بازدید 4276
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی :

ایجاد تشتت بین عربستان و قطر اولین اثر سفر ترامپ به منطقه

کد خبر: ۷۰۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵ 06 June 2017
بروجردی تنش های اخیر بین کشورهای عربی در منطقه را ناشی از دخالت آمریکا خواند.

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت درباره تنش به وجود آمده بین قطر و عربستان گفت: اولین اثر سفر ترامپ رییس جمهور آمریکا به منطقه ایجاد تشتت در کشورهای منطقه است .

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:جمهوری اسلامی پیوسته بر این عقیده بوده  که مشکلات منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه حل شود و دخالت کشورهای بیگانه به ویژه آمریکا به عنوان دشمن شناخته شده کشورهای اسلامی که پیوسته  ایجاد افتراق و تشتت و اختلاف در میان کشورهای اسلامی رادر دستورکار داشته به هیچ وجه نمی تواند حلال مشکلات منطقه باشد .

بروجردی  با بیان این که اختلاف ایجاد شده در کشورهای منطقه محصول سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه است همچنین تصریح کرد:جمهوری اسلامی از ابتدا و پیوسته مخالفت دخالت بیگانگان در منطقه بوده است و با توجه به این که خروجی این سفر هم بزرگ ترین قرارداد تسلیحاتی است که در عمل با تجربه بحران های اخیر منطقه - به ویژه جنگ دو ساله یمن که بیش از 10 هزار مسلمان عرب در این کشور عربی توسط ارتش عربستان به خاک و خون کشیده شده اند - با حمایت آمریکا و سلاح آن ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد :بنابراین دور از انتظار نیست که شاهد اتفاقات منفی بیشتری در منطقه باشیم .

بروجردی  در این خصوص خاطرنشان کرد : امیدوار هستیم که کشورهای منطقه به این سیاست محوری و مهم توجه داشته باشند که مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار