بازدید 8209

روایت موحدی کرمانی از آرای رییسی و روحانی

کد خبر: ۶۹۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 25 May 2017
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: شورای نگهبان باید موارد تخلف انتخابات را به مردم معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب که صبح امروز (پنج‌شنبه 4خرداد) برگزار شد، اظهار داشت: ما اصلاً احساس شکست نمی‌کنیم بلکه آمادگی خود را جهت حضور در عرصه‌های مختلف در آینده اعلام می‌کنیم.

وی افزود: پیروز این انتخابات همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند یک فرد از یک جریان نبود بلکه همه مردم پیروز شدند و با حضور خود پای صندوق‌های رأی جواب دندان‌شکنی به دشمنان انقلاب اسلامی دادند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اقدامات جبهه مردمی پیش از انتخابات، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در جبهه مردمی این بود که کاندیدای اصلح را تشخیص دهیم و مطابق وظیفه‌ای که داشتیم گزینه اصلح را به مردم معرفی کنیم و تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن اقدامات خود انجام دادیم و در این راه آقای رئیسی را به‌عنوان گزینه اصلح انتخاب کردیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: اگر به گذشته بازگردیم و بخواهیم اقدامات خود را بررسی کنیم، معتقدم که نقطه ضعفی در اقدامات جبهه مردمی وجود نداشت و همه برنامه‌ها به‌خوبی پیش رفت و تفرقه‌ای نیز میان جریان اصول‌گرا و انقلابی ایجاد نشد و اقدامات بسیار خوبی نیز در سراسر  کشور در جهت وحدت نیروهای انقلابی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی پشتوانه بسیار خوبی در انتخابات داشت، افزود: با وجود آنکه آقای رئیسی دو ماه بیشتر برای معرفی خود زمان نداشت اما با یک اقبال بسیار مناسب مردمی مواجه شد تا در سفرهایی که به شهرستان‌ها داشت تجمعات باشکوهی برای ایشان برگزار می‌شد و آقای رئیسی یک ظرفیت بسیار مناسبی پیدا کردند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به رسیدگی شورای نگهبان به تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: من از شورای نگهبان انتظار دارم که این شورا قضاوت درستی در مورد وقایع انتخابات داشته باشد و تخلفات و گزارشاتی  را که به این شورا رسیده احراز و بررسی کند.

وی تصریح کرد:‌ معتقدیم تخلفات در حدی نیست که در نتیجه کل انتخابات اثرگذار باشد ولی ممکن است با بازبینی و بررسی مجدد گزارشات و تخلفات رأی آقای رئیسی از 16 میلیون به 19 میلیون افزایش و رأی روحانی نیز از حدود 23 میلیون به 21 میلیون کاهش پیدا کند اما در هر صورت معتقدیم که آقای روحانی رئیس جمهور است ولی شورای نگهبان وظیفه دارد که تخلفات را بررسی و نتیجه آن را به مردم اعلام کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بنده روز گذشته با آیت الله جنتی ملاقات داشتم و به ایشان تأکید کردم مردم انتظار دارند که ببینند شورای نگهبان چه قضاوتی می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: شورای نگهبان باید موارد تخلف انتخاباتی را بشناسد و به مردم معرفی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "ما وظیفه داریم اشتباهات دولت را به آنها گوشزد کنیم"، اضافه کرد: در بحث سند 2030 مراجع و علما به‌خوبی ورود کردند و آیت الله مکارم شیرازی نیز در این مورد هشدار دادند تا جلوی این سند ننگین گرفته شود. دولت باید بداند که اگر اشتباهی انجام داد مردم در صحنه حاضرند و مقابل خطاهای آنان خواهند ایستاد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ادامه فعالیت‌های جبهه مردمی در آینده نیز، گفت: با توجه به تشکل عظیمی که در کشور توسط جبهه مردمی ایجاد شد فعالیت این جبهه باید در آینده ادامه پیدا کند تا اگر مشکلی در کشور وجود داشت آن اشکال به گوش مردم و مسئولین برسد.

وی افزود: تشکل جبهه مردمی اقدام بسیار خوب و بدیعی بود که همه نیروهای انقلاب را با هم متحد کرد و ان‌شاءالله در برنامه‌ها و انتخابات بعدی اگر بهتر برنامه‌ریزی و تدبیر شود موفق خواهیم بود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در بخش پایانی سخنان خود به مواضع ترامپ و عربستان اشاره کرد و گفت: اگر در این شرایط آقای رئیسی رأی آورده بود می‌خواستند بگویند روحانی که گفته بود رأی شما بین صلح و جنگ مردد است؛ البته ما یقین داریم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما به‌شرط اینکه ما به وظیفه خود عمل کنیم و صادق باشیم. هرچند که اعضای جبهه مردمی صادق و مخلص هستند و خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر