بازدید 8417
۳

تیلرسون سنت‌ ۲۰ ساله را شکست

کد خبر: ۶۹۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 27 May 2017
وزیر امور خارجه آمریکا سنت ۲۰ ساله وزارت خارجه در میزبانی مراسم افطار از مسلمانان را شکست و اعلام کرد که امسال وزارت خارجه آمریکا مراسم افطار و مراسم جشنی برای عید فطر نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا با شکستن سنت ۲۰ ساله دو حزبی وزارت امور خارجه درخواست میزبانی مراسم افطاری به مناسبت ماه مبارک رمضان را رد کرده است.

از سال ۱۹۹۹ وزرای امور خارجه آمریکا از احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات همواره یا در ماه مبارک رمضان افطاری داده‌اند و یا میزبان جشن‌های عید فطر در وزارت خارجه بوده‌اند.

دو تن از مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: امسال تیلرسون درخواست دفتر مذاهب و امور جهانی وزارت خارجه را برای میزبانی جشن عید فطر به عنوان بخشی از جشن‌های رمضان رد کرد.

براساس درخواست مورخ شش آوریل دفتر مذاهب و امور جهانی وزارت خارجه که عمدتا چنین مراسمی را ترتیب می‌دهد به تیلرسون پیشنهاد داد تا میزبان جشن عید فطر باشد.

تصمیم تیلرسون برای رد این درخواست حاکی از آن است که امسال هیچ برنامه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان در وزارت خارجه آمریکا برگزار نمی‌شود.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا درخصوص این تصمیم تیلرسون گفت: ما همچنان درحال بررسی گزینه‌های احتمالی برای برگزاری مراسم عید فطر هستیم. همچنین سفرای آمریکا را ترغیب می‌کنیم تا از طریق اقدامات مختلف که هر ساله در سفارت‌های‌ آمریکا در سراسر جهان برگزار می‌شوند، برای ماه رمضان مراسم داشته باشند.

اعضای کنگره آمریکا، رهبران جامعه مدنی مسلمانان، دیپلمات‌های کشورهای مسلمان و مقامات ارشد آمریکایی معمولا در مراسم افطاری و یا جشنی که به مناسبت عید فطر در وزارت خارجه آمریکا برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند؛ مراسمی که نماد تلاش‌های دیپلماتیک دولت واشنگتن با مردم و کشورهای مسلمان است.

فرح پاندیت، دیپلمات سابق آمریکایی که در دولت‌های جورج بوش و باراک اوباما فعالیت داشته و به برگزاری مراسم مربوط به ماه مبارک رمضان در کاخ سفید و وزارت خارجه کمک کرده، گفت: اگر تیلرسون از میزبانی امسال اجتناب کند این پیام را می‌رساند که برای دولت کنونی آمریکا مشارکت با مسلمانان اهمیتی ندارد.

تیلرسون روز جمعه به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: رمضان ماه تکریم، بخشش و تفکر و تعامل است. از همه مهمتر ماه رمضان زمانی فوق‌العاده برای خانواده‌ها و دوستان است تا گردهم آیند و به افراد بی‌بضاعت احسان و کمک کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
بهتر. علنا بساط تزویر را جمع کردند و حرف دلشون را زدند
"رمضان ماه تکریم، بخشش و تفکر و تعامل است. از همه مهمتر ماه رمضان زمانی فوق‌العاده برای خانواده‌ها و دوستان است تا گردهم آیند و به افراد بی‌بضاعت احسان و کمک کنند. " ایشان رسالت ماه رمضان را بهتر از ما بیان کرد ما از ماه رمضان فقط نخوردن را رعایت میکنیم.
مگر وزارت امور خارجه ما به مناسبت تولد مسیح یا سال نو میلادی کاری میکنه که از اونها انتظاری بجز این داشته باشیم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر