بازدید 4350

بیانیه کانون دانشگاهیان ایران‌اسلامی به مناسبت ۱۴و۱۵ خرداد

کد خبر: ۷۰۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 03 June 2017
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی  بمناسبت گرامیداشت ۱۴و۱۵ خردادودعوت ازمردم برای شرکت درمراسم ارتحال امام عظیم الشان بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش تابناک، متن این بیانه در ادامه آمده است:
باسمه تعالی
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه دار بویژه همکاران دانشگاهی درماه مبارك رمضان، بیست و هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) وپنجاه و چهارمین سالگرد قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ و یاد شهدای این روزتاریخی را گرامی میداریم و در طلیعه بیست ونهمین سالگرد آغاز ولایت و رهبری امام خامنه ای مد ظله العالی نکاتی چند را به محضر ملت شریف ایران بویژه دانشگاهیان عزیز تقدیم می داریم:
۱ـ فلسفه قیام پانزده خرداد ۴۲ حمایت مردمی و اصیل ازمرجعیت دینی و رهبر نهضت اسلامی بود که به جرم پاسداری از اسلام و عزت ملت ایران، توسط رژیم شاه دستگیر و جان معظم له در معرض خطر  جدی قرار داشت. مردم متدین وانقلابی در چنین شرایطی باپذیرش همه مخاطرات به صحنه آمدند تا حمایت خود را از پیشواوزعیم عالیقدرخود به نمایش گذارند و در این راه از بذل جان هم دریغ نورزیدند.
بی تردید پاسداری از خون شهدای پانزده خرداد و استمرارحرکت آن پیشگامان، درگروپیروی و اطاعت صادقانه از ولی فقیه زمان و خلف صالح حضرت امام خمینی(ره) است که ضامن وحدت و انسجام ملت شریف ایران می باشد و براساتید وفرهیختگان دانشگاهی و حوزوی است که طلایه داراین حرکت وعزم ملی باشند و با در نوردیدن مرزهای دانش، تقویت وشتاب بخشی به نهضت تولید علم وجنبش نرم افزاری ونیزمجاهدت بی وقفه برای یافتن راههای جدیدومیان برعلمی، به اقتداروسربلندی روز افزون  ایران عزیزدر میان کشورهای جهان یاری رسانند.
۲ـ  معرفی حضرت امام خامنه ای درجایگاه ولایت امر توسط مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۶۸ نشان داد جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی در چارچوب حاکمیت الهی است که در مسیر حرکت تکاملی خود همه موانع را از میان برمیدارد وبن بست برایش مفهومی ندارد. با تکیه بر بنیادهای فکری، مبانی ساختاری و سازوکارهای عقلایی قادراست  مشکلات وچالش های داخلی وخارجی را یکی پس از دیگری پشت سرگذارد و آینده ای درخشان برای ایران سرافراز  و همه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان رقم بزند.
تداوم این منطق کاراومتعالی، توجه به توانمندی ساختارهای بومی ، حمایت از استعدادوبنیه ی تفکر داخلی را توسط همه بخش های نظام می طلبد و امیدواریم که این مرام و مسلکی که کارآمدی خود را نشان داده بیش از پیش موردعنایت قرارگیرد تا شاهدآثارودستاوردهای فراگیر آن در کشور،منطقه و جهان باشیم.
۳ـ به مدد درایت وهدایت خردمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی  امروز شاهد بالندگی هر چه بیشتر نظام مردم سالاری دینی درایران و  گسترش امواج اگاهی ومقاومت اسلامی در منطفه و جهان هستیم. استمرار وپویایی این بالندگی  نیازمند تلاش همه اقشار بویژه دانشگاهیان برای به فعلیت رساندن هر چه بیشتر ظرفیت های نهفته  و کمک به گسترش انتقال تجربیات عینی وموفق نظام  اسلامی به سایر ملت های مشتاقی است که از الگوهای پیشرفت مبتنی بر اومانیسم حاکم بر جهان ناامید شده و در جستجوی راه وطرحی نو برای رشد و تعالی هستند.
بنابراین لازم است تمامی دانشگاهیان و نخبگان با نگاهی تمدن ساز بکوشند این تجربه گرانسنگ را با
 زبان علمی فراروی سایر ملت ها قراردهند.
۴ـ بنیان های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، انتخاب و استمرار امامت مقام معظم رهبری، پیشرفت های علمی و فناوری و در یک کلام معنادار شدن، واقعی و عملیاتی شدن تدریجی حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش در چارچوب حاکمیت الهی همگی نشان از موفقیت نگاه بومی و ملی و بی ثمر بودن نگاه غرب محور یا خارجی محور است،به همین جهت تداوم  موفقیت  در عرصه منطقه ای و جهانی ، اقتضا می کند قوای حاکم به ویژه دولت دوازدهم با درس گرفتن از بدعهدی های نظام سلطه در قضیه برجام،در چهار سال آینده به توان و تفکر داخلی توجه اساسی نمایند،که این رویکردمسلما ضامن موفقیت های بزرگ در عرصه های گوناگون بویژه حوزه معیشت واقتصاد است. بدون شک باتکیه براقتصادمقاومتی می توان به چالش های عمده ای چون رکودپایان دادورونق وشکوفایی اقتصادی رابه ارمغان آورد. ازمهمترین الزامات نیل به این اهداف والا ، صیانت ازمکتب فکری امام راحل وپیشگیری از تحریف اندیشه ی زلال وناب آن آیت یگانه ی دهرونادره ی دوران است که اینک پرچمداری این رسالت تاریخی بردوش فرزندپارسایش امام خامنه ای است وبه فضل الهی وباهمت وبصیرت امت اسلامی به صاحب اصلی اش تحویل داده خواهدشد.
در پایان ضمن دعوت همگان جهت شرکت درمراسم سالگرد ارتحال،برای ملت همیشه درصحنه ی ایران بخصوص دانشگاهیان ارجمند تمنای توفیق،عزت وسربلندی داریم.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ۹۶/۳/۱۳
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار