بازدید 5285
۱

بازخوانی مسیر حادثه تروریستی حرم امام

کد خبر: ۷۰۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 08 June 2017
سرکلانتر دهم فاتب با حضور در حرم امام خمینی (ره) به تشریح مسیر حادثه تروریستی دیروز و جزئیات آن برای خبرنگاران پرداخت.

به گزارش ایسنا، سرهنگ امید بهمن یاری سرکلانتر دهم فاتب در حرم مطهر امام خمینی (ره) به بازخوانی حادثه تروریستی دیروز و توضیحات در مورد جزئیات آن پرداخت و گفت: حوالی ساعت 10:10 دیروز دو نفر از اعضای ملعون داعش به قصد انجام عملیات انتحاری از درب شماره هفت رینگ 400 حرم تروریست‌ها وارد شدند که یک نفر از درب اصلی و دیگری از درب مجاور وارد شد. نفر اول با انفجار بمب صوتی وارد محوطه شد و نفر دوم از درب اصلی با تیراندازی به نگهبان وارد شد که این تیراندازی باعث مجروح شدن نگهبان از ناحیه صورت و گردن شد.

وی با تشریح محل انفجار بمب صوتی، گفت: تصور ما از علت انفجار بمب صوتی این است که آنها قصد داشتند، توجه مأموران را به خود جلب کنند و از سمت دیگر وارد صحن بشوند.

سرهنگ بهمن یاری پس از توضیح نحوه ورود تروریست‌ها به حرم مطهر امام(ره) در مورد ادامه مسیر تروریست ها، میدانی را بعد از در ورودی نشان داد که یکی از تروریست‌ها اسلحه خود را در آنجا رها کرده بود و گفت: نفر دوم که کمربند انفجاری و یک قبضه سلاح کلاشینکوف در دست داشت به سمت درمانگاه حرم حرکت کرد تا از این طریق وارد صحن شود.

سرهنگ بهمن یاری در رابطه با علت ورود نفر دوم از سمت درمانگاه گفت: تصور ما این است که آنها مسیر را اشتباه انتخاب کرده بودند و در درمانگاه را با یکی از درب‌های ورودی اشتباه گرفته بودند.

وی در ادامه اضافه کرد: آنها بعد از برگشت از سمت درمانگاه به طرف ورودی صحن حاج آقا مصطفی آمدند و پس از آن از یکی از دالان‌ها به سمت دیگری حرکت کردند.

سرکلانتر دهم فاتب در ادامه منطقه ای را نشان داد که میان عوامل تروریستی و نیروی انتظامی درگیری ایجاد شد و عنوان کرد که از زمان تجهیز نیروهای انتظامی و درگیری با تروریست‌ها چهار الی پنج دقیقه زمان برد تا نیروهای کلانتری مجهز شوند و در جای مناسب سنگر بگیرند. این درگیری در جایی صورت گرفت که تروریست‌ها قصد ورود به درب شمالی حرم را داشتند.

سرهنگ بهمن یاری در این رابطه گفت: در زمان تیراندازی و درگیری مسلحانه از منطقه‌ای که بین نیروی انتظامی و تروریست‌ها آغاز شد پای یکی از عوامل نیروی انتظامی تیر خورد و با توجه به آتش دو طرفه یک نفر از تروریست‌ها که کمربند انفجاری، هفت عدد نارنجک، یک عدد خمپاره 60، یک قبضه کلاشینکوف و همچنین مهمات داشت از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. یک نفر دیگر از تروریست‌ها هم پس از تیراندازی به سمت ماموران حمله می‌کند و با توجه به اینکه هدف اولیه آنها انفجار انتحاری در ضریح بود و به آن نرسیدند، این فرد تلاش کرد تا خودش را میان ماموران انتظامی منفجر کند. یک نفر خانم هم با این افراد همکاری داشت که دستگیر شد.

سرکلانتر دهم فاتب به نشان دادن بخش‌هایی از جزئیات درگیری نیروی انتظامی با تروریست‌ها پرداخت که بر اساس آن در یک خودروی سمند پلیس، ون اورژانس اجتماعی و همچنین بخش‌هایی از دیوارهای کلانتری حرم آثار درگیری و تیراندازی دیده می‌شد.

وی همچنین عنوان کرد که در دقایق پایانی درگیری یک نفر دیگر از تروریست‌ها در ضلع شمال غربی حرم و در فاصله حدودا 30 متری کلانتری قصد داشت خودش را منفجر کند اما با تیراندازی ماموران نیروی انتظامی این اتفاق رخ نداد.

سرهنگ بهمن یاری زمان آغاز این عملیات تا پایان را نزدیک به 10 الی 15 دقیقه تخمین زد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
آفرین بر شما
حادثه تروریستی حرم امام با کمترین تلفات و به بهترین وجه مدیریت و به اتمام رسید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر