بازدید 2681

ارائه لیست مشترک سه فراکسیون برای انتخابات هیات رئیسه

کد خبر: ۶۹۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 27 May 2017
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که در حال حاضر بحث‌هایی بین سه فراکسیون مجلس برای داشتن چهار نماینده از هر فراکسیون در انتخابات هیئت رئیسه مطرح است که هنوز هیچ فراکسیونی در این‌باره به جمع بندی و توافق نرسیده است.

به گزارش «تابناک»، سید حسین نقوی حسینی درباره آخرین اخبار پیرامون انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی هفته گذشته در مجمع عمومی سه نظریه را برای ورود به انتخابات هیئت رئیسه بررسی کرد. این نظریه ها شامل دادن لیست مستقل و بدون ائتلاف با فرکسیونهای دیگر،مشارکت به فراکسیون‌های مستقلین و مشارکت با دو فراکسیون مستقلین و امید بود که فراکسیون در اینباره به جمع بندی نرسید.

وی افزود: در این جلسه آقای لاریجانی از هیئت رئیسه دو فراکسیون مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی دعوت کرد تا درباره سازوکار انتخابات هیئت رئیسه توافقی حاصل شود که در نهایت مقرر شد دو فراکسیون به صورت مشترک و با توافق با یکدیگر برای انتخابات لیست دهند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اضافه کرد: بعد از این تصمیم آقای جلالی مطرح کرد که فراکسیون امید درخواست مشارکت در دادن لیست مشترک برای انتخابات هیئت رئیسه دارد. پیشنهاد ابتدایی فراکسیون امید این بودکه سهم فراکسیون مستقلین 3 نماینده و سهم فراکسیون امید 9 نماینده باشد که مورد موافقت مستقلین قرار نگرفت و به همین دلیل مستقلین به دنبال توافق با فراکسیون نمایندگان ولایی آمدند که امیدی ها وقتی توافق مستقلان و اصولگرایان را دیدند مجددا خواستار مشارکت برای انتخابات هیئت رئیسه شدند.

نقوی حسینی در جمع‌بندی گفت: تا به امروز این بحث مطرح است که سه فراکسیون به صورت 4+4+4 سهم در انتخابات هیئت رئیسه داشته باشند . یعنی فراکسیونهای اصولگرایان، مستقلین و امید هرکدام چهار نماینده را برای لیست مشترک معرفی کنند. این موضوع هنوز به توافق هیچ فراکسیونی نرسیده است و تنها در حد بحث است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به موکول شدن انتخابات هیئت رئیسه از یکشنبه به چهارشنبه، جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی که قرار بود امروز برگزار شود نیز به روزهای آتی موکول شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان