بازدید 4348

اعتصاب غذای ۷۰ تبعه خارجی بازداشتی در ژاپن

کد خبر: ۶۹۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 26 May 2017
شماری از اتباع خارجی بازداشت شده در ژاپن که تعداد آنها حدود 70 نفر اعلام شده، به دلیل آنچه پایمال شدن حقوق خود خوانده اند، دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش ایرنا، شمار زیادی از خارجیان در سال های اخیر به شدت از وضعیت حقوق بشر در ژاپن ابراز نارضایتی کرده اند و سازمان ملل هم به این کشور در این باره هشدار داده است.
فعالان مدنی در ژاپن هم به خبرنگاران گفته اند که برخی از این افراد نزدیک به ۳۰ سال در ژاپن کار کرده اند که پس از بازداشت به آنها گفته شده باید فورا کشور را ترک کنند.
 
بسیاری از اتباع کشورهای دیگر که در ژاپن تحت بازداشت بسر می برند، کسانی هستند که به عنوان پناهنده وارد این کشور شده اند و این در شرایطی است که فقط به سه دهم درصد از این افراد اجازه اقامت داده می شود.
 
با این وصف هم اکنون همین افراد نیز به گزارش روز جمعه خبرگزاری کیودو در شرایط خوبی بسر نمی برند و پناهنده و مهاجران از وضعیت حقوق بشر در ژاپن ناراضی هستند.
 
از سوی دیگر گزارش ها نشان می دهد که بسیاری از خارجیان پناهنده که بازداشت شده اند و باید ژاپن را ترک کنند ازدواج کرده و در ژاپن دارای همسر و فرزند هستند.
 
نزدیک به ۲۲ نفر از ابتدای ماه جاری میلادی اعتصاب خود را در مرکز بازداشت توکیو آغاز کردند و حالا شمار آنان به ۷۰ نفر افزایش یافته است.
 
گزارش های دریافتی حاکی است که این افراد هم اکنون به دلیل طولانی شدن اعتصاب غذا شرایط جسمانی بدی دارند و خطرهای بهداشتی و پزشکی آنان را تهدید می کند.
همچنین اعلام شده که شماری از اعتصاب کنندگان که از کشورهای چین، نیجریه و بنگلادش هستند به دلیل ننوشیدن آب بیهوش شده و به بیمارستان انتقال یافته اند.
 
مسئولان مهاجرت کشور ژاپن در پاسخ به پیگیریهای اتحادیه خبرنگاران ژاپن، فقط گفته اند که افراد بازداشت شده باید این کشور را ترک کنند.
 
ماه مارس امسال یک ویتنامی مهاجر در ژاپن که ۴۰ سال داشت و دست به اعتصاب غذا زده بود به حالت اغما رفت و پس از مدتی جانش را از دست داد.
 
نزدیک به یکهزار و ۳۰۰ نفر در سراسر ژاپن در بازداشت بسر می برند که بیشتر آنها از چین و مابقی از کشورهای بنگلادش، پرو، غنا، پاکستان و فیلیپین هستند.
 
این خارجیان فقط می خواهند روادید دریافت کرده و از وضعیت کاری و زندگی بهتری برخوردار شوند که اداره مهاجرت ژاپن توجهی به درخواست های آنها نکرده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل