بازدید 3636

اخراج ۵ دیپلمات روسی از مولداوی

کد خبر: ۶۹۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 30 May 2017
دولت مولداوی دستور اخراج پنج دیپلمات روس از این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه مولداوی که زیر نظر نخست وزیر است، ضمن تایید این خبر اعلام کرد که این دیپلمات‌ها از این کشور اخراج می‌شوند. وی با این حال درباره علت یا دلیل این تصمیم جزئیاتی ارائه نداد.

در همین حال "ایگور دودون"، رئیس‌جمهور حامی روسیه مولداوی با انتشار پستی در صفحه فیس بوک خود به این تصمیم واکنش نشان داد و این اقدام را ژستی تهوع آور علیه شریک استراتژیک این کشور توصیف کرد.

این پنج دیپلمات ۷۲ ساعت فرصت دارند تا مولداوی را ترک کنند.

دودون همچنین خاطرنشان کرد که اخراج این دیپلمات‌ها احتمالا دستوری از سوی غرب و احتمالا از سوی کشورهای آن سوی اقیانوس (اطلس) بوده است.

سفیر روسیه در مولداوی همچنین گفته می‌شود اعلام کرده است که در حال بررسی اسنادی است که برای وی ارسال کرده‌اند.

در ماه مارس دولت مولداوی زیر نظر نخست وزیر ماموران اطلاعاتی روسیه را به فریب دادن قانونگذاران، ‌مقامات اطلاعاتی و سیاستمداران حامی اروپا متهم کرده بود.

هم‌زمان روسیه از پاسخ مناسب مسکو به اخراج پنج دیپلمات روس از مولداوی خبر داد.
به گزارش ایسنا از ریانووستی، گریگوری کاراسین، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: این اقدامات تحریک مستقیم گروهکی از مخالفان ایگور دودون، رئیس جمهور مولداوی است.
وی افزود: سفارت روسیه در مولداوی چندی پیش با دریافت نامه‌ای از سوی وزارت خارجه مولداوی از اخراج پنج دیپلمات خود مطلع شده است.

کنستانتین زاتولین، معاون رییس کمیته دوما روسیه نیز گفت: نمایندگان مجلس دوما تصمیم مولداوی مبنی بر اخراج پنج دیپلمات روس را مرتبط با روابط دو کشور نمی‌دانند و بر این عقیده‌اند که بحران‌های سیاسی داخلی مولداوی علت اصلی این اقدام دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس