بازدید 33804
۴
مشاور امنیتی علی لاریجانی در گفت و گو با «تابناک» تشریح کرد؛

نمایندگان درخواست اسلحه برای درگیری با تروریست ها را داشتند/ در حرم امام، تروریست تکفیری خودش را منفجر نکرده است

این افراد با آتش وارد مجلس شدند و با استفاده از اصل غافلگیری به عنوان میهمان وارد مجلس شدند و پس از آن با به رگبار بستن مردم بی دفاع و حلقه اول حفاظت موفق شدند وارد مجلس شوند؛ اما به جای آنکه وارد صحن شوند، به علت بی برنامگی، وارد ساختمان اداری می شوند، به تصور اینکه ساختمان اداری همان ساختمان صحن است.
کد خبر: ۷۰۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 09 June 2017
چهارشنبه گذشته در دو نقطه از شهر تهران، یعنی حرم مطهر امام(ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی، درگیری میان عناصر گروهک های تکفیری تروریستی و نیروهای امنیتی کشورمان رخ داد و به رغم برنامه ریزی و تجهیزات مخرب تروریست ها، حمله اول در نطفه خفه شد و حمله دوم با مهارت کامل و خسارتی مالی و انسانی بسیار کم در مقایسه با حوادث مشابه در جهان، به پایان رسید.

به گزارش «تابناک»؛ برای عده ای، این موضوع هنوز مهم است که در جریان این درگیری، تروریست ها چگونه و از چه راهی توانستند به ساختمان اداری مجلس راه یابند و افراد بی گناه را آماج گیرند.

منصور حقیقت پور، مشاور امنیتی علی لاریجانی در گفت و گو با تابناک، در تشریح این اقدام تروریستی در مجلس گفت: مهاجمان تنها قصدی که داشتند این بود که وارد مجلس شوند، البته باید این را هم گفت که تروریست ها شاید از ورزیدگی عملیاتی برخوردار بودند، ولی هیچ گونه طرح ریزی برای انجام این عملیات نداشتند.

وی گفت: این افراد با آتش و با استفاده از اصل غافلگیری به عنوان میهمان وارد مجلس شدند و پس از آن با به رگبار بستن مردم بی دفاع و حلقه اول حفاظت، موفق شدند وارد مجلس شوند؛ اما به جای آنکه وارد صحن شوند، به علت بی برنامگی، وارد ساختمان اداری می شوند، به تصور اینکه ساختمان اداری همان ساختمان صحن است.

حقیقت پور گفت: بعد از ورود به این ساختمان، هر کسی را که جلوی آنها ظاهر می شده، هدف قرار می دهند، مسئولان دفتر و مردم بی دفاع که برای کارهای شخصی به دفاتر نمایندگان رفته بودند متاسفانه مورد اصابت گلوله این اشخاص واقع می شود.

وی گفت: اما شواهد نشان می دهد که این افراد تنها به دنبال ایجاد هیاهو بودند، موردی که در حرم نیز اتفاق افتاد این فرضیه را اثبات می کند، چون این کار هیچ گونه ارزش نظامی نداشته و در حرم، تنها یک کارگر که در حال جارو کردن بوده به تصور اینکه سلاح در دست دارد، مورد اصابت قرار داده اند و بعد از آن نیز در درگیری کشته شده اند.

این مشاور امنیتی افزود: جلیقه ای که در حرم منفجر شده، این گونه نبوده که فرد انتحاری زده باشد، بلکه شلیک های نیروهای ناجا به نارنجک هایی که فرد با خود داشته برخورد کرده و باعث انفجار فرد شده است. به هر حال این عملیات ارزش چندانی نداشت و این افراد تنها یک عملیات کور انجام داده اند.

وی در ادامه یادآور شد: البته مقداری زمان اتمام این عملیات طولانی شد، چون راهروها پر از افراد معمولی بودند و همین باعث این وقفه شد، زیرا باید تمام سالن ها تخلیه می شد و پس از آن با مهاجمان درگیر می شدند؛ بنابراین، به دلیل پاکسازی این سالن ها عملیات قدری طولانی شد.

وی با بیان اینکه در داخل مجلس، پس از اطلاع نمایندگان از موضوع، درخواست سلاح برای درگیر شدن با تروریست ها کرده بودند گفت: برخی نماینده ها در داخل صحن به نیروهای امنیتی فشار می آوردند که سلاح در اختیار آنها گذاشته شود تا با این افراد درگیر شوند؛ هر چند یکی از نماینده ها نیز با این افراد در بیرون از مجلس درگیری نظامی پیدا کرده بود.
تروریست ها تنها هدفی که داشتند، این بود که وارد مجلس شوند و یک ساعت در مجلس درگیر شوند و هیاهویی در کشور ایجاد کنند.

این نماینده سابق کمیسیون امنیت در پایان خاطرنشان کرد: این افراد تا کنون ضربه های بسیار کاری از جمهوری اسلامی ایران و ایرانی خورده اند و در روزهای آینده نیز ضربات مهلک تری خواهند خورد، زیرا نیروهای ما به زودی نسل این افراد را از روی زمین برخواهند کند.




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۴
یک سئوال داشتم که شما سایت تابناک عزیز در این مورد تحقیق کنید بد نیست . وزیر اطلاعات گفته که سه عملیات بوده ولی یکی کشف شده بود و این دو تا اجرا شده است ؟ کسی از ایشان سئوال نکرد سومین عملیاتی که کشف شده و انجام نشد قرار بوده در کجا انجام شود ! ضمنا اگر اینطور است که سه عملیات بوده است چرا ویدیویی که از افراد گرفته شده است که قبل از عملیات انتحاری است و می گوید که از عربستان یا هر کسی دیگری دستور نداشته اند و نوکر هیچکس نیستند و فقط به اذن اله و برای جهاد است و در سایت داعش نیز پخش شده است که دو تاپشت به دوربین و سه تا صورت پوشیده رو به دوربین هستند که همان 5 نفری باشند که عملیات شکست خورده شان اجرا شده است پس اگر سه عملیات همزمان بوده است چرا بقیه افراد در این ویدیو نیستند . شما این را تحقیق کنید که سومین عملیات کجا بوده و قرار بوده به کدام نقطه دیگر حمله شود !
این تروریست هیچ طرح ریزی نداشتن! حتماعراق وسوریه روهم بی برنامه بی طرح ریزی گرفتن
شاید شاید شاید چند نفر معدود نمیخواهم زیاد سیاه ببینم ولی این خبر شوخی و با مزه ای برای نمایندگان است !!!؟؟
گریه م گرفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل