بازدید 5672

خطای انسانی علت بروز ۷۰ درصد حوادث رانندگی در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه و تغییر در شیوه ارایه آن، نیازمند بررسی کارشناسی است تا طرح جامع و کاملی به اجرا در آید.
کد خبر: ۶۹۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 28 May 2017
شکور پورحسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه رانندگی، افزود: اگرچه برخورد با رانندگان متخلف صورت می گیرد و اخذ گواهینامه نیز روند آسانی ندارد اما با این وجود نیاز است تدابیری برای اخذ گواهینامه در کشور صورت گیرد.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ضابطه مند کردن اخذ گواهینامه گام به جلو است و می تواند باعث کاهش بسیاری از تصادفات رانندگی شود زیرا امروزه 70 درصد حوادث رانندگی، خطای انسانی عنوان شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مهارت های رانندگی و مهارت علمی باید در شیوه جدید اخذ گواهینامه مورد توجه قرار گیرد تا افراد با آگاهی و تسلط موفق به اخذ گواهینامه شوند.

وی یادآور شد: از سویی دیگر اینکه آزمون گواهینامه رانندگی  متمرکز و مکانیزه می‌شود نیز سبب کاهش تقلب خواهد شد و افراد باتوجه به توانمندی خود موفق به اخذ گواهینامه خواهند شد.

پورحسین تصریح کرد: ناگفته نماند که ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه و تغییر در شیوه ارایه آن، نیازمند بررسی کارشناسی است تا طرح جامع و کاملی به اجرا در آید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با ضابطه مند شدن اخذ گواهینامه تصادفات نیز می تواند به حداقل برسد ضمن آنکه باید در جریمه رانندگان متخلف نیز تجدید نظر شود تا مانعی بر سر راه تخلفات پی در پی در جاده ها گردد.

به گزارش خانه ملت، پیش از این سرهنگ "هویدا تزار" رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا اعلام کرد، آزمون گواهینامه رانندگی به زودی مانند کنکور، متمرکز و مکانیزه می‌شود و امکان تقلب در آن به حداقل می‌رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل