بازدید 2711

پدرها در مقابل دخترانشان ملایم‌تر هستند

کد خبر: ۶۹۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 29 May 2017
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که جنسیت کودک روی واکنش‌های مغزی والدین تاثیرگذار است.

به گزارش تسنیم، طبق یافته‌های یک پژوهش جدید، جنسیت کودکان می‌تواند در نحوه واکنش‌های مغزی و رفتار روزانه والدین با آنها تاثیرگذار باشد.

بر اساس گزارش newsline، در این مطالعه که در دانشگاه آتلانتا انجام گرفته است،  رفتار پدران با یک رایانه که روی کمربند آنها نصب شده مورد بررسی و رصد قرار گرفت.

این سیستم برای یک روز در تعطیلات آخر هفته و یک روز در طول هفته مورد استفاده قرار گرفت و صدا را در هر 9 دقیقه به مدت 50 ثانیه ضبط می‌کرد.

برای انجام این تحقیق، پدران 52 کودک از جمله 30 دختر و 22 پسر مورد بررسی قرار گرفتند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که پدران فرزندان دختر در قیاس با پدران فرزندان پسر به نیازهای کودک خود توجه بیشتر داشتند و نسبت به آنها پاسخگوتر بودند.

همچنین پدران فرزندان دختر بیشتر با کودکان خود آواز می‌خواندند و بیشتر با آنها در مورد احساساتشان از جمله غم و ناراحتی صحبت می‌کردند.

محققان می‌گویند این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که پدران پذیرش بیشتری نسبت به احساسات دختران در قیاس با پسران دارند.

در عین حال، پدران فرزندان پسر بیشتر در بازی‌هایی شرکت می‌کردند که فعالیت فیزیکی دارند و تا حدودی نیز خشن هستند مانند بازی‌های تعقیب و گریز و بر اساس نتایج مطالعات، کودکانی که با والدین خود در این قبیل بازی‌ها شرکت می‌کنند، یاد می‌گیرند که احساسات خود را بهتر کنترل کنند.

طبق این گزارش، لحن و زبانی که پدران در صحبت با پسران خود استفاده می‌کردند با موفقیت و دستاوردها مرتبط دانسته شده است، مانند استفاده از لغاتی مثل برنده، ارشد و افتخار، در حالی که پدران فرزندان دختر بیشتر از لغات و زبان تحلیلی استفاده کردند که با موفقیت آینده تحصیلی مرتبط دانسته شده است.

تصاویر اسکن MRI  هم که از مغز این افراد گرفته شده بود، در مناطقی از مغز که مسئول پاداش، پردازش بینایی، تنظیم احساسات و پردازش چهره هستند، واکنش های بیشتری را نسبت به چهره های خوشحال دختران در قیاس با پسران نشان داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان