بازدید 1969

دولت اشرف غنی به معترضان هشدار داد

در حالیکه معترضان در کابل اردوگاه جدیدی برای تحصن در اعتراض به وضعیت امنیتی این کشور تدارک می‌بینند، مقام‌های دولتی هشدار دادند هر گونه اعتراضات ضد دولتی با اقدام قانونی دولت روبرو خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 08 June 2017
در حالیکه معترضان در کابل اردوگاه جدیدی برای تحصن در اعتراض به وضعیت امنیتی این کشور تدارک می‌بینند، مقام‌های دولتی هشدار دادند هر گونه اعتراضات ضد دولتی با اقدام قانونی دولت روبرو خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان انفجار بمب در چهارشنبه گذشته در مرکز دیپلماتیک کابل که منجر به کشته شدن ۱۵۰ تن و زخمی شدن صدها تن دیگر شد تنش‌ها در این شهر به شدت رو به افزایش است.

معترضان افغان اقدام به ایجاد اردوگاه‌هایی برای تحصن در شش نقطه در اطراف کابل کرده‌اند که یکی از آنها در نزدیکی محل انفجار قرار دارد. معترضان کناره گیری دولت رئیس جمهور اشرف غنی را خواستار هستند.

غنی مکررا درخواست‌ها از جمله درخواست برای برکناری حنیف اتمر، مشاور پر قدرت امنیت ملی خود را رد کرده و در عوض از پایان اعتراضات را خواسته است.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از هموطنان خود می‌خواهیم که به اعتراضاتشان که مشکلاتی به بار آورده و در شرایط حساس امنیتی کنونی مخاطراتی ایجاد کرده را پایان دهند و اجازه دهند که مسیرهای رفت و آمد باز شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر اعتراضات ادامه پیدا کند دولت مجبور به اتخاذ اقدامی قانونی علیه تظاهر کنندگان برای تضمین امنیت مردم خواهد بود.

این در حالیست که معترضان درخواست‌های دولت را نادیده گرفته و اعلام کرده‌اند که اعتراضات همچنان ادامه خواهد داشت.

هر گونه خشونت میان دولتمردان و معترضان می‌تواند منجر به هرج و مرج شود. تهدیدی که متحدان دولت از جمله گلبدین حکمتیار، جنگ سالار سابق را وادار به درخواست برای صلح کرده است.

حکمتیار گفته است اعتراضات غیرقانونی، خونریزی‌های گذشته را به وجود آورد و این رخدادهای تاسف آور نباید تکرار شود. من از معترضان می‌خواهم که چادرهایشان را جمع کنند، جاده‌ها و خیابان‌ها اموال عمومی هستند و هیچ کس حق بستن آنها را ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل