بازدید 3740

فضای مجازی رقیب رسانه ملی در انتخابات اخیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در انتخابات اخیر رسانه ملی احساس کرد رقیبی به نام فضای مجازی دارد.
کد خبر: ۶۹۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵ 25 May 2017
مهر نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در انتخابات اخیر رسانه ملی احساس کرد رقیبی به نام فضای مجازی دارد.

محمود واعظی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح های وزارت ارتباطات در اهواز اظهار کرد: مگر می توانیم سهمی که مردم عزیز، فهیم و فداکار این استان در مقاومت از نظام و دفاع از آب و خاک کشور داشتند را فراموش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای این دولت هیچ شهری از استان خوزستان نسل سوم اینترنت نداشت، افزود: در حال حاضر ۴۵ شهر نسل چهارم، ۷۱ شهر نسل سوم و بالای یک هزار روستا اینترنت دارند.

واعظی خبر داد: امروز ۲۰ شهر استان را نسل سوم و ۱۹ شهر استان را نسل چهارم می دهیم. طبیعی است که استان پهناوری مثل خوزستان را با استان های کوچک مقایسه کنیم و در سراسر دنیا نیز به این شکل هست. ما نباید خودمان را به ۱۸ پروژه و تفاهمنامه ای که سال گذشته در حوزه کسب و کار فناوری برای خوزستان منعقد کردیم، محدود کنیم. با وجود استعدادهای بسیار درخوزستان می توانیم طرح های پایلوت بسیاری را در این استان اجرا کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری عنوان کرد: امروز یک تصمیم مهم گرفته شد که پایلوت فیبر نوری خانگی را از آبادان شروع کردیم. همچنین تصمیم گرفتیم تا دو شهر از منطقه آزاد اروند را به شهر هوشمند تبدیل کنیم. به این مقدار زیرساخت و دسترسی که تاکنون به وجود آوردیم قانع نیستیم و فکر می کنیم که استان خوزستان حتما باید توسعه بیثشتری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشد.

واعظی با تأکید بر اینکه ICT پیشران توسعه است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: امروز این قول را می دهم که هرآنچه مورد نیاز این استان برای توسعه صنعت، بازرگانی و اقتصاد و حتی ارتباط خارجی باشد را تأمین می کنم. یکی از کارهایی که باید در خوزستان به آن توجه بسیار زیادی شود مسئله توسعه صادرات هست و مدیران این استان به خوبی توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند.

وی بیان کرد: فضای مجازی در این انتخابات نقش بسیار بزرگی را ایفا کرده است. یک تحلیل خواندم که اعلام کرده بود که با وجود اینکه رقیب روحانی همه چیز داشت ولی روحانی فقط مردم و فضای مجازی را داشت. صدا و سیما یک رقیب جدی را حس کرد و مشخص شد که نمی توان با مردم دوسویه برخورد کرد چون همه چیز بومی شده و در بستر شبکه ملی اطلاعات مردم می توانند همه چیز را دریافت کنند. ۲۷ هزار روستای ایران دارای اینترنت هستند که می توانند از فضای مجازی استفاده کنند. به هر حال فضای مجازی نقشی بسیار پررنگ را در انتخابات ایفا کردند.

واعظی اظهار کرد: اپراتورهای تلفن همراه بنای جدی دارند تا بحث اینترنت را با سرعت در روستاهای کشور گسترش دهند.

وزیر ارتباطات در خصوص شرایط منطقه ای نیز گفت: حضور پررنگ مردم در انتخابات باعث اقتدار ایران و همچنین خنثی شدن توطئه های دشمنان است. ترامپ در ریاض با محوریت ایران جلسه برگزار کرد ولی حماسه آفرینی مردم در روز انتخابات همه معادلات را به هم زده و امیر قطر مطلبی را اعلام می کند که طراحی های آنها را در اجلاس فوق خنثی می کند.

واعظی اظهار کرد: قطعا از این انتخابات به بعد اقتدارمان در دنیا ارتقا و جایگاهمان نیز افزایش پیدا می کند که این نشانه عزت ایران است. رقابت های انتخاباتی روز جمعه تمام و رفاقت و همکاری از آن به بعد شروع شده و قرار است تا چهار سال همه در کنار یکدیگر کار کنیم. چه آن کسانی که به روحانی رأی دادند و یا رأی ندادند روحانی اعلام کرد که من رئیس جمهور ۱۰۰ درصدی هستم و ۹۶ درصدی و درصدهای دیگر را نمی شناسم و برای من همه ملت ۱۰۰ درصدی هستند.

وی تصریح کرد: دولت دوازدهم فراجناحی است و هر تفکری در این دولت جای دارد و از سوی دیگر بدون هماهنگی با قوای سه گانه و تحت مدیریت مقام معظم رهبری امکان تحقق وعده های اعلامی به مردم را ندارد.

واعظی عنوان کرد: در ارتباط با خوزستان فکر می کنیم که مردم این استان شأن و لیاقت را دارند که دولت یازدهم برای آنها بیشتر کار کند. در دولت یازدهم با همه محدودیت هایی که داشتیم ولی همواره در دولت برای این استان های جنگی مزیت های بیشتری قائل بودیم. این قدر زنجیز دست و پای این دولت را بسته بود که ما مقصر آن نبودیم؛ اینکه در دولت نهم و دهم آن چیزی که برای ریشه کن کردن ریزگردها بود را متوقف و حتی ماشین آلات و تجهیزات آن را برای کار دیگری بردند تنها میراث دولت یازدهم بوده ولی دولت سعی کرد که نگاه ویژه ای به خوزستان داشته باشد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: کل کشور را به خوزستان بدهکار می دانیم و انشاالله در دولت دوازدهم یک نگاه ویژه تری را به خوزستان خواهیم داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان