بازدید 2719

رژیم اسرائیل: عربستان دشمن ما نیست

کد خبر: ۶۹۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 25 May 2017
رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) از منافع مشترک بین این رژیم و عربستان سخن گفت و تصریح کرد که ریاض دشمن تل‌آویو به شمار نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عاموس یادلین رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و رئیس کنونی مرکز مطالعات امنیت (INSS) این رژیم گفت: ابزارها و ادوات نظامی که عربستان در قالب قرارداد بزرگ تسلیحاتی با آمریکا دریافت خواهد کرد، خطری برای اسرائیل به شمار نمی‌رود.

یادلین در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص افزود: مانند هر مسئله امنیتی، جنبه‌های زیادی وجود دارد که برخی مثبت و برخی خطرناک است.

وی تصریح کرد: باید در وهله اول در این قرارداد سلاح، به منافع مشترکی که بین اسرائیل و عربستان در قبال تهدیدهای مرکزی در خاورمیانه ایجاد شد، نگاه کنیم.

یادلین با بیان اینکه "عربستان امروز یک دشمن مؤثر برای اسرائیل نیست"، در عین حال افزود: کشوری مثل عربستان با مشکل ثبات مواجه است. در صورت وقوع تغییری در رژیم این کشور، این سلاح‌ها در دستان رژیمی با خصومت بیشتر درقبال اسرائیل قرار خواهد گرفت و اما این احتمال زیاد نیست.

یادلین گفت: در این وضعیت، آمریکا تحویل قطعات یدکی و مشاوره به عربستان را قطع خواهد کرد و فعالیت کادر پروازی خارجی متوقف خواهد شد.

این روزنامه همچنین به نقل از برخی منابع در دستگاههای امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: این دستگاهها به عربستان به‌عنوان کشوری نگاه می‌کنند که "تهدید مستقیمی" برای اسرائیل به شمار نمی‌رود و در جرگه مصر قرار می‌گیرد که در سالهای اخیر از سلاح‌های پیشرفته غربی برخوردار می‌باشد اما با اسرائیل "توافقنامه صلح" امضا کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل