بازدید 3517

فوت دو كارگر مصدوم انفجار كوره

کد خبر: ۶۹۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 25 May 2017
دوكارگري كه بامداد دوشنبه همراه با ٧ نفر از همكارانشان در انفجار كوره فولاد بويراحمد صد در صد دچار سوختگي شده بودند در بيمارستان اميرالمومنين شيراز به فاصله چند دقيقه بعد از هم جان باختند. غير از اين دو نفر يك كارگر ديگر هم با سوختگي صد درصد در اين بيمارستان بستري است كه در حالت كما قرار دارد.
 
به گزارش اعتماد، زرير حاج باراني و يوسف اكرمي بعد از اينكه نزديك به ٢٤ ساعت را در كما به سر بردند فوت كردند. از همان لحظات اوليه‌اي كه خبر مصدوميت و سوختگي اين ٩ كارگر كوره فولاد رسيد پزشكان اعلام كردند احتمال زنده ماندن اين سه نفر بعيد است. در ساعت‌هاي نزديك به ۲ و ۲۵ دقيقه بامداد روز دوشنبه انفجاري در كارخانه فولاد بويراحمد رخ داد.
 
در جريان اين حادثه ۹ نفر از كارگران مصدوم و بلافاصله به بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج اعزام شدند. از اين تعداد ۳ نفر به‌صورت سرپايي مداوا و ۶ نفر ديگر دچار سوختگي شديد شده بودند. اين سه مصدوم با سوختگي ۱۰۰ درصد به بيمارستان اميرالمومنين شيراز و ۳ مصدوم با سوختگي ۷۰ و ۴۵ درصد به بيمارستان امام موسي كاظم(ع) اصفهان منتقل شدند.
 
اين كارخانه كه حدود ۷-۸ سال گذشته آغاز به كار كرده، حدود صد كارگر دارد و در حال حاضر متعلق به بخش خصوصي است. مديريت كارخانه فولاد بويراحمد در سال‌هاي گذشته بارها دست به دست شده است.
 
به گزارش ايلنا كار اين كارخانه فولاد كه در روستاي فيروز آباد در كيلومتر پانزده جاده ياسوج- نقاره‌خانه واقع شده، تبديل آهن قراضه به شمش فولاد است.
 
گويا كارگران اين كارخانه چندين ماه معوقات مزدي پرداخت نشده دارند. يك فعال صنفي كارگري در استان كهگيلويه وبوير احمد گفت: در اين حادثه كارخانه فولاد ياسوج، انفجار كوره ذوب فولاد باعث مصدوم شدن ۱۰ كارگر شده است. از قرار معلوم از مجموع كارگران مصدوم شده تعداد ۳ نفر به‌صورت سرپايي مداوا و ۶ نفر ديگر به بيمارستان‌هاي اصفهان وشيراز منتقل شده‌اند.
 
اين منبع خبري با بيان اينكه كارگران فولاد ياسوج ۸ ماه دستمزد معوقه داشته‌اند، افزود: در حال حاضر، علت بروز حادثه، در اداره كار شهرستان ياسوج در حال بررسي است.
 
وي افزود: كارخانه فولاد ياسوج يكي از بزرگ‌ترين واحدهاي صنعتي استان كهگيلويه وبوير احمد محسوب مي‌شود كه در آن نزديك به ۱۶۰ كارگر مشغول كارند.
 
مسوول روابط عمومي استانداري كهگيلويه و بوير احمد نيز خاطرنشان كرد: انفجار در كوره ذوب آهن رخ داده است و به همين دليل كارگراني كه در محدوده كوره ذوب بوده‌اند، دچار سوختگي شده‌اند.
 
علت اين حادثه هنوز مشخص نيست. روز گذشته دو نفر از كارگران يك سنگبري در محلات بر اثر سقوط سنگ كشته و زخمي شدند. در حادثه كارگري ديگري كه عصر روز سه شنبه اتفاق افتاد يك كارگر سنگبري در شهرستان محلات، دهستان باقرآباد هنگام كار با دستگاه برش سنگ مصدوم شد و لحظاتي بعد به علت شدت جراحت‌هايش جان باخت. كارگر ديگري نيز در اين حادثه از ناحيه پا مصدوم شد كه او را به بيمارستان محلات اعزام كردند.
 
به گزارش ايلنا علت وقوع حادثه، افتادن سنگ در هنگام برش از زير دستگاه اعلام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر