بازدید 3399

شناگاه‌های آلوده دریای خزر را با پرچم زرد بشناسید

کد خبر: ۶۹۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 27 May 2017
مدیرکل دفتر بررسی‌ آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه براساس بازرسی‌ها و پایش‌های مستمر این سازمان شناگاه‌هایی که ریسک آلودگی میکروبی دارند با پرچم زرد معرفی می‌شوند، گفت: ممکن است شناگاهی که در یک دوره آلوده اعلام شده، در دوره بعد آلوده نباشد.

به گزارش فارس، ضیا‌الدین الماسی مدیرکل دفتر بررسی‌ آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه شناگاههای خزر مثل سال های گذشته همچنان به طور مستمر پایش می‌شوند، گفت: طبق ضوابط محیط زیست این شناگاه‌های از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بررسی شده و نتایج آن به دستگاه‌های مسئول ابلاغ می‌شود.

الماسی اظهارداشت: براساس بازرسی‌های انجام شده و پایش‌های مستمر ما شناگاه‌هایی که ریسک آلودگی دارند با پرچم زرد معرفی می‌شوند.

 وی ادامه داد: علاوه بر این شناگاه‌هایی که از نظر زیست محیطی وضعیت مطلوبی دارند با پرچم آبی به هموطنانمان معرفی خواهند شد.

الماسی با اشاره به اینکه وضعیت شناگاه‌های جنوبی کشور به طور کلی  ببه دلیل گرمای هوا و شوری آب از نظر میکروبی نگران کننده نیست، گفت: پرچم‌گذاری ما با تکمیل اطلاعات از سوی استان‌های شمالی به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر بررسی‌های آلودگی‌های دریایی در خصوص وضعیت آلودگی‌های فاضلاب در استان‌های شمالی اظهارداشت: وزارت نیرو احداث و تکمیل شبکه‌های فاضلاب را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل دفتر بررسی‌های آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت به صورت همزمان و هم‌عرض وضعیت شناگاه‌های کشور را مورد بررسی قرار می‌دهند، تصریح کرد: هم‌عرض بودن این بررسی‌ها دقت نتایج را بالا می‌برد.

 وی تأکید کرد:  با توجه به پویایی شرایط هیدرودینامیکی  محیط دریایی، وضعیت شناگاههایی که آلوده اعلام می شوند، دائمی نیست و ممکن است شناگاهی که در یک دوره آلوده اعلام شده، در دوره بعد آلوده نباشد. بخصوص اگر تمهیدات مدیریتی مد نظر سازمان توسط مدیران شناگاه ها انجام شود. به همین دلیل عملیات پرچم‌گذاری برای اعلام تغییرات پیش‌بینی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها