بازدید 5611

دلیل قرمز شدن زاینده رود سهل انگاری تصفیه خانه یزد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی دلیل قرمز شدن آب رودخانه زاینده رود این شهرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۹۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 01 June 2017
حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرمز شدن آب رودخانه زاینده رود اصفهان و احتمال ورود پساب های صنعتی صنایع استان به داخل آب گفت:آنگونه که مسئولان اداره منابع آب و فاصلاب مبارکه و زرین شهر اصفهان اعلام کرده اند، این اتفاق در پی سهل انگاری کارگران تصفیه خانه یزد رخ داد که باعث قرمز شدن آب درمحدوده شهر مبارکه شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:طبق اعلام مسئولان قضیه از این قرار بوده است که تعدادی از کارگران تصفیه خانه آب یزد در سده لنجان ، فیلترهای این تصفیه خانه را در رودخانه زاینده رود محدود ه مبارکه شستشو کردند و گل و لای رسوبات این فیلترها وارد رودخانه وموجب قرمز شدن آب رودخانه شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مواد موجود در رسوبات را موجب تغییر رنگ آب زاینده رود شده است، افزود: گفته می شود که  تا ساعتی دیگر با جریان آب ، رنگ رودخانه محدوده شهر اصفهان نیز قرمز رنگ خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس تصریح کرد: البته خوشبختانه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز گفته است که گل ولای و ترکیبات فیلترهای تصفیه آب  که وارد رودخانه شده است ،  برای محیط زیست مشکلی ایجاد نمی کند و این مشکل خارج از محدوده برداشت آب شرب ایجاد شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل