بازدید 4198

سقوط قیمت جهانی نفت پس از تمدید توافق کاهش تولید

پس از آنکه توافق روز گذشته اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید سرمایه گذارانی را که در انتظار کاهش بیشتر تولید بودند نا امید کرد قیمت نفت کاهش قابل توجهی را تجربه کرد.
کد خبر: ۶۹۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 26 May 2017
پس از آنکه توافق روز گذشته اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید سرمایه گذارانی را که در انتظار کاهش بیشتر تولید بودند نا امید کرد قیمت نفت کاهش قابل توجهی را تجربه کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه توافق روز گذشته اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید سرمایه گذارانی را که در انتظار کاهش بیشتر تولید بودند نا امید کرد، و موجب خروج آنها از بازارهای پرریسک تر شد، قیمت نفت کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و شاخص ها در بازارهای بورس آسیایی با افت مواجه شد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و چند کشور تولید کننده غیر عضو اوپک روز پنجشنبه در وین توافق کردند که کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه ای تولید خود را تا پایان سه ماهه نخست سال 2018 ادامه دهند. در حالی که این اقدام اوپک مورد انتظار بود، برخی سرمایه گذاران بازار نفت امیدوار بودند که تولید کنندگان بر سر تمدید طولانی تر توافق یا کاهش بیشتر تولید به منظور مهار مازاد عرضه موجود در بازار نفت به توافق برسند. گفت گوها د مورد تمدید توافق کاهش تولید در طی روزهای اخیر موجب رشد قیمت ها شده بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا دیروز پس از اعلام توافق اوپک 4.8 درصد کاهش یافت و امروز نیز با 0.86 درصد کاهش به رقم 48 دلار و 48 سنت رسید. بود. بدین ترتیب نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در آستانه ثبت کاهش هفتگی حدودا 3 درصدی قرار دارد.

قیمت نفت برنت نیز که دیروز پس از انتشار خبر تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید 4.6 درصد کاهش یافته بود، امروز با 0.68 درصد کاهش دیگر به رقم 51 دلار و 11 سنت رسید و در آستانه کاهش هفتگی حدودا 4 درصدی قرار گرفت.

بانک انگلیسی بارکلیز در یادداشتی نوشت، کاهش قیمت نفت نتیجه برخی انتظاراتی است که در آستانه نشست اوپک در مورد کاهش طولانی تر یا بیشتر تولید نفت ایجاد شده بود.

برخی تحلیلگران دیگر از جمله گلدمن ساکس و بانک جفریز اعلام کردند که میزان ذخایر نفتی جهان در اوایل سال 2018به حالت عادی باز خواهد گشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل