بازدید 18046
۳
آخرین تحولات سوریه؛

حمله اسرائیل به خاک سوریه و کشته شدن سه سرباز سوری/ مأموریت سری ناتو برای سرنگونی بشار اسد/ حرکت نیروهای حشد الشعبی به سمت مرزهای سوریه

سوریه در 24 ساعت گذشته، تحولات زیادی را پشت سر گذاشت. از ادامه عملیات نیروهای کرد در رقاه تا عملیات نیروهای ارتش سوریه در شرق حلب. در این میان، باید به پیشروی نیروهای حشدالشعبی عراق به سوی مرزهای سوریه اشاره کرد.
کد خبر: ۶۹۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 27 May 2017
سوریه در 24 ساعت گذشته، تحولات زیادی را پشت سر گذاشت. از ادامه عملیات نیروهای کرد در رقاه تا عملیات نیروهای ارتش سوریه در شرق حلب. در این میان، باید به پیشروی نیروهای حشدالشعبی عراق به سوی مرزهای سوریه اشاره کرد. 
 
به گزارش «تابناک»، در همین زمینه، دبیرکل سازمان بدر عراق گفت، نیروهای حشدالشعبی به‌ زودی به مرزهای مشترک این کشور با سوریه خواهند رسید.
 
هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق، در گفت وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت، نیروهای داوطلب مردمی این کشور به ‌زودی به مرزهای مشترک با سوریه خواهند رسید.
 
العامری
 
العامری تأکید کرد، حشدالشعبی به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهد به عملیاتش برای رسیدن به مرزهای مشترک با سوریه تأثیر بگذارد.

وی افزود: حشدالشعبی برای رسیدن به مرزهای سوریه و تحت پیگرد قرار دادن داعش در آنجا با کسی ‌جز دولت سوریه هماهنگ نخواهد کرد.

العامری با اشاره به جنایت گروه تروریستی داعش در روستای کوجو، گفت: آنچه در کوجو رخ داده، یادآور جنایت اسپایکر است.
 
حمله پهپاد رژیم صهیونیستی به خاک سوریه
 
رسانه‌های سوریه بامداد شنبه از حمله یک پهپاد رژیم صهیونیستی به استان سوری قنیطره خبر دادند.
 

گزارش‌ها حاکی است، سه سرباز سوریه بر اثر این حمله کشته و پهپاد رژیم صهیونیستی سرنگون شده است.

رژیم اسرائیل طی سال‌های گذشته، در تلاش برای تقویت گروه‌های تروریستی که در جنگ با ارتش سوریه متحمل شکست‌های سنگین شده بودند، بارها به مواضع نظامی در این کشور جنگ‌زده حمله کرده است.

در همین حال، دولت دمشق بارها اعلام کرده است، رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‎ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری معارض دولت دمشق حمایت می‎کنند.

ارتش سوریه تاکنون چندین بار محموله‎های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را در دست گروه‎های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

تعیین مرز مناطق کاهش تنش سوریه با مشارکت ایران
 
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، کارشناسان روسیه و ایران و ترکیه مرز مناطق کاهش تنش در سوریه را ترسیم خواهند کرد.

روز جمعه «میخائیل بوگدانف»، در گفت وگو با خبرگزاری ریا نووستی روسیه گفت: یادداشت امضا شده درباره مناطق کاهش تنش تأکید می کند که کشورهای ضامن باید کارگروه هایی را برای بررسی همه مسائل تشکیل دهند.

وی افزود: آنها باید با کار روی نقشه ها، مرزهای خارجی این مناطق را ترسیم کنند و طرف های مسئول تأمین کننده تردد مردم در این مناطق را تعیین کنند، زیرا مردم باید از آزادی تردد ـ بر خلاف تروریست ها ـ برخوردار باشند؛ بنابراین، باید پست های بازرسی و نظارتی در مناطق یاد شده ایجاد شود و همه اینها باید با کار روی نقشه ها انجام شود.

بوگدانف خاطرنشان کرد: هنوز روشن نیست چه طرفی مسئولیت تضمین امنیت در این مناطق را بر عهده خواهد داشت.
 
بشار اسد؛ هدف مأموریت سری ناتو در سوریه
 
 
معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت پارلمان روسیه نسبت به تصمیم ناتو برای پیوستن رسمی به ائتلاف ضد داعش در سوریه ابراز نگرانی کرد.
 
فرانس کلینتسویچ در گفت و گو با اسپوتنیک این اقدام را تلاش جدیدی برای سرنگونی بشار اسد رییس جمهور سوریه دانست.

وی گفت: این تصمیم نمی تواند برای ما نگران کننده نباشد. روشن است که اهداف مبارزه با تروریسم، اهدافی علنی است؛ اما واقعیت آن است که این تصمیم برای تقویت حمایت از مخالفان با هدف سرنگون سازی اسد اتخاذ شده است.

فرانس افزود: این تصمیم با قوانین بین المللی در تعارض است. ما این مسأله را برای نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد مطرح خواهیم ساخت.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، به تازگی از پیوستن این سازمان به ائتلاف بین المللی ضد داعش بدون شرکت در عملیات جنگی خبر داد؛ امری که که باعث ایجاد سؤال هایی درباره علل این تصمیم و ابعاد آن شده است.
 
ترامپ موشک ضد تانک برای «سوریۀ دموکراتیک» فرستاد
 
روز جمعه یکی از نمایندگان حزب دمکرات کردستان سوریه، در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که محمولۀ جدیدی از تسلیحات آمریکایی به دست نیروهای سوریه دمکراتیک رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این سومین محمولۀ تسلیحاتی آمریکایی است که در دوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای نیروهای سوریه دمکراتیک فرستاده می شود.
نماینده حزب دمکرات کردستان سوریه که خواستار فاش نشدن نامش شد، نوع سلاح های تحویلی را اعلام کرد و گفت: موشک های حرارتی ضد تانک و خودروهای زرهی ویژۀ زمین های ناهموار به نیروهای سوریه دمکراتیک تحویل داده شده است.
 
مقدار فراوانی مهمات مختلف و قطعات یدکی خودروهای نظامی که آمریکا قبلاً برای کُردهای مسلح ارسال کرده بود، نیز به دست نیروهای سوریه دمکراتیک رسیده است.
  
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
قابل توجه اردوغان نادان .
در آینده ای نه چندان دور " محمولۀ جدیدی از تسلیحات آمریکایی به دست نیروهای کرد ترکیه خواهد رسید "
یکی بر سر شاخ بن می برید .
سلام.از اهداف آمریکاییها از گرم کردن روابط با کردهای سوریه و عراق ،ایجاد اهرم فشار بر ایران و ترکیه و آماده سازی سوریه برای یک حاکم دست نشانده بعد از اسد که احتمالا از دروزی های که برخی از آنها مثل ولید جنبلاط ریشه کردی دارند هست.
سیاست ولرم روسیه علاوه بر منطقه به خود مسکو ضرر خواهد زد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار