بازدید 3219

برنامه نفتی «ترامپ» مشکلی برای اوپک ایجاد نمی‌کند

بانک «گلمن ساچ» اعلام کرد، با توجه به عرضه روزانه ۹۸ میلیون بشکه ای نفت در بازارهای جهانی، در صورت عملیاتی شدن طرح نفتی ترامپ این رقم بسیار ناچیز است و تاثیری بر روی تلاش های اوپک نمی گذارد.
کد خبر: ۶۹۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 25 May 2017
بانک «گلمن ساچ» اعلام کرد، با توجه به عرضه روزانه ۹۸ میلیون بشکه ای نفت در بازارهای جهانی، در صورت عملیاتی شدن طرح نفتی ترامپ این رقم بسیار ناچیز است و تاثیری بر روی تلاش های اوپک نمی گذارد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک «گلمن ساچ» آمریکا اعلام کرد، در صورتی که طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای فروش بیش از نیمی از ذخایر نفت استراتژی ایالات متحده عملیاتی شود، اوپک می تواند به اهداف خود به سادگی نائل شود.  

در همین حال «گلمن ساچ» در گزارش خود آورده است: فروش احتمالی بیش از نیمی از ذخایر نفت استراتژی آمریکا طی ده سال آینده تاثیر ناچیزی را بر روی روند کاهش تولید نفت اوپک و بازار جهانی نفت خواهد داشت.  

این در حالی است که تحلیل بانک «گلمن ساچ» در مقایسه با سایر تحلیل ها که اعلام شده بود در صورت اجرای طرح فروش ذخایر نفت استراتژی آمریکا تلاش های اوپک برای کاهش ذخایر جهانی نفت از بین می رود در تعارض است.

این بانک آمریکایی در بخش دیگر گزارش خود آورده که عملیاتی کردن این پروژه نیازمند زیرساخت های جدید برای انتقال نفت به سواحل برای افزایش صادرات است.  

بر همین اساس، «گلمن ساچ» برآورد کرده که فروش ذخایر نفت آمریکا در سال جاری میلادی فقط روزی ۲۵ هزار بشکه و بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی ۶۶ هزار بشکه در روز و این رقم برای سال ۲۰۲۷ میلادی ۱۱۰ هزار بشکه در روز خواهد بود و زمانی که این مقدار از حجم فروش را به بازار جهانی نفت اضافه کنیم، ناچیز محسوب می شود.

این بانک آمریکایی برآورد کرده که در حال حاضر چیزی در حدود ۹۸ میلیون بشکه نفت در روز در بازارهای جهانی عرضه می شود.

 اجرای طرح «ترامپ»  برای فروش ذخایر استراتژیک نفت آمریکا با تردید زیادی روبرو است.  
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر