بازدید 5227

نقش مشاوره‌ کارشناسی در کاهش اختلافات زوجین

کد خبر: ۶۹۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 28 May 2017
محمد وحدتی هلان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره راه اندازی سامانه الکترونیک ثبت مداخلات طلاق، افزود: آمارهای طلاق در کشور و در استان های مختلف بسیار نگران کننده است که اگر برای آن چاره اندیشی نشود در آینده ای نه چندان دور این موضوع شکل بحرانی تری به خود خواهد گرفت.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انجام مشاوره قبل از طلاق تا حد زیادی می تواند به زوجین در راستای پایبندی به زندگی کمک کند تاجایی که بر اساس آخرین اطلاعات در استان خراسان رضوی، با اجرایی شدن این طرح، درصدی از طلاق ها کاهش پیدا کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: واقعیت آن است که آسیب های ناشی از طلاق هزینه های جبران ناپذیری به جامعه تحمیل می کند و معضلات زوجین را به ویژه زنان را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: با راه اندازی سامانه الکترونیک ثبت مداخلات طلاق، زوجین، به مراکز مشاوره مورد تأیید سازمان بهزیستی و دادگستری استان ارجاع داده می‌شوند در این مسیر تمام بررسی‌ها و مداخلات کارشناسی در سامانه گزارش و ثبت می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: طلاق جدی ترین معضل اجتماعی جامعه به شمار می رود که متاسفانه روز به روز در حال افزایش است لذا می طلبد سازوکار مناسبی برای رفع این بحران در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه الکترونیک ثبت مداخلات در 10 استان با بیشترین نرخ طلاق تا سه ماه آینده و راه‌اندازی این سامانه در کل استان‌ها تا پایان سال خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل