بازدید 16467
۱
روایت یکی از نمایندگان مجلس از حادثه تروریستی روز گذشته؛

تروریست ها به دنبال نمایندگان مجلس بودند/چون ساختمان با صحن جداست، راه را اشتباه رفتند

تروریست ها در خارج از مجلس از مردم پرسیده بودند که ساختمان نماینده ها کدام است و مردم هم به آنها ساختمان نماینده ها و در ورودی را نشان دادند. با توجه به اینکه نماینده ها در آن زمان در صحن بودند و چون ساختمان با صحن جداست، راه را اشتباه آمده و در طبقات گیر می افتند؛ البته اگر راهنما داشتند و راه را درست می آمدند، شمار کشته ها بیشتر می شد.
کد خبر: ۷۰۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 08 June 2017
حمله تروریستی که از حوالی ساعت 10 صبح روز گذشته در حرم حضرت امام(ره) و مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود، حدود ساعت 3 بعدازظهر با دستگیری یکی از تروریست ها و هلاکت پنج تن دیگر به پایان رسید. در این حادثه تروریستی ـ که گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است ـ به گفته مسئول اورژانس کشور، 17 تن از هموطنانمان نیز به شهادت رسیدند.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک درباره رخدادهای روز گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که صحن علنی مجلس، به گونه ای طراحی شده که به لحاظ عایق بودن و نداشتن فضایی برای ارتباط با بیرون، از فضای بیرون اطلاعی نداشتیم. به همین دلیل، نه صدای تیراندازی شنیدیم و نه اینکه صدای انفجار به داخل آمد.

غلامعلی جعفرزاده گفت: تنها از طریق فضای مجازی مطلع شدیم که یک نفر در بیرون با اسلحه، یکی را زخمی کرده است. از سوی دیگر، ما اطمینان داشتیم که فضا به حدی در داخل امنیتی است که وقوع چنین چیزی دور از ذهن بود و گمان کردیم اتفاق کوچکی رخ داده است.

وی گفت: تروریست ها به دنبال نمایندگان مجلس بودند و اگر می توانستند خود را به صحن برسانند، کسی زنده نمی ماند، ولی راه را اشتباه می روند و در طبقات گیر می افتند، و بعد که گیر افتادند، به مردم تیراندازی کردند.

وی درباره ادامه کار مجلس در آن شرایط نیز گفت: ادامه صحن یک پیام داشت و آن اینکه تروریست ها با حمله به ساختمان مجلس هم نمی توانند حتی ذره ای از کار کشور را مختل کنند که به نظر ما، کار مناسبی بود که هیأت رئیسه مجلس انجام داد.

وی همچنین ادامه داد: داعش در اعلامیه خود ادعا کرده بود که حمله کننده ها پنج نفر بودند. تصور من این است که یک نفر در قالب ارباب رجوع در بیرون مانده و راه به داخل پیدا نکرده است، اما به هر حال، می توان او را هم شناسایی کرد، چون آن قسمت ها دوربین نصب است و می شود فرد یا افراد مرتبط با تروریست ها را شناسایی کرد.


جالب است بدانید تروریست ها به اولین جایی که رسیده بودند، مقابل دفتر من بود و از آنجا به طبقات دیگر رفته بودند. خانمی که مسئول دفتر من بود، در یک آن در را قفل کرده و میز را جلوی در می گذارد که تروریست ها در را تیر باران کردند، ولی خوشبختانه نتوانسته بودند در را باز کنند.

وی درباره اشتباه مهاجمان در حمله به مجلس نیز گفت: تروریست ها در خارج از مجلس از مردم پرسیده بودند که ساختمان نماینده ها کدام است و مردم هم به آنها ساختمان نماینده ها و در ورودی را نشان داده اند، در حالی که نماینده ها در آن زمان در صحن بودند و چون ساختمان با صحن جداست، راه را اشتباه آمده و در طبقات گیر می افتند؛ البته اگر راهنما داشتند و راه را درست می آمدند، تعداد کشته ها بیشتر می شد.

این نماینده یادآور شد: نکته اینجاست که تروریست ها نخست می خواستند با عملیات انحرافی نیروهای امنیتی را به خارج از شهر بکشانند و بعد از آن وارد مجلس شوند.

وی گفت: اینکه تروریست ها از فضای داخلی مجلس اطلاعاتی نداشتند، نشان می دهد کسی از داخل مجلس با اینها در ارتباط نبوده؛ اما اینکه نیروهای ما سلاح های لازم را ندارند کمی جای نگرانی دارد؛ هرچند داشتن سلاح هم برای مردم عادی ایجاد استرس می کند، ولی یک کلت در مقابل کلاش کار چندانی نمی تواند انجام دهد.

وی در پایان ادامه داد: امیدوارم وضع به گونه ای تغییر پیدا کند تا مردم راحت تر به خانه ملت رفت و آمد داشته و امنیت لازم را نیز داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
چقدر با دادن اطلاعات در اخبار به دشمنان قسم خورده اسلام و ایران کمک می کنید . واقعا متاسفم خودمان راهها را برای اصلاح اشتباهات منافقین وتروریستها و کفار نمایان و اشتباهات انان را از طریق رسانه ها به انان اعلام میکنیم که در این بین فضای مجازی تاخت تاز عجیبی دارد. باید گفت بشما چه مربوط که اشتباهات جنایتکاران به بشریت و اسلام وقران و این امت شهید پرور در بوق و کرنا میکنید. کمی اندیشه کنید و دانسته وندانسته خیانت نکنید که اصلا و ابدا و تا قیامت قابل جبران نیست. هوالحکیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار