بازدید 4124

رئیس مجلس: وزارت کشور و کمیسیون شوراها مشکلات برگزاری انتخابات را رفع کنند

کد خبر: ۷۰۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 06 June 2017
رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مطلوب و خوب بر لزوم برگزاری جلسه از سوی کمیسیون شوراها با مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات مکانیزه تاکید کرد.
به گزارش تابناک، علی لاریجانی امروز (سه‌شنبه) بعد از گزارش وزیر کشور درباره روند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراها و میان دوره ای مجلس دهم در صحن علنی مجلس ضمن قدردانی از وزیر کشور و همه دست اندرکاران انتخابات گفت: وزیر کشور گزارش روشن و شفافی ارائه کرد البته طبق تذکر خودشان باید در روش کار انتخابات  اصلاحاتی انجام دهند.
وی با اشاره به صف‌های طولانی مردم برای شرکت در انتخابات گفت: علی رغم تاکید چند باره قانون برای مکانیزه شدن انتخابات و به دنبال آن رفع نگرانی مردم و صرفه جویی در وقت‌شان اما عملا این روند انجام نشده است. البته لازم به ذکر است که در بعضی از حوزه‌ها انجام شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس فکر می کنیم کمیسیون شوراها با کمک مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات فشرده‌ای برای حل این مساله برگزار کند. اگر لازم است نرم افزارها کنترل شده تا انتخابات بعدی مکانیزه برگزار شود و این صف‌های طولانی را نداشته باشیم.
وی همچنین با اشاره به موضوع ثبت مشخصات سجلی در انتخابات گفت: در روز انتخابات تغییرات فهمی نسبت به قانون، آئین نامه و ثبت مشخصات سجلی به وجود آمد که این موضوع وقت گیر بود،‌ البته وزارت کشور تلاش می کرد که تفسیر یگانه‌ای درباره این موضوع حاکم شود ولی در کل این موضوع تا ساعت پایانی رای گیری طول کشید. این هم از آن دسته مطالبی است که اگر به اصلاح آئین نامه نیاز دارد باید اصلاح شود.
لاریجانی ادامه داد: طبیعتا بعد از ثبت کد ملی دیگر احتیاجی به ثبت مشخصات سجل نیست چون وقت گیر است. به طور کلی فکر می کنم الان زمان خوبی است تا وزارت کشور با کمیسیون شوراها جلسات بیشتری برگزار کرده و با ارتباط نزدیک‌تر مشکلات را رفع کند تا در آینده انتخابات با سرعت و توام با آرامش برای مردم باشد.
وی در پایان مجددا از وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مطلوب قدردانی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر