادی که به دلیل شمار بالای شرکت کننده اگر تخصص و سواد بالایی نداشته باشند و خوش شانس نیز نباشند، قطعاً در آزمون اولیه پذیرفته نمی شوند.

سال 94 مسئولان وزارت آموزش پرورش از میان بیش از 200 هزار شرکت کننده ای که در آزمون استخدامی این نهاد شرکت کردند، تنها به جذب 4 هزار نفر بسنده کرد و بر خلاف مفاد مطرح در دفترچه راهنما، آنها را به مدت چند ماه و با شرایطی سخت راهی دوره های آموزشی کرد.

جالب آنکه از میان این 4 هزار تن نیز تعداد زیادی از پذیرفته شدگان به دلیل مشکلاتی که در دوره آموزشی برایشان پیش آمد و یا به دلیل عدم اکتساب نمره قبولی در آزمون نهایی دوره آموزشی از جذب نهایی در وزارتخانه محروم شدند.

جدا از همه سختی هایی که بر استخدامی های سال 94 تحمیل شد، این وزارتخانه در سال 95 دوباره اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد و کتباً و شفاهاً متعهد شد که پذیرفته شدگان این آزمون که 10 هزار تن هستند را پس از طی دوره آموزشی در نیمه اول سال 96، از مهر 96 جذب و مشغول به کار کند
 
 
حالا و در شرایطی که بسیاری از پذیرفته شدگان آزمون اخیر وزارت آموزش و پرورش بر اساس برنامه از پیش اعلام شده این نهاد دولتی، برنامه های خود را تنظیم کرده و از کارهای سابق خود انصراف داده اند، مسئولان وزارت آموزش و پرورش از عمل به تعهدات خود سرباز می زنند و نزدیک به 10 هزار پذیرفته شده مذکور سرگردان و بلاتکلیف هستند.

یکی از این پذیرفته شدگان در مورد شرایط و مشکلاتش به «تابناک» گفت: ما تعدادي از قبول شدگان رشته آموزگار كودكان استثنايي شهر تهران هستيم كه حتي هنوز نتايج گزينشمون اعلام نشده است. اکثر ما از کار قبلی انصراف داده ایم و حالا بلاتكليفيم. قرار بود حكم های کاری ما بلا شرط و در سال٩٦ زده شود، ولی حالا به ما می گویند، حکم شما را سال ٩٧ و با شرط قبولي در آزمون می زنیم. این موضوع باعث دلهره و شرايط روحي نامناسب ما شده است.

در مورد مشکلاتی که به آن اشاره شد، یکی دیگر از پذیرفته شدگان گفت: من یکی از قبولی های آبان ۹۵ هستم که با رتبه عالی در این آزمون قبول شدم و با توجه به اطلاعیه ها که قرار بود اردیبهشت دوره برگزارشود، از کار خود با ۷ سال سابقه و با کلی جریمه انصراف دادم. حالا با کلی ضرر و سرافکندگی در مقابل همسر و خانواده ام و بعد از 8 ماه،  روزی صدبار به خود می گویم ای کاش در این آزمون قبول نشده بودم.

یکی دیگر از این پذیرفته شدگان به «تابناک»، گفت: مسئولان به دلیل بدعهدی، یک سال که ما را از کار و زندگی عقب انداخته اند. بدون اطلاع قبلی به ما می گویند یک سال رایگان و بدون حقوق برای ما کار کنید و شهریه هم به ما بدهید. آنها کلاً شرایط استخدام رو عوض کرده اند. من اگر از اول می‌ دانستم که شرایط به این صورت خواهد بود، اصلاً شرکت نمی‌کردم.  الان هم اگر دوره آموزشی از مهر آن هم بدون حقوق باشد، من انصراف خواهم داد، چون امکان اداره خانواده برای من با این شرایط وجود ندارد.

همانطور که آمد، تغییر در شرایط و فرایند جذب نیروهای پذیرفته شده در حالی از سوی وزارت آموزش و پرورش اتخاذ شده است، که پیشتر و چه در دفترچه راهنمای ثبت نام و چه در گفته های شفاهی مسئولان از برگزاری دوره آموزشی در نیمه اول سال 96 و صدور احکام استخدامی در مهر 96 گفته بودند.

حالا با شرایطی که پیش آمده، نزدیک به 10 هزار داوطلب پذیرفته شده که از بین بیش از 250 هزار نفر انتخاب شده اند و قطعاً افراد توانمندی از نظر علمی هستند را حداقل تا مهرماه 97 در بلاتکلیفی قرار خواهد داد و بدون شک در این بازه زمانی، شمار بسیاری از آنها از ادامه فرایند استخدام به دلیل فشارهای وارده منصرف خواهند شد.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۱۸
با این وضعیت برای فراگیر چهارم هم که آموزش و پرورش استخدامی دارد.
اگه بدونید این آموزش و پرورشی ها سر اعلام نتایج چه بلایی سر ملت آوردن به حال جوونا گریتون میگیره
من فلک زده از سال 91 تا الان به بدعهدی مشئولان دچار هستم وبا اینکه قبول شده ام و حتی تعهد از من گرفته شد سر کار نرفته ام این یعنی بی عدالتی
معاون های وزارتخانه عملکرد خوبی ندارند .
من هم یکی از این ها هستم، و به خاطر قبولیم قدم پیش گذاشتم رفتم خواستگاری، حالا هیچ خبری نیست، نمیدونم چیکار کنم. سنم هم رفته بالا دیگه امید به چیزی ندارم تورو خدا از این بلاتکلیفی و بدختی ما رو در بیارید. بدترین عذاب زندگیه
سال به سال از جمعیت دانش آموزان کم میشه.چرا باید با استخدام اینهمه آدم، آموزش و پرورش رو چاق تر و گنده تر کرد؟ بهتر نیست که آموزش و پرورش به جای این کارا کیفیت کار رو بالا ببره.دولت هم به جای این استخدامای پر هزینه به فارغ التحصیل های بیکار به فراخور رشته تحصیلی و ... وام اشتغال درست و حسابی بده نه از اون وام های 3 میلیونی منظورم وام های 100 میلیونی به بالاست.مگر نه اینکه طبق تحقسقات ایجاد هر یه شغل پایدار تو کشور حدود 200 300 میلیون آب میخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
جناب ناشناس، طی دو سال آینده چیزی حدود دو سوم معلمها بازنشسته میشن. حدودا 600 هزار نفر و این استخدامهای 10 هزار و چهار هزار نفری، نمیتونه این حجم از بازنشستگی رو جبران کنه.
اینقدر بچه های بدبخت مردم را به بیراهه نبرید با رشته های الکی مثل رشته های ریاضی و انسانی و فنی حرفه ای . مردم مطمئن باشید تمامی آزمون های استخدامی در کشور الکی هستند. با شما ها هستم مردم بچه هاتون رو فقط بفرستید رشته های پزَشکی، دندانپزشکی و پرستاری و مطمئن باشید اگر به فرض محال حتی در کشور برای آنها کار نباشد در بهترین کشورهای اروپایی و آمریکایی می توانند کار پیدا کنند.
سلام
سایت تابناک خیلی ممنون
حرف دل مارو زدی
با سلام ،آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از زحمات فراوان شما
به اطلاعتان میرسانم قریب به 10هزار نفر از قبول شدگان آزمون استخدامی سال95 آموزش پرورش طبق قوانین استخدامی و اشاره صریح دفترچه استخدامی(صفحه12-بندششم) می بایست در تاریخ96/7/1 احکام استخدامی خود را دریافت کنند، اما مسئولین ضمن نقض قانون و مفاد دفترچه استخدامی که خودشان منتشر کرده اند قصد اینرا دارند که استخدام این هزاران جوان را تا مهر 97 به تعویق اندازند.
چالشهای که این تصمیم غیر مدبرانه مسئولین ذیربط ایجاد میکند:
1-بازی کردن با زندگی 10هزار نفر از جوانان و خانواده هایشان.برخی از این جوانان متاهل بوده و یا در شرف تاهل هستند که این اقدام غیر قانونی مسئولین می تواند زندگی آنان را به نابودی بکشاند.
2-با توجه به بازنستگی تعداد زیادی از معلمین طی سالهای گذشته و اذعان بسیاری از مسئولین نسبت به خروجی های بسیار زیاد آموزش پرورش نسبت به ورودی های آن، لذا در فرآیند تدریس قرار نگرفتن 10هزار نفر معضل کمبود معلم را تشدید خواهد کرد و در نهایت متضرر اصلی همه مردم و میهن اسلامی خواهدبود.
3-سالی که نام آن توسط مقام معظم رهبری “اقتصاد مقاومتی-اشتغال و تولید” نامگذاری شده و تاکید فراوان ایشان بر مساله اشتغال جوانان شده است، اگر یکی از مهمترین نهادهای دولتی یعنی وزارت آموزش پرورش حقیقتاً اقدام به بیکارسازی 10هزار جوان برای مدت حداقل یکسال دیگر نماید، این چیزی جز بی اعتمادی به وجود نخواهد آورد.
لطفا این پیام رو منتشر کنید
با سپاس
من نیز قبول شده این آزمونم به خاطر این بد عهدیها و شرایط برزخی که برای ما بوجود آورده اند دچار استرس فراوان و ناراحتی معده شده ام. منه متاهل چطور می تونم یک سال بدون حقوق سر کنم لاجرم مجبور و محکوم به انصرافم.
سلام
تشکر میکنم از سایت تابناک که حرف ما رو زدن. امیدوارم مشکل ما حل بشه
... پس از طی دوره آموزشی در نیمه اول سال 96، از مهر 96 جذب و مشغول به کار کند.
متاسفانه من هم همین مشکل رو دارم و امیدوارم به وعده هاشون عمل کنن
واقعا متاسفم برای خودمون که به چی امیدوار میشیم. اگه احکام قرار باشه از مهر ۹۷ بخوره من انصراف میدم و امیدوارم خدا خودش جوابگوی اینا باشه.
درود بر شما واقعا مشکلات مارو کامل بیان کردید،فقط اصلاح کنید که داوطلبان ازمون قریب به 250 هزار نفر بودند که به اشتباه 100هزار نفر ذکر شده بود.امیدواریم مسوولان محترم اموزش و پرورش به متن دفترچه ازمون پایبند باشند چرا که خانواده های بسیاری در معرض خطر است.ما با شرایط این دفترچه آزمون داده ایم.
خیلی ممنون از انعکاس این خبر. افراد قبول شده در بلاتکلیفی به سر میبرند و تعداد زیادی از آنها تصمیم به انصراف گرفته اند‌. دوره یک ساله بدون حقوق در مرکز استان برای اکثریت قبول شدگان که متاهل و دارای فرزند هستند غیر ممکن هست. متاسفانه علی رغم اینکه در دفترچه استخدامی ذکر شده استخدام از مهر ۹۶ صورت میگیرد، آموزش و پرورش حاضر نیست به تعهدات خود عمل کند
تاوان بی برنامگی مسیولان رو این 8000 نفر و خانواده هاشون دارن میدن. چرا باید اینطور باشه.
تشکر از سایتتون!ممنون از شما!خدایا خودت داری میبینی تو این ماه عزیز چه بلایی دارن سرمون میارن!ای خدااا دستم به هیچ جا بند نیست!منم انصراف میدم!چون واقعا نمیتونم 1 سال بدون حقوق بگذرونم!ما بدبخت ها تو پیشونیمون نوشته بدبخت!بریم از صفر و کارگریمونو شروع کنیم!ممنون از سایتتون!
بیش از دویست و بیست هزار نفر در آزمون شرکت کردند.
سلام و تشکر ویژه از حسن توجه تابناک

برای بسیاری از ما ، پذیرفته شدگان ازمون استخدامی ۹۵ در این ۸ ماه بلاتکلیفی پس از آزمون و اعلام نتایج، حجم بالایی از تصمیماتمان درخصوص ادامه ی تحصیل، اشتغال در سایر مراکز، گذراندن دوره های مهارتی بلند مدت مرتبط با رشته تحصیلی و... را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری موضوعات شخصی که بعضا دوستانمان داشتند همچون لغو سفر حج و... و جدای از این موضوعات حجم بالای بی برنامگی و فکرمشغولی را برای قریب به ده هزار نفر در پی داشته است

امید است مسوولین ارشد وزارتخانه در خصوص تشریح برنامه های آتی و برنامه شان اقدام به شفاف سازی نمایند

تشکر
ممنونم از سایت تابناک

واقعا این مسولین حاضرن خودشون یکسال حقوق نگیرند یا مارو ادم حساب نمیکنن؟!
اگه دوره مهارت اموزی طبق قانون یکساله پس چرا سالهای پیش یکساله نبود. و چرا تو دفترچه ازمون نوشتن که مهر ۹۶ معلم میشید. یعنی با این تصمیم ساده لوحانه عمر ده هزار جوان ان کشور یکسال تلف میشه
ممنون از مطلبتون
ان شالله که مسولین یکم به فکر جوانان باشند و فکری به حالشون کنند نه به اینکه یه عده به پاری معلم شدند نه به ما که هفت خوان رو رد کردیم اخرم باید دوره بریم اونم دوره ای که هیچ کیفیتی نخواهد داشت ان شالله که درصد بشه وگرنه عده ای زیادی انصراف می دهند
من با استناد به دفترچه و گفته مسءولین که قرار هست مهر 96 شاغل بشم ، ازدواج کردم. الان این یک سال را بدون حقوق چگونه سر کنم؟تازه باید برم تو یک شهر که هفتصد کیلومتر با محل زندگیم فاصله داره تو دانشگاه فرهنگیان به مدت یک سال دوره ببینم. باید تو این یک سال مبلغ بسیار بالایی هم هزینه شهریه بدم. این در حالی ست که موقع آزمون مفاد دفترچه را با دقت زیادی اعمال میکردند از جمله سن و بومی بودن و...
حال ما درخواست زیادی نداریم فقط میخواهیم طبق مفاد دفترچه عمل شود و حقمان را بدهند. حق خوری در روز روشن...واقعا مسءولان ما از پشت پنجره ی شیشه ای به قضایا نگاه میکنند
یبش از 220 هزار نفر فقط ورودی ازمون نفری 50 هزارتومان میشه :
220000*50000= یازده میلیارد تومان. حالا توقع دارن ما متاهل ها کارمون را ول کنیم یه سال و نیم مفت کار کنیم.
از تابناک ممنونیم که تمام واقعیات را گفتید
8000 پذیرفته شده استخدامی 95 آموزش و پرورش از بین 233000 نفر بالا آمدیم پس بسیار توانمندیم چون احتمال پیروزیمون تقریبا 3.5% بوده
کاش میرفتم سوریه شهید میشدم چه فایده ای داره این زندگی
خیلی جالب تر اینه که بدونید توی بررسی مدارک بخاطر کوچکترین ایراد رد میکردن مثلا اگه کسی چند روز فقط از نظر سنی کم داشت رد میشد الان خودشون به راحتی یک سال ما رو بلاتکلیف کردن، بخدا ما هم از اون معلمهای نهضت و پیش دبستانی چیزی کم نداریم اکثرا هم سابقه تدریس داریم. پس چرا اونها با دوره دوهفته ای میرن سر کلاس اونوقت ماها که توهمین جا چند تا مرحله رو گذروندیم باید یکسال دوره بریم
سلام.واقعا از خبرگزاری تابناک مچکریم که پیگیری استخدامی اموزش و پرورش را کرده وحرف دل ۸۰۰۰نفر رو زد.بنده ۲سال سرباز معلم بودم وتدریس داشتم بسیاری از افراد سابقه چندین سال تدریس رو دارند الان بعد از این همه تدریس دوباره باید بریم دوره که اونم مشخص نیست کی برگزار بشه،ما۸۰۰۰نفر از کار قبلی مون انصراف دادیم شب و روز منتظر این دوره بودیم که سریع تر برگزار بشه اما،،،،
شرمندگی پیش خانواده تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با تشکر از انعکاس خبر و تنظیم اون.
واقعاد 8600 نفر بخاطر این بند از دفترچه ثبتنام کردن که گفته از اول مهر 96 احکام کارگزینی صادر و مشغول ب کار خواهند شد. اما متاسفانه با بدقولی کردن و منکر شدن این بند از مفاد ایین نامه استخدامی 1395، باعث انصراف جمع کثیری از قبول شده ها میشن. و جالب اینجاست ک آموزش و پرورش تنها نهادی هست ک بابت دوره اموزشی از داوطلب هزینه های میلیونی اخذ کرده است.
بازی کردن با زندگی 10هزار نفر از جوانان و خانواده هایشان
به دادمان برسید.
چطوری یک سال رو توی سه شهر (یک شهر برای کلاس تئوری، یک شهر برای کارآموزی و شهر محل زندگی خانواده) مختلف بگذرونیم، تازه شهریه هم بدیم!!!
باید یک سال کارگری بکنیم تا بتونیم این هزینه ها رو تأمین کنیم.
خیلی ممنون که شما صدای ما رو میرسونید. بیشتر کسای که تهران قبول شدن بچه های شهرستان هستن و اکثر این قبولی ها متاهلن. چطوری میتونن یک سال بدون درامد زندگی کنن و کلی هم هزینه جانبی این آزمون کنن تا همین جا دو هزار نفر کم گرفتن همینجوری پیش بره تا آخرش هزار نفر هم موفق به گذروندن دوره و معلم شدن نمیرسن.
بچه ها تنها راهش شکایت از طریق دیوان عدالت اداریه
تو خود دفترچه اولیه آزمون زده اول مهر 96 حکم میزنن و حقوق میدن قانونا نمیتونن چنین کاری انجام بدن اگه خودمون ترسو نباشیم و از طریق دیوان عدالت اداری صفر تا صدشو پیگیر باشیم
با سلام و تشکر
ممنون از سایت خوبتون که واقعیت هارو میگید.
امیدوارم مشکلات همه ی ما حل شه
با تشکگر از سایت و خبرگزاری تابناک عزیز و محبوب. صحبتی که هست اینه که چطوره که دم از قانون میزنند ولی قنون دفترچه استخدامی تایید شده سازمان امور استخدامی کشور مبنی بر اینکه حکم کارگزینی باید مهر 96 بخورد؟؟؟قانون نیست؟ فقط قانون این بود که اگر کسی طبق دفترچه یک روز اضافه سن داشته باشد حذف است ولی اون شدیدا رعایت میشد و وقتی میگفتیم میگفتند قانوووووووووووونه. حالا این قانون نیست؟ انشاله که بحقمون خواهیم رسید و اول مهر سرکلاس هستیم. باید قدر این جوانان نخبه را شدیدا دانست نه اینکه اینقد بی مهری کرد.
فرهیختگان و نخبه های ارجمند قبول شده در آزمون آموزش و پرورش
با استناد به بند 6 صفحه 12 دفترچه آزمون استخدامی و همچنین مصاحبه های اقای چهاربند رییس منابع انسانی وزارت خانه و آقای حسینی سخنگوی وزارت خانه به دیوان عدالت اداری شکایت ببریم.
اینها دلسوز و متعهد به حرفشان نیستند. زندگی 8000 هزار خانواده بدون درامد بدلیل استعفا از شغل قبلی نابود می شود.
انشالله که رییس جمهور محترم به داد ما برسند یا به دیوان عدالت شکایت ببریم.
خدایا خودت کمکمون کن با این مسئولایی که همه چیز رو به نفع خودشونو تفسیر میکنن
تشکر میکنم از سایت تابناک. من خودم متاهل هستم و با این برنامه ای که اینها میذارن انصراف میدم . ما از آبان 95 درگیر این آزمون بودم و تا سال 97 فقط باید پول خرج کنم بعدش هم سه ماه اول به ما حقوق نمیدن . چطور من میتونم تو این مدت خرج خودم و خونوادم بدم .
خدایا به حق همین ماه عزیز
شاهد باش که شیرینی قبولی در آزمون استخدامی رو با بی برنامگی و بی تدبیری و بدعهدی شون به کام مون تلخ کردند.
من از همه کسانی که جزو پذیرفته شدگان هستند خواهش میکنم آنقدر به این اعتراض ها ادامه بدهیم تا به حق قانونی خود برسیم. لطفا اگر راهکارهای قانوتی دیگری برای بیان اعترض دارید به اشتراک بگذارید چون اگر کوتاه بیایم هرگز به حقمون نمیرسیم
سلام ممنون از سایتتون
حرف دل همه ی ماها روزدین
امیدوارم مسیولین پاسخگو باشند.
من هم یکی از این ۸۰۰۰ نفر هستم. لطفا پیگیر این وضعیت باشید. لطفا این مشکل بزرگ رو به گوش مدیران آموزش کشور برسونید. مفاد دفترچه رو باید رعایت کنن.
سال ۹۵ آزمون برگزار میکنند، دوسال بعد با عبور از هفت خوان رستم تازه میخواهند حکم استخدامی بزنند، آخه چطور میتوانند جوانها بیش از یک سال بدون حقوق و در شهر غریب و به دور از خانواده در دوره آموزشی و کلاس تن به بیگاری بدهند!؟
با عرض سلام و تشكر از تابناك كه به مشكل ما پذيرفته شدگان آزمون استخدامي ٩٥ آموزش و پرورش پرداختيد. واقعا اين سوال رو دارم از مسئولين كه حاضرند خودشون يا فرزندانشون يك سال بدون حقوق كار كنند؟!
بنده دانشجوی دکتری رشته روان‌شناسی، با 5 مقاله چاپ شده در بهترین مجلات دنیا و 15 مقاله علمی پژوهشی داخلی و سابقه 4 سال تدریس و تالیف و ترجمه کتاب در رشته خودم، حاضرم با هر کدام از اساتید دانشگاه فرهنگیان از نظر عملی مناظره برگزار کنم تا سطح علمی دوره آموزشی و مسئولان آن مشخص شود.
بخدا قسم استخدامی اخیر عجیب ترین استخدامی تاریخ بود
ممنون از لطفتون،خواهشا از مسئولین جواب بخواهید
مرسی تابناک خیر ببینی الهی که پوشش دادی مشکل ما رو. باور کن در طی این روند استخدام به جنون رسیدیم ما. انقدر سر اعلام نتایج و ... اذیت کردن مون که بماند. الانم میبینی چیکار دارن باهامون میکنن؟؟؟؟ خسته شدیم... خسته. بدترش هم اینه که حتی یه نفر هم پاسخگو نیست. اصلا انگار هیچ کس در این مورد مسئولیتی ندارد. به خدا من رتبه برتر کنکور بودم تو رشته کامپیوتر. باور کن اکثر بچه های قبول شده بچه های باهوش و درس خونی هستن که تونستن قبول شن تو این آزمون و مصاحبه های بعدش. ولی الان یه جوری باهامون رفتار میکنن که انگار یه سری آدم بی سواد رو میخوان لطف کنن و به زور استخدام کنن. نکنین آقایون، اینکارو با روان مردم تون انجام ندید.
من از قبولی های استخدامی 95 هستم...اگه قراره با بی برنامگی مسولان سال 97 حکم ام بخوره حتما انصراف میدم ...آقا پول ندارم به والله ندارم ..چطور یه سال برم دوره و هم به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان پول بدم و هم خرج زن و بچه مو بدم ...مسول خیلیی بی مسولی ...
تشکر از خبرگزاری تابناک.
از شما درخواست داریم این موضوع رو بیشتر پیگیری کنید و دل ۸۶۰۰جوان نخبه کشورمان را شاد کنید
مچکر
آقایان که چنین تصمیمات اعجاب انگیزی میگیرند آیا نمیدونن شما با ایجاد این همه استرس روانی روی پذیرفته شدگان و خانواده هاشون چه تاثیر مخربی میگذاره؟ شما حرف از صلاحیت حرفه ای میزنید ولی خودتان به اخلاق اسلامی و وفای به عهد متعهد نیستید؟ بعد میخواید ما را برای معلمی تربیت کنید؟ آیا خود آقایان از هزینه های زندگی بی خبر هستند که انتظار دارند یک سال خانواده های ما بدون یک ریال درآمد زندگی کنند؟ شما آیا به فکر استحکام بنیاد خانواده هستید یا قصد ویران کردن بنیان خانواده هایی را دارید که به امید این شغل تشکیل شده است؟ به قول مولا اگر ایمان ندارید لااقل جوانمرد باشید
آقایان که چنین تصمیمات اعجاب انگیزی میگیرند آیا نمیدونن شما با ایجاد این همه استرس روانی روی پذیرفته شدگان و خانواده هاشون چه تاثیر مخربی میگذاره؟
آقایان که چنین تصمیمات اعجاب انگیزی میگیرند آیا نمیدونن شما با ایجاد این همه استرس روانی روی پذیرفته شدگان و خانواده هاشون چه تاثیر مخربی میگذاره؟ شما حرف از صلاحیت حرفه ای میزنید ولی خودتان به اخلاق اسلامی و وفای به عهد متعهد نیستید؟ بعد میخواید ما را برای معلمی تربیت کنید؟ آیا خود آقایان از هزینه های زندگی بی خبر هستند که انتظار دارند یک سال خانواده های ما بدون یک ریال درآمد زندگی کنند؟ شما آیا به فکر استحکام بنیاد خانواده هستید یا قصد ویران کردن بنیان خانواده هایی را دارید که به امید این شغل تشکیل شده است؟ به قول مولا اگر ایمان ندارید لااقل جوانمرد باشید
با تشکر از سایت تابناک و کارکنان دلسوز این سایت که درد ما دهه شصتیایه مظلومو بیان کردید با توجه به دوره ای که قرار بود اردیبهشت قرار بدن همه ما قبول شده هایی که به اطلاعیه هایه این اقایونی که خودشون ادعایه صلاحیت میکنن از کارامون استعفا دادیم حتی با جریمه وخیلی هارو میشناسم که از شهرستان باید برن شهر دیگه متاهل هستن وباید خونه اجاره کنن و کلی هزینه هایه دیگه هزینه دوره هارم روش اما اینو کجایه دلم بزارم دیگه:یک سال بی حقوق زندگیرو چجوری باید گذروند متاهلا و بچه دارامیدونن چی میگم دیگه باند یکسال سابقه کاری که کلی ظلمه در حق ما بیشانسها البته بگم قبولی هایه ۸۹ چهل روز وقبولیهایه ۹۵ جمعا شصت روز دوره رفتن حکمشونم خورد خدایا خودت نظری کن
با سلام و احترام
قانون میگه:
براساس ماده 21 بخشنامه سازمان اداری و استخدامی و شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به شماره 9757/ 93/ 200 و به تاریخ 19/ 7/ 1393، که به کلیه دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شده است چنین آمده: دستگاه اجرایی موظف است حداکثر ظرف مدت سه (3) ماه پس از اعلام نظر گزینش و انجام سایر تشریفات استخدامی، بعد از اخذ شماره مستخدم برای افراد پذیرفته شده نهایی از معاونت توسعه، نسبت به صدور حکم کارگزینی آنان اقدام نماید.

همچنین به موجب این بخشنامه کلیه بخشنامه های صادر شده درگذشته در خصوص استخدام لغو شده و تأکید شده که از این پس کلیه مراحل استخدامی (از گرفتن مجوز استخدام تا نشر خبر استخدام، برگزاری آزمون و حتی مصاحبه و گزینش و حکم کارگزینی به افراد استخدام شده و …) همگی از تاریخ 19/ 7/ 93 باید براساس این بخشنامه صورت گیرد.
با سلام و ارزوی قبول طاعات و عبادات همه ی شما قبولی های ازمون سخت اموزش و پرورش

ما توقع داریم در نظام مردمسالاری دینی مسئولان اموزش و پرورش پاسخگوی عملکرد خود باشند. اگر بخواهند در سال تحصیلی اینده به ما حقوق ندهند زندگی ام نابود می شود. به خدا قسم من بر اساس مصاحبه مسئولان که باید در فروردین ماه 96 به دوره برویم از کارم استعفا دادم. اگر اینگونه باشد راهی جز انصراف ندارم.
پاسخ ها
مرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
منم اهل خراسانم و اگه این اتفاق بیفته قطعا انصراف میدم.
و ابداً از باعث و بانی این قضیه نمیگذرم.
خدایا تو بصیری تو سمیعی تو علیمی. خدایا پس همه ما رو به بهترین نحو نجات بده.همه ماها ده هزار نفر رو به بهترین نحو نجات بده
چرا مطخلفان را اعدام نمی کنند؟ !
به ما گفتن اردیبهشت دوره ها شروع میشه، من هم از کار قبلیم استعفا دادم. حقوقم از آموزش پرورش بیشتر بود ولی خوب دبیری رو خیلی دوست دارم. خواهشا به داد ما برسید من متاهلم. چطور یک سال بدون حقوق زندگی کنم تازه باید خرج خوابگاه و خورد و خوراک و کلاس رو هم خودم بدم... خدایی این انصافه!!!
به داد ما برسید که متاهل و بیکار موندیم و مارا سر گردون کردین و یکسال بدون حقوق واقعا درک کنید.
با سلام . دوستان بنده هم از قبول شده های بلا تکلیف هستم . اگر مسئولین محترم سایت تابناک که با این خبر به ما کمک کردند اجازه بدن ما با حضور در یک گروه تلگرامی با هم برای گرفتن حقوق مون همفکری کنیم . با تشکر
با تشکر از حسن نیت سایت محترم تابناک.از این ک حرف دل ما رو زدین ازتون متشکریم.اگر دوره یک سال طول بکشه واقعا شرایط برای ما خیلی سخت خواهد شد و قطعا خیلی ها انصراف خواهند داد ک این ب نفع آموزش و پرورش نیست و ما هم توانایی پرداخت یک سال شهریه را نداریم
خیلی ممنون از نشر سرگردانی ما جوانان

چند نکته رو عرض کنم :
1- یه پسر تا سن 22 سالگی کارشناسی میخونه + 2 سال خدمت مقدس با حقوق نزدیک 100 هزارتومان + دو سال روند استخدامی آموزش و پرورش = 26 سال
حالا تا سن 26 سالگی حتی یه هزاری پول از خودش که نداره هیچ تازه کلی شرمنده خانواده و در صورتی که این بین متاهل هم بشه که...

2- هم اکنون بعضی استان ها در حال گرفتن سرباز معلم با رشته کاملا غیر مرتبط برای معلمی هستند. این جوانان با دوره ای که قرار توی همین یکی یدو ماهه براشون برگزار بشه دو سال میرن سرکلاس درس. اونوقت ماها که از فیلتر آزمون، مصاحبه تخصصی با موفقیت عبور کردیم صلاحت گذروندن دوره چند ماهه رو نداریم و باید تا سال بعد دوره بریم :)
مثال واقعی الان میشناسم فردی که رشته فنی مهندسی داره و سرباز معلم ابتدایی شده. درصورتی که قبولیا برتر روانشناسی رو حتی برای استخدامی رد میکردن و در مرحله تکمیل پرونده خیلی ها به این دلیل رد شدن حالا رشته فنی مهندسی بدون ازمون و... دو سال میره سرکلاس !!! آیا این بدین معنی نیست که فقط دنبال شخصی میگردند که بیگاری بکشن با حقوق صفر یا ناچیز؟

3- بعضی از افراد قبولی در این آزمون سابقه چندین ساله تدریس در دانشگاه ها، مدارس غیرانتفایی و آزاد رو دارن.

4- در صورتی که فرایند استخدامی به سال آینده موکول بشه خیلی ها از این پذیرفته شدگان به اجبار و خلاف میل باطنی مجبور میشن از باقی مراحل انصراف بدن چراکه دلیل مالی و متاهل بود و دوری یک ساله امکان ادامه رو میسر نخواهد کرد.

5- دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بدو ورود با دادن تعهد خدمتی حقوق دریافت می کنند و برای این پذیرفته شدگان حقوق که نمیدن هیچ پول کلاس، عذا و ... هم دریافت میکنند. مگه غیر اینه که ماهم تعهد خدمت ده ساله محضری بهشون میدیم؟
با سلام
بسیاری از این جوانان متاهل و دارای فرزند هستند، بسیاری دارای کاری موقت، قراردادی، شرکت های خصوصی، بازاری و آزاد بودند، با توجه به وعده وعیدهای شما مبنی بر اینکه دوره اردیبهشت ۹۶ است و حکم حقوقی از مهر ماه ۹۶ برقرار است، از کار پیشین خود استعفا دادند، حال مخارج زندگی متاهلی خود را از کجا تامین کنند؟ اگر یک سال دوره بدون حقوق بروند، به معنای واقعی کلمه بدبخت و بیچاره خواهند شد، اصلا امکان زندگی کردن برای این افراد نیست. خواهشا منطقی تصمیم بگیرید، جوان ها و خانواده هایشان را درک کنید، جوان ۳۴ ساله بیکار و بدبخت و متاهل را درک کنید، واقعا زندگی کردن برایش بسیار بسیار بسیار سخت، و تقریبا غیر ممکن است. اگر دوره لازم و ضرورری است، مشکلی نیست، اما طبق وعده های شفاهی و کتبی خودتان از مهر ماه برایشان حقوق در نطر بگیرید، خدا را در نظر بگیرید، خواهشا تجدید نظر بفرمایید.
ممنونم از خبرگزاری تابناک
از شما خواهش میکنیم مشکل مارو بیشتر پیگیری کنید و حرف دل مارو به گوش وزیر برسونید. ما فقط میخایم طبق گفته خودشون تو دفترچه ازمون عمل کنن و اگه نتایج دیر اعلام شده مشکل از خودشون بوده
سلام.........تو رو خدا اگه کسی میتونه در مورد حقوق ما یه کاری بکنه ..........آخه ما چه جوری یک سال تمام دوره ببینیم بدون حقوق؟..........کارمونو ول کردیم .......خرج زندگیمونو نمیتونیم بدیم چه برسه به خرج دوره یک ساله...........من دو تا بچه هم دارم ...........مگه انصاف ندارن این مسئولین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من از قبولی های استخدامی 95 هستم...اگه قراره با بی برنامگی مسولان سال 97 حکم ام بخوره حتما انصراف میدم ...آقا پول ندارم به والله ندارم ..چطور یه سال برم دوره و هم به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان پول بدم و هم خرج زن و بچه مو بدم ...مسول خیلیی بی مسولی ...خدا خیر بده حداقل شما یه گزارشگرفتین
با سلام و تشکر از تابناک
ممنون که مشکلات این آزمون استخدامی را منعکس کردید.
منم از همین بول شده ها هستم که با اعتماد به گفته این مسئولان به ظاهر با صلاحیت اعتماد کردم و از شغل خود استعفا دادم. هم اکنون سه ماه است بیکارم.من به امید شروع دوره ها از 20 فروردین از کار خود استعفا دادم و با توجه به مفاد دفترچه که از مهر 96 احکام استخدامی صادر میشود در این آزمون شرکت کردم اکنون با وضعیت پیش امده مجبور به انصراف میباشم چرا که نمیتوانم یکسال و نیم بدون حقوق و درامد اجاره خونه شهریه دانشگاه خرج زن و بچه را بدهم. مسئولین با صلاحیت گویا در این جامعه زندگی نمیکن و خبر از مشکلات جوانان این مملکت ندارند که هر روز تصمیمات جدیدی اتخاذ میکنند.
از شما تابناک عزیز خواهشمندم پیگیر حق جوانان باشید همه این جوانان نخبه هستند که از میان 2500 نفر داوطلب موفق به گذراندن هفت خوان استخدامی شده اند
تو رو قران فکر جوونای این مملکت باشید همش میگید ازدواج کنید موالید را زیاد کنید اخه با کدوم کمک با کدوم درآمد. منی که فوق لیسانس رتبه تک رقمی کنکورم به اموزش پرورش هم قانعم ولی چه فایده باید 15 ماه مفت کار کنم... این درسته از نظر شما؟ حتا ارتش و نیرو انتظامی هم در طول دوره حقوق میدن به کاراموزاشون. اموزش چرورش که اینقدر نهاد مهمیه میخاد یه سری معلم را عقده ای و انتقام جو بار بیاره.
سلام
واقعاً برای خودم و امثال خودم متاسفم. اون روزی که داشتن مدارک رو کنترل میکردن، اگر سن کسی حتی 1 روز بیشتر از 30 سال بود، میگفتن طبق قانون دفترچه ی استخدامی، نمیتونیم شما رو قبول کنیم.
الان که باید به تعهدات دفترچه (صادر شدن حکم پیمانی از مهر 96) عمل کنن، قانون دفترچه ی استخدامی شده کشک! و دیگه ملاک نیست.
یک سال عمرمون داره میسوزه
به استحضار می رساند بیش از 8500 نفر از قبولی های آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 95، به شرح بند 6 از صفحه12 دفترچه ثبت نام آزمون، می بایست از مهر ماه 96 مشغول به کار و دارای حکم و حقوق باشند. ولی متاسفانه مسئولین وزارت مربوطه اعلام نمودند دوره های آموزشی از مهر 96 و بمدت یکسال (بدون حقوق و با اخذ هزینه آموزش، اسکان و تغذیه) و صدور حکم و شروع بکار از مهرماه 97 خواهد بود.
حال قبولین این آزمون که اکثرا دارای همسر و فرزند نیز هستند و اغلب به امید قبولی و شروع بکار از شغل موقت خود نیز انصراف داده اند، واقعا در طول دوره آموزش یکساله، بدون حقوق و درآمد از تامین مایحتاج ابتدایی خود و خانواده عاجز خواهند بود.
از شما نمایندگان محترم استدعا داریم تا دیر نشده این مشکل را که به سرنوشت بیش از 8500 جوان گره خورده است، پیگیری بفرمایید.
با سلام. ممنون از انعکاس خبر.
مسئولین وزارتخونه آموزش و پرورش و خصوصا مسئولین دانشگاه فرهنگیان گویا از اتاق شیشه ای برای 8600 نفر تصمیم گرفتن.
هر جوری فکر میکنم چطور ب این راحتی زیر حرفشون و زدن و میگن باید سال 97 بری سر کار و اون ک نوشتیم تو دفترچه 96، اشتباه تایپی بوده!!!!!!!!!!!!!!!!! تو کتم نمیره و اصلا قابل باور نیست!
توروخدا صدای مارو به گوش مسیولین برسونید.قرار بود دوره های ما از بیست فروردین شروع بشه.من از فروردین ماه دیگه قرارداد کاریمو نبستم و به وعده ی پوشالی اینها اعتماد کردم.الان دوماه و نیمه بیکارم.کلی هم قسط و قرض دارم.چطور یک سال و نیم دیگه بدون درامد زندگی کنم.خرج زن و دو تا بچه هامو چطور بدم؟چرا هیچ کس به فکر ما نیست؟اگر قرار نبود از مهر ۹۷ بریم سرکار چرا زودتر نگفتید که کارمونو از دست ندیم؟چطور یکسال تو یه شهر دور بدون حقوق دوره بگذرونیم زن و بچه هامونو به امید کی بذاریم؟
به اطلاعتان میرسانم همانطور که مستحضر هستید قریب به 10هزار نفر از قبول شدگان آزمون استخدامی سال95 آموزش پرورش طبق قوانین استخدامی و اشاره صریح دفترچه استخدامی(صفحه12-بندششم) می بایست در تاریخ96/7/1 احکام استخدامی خود را دریافت کنند، اما مسئولین ضمن نقض قانون و مفاد دفترچه استخدامی که خودشان منتشر کرده اند قصد اینرا دارند که استخدام این هزاران جوان را تا مهر 97 به تعویق اندازند.
چالشهای که این تصمیم غیر مدبرانه مسئولین ذیربط ایجاد میکند:
1-بازی کردن با زندگی 10هزار نفر از جوانان و خانواده هایشان.برخی از این جوانان متاهل بوده و یا در شرف تاهل هستند که این اقدام غیر قانونی مسئولین می تواند زندگی آنان را به نابودی بکشاند.
2-با توجه به بازنستگی تعداد زیادی از معلمین طی سالهای گذشته و اذعان بسیاری از مسئولین نسبت به خروجی های بسیار زیاد آموزش پرورش نسبت به ورودی های آن، لذا در فرآیند تدریس قرار نگرفتن 10هزار نفر معضل کمبود معلم را تشدید خواهد کرد و در نهایت متضرر اصلی همه مردم و میهن اسلامی خواهدبود.
3-سالی که نام آن توسط مقام معظم رهبری “اقتصاد مقاومتی-اشتغال و تولید” نامگذاری شده و تاکید فراوان ایشان بر مساله اشتغال جوانان شده است، اگر یکی از مهمترین نهادهای دولتی یعنی وزارت آموزش پرورش حقیقتاً اقدام به بیکارسازی 10هزار جوان برای مدت حداقل یکسال دیگر نماید، این چیزی جز بی اعتمادی به وجود نخواهد آورد.
در پایان از شما خواهشمندم از مسئولین سوال کنید کجا را سراغ دارند که آزمون استخدامی برگزار شود اما استخدام دو سال بعد؟!!!
امیدوارم پیگیریهای شما موجبات این را فراهم کند که این اوضع نابسامان هرچه زودتر سر و سامان یابد و 10هزار نفر پذیرفته شده این آزمون از مهر امسال شاغل شده و در خدمت آموزش فرزندان ایران اسلامی قرار گیرند و خواهشمندم به گوش مسئولین برسانید اگر دست از نقض قانون بر ندارند ما 10هزار نفر به همراه خانواده هایمان بعد از ماه مبارک رمضان دست به اقدامات جدیتری خواهیم زد.
دوستای روان شناسی در جریانند پارسال ی اتفاقی افتاد و یکهو رئیس جمهور با درخواست وزیر بهداشت نامه داد ک روان شناسی بالینی باید بره زیر نظر وزارت بهداشت و دیگه تو کنکور وزارت علوم نباید دانشجو بگیره میگم حتی رئیس جمهور امضا کرد ابلاغیشم داد بعد همه اعتراض کردن اینستای وزیر بهداشتو رئیس جمهور شد پر از اعتراض و هشتگ های اعتراضی همون شب 20.30ارتباط گرفت با فرهادی وزارت علوم و گفت ک این اتفاق نمیفته و اینطوری هم نشد و نتونستن بالینی رو از وزارت علوم بگیرن پس امیدی هست چون این حتی بخشنامه نشدع پارسال رئیس جمهور امضا هم کرد و اینکه ما گفتیم تموم شد دیگه پس اگر همت کنیم هر چیزی ممکنه
فرهیختگان گرامی بهترین کار شکایت کتبی به دیوان عدالت همراه با ضمیمه مستندات دفترچه و حرفای مسئولاست، وگرنه پیگیری نمی کنند.
صحبت های مدیر هسته گزینش تهران

درباره این که گزینش سرباز معلم ها تموم شده، یه دوره کوتاه میرن و بعدش از مهر 96 بکار گیری میشن

آقای مهر محمدی (سرپرست دانشگاه فرهنگیان) ، کجایی پس؟ کیفیت کو؟

مگه اونایی که این بندگان خدا بهشون درس میدن دانش آموز نیستند که بهشون آموزش با کیفیت داده بشه؟

به ما که رسید شما دور کیفیت برداشتین؟

انصافتون کجا رفته؟
طبق خبری که در سایت گزینش اومده ، سرباز معلمین یه دوره کوتاه می بینن و بعد میرن سر کلاس

حالا ماهایی که از 7 خان رستم و استخدامی گذشته ایم و از بین قریب به 250 هزار نفر غربال شدیم و 8000 نفر ماندیم

یعنی حدود 3.5 درصد آیا ما صلاحیت نداریم?

و یکسال عمرمون رو به بیگاری بگذرانیم، آیا ما انسان نیستیم ، انسان غذا نمی خورد؟ چیزی نمی پوشد؟ ما به آستانه 30 سالگی رسیدیم و خواستیم زندگی تشکیل دهیم و بسیاری مان که متاهلند و نان آور خانواده آیا انصاف و عدل است که بدون حقوق باشیم
نه خدا اینطور می پسندد
نه پیامبر
و نه مولای متقیان
و نه مقام معظم رهبری

پیشنهاد ما این است که ما هم مانند سرباز معلمین در تابستان آموزش های کلی را فرا گیریم و و مابقی دوره به صورت ضمن خدمت در پایان هفته بگذرانیم
لطفا پیگیر کارمان باشد
که ملتی و خانواده هایشان دعگویتان خواهند بود
وزارتخانه یک وزیرباصلابت مثل حاج بابایی میخادروحرفش واسته درودب حاج بابایی
سلام مدیریت محترم سایت و خبرگزاری تابناک
یک درخواست از شما داریم، البته اگر امکانش باشد. به علت اینکه ما قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش پرورش 95 فقط دوهفته زمان تا تیرماه داریم و اگر آن زمان نتایج اعلام نشود حق ما تضییع می شود و به هر بهانه ای دوره ها را به مهر منتقل می کنندف برای هماهنگی های بیشتر و داشتن شماره ی یکدیگر نیاز به تجمیع بیشتر داریم. اگر امکانش باشد این لینک گروه تلگرامی را منتشر کنید تا ما بهتر بتوانیم یکصدا پیگیر مطالبات باشیم. واقعا تک تک دست ما به جایی نمیرسد. اگر امکانش باشد از لطف شما بسیار سپاس گزاریم
خدایا به خودت پناه میبریم از این مسئولان بی اطلاع...
جناب آقای مهرمحمدی، رئیس دانشگاه فرهنگبان که الان ظاهرا آتش بیار این معرکه شما هستید. به شما قول می دم خروجی این روش و منشی که در آزمون استخدامی آبان ۹۵ پیاده کردید هزاران نیروی عقده ای بشود که علی رغم دانش بالا و احیانا شاید داشتن انگیزه هایی اولیه خدمت حداقل تا چندین سال یا تا آخر دوران خدمتشان ارزشی برای کیفیت آموزش قائل نباشند و درس و کلاس برایشان محملی برای انتقام گیری از این رویه ی ظالمانه ی فراموش نشدنی باشد. آن را دیگر چطور می خواهید نظارت کنید؟ تشریف بیاورید سر کلاس و ببینید اگر می توانید!!!
با عرض سلام دوستان به خبر گزاری خبر پو که در راستای آموزش و پرورش اقدام میکنه پیام ارسال کنین ادرسش بالا دادم هم ایمیل و هم ادرس تلگرامیش هست
به خدا پایه این ازمون ناراحتیه روحی پیدا کردم با این کاراشون ده هزار معلم افسرده که حقشون خورده شده اونم از جانب دولتی که مجریه قانونه و دیگه اعتمادی برایه کسی نمیمونه
باسلام و تشکر از اینکه خبر بلاتکلیفی حدود ده هزار جوان را منتشر کردید.جوانانی که با امید در این آزمون سرکت کردند و قبول شدند و مراحلی مثل مصاحبه تخصصی، عقیدتی و حتی معاینات پزشکی و ... را با موفقیت پشت سر گذاشتند تا از مهر 96 به سر کلاس بروند اما حالا با وجود اینکه امکان برگذاری دوره زودتر بود به دایل بی نظمی ها دوره برگزار نشده است آیا این تقصیر ما هست که باید از مهر97 به سر کلاس برویم چرا سرباز معلم ها با یک دوره کوتاه مدت از مهر آغاز به کار می کنند ولی این ده هزار نفر نه اگر بحث صلاحیت هست عادلانه قضاوت شود کدام گروه اصلح تر هستد. جرا وقتی میشود در تابستان دوره برگذار کرد و مابقی را ضمن خدمت از این مورد سرباز زده می شود. لطفا این موارد از وزارت پیگیری شود
تفاوت ما که از تمام مراحل و هفت خان گذشتیم تا به اینجا رسیدیم با سرباز معلم هایی که بدون آزمون و مصاحبه تخصصی و حتی رشته های مرتبط با یک دوره در تابستان از مهر امسال شروع به کار می کنند چیست؟
;کمک کمک کمک لطططططفا ب داد ما استخدامی های سال 95 برسید
چرا مسئولین روی حرف خودشون نمی مانند ما براساس حرف اونها برنامی ریزی کردیم استخدامی اموزش و پرورش
لطفا صدای ما 8000 نفر باشید. نگذارید حقمان پایمال شود
واقعا در صورت خلف وعده ی مسئولین و برقرار نشدن حکم ما از مهر ماه امسال خودم و خانواده ی مظلومم به مشکلات مختلفی برخواهیم خورد خواهشمندم به وعده ها و بند 12 دفترچه ی استخدامی پایبند باشید
سلام ممنون از انعکاس خبر...بخدا ما نمیدونیم باید چیکار کنیم اون از وضع اعلام نتایج ک صد بار تکمیل ظرفیت زدن اینم از نحوه برگزاری دوره ها آخه اگه نیرو نیاز دارید و آزمون برگزار کردید پس این تعلل شروع دوره چیه؟خب ما هم حتما به این شغل نیاز داریم با ی بچه کوچیک چطور میتونم برم تهران یکسال دوره ببینم؟؟؟؟؟
با تشکر از تابناک
امیدوارم این پیگیری ها تا حصول نتیجه ادامه داشته باشه
با سلام بنده با توجه به شرایط متاهلی و بچه داربودنم امکان شرکت در دوره رو ندارم و انصراف خواهم داد . متاسفم که خلاف وعدشون عمل میکنن و اینده این همه جوون براشون مهم نیست انصراف بهترین راهکار است
در خصوص سرباز معلم ها باید خدمتتون عرض کنم که این دسته از عزیزان برخلاف افرادی همچون بنده که آزمون استخدامی دادیم، بدون آزمون و با گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه مدت در تابستان، در مهر 96 برای مدت 2 سال مشغول به کار می شوند. این در حالی است که من و دوستانم دانش آموختگان دانشگاه های دولتی هستیم که آزمون داده ایم و هم اکنون عنوان می شود که باید دوره یکساله مهارت آموزی رو بدون دریافت حقوق طی کنیم تا شاید بتوانیم در سال بعد (مهر 97) و بعد از برگزاری آزمون جامع و در صورت قبولی در آن، به عنوان معلم در این ارگان خدمت کنیم.
مسئول محترمی که خیلی راحت پشت میز نشستی و هر از گاهی مصاحبه ای انجان میدی و از در کار نبودن حقوق و شروع بکار خبر میدی.بدوت که با هر بار بیانات ارزشمند شما بیش از 8500 جوان و خانواده هاشون دجار ناامیدی و استرس میشن.
اگه شروع بکار سال بعده حداقل انتظار میره مصاحبه نکنید تا این جمع ازین بیشتر داغون نشن.
ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
با سلام ،آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از زحمات فراوان شما
به اطلاعتان میرسانم قریب به 10هزار نفر از قبول شدگان آزمون استخدامی سال95 آموزش پرورش طبق قوانین استخدامی و اشاره صریح دفترچه استخدامی(صفحه12-بندششم) می بایست در تاریخ96/7/1 احکام استخدامی خود را دریافت کنند، اما مسئولین ضمن نقض قانون و مفاد دفترچه استخدامی که خودشان منتشر کرده اند قصد اینرا دارند که استخدام این هزاران جوان را تا مهر 97 به تعویق اندازند.
چالشهای که این تصمیم غیر مدبرانه مسئولین ذیربط ایجاد میکند:
1-بازی کردن با زندگی 10هزار نفر از جوانان و خانواده هایشان.برخی از این جوانان متاهل بوده و یا در شرف تاهل هستند که این اقدام غیر قانونی مسئولین می تواند زندگی آنان را به نابودی بکشاند.
2-با توجه به بازنستگی تعداد زیادی از معلمین طی سالهای گذشته و اذعان بسیاری از مسئولین نسبت به خروجی های بسیار زیاد آموزش پرورش نسبت به ورودی های آن، لذا در فرآیند تدریس قرار نگرفتن 10هزار نفر معضل کمبود معلم را تشدید خواهد کرد و در نهایت متضرر اصلی همه مردم و میهن اسلامی خواهدبود.
3-سالی که نام آن توسط مقام معظم رهبری “اقتصاد مقاومتی-اشتغال و تولید” نامگذاری شده و تاکید فراوان ایشان بر مساله اشتغال جوانان شده است، اگر یکی از مهمترین نهادهای دولتی یعنی وزارت آموزش پرورش حقیقتاً اقدام به بیکارسازی 10هزار جوان برای مدت حداقل یکسال دیگر نماید، این چیزی جز بی اعتمادی به وجود نخواهد آورد.
لطفا این پیام رو منتشر کنید
سلام و تشکر ویژه از حسن توجه تابناک

برای بسیاری از ما ، پذیرفته شدگان ازمون استخدامی ۹۵ در این ۸ ماه بلاتکلیفی پس از آزمون و اعلام نتایج، حجم بالایی از تصمیماتمان درخصوص ادامه ی تحصیل، اشتغال در سایر مراکز، گذراندن دوره های مهارتی بلند مدت مرتبط با رشته تحصیلی و... را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری موضوعات شخصی که بعضا دوستانمان داشتند همچون لغو سفر حج و... و جدای از این موضوعات حجم بالای بی برنامگی و فکرمشغولی را برای قریب به ده هزار نفر در پی داشته است

امید است مسوولین ارشد وزارتخانه در خصوص تشریح برنامه های آتی و برنامه شان اقدام به شفاف سازی نمایند

تشکر
داغمون کردن خداوکیلی
ضمن تشکر از سایت تابناک ک صدای ما جوونارو ب گوش مسولین میرسونید و همچنین جناب اقای دکتر کوچکی زاده نماینده محترم رشت
وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی۹۵ پاسخگو باشد؛ لزوم تعیین تکلیف تا مهر۹۶/ خبرگزاری خانه ملت
https://goo.gl/z9RRhN

بدعهدی مسئولان و بلاتکلیفی پذیرفته شدگان استخدامی 95 آموزش و پرورش/ خبرگزاری تابناک
https://goo.gl/kQfGxb

۷ ماه انتظار برای اعلام نتایج یک استخدام/ خبرگزاری تسنیم
https://goo.gl/MyL4wf

نامه اعتراضی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۹۵ به وزیر آموزش و پرورش / خبرگزاری صدای معلم
https://goo.gl/7IylW5

” اعتراض پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال 95 به عملکرد مسئولان وزارت آموزش و پرورش/ خبرگزاری صدای معلم
https://goo.gl/yUCzem

بدعهدی مسئولان و بلاتکلیفی پذیرفته شدگان استخدامی 95 آموزش و پرورش/ خبرگزاری آرنا نیوز
خدایا خودت به داد این جوونا برس کسی به فکر ما نیست
بسیار عالی بود.مسئولین به مفاد دفترچه استخدامی پایبند باشند.
با تشکر از تابناک برای پیگیری مشکل تا به اینجای کار.
تشکر از تابناک بابت پیگیری مشکلات ما
سلام ممنون از سات خبری تابناک که درد ما جوانان رو دارن به گوش مسولین میرسونم امیدوار که که این خبر نگاری مارو تنها نزارن و بازم از حقوق ما گزارش تهیه کنن
سلام ممنون از سات خبری تابناک که درد ما جوانان رو دارن به گوش مسولین میرسونم امیدوار که که این خبر نگاری مارو تنها نزارن و بازم از حقوق ما گزارش تهیه کنن
با تشکر از آقای کوچکی نژاد
خواهشمندم پیگیری ها رو ادامه بدین
یک ساله که درگیر استخدامی هستیم
نذارید دو سال بشه
سلام
جانا سخن از زبان ما میگویی
یک دنیا ممنون سایت تابناک که حرف دل ما رو زدی
من پدر و مادر پیری دارم و مسئولیت نگهداری از پدر و ماددم به عهده من هست .
از طرفی نامزد هستم و باید جهیزیه تهیه کنم که متاسفانه شرایط مالی خوبی نداریم .
اگر دوره یکساله نبود حداقل به یه کار دیگه مشغول میشدم .
اینهمه بی عدالتی در حق ما روا نیست
حالا با این شرایط چیکار کنیم
ای خدااااا کاش قبول نشده بودم همه زندگیم داغون میشه کارمو که استعفا دادم این چن ماهم همه پس اندازم دیگه خرج شد و تموم شد چجوری یه سال تو چشم زن و بچم نگاه کنم به بچم بگم بابا یه سال باد هوا بخور چون بابایه بی عقلت رفت گول وعده های اموزش پرورشو خوردو کار خوبشم از دست داد حالا با سن نوح کجا برم کار پیدا کنم خدااااااا یه عمره دنبال عدالتم
سلام و تشکر، درود و خداقوت؛
جوانان پذیرفته شده در این آزمون از جوانان برجسته این کشورند چرا که در خیل عظیم شرکت کنندگان در آزمون فوق توانسته اند کلیه مراحل علمی و عملی گزینش را با موفقیت طی کنند. ممنون بابت پیگیریتون. این تصمیم ناعادلانه آن هم در سالی که توسط مقام معظم رهبری مهمترین دغدغه کشور اشتغال عنوان شده بسیار ناعادلانه است و بسی جای تامل دارد.
خواهشمند است که باز هم پیگیری بفرمائید.
جمع کثیری از پذیرفته شدگان استخدامی آموزش و پرورش 95
تشکر که حواستون هست
با سلام خدمت همه و مخصوصا عزیزان تابناک

من که رفتم دیوان عدالت اداری و از آموزش و پرورش شکایت کردم تا شاید ککشون بگزه، هرچند که یکدست صدا نداره…
چیز پیچیده ای نیست اما آموزش و پرورش و مسئولینش باید یاد بگیرن که اینقدر تو جواب دادن مغلطه نکنن.

همه ی ما فقط به این خاطر که تو متن دفترچه نوشته بودن از مهر 96 میریم سر کلاس و حکممون زده میشه اومدیم و ثبت نام کردیم و …. اگه دوره ی یکساله قانونه، پس زدن حکم ما در 1/7/96 هم قانونه، چون هردوتاشو تو متن دفترچه آوردن، چطور اینو میپیچونن اما اونو نه؟!!
اقایون شما که اینکارارو میکنید به ما حقوق ندید همه میدونن پس این یه سال این دوره هایه مسخرتونو که همکلاسی دانشگاه من قراره استادم بشه رو بیخیال شید بریم خرج زن وبچه هامونو در بیاریم ۹۷ حکممونو بزنید بریم سر کار چجوری یه سال دوره بریم سرکلاسم بریم بیمه هم نباشیم زنو بچمونم نون بدیم دستمونو جلو کدوم نامردی این یه سال دراز کنیم
برای من یک سوال بزرگ هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این افرادی که توی آموزش پرورش هستن و مسولیت دارند چه طوری استخدام شدن؟؟؟؟؟؟
لا اقل این یکسال ازمون پول نگیرید دوره بی محتوا تونم یه ماهه جمعش کنید ما بدبخت بیچاره ها بریم خرج زنو بچه و اجاره خونه هامونو در بیاریم به زن بچم بگم تحملم کنید یه سال از خونه مامانم غذاتونو جور میکنم به صاحب خونه نامردم چی بگم
حیف این جوان ها
حیف این استعدادها
متاسفم برای مسئولین
اکثر قبول شدگان متاهل هستند با فرزند، مگر می شود بدون حقوق!!!!
اینجا کجاست؟؟؟؟
بچه ها این یه سال اگه درست نشه مسر زندگیم عوض میشه نامزدم که دیگه خسته شده داره بهونه میگیره فکر کنم داره بیخیالم میشه مادرم از غصه دیگه نگام نمیکنه میگه میبینمت گریم میگیره اگه درست نشه میرم جنگ با داعش بمیرم دیگه انگیزه ای ندارم بابام هر چی داشت داد تا دکترا بگیرم حالا مایه ابروریزیش میشم تو فامیل اگه نامزدم بره
خدایاااااااااا خودت به داد زنگیم برس خیلی سخت میگذره پس ارامش کی میرسه؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل