بازدید 5729
۱

قمار وزنه برداری ایران روی اسب بازنده!

کد خبر: ۶۹۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 30 May 2017
بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی ‌وزنه‌برداری به نظر می‌رسد ایران بازنده بزرگ این کارزار انتخاباتی باشد.

انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حالی روز گذشته در تایلند برگزار شد که حاوی خبرهای خوشی برای ما نبود. با انتخاب مجدد تاماش آیان برای 4 سال دیگر به ریاست این فدراسیون و انتخاب نفرات مورد نظر او در سایر پُست‌های حساس و کلیدی از جمله پست دبیرکل و نایب رئیس با توجه به قرار گرفتن علی مرادی در جبهه مقابل و حمایت از رقیب آیان، به نظر می‌رسد روزهای سختی در انتظار وزنه‌برداری کشورمان باشد.

ایران در انتخابات اخیر یک بازنده تمام عیار بود چرا که بعد از شکست اورسو در پست ریاست که گزینه ایران محسوب می شد، تمامی نفرات تیم آیان در پست های کلیدی نظیر دبیرکلی و نواب رئیس به پیروزی رسیدند و علی مرادی نیز که برای 4 پست کاندیدا شده بود، با پیش بینی این ناکامی، از حضور در انتخابات انصراف داد تا به نوعی ایران بازنده مطلق انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری باشد.

شاید این موضوع برای آنتونیو اورسوی ایتالیایی که کشورش سابقه و جایگاه چندانی در وزنه‌برداری دنیا ندارد چندان مهم نباشد، اما برای ایران به عنوان یکی از قدرت‌ها و قطب‌های این رشته مطمئنا تبعات بدی در پی خواهد داشت.

از حدود یک سال گذشته بود که علی مرادی برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی ونه‌برداری استارتی جدی زد تا با همراهی آنتونیو اورسوی ایتالیایی، آیان 78 ساله را کنار بزنند و به سلطه چهار دهه ای این پیرمرد 78 ساله در فدراسیون جهانی پایان دهند، اما همه چیز نقش بر آب شد. قرار گرفتن در جبهه اروسوی ایتالیایی در حقیقت قمار روی اسب بازنده بود چرا که آیان در سلطه چهار دهه ای خود بر فدراسیون جهانی وزنه برداری، به اندازه ای نفوذ و لابی دارد که شکست دادن رقیب نه چندان مطرحی از ایتالیا که جایگاهی در وزنه برداری دنیا ندارد، برای او آسان باشد.

شاید از همان زمان هم می‌شد پیش‌بینی کرد که ورود به چنین بازی خطرناکی نمی‌تواند به نفع ایران باشد و چه بهتر بود با اندکی تیزبینی و ذکاوت به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردیم که تا جای ممکن از این بازار سود می‌بردیم و امتیاز می‌گرفتیم.

در همین مسیر مرادی سفرهای زیادی را به کشورهای عضو پان‌آمریکن از جمله کوبا، دومنیکن و همچنین سوئیس، ایتالیا و کرواسی داشت تا با رایزنی‌های خود اقدام به جمع‌آوری آرا کند که همان زمان هم انتقادات زیاد به آن سفرها با توجه به بحران مالی فدراسیون وزنه‌برداری شد.

علاقمندان به وزنه‌برداری به خوبی می‌دانند که از گذشته‌های دور آیان رابطه چندان صمیمانه‌ای با علی مرادی نداشته و حتی در زمان انتخابات فدراسیون کشورمان با انتشار نامه‌ای حمایت خود را از حسین رضازاده اعلام کرده بود؛ به نظر می‌رسد با توجه به جبهه گیری علنی مرادی در انتخابات فدراسیون جهانی علیه آیان، شرایط موجود روزهای بسیار سخت‌تری در انتظار وزنه‌برداری کشورمان خواهد بود.

البته در این زمینه مشاوره‌های اشتباه افرادی که اطراف رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان حضور داشتند و اخیرا نیز از کمیته پزشکی به سمت نایب رئیسی فدراسیون رسیده‌اند، بی‌تأثیر نبوده است. چه بسا مرادی می‌توانست با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به علاقه‌ای که آیان به وزنه‌برداری و وزنه‌برداران کشورمان دارد امتیازات بیشتری از او می‌گرفت، اما حالا همه چیز دقیقا برعکس شده است و به نظر می‌رسد باید منتظر انتقام سخت این پیرمرد مجار از رقیبان باشیم.

در هر صورت با توجه به برگزاری انتخابات کمیته‌های فرعی فدراسیون جهانی به نظر می‌رسد ایران شانسی هم برای حضور نمایندگانش در این پُست‌ها نداشته باشد چرا که بر طبق یک قانون نانوشته در کمیته ها و زیرمجموعه های فدراسیون جهانی نیز نفراتی رای خواهند آورد که در تیم رئیس پیروز باشند و از همین رو باید خود را به نوعی بازنده این بازی بدانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
من نمیدونم چرا بارها از مشکلات در فدراسیون چوگان مطلب نوشتم ولی تابناک منتشر نمیکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل