بازدید 4128
از سوی سخنگوی وزارت کشور صورت گرفت؛

اعلام جزییات بازرسی از ادارات در حوزه حجاب

کد خبر: ۶۹۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 31 May 2017
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر «بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب» گفت: این بررسی ها به پوشش کارکنان این دستگاه ها ورود نمی کند.

به گزارش «تابناک»، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر «بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب» اظهار کرد: این بررسی ها، تنها اقدامات دستگاه ها در زمینه فرهنگ سازی برای عفاف و حجاب را شامل می شود و این بررسی ها به پوشش کارکنان این دستگاه ها ورود نمی کند.

وی افزود: به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر ساله اقدامات دستگاه های مختلف در زمینه صیانت از حقوق شهروندی در اداره ها، رضایت و تکریم ارباب رجوع و اقدامات در زمینه ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در کشور از سوی وزارت کشور بررسی می شود.

سامانی ملاک بررسی اقدامات همه دستگاه ها و نهادها را شاخص های تدوین شده از سوی مرکز امور اجتماعی وزارت کشور عنوان کرد و افزود: آنچه که اکنون مطرح شده است، یعنی بررسی بحث پوشش و حجاب افراد در دستگاه ها، در دستور کار ما نیست.

وی گفت: آنچه در دستور کار وزارت کشور است، به صورت مشخص رعایت حقوق شهروندی دستگاه ها، تکریم ارباب رجوع و رضایت مندی مردم از خدماتی است که از دستگاه دریافت می کنند که بررسی اقدامات دستگاه ها در ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب نیز از جمله این موارد است.

سامانی در پاسخ به اینکه «بنابراین به مساله حجاب کارکنان دستگاه ها ورود نمی شود؟» اظهار کرد: خیر؛  این امر موضوع وزارت کشور نیست. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود ۹ سال است که این مسئولیت به وزارت کشور داده شده است و هر سال طبق برنامه زمان بندی شده ای، اقدامات دستگاه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا «رویکردی وجود دارد که به دستگاه ها بگویید به صورت موردی حجاب افراد را بررسی کنند؟» اظهار کرد: ما صرفا اقدامات دستگاه ها را برای فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب بررسی می کنیم، نه پوشش افراد را.  

وی درباره گزارش نهایی ارزیابی ها نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد که در چند سال اخیر در همه شاخص های مربوط به حقوق شهروندی، رضایت ارباب رجوع و اقدامات دستگاه ها برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب شاهد رشد قابل توجهی در شاخص ها و اقدامات دستگاه ها بوده ایم.  
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر