بازدید 6364

تصمیم عجیب تلویزیون: یک فوتبال با دو گزارش!

در این ابتکار تازه، نه کیفیت پخش تصاویر، نه میزان بریدن نمای تماشاگرها و نه نوع انتخاب تصاویر تفاوت چندانی با هم نداشتند و این مدل از پخش مسابقه، چیزی به جز موازی‌کاری در تلویزیون نبود.
کد خبر: ۶۹۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 26 May 2017
در طول فصل دیدارهای مهم زیادی از آنتن تلویزیون ایران جا می‌مانند اما رسانه ملی برای پخش فینال یورولیگ دست به حرکتی زد که پیش از این در این رسانه دیده نشده بود. 

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار تیم‌های منچستریونایتد و آژاکس در استکهلم، هم در شبکه سه و هم در شبکه ورزش به صورت زنده روی آنتن رفت. شبکه ورزش که قبل‌تر با تصمیم تلویزیون اجازه پخش بازی‌های بزرگ را پیدا نمی‌کرد، در غالب برنامه فوتبال120 فینال یورولیگ را با گزارش مزدک میرزایی پوشش داد. 

به صورت همزمان شبکه سوم این مسابقه را در برنامه گزارش ورزشی با صدای جواد خیابانی پخش کرد. در این ابتکار تازه، نه کیفیت پخش تصاویر، نه میزان بریدن نمای تماشاگرها و نه نوع انتخاب تصاویر تفاوت چندانی با هم نداشتند و این مدل از پخش مسابقه، چیزی به جز موازی‌کاری در تلویزیون نبود. 

شاید مدیران رسانه ملی تصور کردند که با این حرکت، دست به یک انقلاب زده‌اند اما چندین سال است شبکه‌های معتبر پخش فوتبال در دنیا، امتیازهایی مثل قراردادن 4 گزارشگر به 4 زبان در 4 شبکه و قابلیت کم و زیاد کردن و حتی بستن صدای گزارشگر در زمان برگزاری بازی را برای مخاطبان‌شان به وجود آورده‌اند. امتیازهایی که برای بیننده‌های محبوس شده در دوراهی صدای جواد و مزدک، هنوز به رویا شبیه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل