بازدید 3261

عوارض مصرف زولبیا و بامیه در وعده سحر

کد خبر: ۶۹۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 27 May 2017
متخصص تغذیه گفت: افراد روزه‌دار، در وعده سحر از مصرف زیاد مواد قندی مخصوصا زولبیا و بامیه اجتناب کنند زیرا این مواد سبب افت قند خون شده و قدرت یادگیری را درطول روز پایین می‌آورد.

به گزارش فارس، مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای پالایش جسم و روح است. در ماه‌های دیگر سال افراد معمولا 3 وعده غذایی را در برنامه خود دارند اما در ماه رمضان به دو وعده تقلیل پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر دو وعده غذایی سحری و افطار مقوی باشد، بدن فرد را کفایت می‌کند و سبب ضعف و بی‌حالی در طول روز نمی‌شود.

متخصص تغذیه گفت: افراد روزه‌دار بهتر است نان و غلات، سبزی‌ها،‌ میوه‌، شیر و لبنیات، گوشت و تخم‌مرغ را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

صفوی گفت: برای افرادی همچون کودکان و نوجوانان که جسم ضعیف‌تری دارند، همچنین افرادی که به دلیل بیماری دچار ضعف هستند به متخصص مراجعه کنند تا وضعیت جسمی آنها از لحاظ توانایی روزه‌داری بررسی شود.

وی ادامه داد: افراد روزه‌دار علی‌الخصوص کسانی همچون نوجوانان که در سن رشد قرار دارند در وعده سحر از مصرف زیاد مواد قندی مخصوصا زولبیا و بامیه اجتناب کنند زیرا این مواد سبب افت قند خون شده و قدرت یادگیری را درطول روز پایین می‌آورد.

همچنین شخص را دچار سردرد می‌کند که بسیاری از افراد تصور می‌کنند این سردردها به روزه‌داری مربوط است در حالی که مربوط به مصرف زیاد مواد قندی مربوط است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار