بازدید 5627
۲

ساختار وزارت‌ امورخارجه تغییر می‌کند

کد خبر: ۶۹۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 27 May 2017
نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از تغییر برخی ساختارها در دستگاه دیپلماسی کشور خبر داد.

ابولفضل حسن‌بیگی نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوبا خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، این کمیسیون بررسی‌هایی را  انجام داده است، گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید اقداماتی در داخل و خارج کشور انجام شود که در همین راستا اعضای کمیسیون امنیت‌ملی جلساتی را  با کارشناسان و مسئولان وزارت‌  امورخارجه داشته‌اند.

وی ادامه داد: در جلساتی که اعضای کمیسیون امنیت‌ملی با کارشناسان و مسئولان وزارت‌ امورخارجه داشتند، به این نتیجه رسیدند که ساختار دستگاه دیپلماسی براساس آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران نیاز به تغییراتی دارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه ساختار وزارت‌ امورخارجه قدیمی و پاسخگوی‌ نیازهای کشور نیست، افزود: با کارهای کارشناسی که انجام گرفت، مقرر شد 2 میز اقتصادی در وزارت‌ امورخارجه و یک میز اقتصادی در تمامی سفارتخانه‌های ایران  در سایر کشورها تشکیل شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تاکید بر اینکه ساختار جدیدی در وزارت‌ امورخارجه در بحث دیپلماسی اقتصادی شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: در همین راستا در دستگاه دیپلماسی نیروهای کیفی و متخصص نیز جذب خواهد شد.

حسن‌بیگی با اشاره به مجوزهای لازم از مجلس شورای اسلامی برای تغییر ساختار در وزارت‌ امورخارجه، اظهار داشت: برخی از تغییر ساختارها در دستگاه دیپلماسی نیاز به مجوز مجلس دارد و برخی نیز باید در هیئت دولت به تصویب برسد که مقدمات اخذ مجوز‌ها فراهم شده و قرار است وزارت‌ امورخارجه لایحه‌ای تدوین و به هیئت دولت ارائه کند تا دولت نیز این لایحه را به مجلس ارائه کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
اینها نظرات و برنامه های اقای قالیباف بوده است.
به به...ما خیال کردیم میخواهید هزینه ها رو بیارید پایین ...این کار رو که نکردین دوتا میز دیگه هم اضافه کردین کمکی که به کشور نمیشه هرینه ها رو هم افزایش و بخور بخور هم بیشتر.....اخرشم معلومه پروژه.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل