بازدید 4517

زنگنه: مدیرانی که دولت را قبول ندارند باید بروند

کد خبر: ۶۹۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 31 May 2017
وزیر نفت گفت: مگر می‌شود مدیر مخالف دولت را بر مسند کار گذاشت؛ آنها باید خودشان بروند.

به گزارش «تابناک»، بیژن زنگنه وزیر نفت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا در دولت آینده هم در این سمت خواهید بود یا خیر، اظهار داشت: در این حوزه باید از آقای رئیس جمهور سؤال کنید ما هم صد روزی وزیر خواهیم بود.

وی درباره برخی خبرها مبنی بر تغییرات گسترده مدیران وزارت نفت به دلیل رویکرد سیاسی‌شان، گفت: مدیران به صورت طبیعی تغییرات دارند، حدود سه سال پیش فشار بسیار زیادی آوردند و گفتند که مدیران ارزشی کنار گذاشته شدند که آن حرف هم دروغ بود چرا که برخی از مدیران بازنشسته شده بودند و یکسری هم کنار گذاشتیم و تعدادی از مدیرانی که برای دوره آقای احمدی‌نژاد بودند ماندند و تاکنون هم برخی از آنان هستند چون این افراد مدیران شایسته‌ای بودند اما اکنون می گویند که دارند مدیران مخالف دولت را برمی‌دارند. بنابراین آن حرفی که اول زدند دروغ بوده و با توجه به اینکه الان می‌گویند مدیران مخالف دولت را دارند برمی‌دارند پس اینها حضور داشتند.

وزیر نفت تأکید کرد: بنده این سؤال را دارم مگر می‌شود مدیر مخالف دولت را بر مسند قرار داد، مردم برای چه رأی داده‌‌اند آیا رأی داده‌اند که مخالف دولت بر سر کار بماند آنها به یک سیاست،  گفتمان و یک فکر رأی داده‌اند بنابراین اکنون تعدادی از مدیران ارشدی که مخالف دولت هستند و علیه دولت کار کرده‌اند و سیاست‌های دولت را قبول ندارند برای چه می‌مانند اینها باید خودشان کنار بروند. این افراد مدیران دولت دیگری بودند و اگر هم در دستگاه دولتی از جمله نفت حضور دارند برای چه می‌مانند.

وی اضافه کرد: وقتی یک مدیری سیاستی را قبول ندارد برای چه می‌ماند، آیا می‌خواهد آن سیاست را اجرا کند؟ بنابراین اگر آن سیاست را قبول ندارد برای چه اجرا می‌کند. اگر نه می‌گویند که در حالی این سیاست را قبول نداریم اجرا می‌کنیم او چه آدم فعال سیاسی و باورها و اعتقادات‌شان چه ارزشی دارد که حاضرند برای اینکه در آن  مسند بمانند همه باورها و اعتقاداتشان را زیر پا بگذارند به نظر من انسان هویت و مدیریتش این است که باورها و اعتقاداتش را پیاده و اجرا کند. بنابراین اگر مدیری مخالف یکسری سیاست‌ها است نمی‌تواند آن را اجرا کند و مدیرانی باید این سیاست را اجرا کنند که به این سیاست‌ها اعتقاد و باور داشته باشند.

زنگنه در پاسخ به این سؤال اکنون چه مقدار فروش نفت دارید، تأکید کرد: آنچه که صادر و تولید می‌کنیم بر اساس منابع ثانویه که می‌گویند ملاک آن است و همان عددی که در اوپک توافق کردیم وفادار بودیم و عمده کشورهای عضو اوپک هم به سهمیه‌هایی که برای آنها تعیین شده بود وفادار بودند و جلسه اخیری هم که داشتیم همین موضوع را نشان می‌دهد و اوپک صد درصد آنچه که تصمیم گرفته بود را رعایت کرد.

وزیر نفت گفت: پول نفتمان را دریافت می‌کنیم و برخی اعدادی که می‌شنوم اینها همه شایعه است، اینکه می‌گویند پول ما را ندادند بیایند و مدارک خود را منتشر کنند. نمی‌فهمم این چه رفتار رسانه‌ای است که برخی می‌ گویند در یک جایی یک آقایی به نام ج پ با یک نفر ملاقات کرد، بیایید بگویید این ج پ چه کسی است. اسمش را بدهید. یا اگر نمی‌خواهید اسمش را بدهید و یا از آوردن اسمش می‌ترسید نامه او را به ما و یا به قوه قضاییه بفرستید تا به تخلفات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند 20 میلیارد دلار پول نفت بیرون مانده و نیامده، این پول کجاست؟، همین گونه حرف می‌زنند و شبهه در مردم ایجاد می‌کنند. یا اینکه می‌گویند ما در در قرارداد ترکیه جریمه شده‌ایم و گاز رایگان به این کشور صادر می‌کنیم. و هر چه هم در این خصوص توضیح می‌دهیم آنها حرف خودشان را تکرار می‌کنند، شرف و اخلاق رسانه‌ای یک مسأله مهمی است این گونه رفتارها خارج از اخلاق دینی است. متأسفانه عده‌ای اخلاق حرفه‌ای را هم رعایت نمی‌کنند. در دوره انتخابات، خدا و پیغمبر هم کنار رفت حالا که انتخابات تمام شده خدا و پیغمبر و افکار عمومی هم است. مردم هوشیارند و می‌فهمند و نمی‌ دانم چرا برخی رسانه‌ها حیثیت حرفه‌ای خود را از بین می‌برند و درو‌غ‌پردازی می‌کنند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل