بازدید 16245
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «تجمع دوباره سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین» تا «ایمن‌ترین خودروها کدام اند؟»

این پیمانه موضوعاتی همچون عقب نشینی شاخص بازار سهام برای سومین روز متوالی، ثبت معامله پنجاه دستگاه سراتو بر تابلوی بورس کالا، بهای طلا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید، روند سینوسی دلار در سه روز ابتدایی هفته، رابطه کاهش نرخ سود بانکی و تورم دو رقمی، کاهش بهای نفت با افزایش سکو‌های نفتی آمریکا، ریاضت اقتصادی به اسپانیا رسید و رشد اقتصادی پارسال به روایت مرکز آمار را در بر دارد.
کد خبر: ۶۹۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 30 May 2017
از «تجمع دوباره سپرده‌گذاران موسسه کاسپین» تا «ایمن‌ترین خودروها کدامند؟»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون عقب نشینی شاخص بازار سهام برای سومین روز متوالی، ثبت معامله پنجاه دستگاه سراتو بر تابلوی بورس کالا، بهای طلا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید، روند سینوسی دلار در سه روز ابتدایی هفته، رابطه کاهش نرخ سود بانکی و تورم دو رقمی، کاهش بهای نفت با افزایش سکو‌های نفتی آمریکا، ریاضت اقتصادی به اسپانیا رسید و رشد اقتصادی پارسال به روایت مرکز آمار را در بر دارد.


عقب نشینی شاخص بازار سهام برای سومین روز متوالی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه 8 خرداد ماه 96 با افت 113 واحدی به رقم 80 هزار و 599 واحد رسید. دیگر شاخص های منتخب بازار نیز همانند روز گذشته روندی نزولی را ثیت کردند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 38 واحدی به رقم 27 هزار و 292 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 38 واحد افت، عدد 17 هزار و 472 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 30 واحد کاهش داشت و به عدد 13 هزار و 590 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 143 واحدی به رقم 87 هزار و 903 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز همانند روز شنبه و یکشنبه، با کاهش 50 واحدی به رقم 55 هزار و 704 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افت 412 واحدی، عدد 179 هزار و 943 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین در بازار فرابورس نیز شاخص همانند روز قبل، افت 1.6 واحدی داشت و در جایگاه 916 واحد قرار گرفت.

از «تجمع دوباره سپرده‌گذاران موسسه کاسپین» تا «ایمن‌ترین خودروها کدامند؟»


ثبت معامله ۵۰ دستگاه سراتو بر تابلوی بورس کالا

روز گذشته هشتم خردادماه برای نخستین بار ۵۰ دستگاه خودروی سراتو محصول شرکت سایپا با قیمت پایه ۸۷۲میلیون و ۶۰۴هزار و ۴۴۶ ریال در بورس کالای ایران عرضه شد که کل آن مورد معامله قرار گرفت.

سکه طرح جدید اندکی ارزان شد

در جریان معاملات روز دوشنبه بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۵۰ تومان کاهش به یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۷۹ هزار تومان، نیم سکه ۶۴۷ هزار تومان، ربع سکه ۳۶۷ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۴ هزار تومان است.

بهای طلا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید

بهای اونس طلا که روز جمعه با رشد یک درصدی روبرو شده بود، روز دوشنبه نیز تحت تأثیر تنش های سیاسی و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری به روند صعودی خود ادامه داد و به بالاترین سطح در ۴ هفته اخیر رسید. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا روز گذشته به بیش از ۱۲۶۷ دلار رسید. روز جمعه نیز قیمت طلا با رشد ۰.۹ درصدی روبرو شده بود.

روند سینوسی دلار در سه روز ابتدایی هفته

دلار روز شنبه گران شد، یکشنبه ارزان و امروز دوباره گران شد. در پایان معاملات بازار آزاد ارز روز دوشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 74 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 365 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 69 ریال نسبت به روز یکشنبه به رقم فروش 41 هزار و 805 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات 10 هزار و 221 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 10 ریال گران تر فروخته شد.

از «تجمع دوباره سپرده‌گذاران موسسه کاسپین» تا «ایمن‌ترین خودروها کدامند؟»

تجمع دوباره سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین

با وجود اینکه انتظار می‌رفت با اطلاعیه بانک مرکزی برای شروع بازپرداخت سپرده‌های 10 و 20 میلیون تومان، سپرده‌گذاران کاسپین دست از برگزاری تجمع بردارند، روز گذشته بزرگترین تجمع کاسپینی‌ها در مقابل ساختمان میرداماد بانک مرکزی برگزار شد. این تجمع با سردادن شعارهای مختلف که عملکرد مسئولان بانک مرکزی را به شدت مورد انتقاد قرار می‌داد همراه بود. صحبت خبرنگار فارس با سپرده‌گذاران کاسپین، نشان داد روند اجرای بخشنامه بانک مرکزی و برخی خبرها موجب شکل‌گیری این تجمع شده است. در این باره یکی از تجمع کنندگان دلیل این تجمع را اینگونه بیان کرد: سپرده‌گذاران با موجودی 10 میلیون که مراجعه می‌کنند، تمام سودهای سپرده‌شان از شهریور 1394 تا حالا صفر و از موجودی آنها کم می‌شود. وی گفت: علاوه بر این 10 درصد مبلغ 10 میلیون هم کسر می‌شود و باقی مانده 5 تا 6 میلیون‌تومان است که به یک حساب جدید و به اسم شخص واریز می‌شود و در صورت موجودی یا عدم قطعی سیستم پرداخت خواهد شد. یکی دیگر از سپرده‌گذاران درباره علت تجمع گسترده به خبرنگار فارس گفت: مردم مطلع شدند که هیأت مدیره کاسپین و سهامداران با نفوذ با هماهنگی مدیران بانک مرکزی قصد ندارند به زودی مبالغ بالاترها مانند سپرده‌های 100 میلیونی تومان رو تعیین تکلیف کنند. درحالی باید این مدت طولانی را صبر کنیم که هیچ سودی هم به این دوره انتظار داده نمی‌شود. جهت مشاهده تصاویر این خبر به این قسمت مراجعه کنید.

رابطه کاهش نرخ سود بانکی و تورم دو رقمی 

آمارهای تورمی بانک مرکزی در اردیبهشت ماه 96 حکایت از آن دارد که نرخ تورم میانگین با افزایش 0.3 درصدی به 9.8 درصد رسیده است و به احتمال زیاد در خرداد ماه 96 این نرخ پس از یک سال دو رقمی خواهد شد. کارشناسان معتقدند که سیاست نرخ سود بانکی بالا منجر به جذب نقدینگی و کاهش نرخ تورم در سال های اخیر شده است. بنابراین کاهش نرخ سود بانکی باعث از دست رفتن دستاورد نرخ تورم تک رقمی خواهد شد. جزئیات بیشتر

کاهش بهای نفت با افزایش سکو‌های نفتی آمریکا

روز دوشنبه قیمت نفت، پس از تعطیلی دو روزه بازار، کاهش یافت. علت این امر افزایش فعالیت‌های حفاری ایالات متحده آمریکا گزارش شده است. این در حالی ست که در روز پنجشنبه اوپک تصمیم به تمدید قرار داد کاهش تولید برای ۹ ماه دیگر، یعنی از ابتدای جولای ۲۰۱۷ تا ماه مارچ سال ۲۰۱۸ گرفت. تلاش اوپک در جهت پایان بخشید به عرضه بیش از اندازه نفت می‌باشد که نزدیک به سه سال است موجب اشباع بازار و در نتیجه کاهش قیمت شده است. قیمت آتی نفت خام برنت لندن، نسبت به قیمت بسته شده در هفته گذشته، ۱۹ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۱. ۹۶ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۹ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۹. ۶۱ دلار صورت گرفت.

ریاضت اقتصادی به اسپانیا رسید/مردم خشگمین به خیابان ها ریختند

اسپانیایی ها به دلیل نداشتن حقوق کافی، امنیت شغلی و اعمال سیاست ریاضتی، اعتراض کردند. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده ها هزار اسپانیایی از شهرهای مختلف این کشور در «مادرید» تجمع کرده و  به اعمال سیاست ریاضتی از سوی دولتمردان این کشور اعتراض کردند. خواسته معترضان اسپانیایی، دستمزد بیشتر،  امنیت شغلی و نیز بهبود اقتصاد اسپانیا است. در سال ۲۰۱۲ میلادی، اصلاحات قانون کار در اسپانیا کلید خورد که تا حدودی هم موفق بود و موجب کاهش نرخ بیکاری شد؛ اما منجر به بحران اقتصادی شدید در این کشور شد و بر معیشت مردم این کشور تاثیر نامطلوبی گذاشت. در حال حاضر حداقل دستمزد در اسپانیا هر ماه ۸۲۵ یورو است و اعمال سیاست های ریاضتی از سوی مسئولین این کشور برای مدیریت در بودجه و کاهش کسری باعث نارضایتی و بحران در اسپانیا شده است. بسیاری از اجتماع کنندگان پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود؛ نان، کار، مسکن و عدالت.

رشد اقتصادی پارسال به روایت مرکز آمار

مرکز آمار ایران اعلام کرد در سال 1395 محصول ناخالص داخلی با احتساب نفت، رشد 8.3 درصدی را تجربه کرد و رشد این شاخص بدون نفت 6.3 درصد محاسبه شد.

وزن جعبه از زولبیا و بامیه حذف شد

طی نامه‌ای از سوی علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در مورخ 96.3.7 به اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران این صنف ملزم به خالص فروشی شدند. در این نامه آمده است: احتراما پیرو نامه شماره 10637 مورخ 96.3.3 مبنی بر افزایش نرخ زولبیا و بامیه جهت سال 96 مقتضی است نسبت به اطلاع رسانی به واحدهای صنفی مبنی بر خالص فروش و کسر وزن جعبه با نرخ فروش زولبیا و بامیه درجه یک به مبلغ 120 هزار ریال و درجه 2 به مبلغ 115 هزار ریال در اسرع وقت اقدام شود. 

ایمن‌ترین خودروها کدام اند؟

مرکز آمریکایی تحقیقاتی «مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه‌ها» در گزارش جدیدی ایمن‌ترین خودروهایی را که در جاده‌های آمریکا تردد می‌کنند، معرفی کرده است. به نقل از دنیای اقتصاد، به گزارش سی‌ان‌ان، این مرکز 11 خودروی سواری و شاسی‌بلند را معرفی کرده است که طی یک دوره چهار ساله هیچ فردی در آنها کشته نشده است. برای معرفی این خودروها آمار رسمی مرگ و میر تصادفات آمریکا طی سال‌های 2012 تا 2015 بررسی شده است. این خودروها عبارت است از: شاسی‌بلند آئودی کیو7، شاسی‌بلند فولکس‌واگن تیگوان، وانت تویوتا تاکوما، شاسی‌بلند مزدا سی‌ایکس-9، آئودی ای‌6، شاسی‌بلند جیپ چروکی، ب‌ام‌و 535آی و ای‌اس، ب‌ام‌و 535ایکس‌آی، شاسی‌بلند لکسوس آرایکس، لکسوس سی‌تی 200‌اچ و شاسی‌بلند مرسدس بنز ام کلاس. در این فهرست 6 خودرو از 11 خودروی معرفی شده، شاسی‌بلند است.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
بامیه درجه یک به مبلغ 120 هزار ریال و درجه 2 به مبلغ 115 هزار ریال !!!

فقط بگين چجوري تشخيص بديم؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار