بازدید 11437

هفتادمین جشنواره فیلم کن

هفتادمین جشنواره فیلم کن به روز پایانی رسید، دوره ای که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار و وارد هفتمین دهه از حیاتش شد.
کد خبر: ۶۹۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 28 May 2017
هفتادمین جشنواره فیلم کن به روز پایانی رسید، دوره ای که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار و وارد هفتمین دهه از حیاتش شد.
 
این جشنواره که اولین‌بار در سال 1939 برگزار شده است، مهمترین رویداد سینمایی و به نوعی مهمترین رویداد هنری جهان محسوب می‌شود و هرساله در ایام برگزاری آن، نامداران سینمای جهان در این شهر ساحلی جنوب فرانسه حضور پیدا می‌کنند و برای کسب نخل طلا که برگرفته از سمبل شهر کن است، با هم به رقابت می‌پردازند.
 
اهمیت این جشنواره باعث می شود خبرنگاران، عکاسان و نمایندگان رسانه‌های گروهی هم حضور چشمگیری داشته باشند و به تعبیری بعد از مسابقات المپیک، بیشترین تعداد تجمع خبرنگاران را شامل می‌شود (حدود 5 هزار نفر) با این تفاوت که المپیک هرچهار سال برگزار می‌شود، اما این جشنواره سالانه است.
 
هرچند فیلمسازان صاحب نامی چون میشائیل هانکه، سوفیا کاپولاو رومن پولانسکی حضور داشتند اما کارشناسان از نظر سطح آثار نمره قابل قبولی به این دوره نمی دهند. برای کشورمان هم در عدم حضور فیلمی در بخش اصلی، مهمترین اتفاق این دوره افتتاح جشنواره توسط اصغر فرهادی و نمایش آخرین ساخته عباس کیارستمی به مناسبت هفتاد سالگی کن بود. ضمن اینکه فیلم «لرد» ساخته محمد رسول اف هم موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه شد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار