بازدید 4159

تابش:عده‌ای بنا نداشتند همه در انتخابات هیأت رئیسه مشارکت کنند

کد خبر: ۶۹۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 31 May 2017
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برنامه ما تثبیت رئیس و نواب رئیس مجلس بود و در سایر جایگاه‌ها قرار بود ۳-۳-۳ عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قبال مردمی که به لیست امید اعتماد کردند و به کاندیداهایش رأی دادند متعهد هستیم و در جهت تحقق شعارهایمان که امنیت، آرامش، کارآمدی، پیشرفت وتوسعه است تلاش می‌کنیم؛ البته برنامه‌ای هم با عنوان "برجا" داشتیم.

وی افزود: بنابراین بهترین راه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و نحله‌های فکری که در مجلس بود و نوشته و نانوشته حمایت‌هایی که از آقای روحانی انجام شد برنامه ما تثبیت رئیس و نواب بود و قرار شد که در سایر موارد هم ۳-۳-۳ عمل کنیم،‌ در واقع از خواسته‌های حداکثری خودمان به نفع وحدت و به اجماع رسیدن عبور کردیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: نهایتا لیستی تهیه شد و براساس قول‌هایی که به مردم دادیم حرمت قائل شدیم و یک کاندیدا از میان خانم‌ها و یک کاندیدا نیز از اهل تسنن معرفی کردیم.

وی اظهار کرد: اما متأسفانه برخی از بداخلاقی‌ها وجود دارد که باید به آن اشاره کنم، یک عده در هر صورت بنایشان بر این نبود که همه در فرآیند انتخاب هیأت رئیسه مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار کرد: چه خوب بود که اگر یک زن و یا یک اهل تسنن در ترکیب هیأت رئیسه وجود داشت. این‌ها جزو خواسته‌ها و مطالباتی بود که در انتخابات مطرح شده بود،‌ نصف جامعه ما زن است؛ چرا یک زن در ترکیب هیأت رئیسه حضور نداشته باشد؟

وی افزود: ما دست وحدت و به اجماع رسیدن را دراز کردیم، پای آن هم ایستادیم. دیگران هم تا حدی ایستادند، اما من متأسفم که کاندیداهای اهل تسنن و نماینده زن مجلس حذف شدند و باز متأسفم که یک عده خارج از لیست آمده و کاندیدا شدند.

تابش خاطر نشان کرد: عزم نانوشته‌ای را دیدم که زن‌ها و اهل تسنن رأی نیاورند، این کار خوبی نبود. وقتی به اجماع می‌رسیم که به لیست رأی دهیم همه باید به آن احترام بگذاریم. در واقع هم ما باید به کاندیداهای فراکسیون دیگر رأی دهیم و هم آن‌ها به کاندیدای ما. زمانی که به لیست مشترک می‌رسیم باید این گونه باشد.

وی درباره اینکه آیا آن ها به کاندیدای شما رأی ندادند؟ گفت: اگر آرا را در نظر بگیرید یک عده بدعهدی کردند.

تابش افزود: زمانی که عده‌ای عهدشکنی کردند و خارج از لیست آمدند آقای یوسف‌نژاد هم قرار نبود که بیاید اما اجازه گرفتند و ثبت نام کردند، قرار ما این بود که دو نایب رئیس داشته باشیم. اصول‌گرایان و مستقلین هم یک نفر معرفی کنند. براساس گمانه‌زنی‌هایی که وجود داشت مستقلین هم آقای مطهری را باید معرفی می‌کردند، که نکردند. آقای قوامی معرفی شد. به هر حال این موضوع در ید قدرت و اختیار خودشان است.

تابش در مورد اینکه چه کسانی خارج از لیست آمدند، گفت: سه، چهار نفر خارج از لیست کاندیدا شدند که درست نیست. مثل آقای عباسی و امیرآبادی، البته آقای یوسف‌نژاد هم وقتی دید این‌ها آمدند، کاندیدا شد.

وی در پایان در خصوص ترکیب هیأت رئیسه نیز اظهار کرد: به هر حال رئیس مجلس مهمترین نقش را دارد که همه در مورد آن اجماع داشتند، بعد از آن نواب رئیس جایگاه مهمی دارند. البته با توجه به فرایندهایی که به وجود آمد و صحبت‌هایی از حذف مطهری شد و یا تضعیف آقای پزشکیان تلاشمان بر این بود که این‌ها حفظ شوند. البته در مورد در نظر گرفتن سهم برای زنان و اهل تسنن نیز ما بر روی اصولی که داشتیم ماندیم. آن‌هایی که رأی ندادند هم باید جوابگو باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس