بازدید 22933
۲

باسلق چیست و چه خواصی دارد؟

باسلق از اصیل‌ترین شیرینی‌های سنتی ایران است. خوشمزگی و احساس دهانی آن در حین جویدن بسیار لذت‌بخش و محرکی برای مصرف بیشتر است.
کد خبر: ۶۹۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰ 26 May 2017
باسلق از اصیل‌ترین شیرینی‌های سنتی ایران است. خوشمزگی و احساس دهانی آن در حین جویدن بسیار لذت‌بخش و محرکی برای مصرف بیشتر است.

به گزارش میزان، این شیرینی دل‌چسب مثل لرزونک، اما با قوام تر از آن است. لرزونک را که می‌شناسید؟ نسل قدیم به ژله، لرزونک می‌گفتند. شما هم اگر در حین خوردن یا سرو ژله، بافت آن را ببینید حتماً متوجه حرکات ریز و موزون آن می‌شوید.

البته بافت ژله و باسلق گرچه ژله‌ای است، اما از نظر ماهیت با یکدیگر تفاوت دارند. ژلاتین ژله از تجزیه استخوان و غضروف‌های گاو که پروتئینی است به دست می‌آید، اما ژل باسلق از جنس نشاسته غلات (کربوهیدرات) است و در مقایسه با ژله‌ای که از ژلاتین حیوانی تهیه شده باشد مواد مغذی و خاصیت درمانی ندارد.
باسلق چیست و چه خواصی دارد؟

نکته مهم دیگر آن که دوسوم هر تکه باسلق را شکر تشکیل می‌دهد؛ یعنی شکر این شیرینی دو برابر نشاسته آن است و می‌تواند به سرعت قند خون را بالا برده و چاق کننده باشد.

البته برخی تهیه‌کنندگان برای آن که قوت و خوشمزگی باسلق را نشان دهند یک مقدار گردو درون آن جاسازی کرده و این‌گونه ما را وسوسه می‌کنند؛ غافل از این که آن گردوی گول زننده در بیشتر موارد تلخ و کپک‌زده بوده و به واسطه دارا بودن سم آفلاتوکسین دشمن کبد ما می‌شود.

این موضوع درباره مغزهای به کار رفته در گزهای فله‌ای هم صدق می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
افرین!!!!!!!!!! فک نمی کنی در تضاد با شعار سال باشد؟
باسلوق مراغه یک برنده عمو
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی