بازدید 36937
تجمع اعتراضی پاتولوژیست‌ها مقابل سازمان نظام پزشکی

اگر متخصص نمی‌خواهید، بگویید! پذیرش یک تخصص از دو منبع ممکن نیست+ توضیح معاون وزارت بهداشت

کشمکش میان پاتولوژیست ها و وزارت بهداشت که از ابتدای راه دولت یازدهم آغاز شده بود، بار دیگر بالا گرفت تا کار به تجمع مقابل سازمان نظام پزشکی بکشد؛ تجمعی که ظاهرا قرار است مشابه آن در روزهای آینده مقابل وزارت بهداشت و برخی نهادهای دیگر برپا شود تا بلکه تغییری در تصمیم وزارت بهداشتی ها حاصل آورد.
کد خبر: ۶۹۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 25 May 2017
مگر می‌شود یک تخصص را از دو منبع پذیرش نمود؟ یعنی کاری کرد که هم دانش آموختگان زیست شناسی و هم پزشکان در یک جا به هم برسند و هر دو متخصصِ یک کار واحد شناخته شوند؟ اگر چنین چیزی ممکن است، چه نیازی به وجود هر دو رشته است؟!
 
به گزراش «تابناک»؛ کشمکش میان پاتولوژیست ها و وزارت بهداشت که از ابتدای راه دولت یازدهم آغاز شده بود، بار دیگر بالا گرفت تا کار به تجمع مقابل سازمان نظام پزشکی بکشد. تجمعی که ظاهرا قرار است مشابه آن در روزهای آینده مقابل وزارت بهداشت و برخی نهادهای دیگر برپا شود تا بلکه تغییری در تصمیم وزارت بهداشتی ها حاصل آورد.

بنا بر تصمیم مسئولان وزارت بهداشت، شرط دارا بودن مدرک تخصص پاتولوژی برای دایر کردن آزمایشگاه دستخوش تغییری اساسی شده و افراد دیگری از جمله دارندگان مدرک دکترای زیست شناسی نیز می‌توانند آزمایشگاه دایر کرده و نمونه های مردم را پذیرش کنند؛ موضوعی که از دید پاتولوژیست ها پذیرفته نیست.

مهم ترین اشکالی از دید این پزشکان متخصص به تغییرات آیین نامه تأسیس آزمایشگاه و افزودن بندهایی به آن، ندید گرفتن دانش ایشان در پزشکی است. دانشی که در تشخیص به کار می‌آید و بر اساس آن، متخصص آزمایشگاه می‌تواند به پزشک مشاوره دهد؛ رویکردی که در کشورهای پیشرفته نیز بدین منوال است.

به عبارت بهتر، پزشکان معترض بر این باورند که آنچه در سالیان سال در پزشکی عمومی آموخته‌اند، منجر به شناخت و دانشی شده که مقدمه تخصص شان است و بی بهره بردن از آن، نمی‌توانستند از بالین بیمار و علائم آن شناختی به دست آورده و در انجام امور تخصصی پاتولوژی موفق عمل کنند؛ دانشی که داننش‌آموختگان دیگر رشته ها به دست نمی‌آورند و از این روی، دستکاری آیین نامه تأسیس آزمایشگاه و ارائه مجوز به غیر از متخصصان پاتولوژی، امری منطقی و اصولی نیست.
 
 
به این اشکال پزشکان، ممنوع بودن دایر کردن آزمایشگاه برای دیگر پزشکان متخصص را هم می‌توان افزود که بی شک دانششان شباهت بسیار بیشتری به دانش متخصصان پاتولوژی در قیاس با تحصیل کردگان در رشته های علوم پایه دارد. با این ملاحظه که به باور پزشکان، طی زمان طولانی تحصیلات برای تبدیل شدن به پزشک عمومی و پس از آن، دریافت تخصص در گرایشی خاص، به مدد آزمون های فراوانی که این متخصصان پشت سر گذاشته‌اند، در صورتی که بشود از راه دیگری مجوز تأسیس آزمایشگاه گرفت، کاری بیهوده خواهد بود.

چیزی که پیشتر هم مورد تأکید این متخصصان و حتی رزیدنت های پاتولوژی قرار گرفته و این باور را در ایشان به وجود آورده که ظاهرا وزارت بهداشت نیازی به وجود ایشان احساس نمی‌کند. گلایه ای که از یک ابهام بسیار نشأت می‌گیرد؛ اینکه مگر می‌شود یک تخصص را از دو منبع پذیرش کرد و هم متخصصان پاتولوژی را متخصص در امر آزمایشگاه دانست و هم دکترای زیست شناسی را؟ اگر این گونه است، چرا این دو رشته در دو دانشگاه مختلف تدریس می‌شوند، دروس متفاوت و مدارج غیرمشابهی را طی می‌کنند و از آن مهم تر، با هم ادغام نشده یا یکی شان برچیده نمی‌شود؟ درست مثل اینکه وکیل شدن هم از طریق دانشگاه های فنی ممکن باشد و هم از طریق حقوق خواندن در دانشگاه های انسانی!

وضعیتی عجیب که معترضان آن را یادگار آخرین روزهای دولت احمدی نژاد می‌دانند و از پیگیری دولت یازدهم برای اجرایی شدن این مصوبه غیرمنطقی آن دولت به شدت متعجب اند و گله دارند. مصوبه ای که معتقدند برای به کار گماردن سیل دکترای بیکار در علوم پایه صادر شده و اجرای آن، وزارت بهداشت را از نهاد متولی سلامت مردم، به یک بنگاه کاریابی تقلیل خواهد داد!

گلایه ای که حالا به شکل اعتراض مقابل سازمان نظام پزشکی کشور بروز کرده و به باور معترضان، جدی نگرفتن آن موجب به وجود آوردن تغییرات فراوان در دیگر آیین نامه ها و عرصه های خدمات پزشکی و سلامت خواهد شد. اتفاقی که شروع آن، ندید گرفتن تخصص متخصصان پاتولوژی است و خدا می‌داند به ندید گرفتن چه تخصص های دیگری در آینده منجر خواهد شد و چه بر سر سلامت مردم خواهد آورد.

در پایان گفتنی است، «تابناک» آمادگی دارد پاسخ مسئولان وزارت بهداشت به این خبر را جهت روشن شدن ابعاد دیگر ماجرا منتشر نماید.

توضیح معاون آموزشی وزارت بهداشت 

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تکلیف قانونی وزارت بهداشت برای برگزاری دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی و توانمندسازی دانش آموختگان دوره های تخصصی این رشته گفت: در تنظیم آیین نامه اجرایی این قانون از نظرات صاحبنظران در گروه های مرتبط بهره برداری شده و مسلما برگزاری این دوره ها زمینه های ارتقای کیفیت خدمات در حوزه علوم آزمایشگاهی را فراهم می نماید.

به گزارش وبدا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تربیت نیروی انسانی کیفی و توانمند را یکی از اهداف مهم حوزه آموزش وزارت بهداشت برشمرد و گفت: در این راستا برنامه های تحول و نوآوری تدوین شده و در سطح کشور در دست اجرا است.

دکتر لاریجانی ارتقای توانمندی های علمی و مهارتی دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی را یکی از اهدافی ذکر کرد که در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی پیگیری می شود و گفت: ما ملزم هستیم باتوجه به نیازهای کشور توانمندی افراد را در زمینه های مختلف گسترش دهیم و این امر یکی از ارکان پاسخگویی در نظام سلامت است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در این میان برخی رشته ها شرایط خاصی دارند و در قوانین مصوب سازمان های بالادستی کشور نیز بحث توانمندسازی نیروی انسانی در این رشته ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده قانون نحوه اداره آزمایشگاههای کشور است که بر اساس این قانون وزارت بهداشت موظف شده تا توانمندی های افرادی که می خواهند در حیطه های تخصصی این رشته فعالیت داشته باشند را با برگزاری دوره های تکمیلی تخصصی ارتقا دهد.

دکتر لاریجانی گفت: طبق قانون مذکور وزارت بهداشت مکلف شده شرایط برگزاری دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی را تدوین و طی آیین نامه ای به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ نماید؛ که این آیین نامه در سنوات گذشته بارها باتوجه به نیازهای روز نظام سلامت بازبینی و به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای قانون مورد اشاره از سوی نهادهای مختلف نظارتی کشور مورد پیگیری و تاکید است و بر این مبنا برای رسیدن به اجماع و جلب نظر تمامی گروه های مرتبط با این قانون در بازبینی جدید آیین نامه اجرای دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی از افراد صاحبنظر در رشته های مختلف از قبیل پاتولوژی، علوم آزمایشگاهی و ... به عنوان نماینده گروه های مختلف نظرسنجی به عمل آمد و با اعمال این نظرات در حال برنامه ریزی برای اجرای قانون مذکور می باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه برگزاری این دوره می تواند نیاز کشور به افراد مناسب برای مسئولیت آزمایشگاهها را در شبکه ارائه خدمات سلامت کشور برطرف نماید، گفت: افراد واجد شرایط مشخص شده در قانون می توانند در صورت قبولی در آزمون ورودی و گذراندن دروس تئوری و عملی در طی دوره تخصصی که توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی تعیین می گردد، به ارائه خدمات در حیطه های مشخص شده بپردازند.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: از آنجاکه حفظ سلامت جامعه و همچنین ارائه خدمات سلامت توسط افراد توانمند و صاحب صلاحیت مورد تاکید می باشد، لذا صرفا افرادی که در یکی از رشته های علوم آزمایشگاهی بالینی دارای دکترای تخصصی (PhD) و یا تخصص بوده و پس از فراغت از تحصیل دارای حداقل 4 سال سابقه کار در رشته تخصصی خود باشند، مجاز خواهند بود در صورت قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه وارد دوره تکمیلی شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان تصدی مسئولیت فنی آزمایشگاه تشخیص طبی با مشارکت 3 نفر از دارندگان مدارک دکترای تخصصی (PhD) و یا تخصص  علوم آزمایشگاهی وجود دارد، اظهار داشت: بطور مسلم این افراد پس از قبولی در آزمون و طی دوره تکمیلی در نظر گرفته شده با توانمندی علمی بهتر و بالاتری به ارائه خدمات مورد نظر مشغول خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۵۲۱
آنچه در طول سالیان سال در پزشکی عمومی آموخته‌اند، منجر به شناخت و دانشی شده که مقدمه تخصص شان می‌باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
عادت کرده اید به مصادره به مطلوب کردن
اگر این قانون بد است چرا در ملل مترقی مانند امریکا کانادا و غیرو اجرا شده است و تاکنون نیز جواب داده است.
اگر شما کلا سیستم غربی ها و امریکایی ها را قبول ندارید چطور است که در بحث درآمد خود را با حقوق های آنها مقایسه میکنید( هر چند بدون توجه به درآمد سرانه باز هم شما چندین برابر همکاران امریکایی خود درآمد دارید)
با مردم صادق باشید. اعمال این قانون موجب شکست انحصار شما پزشکان می شود
ناشناس
| Austria |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
به نظر حقیر به عنوان یک پزشک متخصص این است که این کار از هر دو جنبه ی بالینی و فنی مهم است. با قرار دادن یکی‌ و حذف دیگری مشکل حل نمی‌شود، به نظرم پروانه ی تاسیس آزمایشگاه را باید با شرط "یک متخصص پاتولوژی و یک متخصص آزمایشگاهی" باید صادر کرد (مشترک).
رضا احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
با عرض سلام دکتری زیست شناسی نمی تواند ازمایشگاه تاسیس کند و این ایین نامه برای افرادی است که در مقطع لیسانس علوم ازمایشگاهی خوانده اند ودر ادامه دکتری علوم پایه در زمینه های بالینی تشخیصی گرفته اند حدود 11 سال در خوانده اند تا مدرک دکتری بگیرند الان هم باید 4 سال از مدرکشان بگذرد و دوباره در ازمون شرکت کنند و در صورت قبولی 3سال بگذرانند ودر صورتی به انان مدرک داده میشود که بتواند در ازمون های جامع و ارتقا شرکت کند با این شرایط ایا حق این افراد نیست که در ازمایشگاه های تشخیصی و نه پاتولوژی نقشی داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
اتفاقا حداقل در ایالات متحده به هیچ عنوان اینگونه نیست و پاتولوژی کلینیکال منحصرا در قالب تخصص پزشکی پذیرش می شود.
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
متأسفم برای نظرات غیر کارشناسانه دوستانی که هیچی از پزشکی نمیدونن جز درآمدش که در مورد درآمدش هم سخت در اشتباهن.
اشکالی نداره، با تصویب این طرح دودش به چشم خودتون میره
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
پزشک پاتولوژیست در صورتی که فقط مسئول فنی باشد می تواند با دوشیفت صبح و عصر و درآمد هر شیفت حدود 2 میلیون (که قطعا تا کنون افزایش داشته) روزانه 4 میلیون و ماهانه حداقل 100 میلیون درآمد داشته باشد. حال اگر این پزشک پاتولوژیست امتیاز انحصاری آزمایشگاه داشته باشد می تواند علاوه بر دو مورد فوق، یک شیفت در محل دیگری کار کرده و میزان دریافتی ماهانه خود را به 150 میلیون برساند.
تمام موارد بالا حداقل بود. حال متوجه شدید چرا پزشکان این طور معترض شده اند و پلاکارد به دست اقدام به راهپیمایی میکنند!!!
اگر این انحصار شکسته شود حقوق این پزشکان متعادل شده و دیگر 100 برابر حقوق یک پی اچ دی رشته علوم پایه نیست (حقوق 1.5 میلیون تومن)
تابناک درج کن
مردم باید بدونن این همه سر و صدا نه برای نگرانی از سلامت مردم بلکه بخاطر جیب خودشون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
ناشناس 1422 عرضم به خدمتتون پزشک اهل شریک شدن نیست. از نظر پزشک همه چیز مال خودش هست و سهم کوچکی هم میرسه به رعیت هاش البته عذر میخام از این لغت استفاده میکنم اما شما رفتار پزشکان رو ببین تا درک کنی سالهاست از ما مردم فاصله گرفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
پاتولوژی دو رشته مجزا شامل کلینیکال و آناتومیکال بوده و دوره هرکدام چهار سال بود، یعنی دو تخصص در 8 سال برای دونفر. بعدازانقلاب 8 سال را کردند 4 سال و دو تخصص را به یک نفر دادند ودرطی این چهار سال 95 درصد وقت رزیدنتها در برش بافت، پروسس بافت، رنگ آمیزی ودیدن لامها میگذرد و اصلا" فرصت حضور در کلینیکال آزمایشگاه را ندارند و کارشناسان محترم آزمایشگاه درست میفرمایند که کلینیکال را حتی درحد یک کاردان هم نمیدانند و فقط برگه ها را امضا میکنند. همکاران پزشک در دوره پزشکی اصلا" واحدهی آزمایشگاه را نگذرانده اند جز در علوم پایه که بوسیله همین متخصصین Ph. D به آنها آموزش داده شده، آیاادغام دو رشته سنگین و تقلیل 8سال به 4 سال انصافا" علمی است، آیا کسی به ادغام دو رشته و دادن دو تخصص به یک فرد اعتراض کرد. قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بر اساس یک کار کارشناسی دقیق به تصویب رسیده و لازم الاجراست و اگر تا کنون اجرا نشده به خاطر شانتاژ زیاده خواهان بوده. بهتر است پزشکان فقط در آناتومیکال پاتولوژی تخصص بگیرند و کلینیکال را به متخصصین علوم آزمایشگاهی( Ph. D ) بسپارند. این دوره قبلا" هم اجرا شده و فارغ التحصیلان آن از بهترین متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی میباشند و در حال ارائه خدمت به مردم. مگر در گذشته دکترای علوم آزمایشگاهی از کاردانی پذیرش نشد. چرا همکاران پاتولوژی و کتخصصین اعتراض نکردند، مصوبه مجلس بود و باید اجرا می شد که شد. این هم مصوبه مجلس شورای اسلای است و بایستی اجرا شود. تجمع و اعتراض های غیر منطقی و علمی در شان مدعیان علم نیست و همگی بایستی تابع قانون باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
به زعم این حقیر تنها راه برون رفت از این مساله ، احیای مجدد دکترای علوم آزمایشگاهی برای همکاران با بیس آزمایشگاه می باشد که دانش آموخته وزارت بهداشت هستند
lk
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
راه خواندن پزشکی و اخذ مدرک پاتولوژی مثل همه رشته برای هر کس که توانایی و همت لازمه را دارد باز است. راه میانبر خطا ست.
دوستان phd مثل همه جای دنیا بر اساس مفاد اموزشی برای پژوهش و اموزش تربیت می شوند .
بار کار تخصصی در ایران نسبت به بقیه دنیا بالاست ولی با این حال اکثر انها از میانگین درامدی دنیا به نسبت میزان کار کمتر می گیرند .
عده ای از روی بخل و حسد و عدهای هم از روی نادانی و یا دلایل دیگر به سیستم پزشکی و پاتولوژی حمله می کنند. هنوز دور نبست زمانی که پزشکان خارجب از جمله پاتولوژیست غیر ایرانی در کشور ما کار می کرد .
تشخیص و درمان به حیطه پز شکی تعلق دارد .
به مرور زمان را افزایش تعداد پزشکان و متخصصین از درامد انها کسر شده و کمت هم خواهد شد . در این میان بکار گیری افراد نامرتبط به فیلد پزشکی حتما اسیب زا خواهد بود و مسلما افراد دست اندر کار ضامن اسیب های وارده ماحوظ می شوند
با وجود تمام خدمات وزیر
چرا با رشته ای به این اهمیت و عظمت. ایگونه برخورد میکند و جان بیماران را به خطر میاندازد
یک پزشک چطور میتواند در مورد بیمارش با یک فرد ی که از پزشکی هیچ نمیدان و فقط دست نشاندهای بیش در ازمایشگاه نیست گفتمان کند.عقبگرد به دوران پارینه سنگی را نمی پذیریم.
این افراد نتیجه ازمایش خودشان را هم نمیتوانند تفسیر کنند حالا بیایند. بش.وند طرف مشورت پزشکان و اساتید عجب پارادوکسی.
پاسخ ها
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
چرا جان مردم را به خطر انداخته دايد؟ واقعا كه. شما جان مردم را به خطر انداخته ايد با اين سواد ازمايشگاه. متخصص پاتوولوژي جرات نميكنه پاشو بزاره تو آزمايشگاه و بعد دفاع از سلامت مردم ميكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
یعنی الان پزشکی دوران مدرنه و علوم پایه که اساس تمام علوم هست شده پارینه سنگی
حال آدم از شدت غرور و نخوتی که شما در طول دوران تحصیل گرفتارش شدین بهم می خوره
خجالت بکشین و به حق خودتون قانع باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
برای اینکه بی سوادین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
من از پزشکان میپرسم. چگونه است که بدون هیچ گونه تخصصی در پست های مدیریتی برای سالیان مدید حضور دارید مثل رئیس بیمارستان و یا وزارت و...
چگونه است با وجود درآمد های نجومی باز هم حاضر به تن دادن به عدالت نیستید؟؟؟
غرور نخوت و خود بینی شما را کور کرده است
به روانشناس و در درجه اول به وجدان خود(اگر هنوز وجود داشته باشد)رجوع کنید
من یک آزمایشگاهی هستم/در بحث علوم آزمایشگاه این عزیزان معترض اطلاعات آزمایشگاهیشان در حد یک کاردان هم نیست.ولی چون پزشک هستند تئوریات مربوط به بدن را خوب بلدن.مثلا بنده اگر اشکال تکنیکی در کار پیدا کنم این عزیزان کمکی نمی توانند بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
تکنیک کار تکنسین هست علم باید باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
فرمایش شما صحیح است. قبلا دکترای علوم آزمایشگاهی بالینی مجاز به تاسیس آزمایشگاه بود که همین پاتولوژیستها چنان اوضاع را بهم ریختند که بطور شگقت انگیزی این رشته برچیده شد. در ضمن عزیزان توجه به شایعات در مورد فلان کشور مکنند خودشان مستقیم تحقیق کنند مقلا در کشور کانادا یا المان وضعیت چگونه است. انجام آزمایش و تفسیر آن یک کار است که نیاز به چند تخصص کنار هم دارد و حال که رشته علوم آزمایشگاهی بالینی برچیده شده نباید به تنها یک پاتولوژیست مجوز آزمایش داد حال چه رسد به زیست شناس
چرا کسی بفکر غارت شدن مردم و بیمه ها توسط پزشکان و دروخانه ها و ازمایشگاه ها و غیرو نیست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دقیقا.
اینها صنعت را هم قربانی کردند.
واقعا شرايط تاسف بار و نگران كننده اي هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
واقعا همینطوره.هر رشته علوم پایه که دارای درآمد یا امتیاز بود وزارت دست روی رشته گذاشته و یک دوره تخصص یا دوره فلوشیپ براش طراحی کرده. مثل فلوشیپ مولکولار پاتولوژی و سیتوژنتیک برای در اختیار گرفتن آزمایشگاه ژنتیک و به حاشیه انداختن متخصصان ژنتیک یا رشته سم شناسی و طراحی فلوشیپ پزشکی قانونی و مسمومیت ها یا رشته امار زیستی و طراحی تخصص پزشکی اجتماعی و غیره
آنجایی که پزشکان با استفاده از همین قدرت وارد رشته های دیگر می شوند و خود را در همه امور متخصص می دانند! نباید ناراحت شوند که برخی رشته های دیگر هم در این آشفته بازار بیکاری ، سهم آنها را بردارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
پزشکان کلا بی سواد تشریف دارن
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
اره پزشکان بیسواد تشریف دارند اون موقت مهندسانی که از دانشگاه های درپیت پیام نور و ازاد با دیپلم تک ماده ای فارغ التحصیل میشوند و شش متر و نیم زبون و ادعا دارند باسواد هستند
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
مهندسین نیازی به تایید شما برای سطح علمی خود ندارند شما به کار خودت چاپیدن مردم ادامه بده
مشکل سر پول است.

تا زمانی که اختلاف درآمدی پزشکان متخصص( کارانه های نجومی) اصلاح نشود. این قشر هم خود را از بقیه جدا می دانند هم این اختلاف باعث سر خوردگی دیگر رشته ها خواهد بود.
واقعا وای بحال سلامت مردم، دیگه اعتمادی به آزمایشگاهها نمیشه کرد وقتی پزشک نداشته باشه، مثلا فرض کنید یه زیست شناس یا شیمی دان یا ایمنی شناس مسئول یه آزمایشگاه بشه، چطور میتونه در مورد آزمایش من نظر بده وقتی از پزشکی هیچی بلد نیست، همون بمیریم بهتره تا بریم همچین آزمایشگاهی که مسئولش زیست شناس یا ایمنی شناسه
پاسخ ها
دکتر مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
خیلی ساده این.. متخصص ده جا کار میکنه...تازه مد شده متخصصین رادیولوژی تصاویر را از طریق ایتر نت دریافت کرده و در وقت فراغت از کار حداقل در جهار محل مختلف ان را در منزل ریپورت مینمایند که درصد خطا را بشدت افزایش داده.
اين تصميم غير كارشناسانه، حقيقتا به سخره گرفتن جمع كثيري از نخبگان جامعه پزشكي است كه به عشق رشته مادر پاتولوژي، وارد اين رشته شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
عجب
شما می فهمی اما انجمن پاتولوزی امریکا و کانادا که از علوم پایه استفاده می کنه نمی فهمه
نه عزیزم به شعور خودت و ملت توهین نکن. اومدن اکثر شماها به عشق حقوق و مزایای بالا بوده و بس
حالا هم احساس خطر کردین که انحصارتون جمع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
منظورت از نخبه همانهایی هستند که طوطی وار کتاب حفظ می کنند و بعد هم همه چیز را فرآموش کرده اند است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
در کل عالم هستی در کل کهکشان راه شیری تنها گروهی که خود را نخبه می پندارند و بقیه را عوام همانا پزشکان ایرانی هستند
سرمست از کارانه های میلیاردی باز هم بیشتر می خواهند
چه خوش گفت شاعر
گفت چشم تنگ دنیا دوست را...یا قناعت پر کند یا خاک گور
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
خودت هم می دونی دکتر جان که هیچ عشقی وجود نداشته. اگر در این رشته هستی دو علت داره
یا برای کارانه نجومی ایش کیسه دوختی
یا میخاستی بری چشم و قلب بخونی اما دیدی اینجا واسه اینکه بارتو ببندی بهتره
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
همین که میگید توی امریکا علوم پایه این کار رو انجام میده نشون دهنده بیسوادی شماست.همین طور که بعضی از دوستان شما میگفتند توی امریکا روانشناسان هم صرفا با مدرک روانشناسی دارو تجویز میکنند
دورود بر همكاران و دوستان پاتولوژيست
متاسفانه قربانی اصلی تصمیمات خلق الساعه و غیر کارشناسی وزارت در نهایت مردم و نظام بهداشتی هستند. پی اچ دی های تک رشته ای از ابتدا برای پژوهش، تحقیق و توسعه در شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی تربیت شده اند، چیزی که کشور اتفاقا به آن نیاز مبرم دارد، اما متاسفانه به دلیل افزایش ظرفیت بی ضابطه دکترای علوم پایه و خیل بیکاران فارغ التحصیل، وزارت خانه تصمیم گرفته با اقدامی غیر کارشناسی و بدون مشابه در هیچ کجای دنیا و به بهای سلامتی بیماران جهت این عزیزان اشتغال زایی کند. اتفاقی که اصولا موجودیت پاتولوژی و تربیت نیروی متخصص در این رشته را زیر سوال می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دکتر جان شما به جای حقوق دو سه میلیاردی به حقوق چند صد میلیونی قناعت کن و بزار قانونی که در کل دنیا اجرایی شده و جواب داده در ایران هم پیاده بشه
باور کن بخای صب تا شب پول خرج کنی پول بخوری با پول دوش بگیری بازم یک دهم حقوق ات هم تموم نمیشه
این همه حرص و آز واسه چیه
خوبه اون دنیا و مرگ هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
قربانی اصلی جیب شما پزشکان است
با ما صادق باش دکتر جان
همه می دونن اگر واقعا مردم متضرر بودن شما اعتراضی نمی کردید
نظام سلامت و بهداشت هم تا جایی برای شما مهم است که منافعتان را به خوبی تامین کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
تصورتان از حقوق ملیاردی و چند صد ملیونی پزشکان فرسنگ ها با واقعیت فاصله دارد. من خودم و همسرم پزشک هستیم حقیقتا سلامتی و جوانی خودمان را در راه پزشک شدن تا حد زیادی از دست دادیم ولی زندگی بسیار معمولی داریم و هنوز که هنوزه از این درآمد ها که می فرمایید به خواب هم ندیدیم و هرگز هم نخواهم دید. کاش منصف تر بودیم و میدانستیم فرق واقعیت با آنچه می شنویم و فکر می کنیم بسیار زیاد است.
ناشناس
| Australia |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
ناشناس 1506 مردم رو خواهش میکنم هویج فرض نکنید
البته راس میگین. معیارها واسه حقوق کم برای من که فوق لیسانس مهندسی ام حدود 700 هزار تومنه اما واسه شما حدودای 30 الی 40 میلیون
دیگه ببخشید کشور بیش از این بودجه نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
بسیار معمولی از دید یک پزشک:
حقوق معمولی ماهیانه 50 میلیون، منزل ویلایی معمولی در جردن یا فرمانیه
یک عدد اتومبیل خیلی معمولی کمری یا لکسوس
چند صد متر زمین خیلی معمولی در شمال
و یک ویلای خیلی خیلی معمولی در کیش
ناشناس
| Australia |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
کاش شما کمی با مردم با صداقت تر بودید ناشناس 15:06
همه می دانیم حقوق پزشک بالا هست. اما در دنیا نهایتا 3 برابر حقوق سایر اقشار تحصیل کرده است حقوق یک جراح یا متخصص
اما در ایران یک پزشک عمومی با دریافتی 15 میلیون تومنی (به گفته وزیر پزشکتان) 8 برابر نرم بقیه دریافتی دارد.
حقوق متخصصین (بعد از دوره رزیدنتی) که دیگه سر به فلک می کشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
متاسفانه دوستان پاتولوژیست با لابی پری درطول این مدت حق بچه های پی اچ دی رو ازشون گرفتند کسی که در یک رشته ای مثل بیوشیمی پی اچ دی گرفته حداقل 10 سال دروس ازمایشگاه رو خونده و در این زمینه به اندازه کافی علم و دانش داره
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
عقده و بیسوادی از کامنت ها میباره.اگه قرار باشه 3 میلیارد حقوق پزشکان متخصص باشه با توجه به 30هزار پزشک متخصص سالانه 300میلیارد دلار باید به پزشکان متخصص حقوق داده بشه که حدود 3برابر بودجه کل کشور است.در ضمن توی کشور های دیگه 3 پی اچ دی با هم میتونند ازمایشگاه تاسیس کنند نه تکی.حداقل درامد توی امریکا ساعتی 7.25 دلار است که میشود سالانه 15هزار دلار و میانگین درامد پزشک عمومی 160 هزار دلار است که میشود 10 برابر حداقل حقوق امریکا .توی ایران هم میانگین دریافتی پزشکان عمومی 5-6میلیون هست که حدود 6 برابر حداقل حقوق است و اون 15 میلیون برای افراد بسیار معدودی است که در مناطق بسیار بسیار پرت هستند.دریافتی متخصصین هم به طور میانگین 15 میلیون است این که بعضی پزشکان درامد نجومی دارند عمدش بر میگرده به خود مردم که برای مشکلات بسیار ساده به پزشکان بسیار مشهور مراجعه میکنند و وضعیت اون پزشک رو به بقیه تعمیم میدهند.من نمیدونم شما از کدوم دانشگاه فوق لیسانس گرفتید ولی به یمن ازاد و پیام نور گرفتن فوق مهندسی از دیپلم گرفتن راحت تر است ولی برای پزشک شدن در تمامی مراحل درسی باید نخبه بوده باشید.بنده با 30 سال سن و رزیدنت سال 4 بودن و 10 کشیک ماهانه دریافتیم حدود 1.5 است و تا این سن به جز چندرغاز دوره استاجری و اینترنی هیچ پولی دریافت نکرده ام.در اخر بگم که ان کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب تا ابدالدهر بماند.ان کس که نداند و نخواهد که بداند حیف است چنین ... زنده بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
توجه بفرمایید که بار دیگر توسط پزشکان متهم به بی سوادی و عقده ایی بودن شدیم
کاری به نظر این پزشک ندارم
با شما هستم هم وطن عزیز
پزشک به شما به چشم یک عقده ایی بی سواد عوام که بلانسبت فقط برای دوشیدن بدرد میخوره نگاه میکنه و لاغیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
توجه کردین این دوست رزیدنت نه چندان محترم چطور آسمون ریسمون بافتن و به کل سواد بقیه رو منکر شدن
کلا کسی جز خود رو قبول ندارن این جماعت
از نظر پزشک جماعت سواد یعنی اون چیزی که پزشک می دونه و بقیه مشتی اراجیف هست
دیدید چطور مستر رر در یک کامنت چند خطی کل نظام اقتصادی سلامت امریکا رو شرح دادند. حالا من نمی دونم ایشون چند بار در سال تشریف میبرن امریکا ولی این موارد که ایشون گفتن با اون چیزی که ما دیدیم زمین تا آسمون فرق داره
حتما منظور ایشون از امریکا یه جای دیگه هست.
در ضمن شما که سواد ما رو به چالش کشیدی. حق داری رشته ما خیلی راحته
شما تشریف ببر در دانشگاه امیرکبیر برق بخوان تا فوق لیسانس و بعد پذیرش از امریکا بگیر. البته که از نظر شما راحته چون شما جز خود جز سواد خود و جز هم صنفان خود کسی دیگر را نمی بینید
خدا رو صد هزار مرتبه شکر که دیگر شما تجار پزشک نما را نه میبینم و نه به شما جماعت خودشیفته ایرانی نیازی دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
همین الان یک سوم بودجه کشور را وزارت مطبوعه تان می بلعد. قابل توجه پزشک با سواد غیر عقده ایی کمی عصبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
دقت کرده باشین اکثرا رزیدنتا آتیش تندی دارن
چون هنوز وارد مرحله پول پارو کردن و به جیب زدن دارایی ملت به هزار و یک بهانه نشدن و البته کمی حقوق در دوره رزیدنتی خود مزید بر علت شده و کمی زود از کوره در میرن
دکتر جان شما صبر کن مدرک بگیری، با این روحیه که من از شما در این کامنت آتشین دیدم. بهت قول میدم سال اول نه، شش ماه اول کار اونقدر از کارانه حقوق و...اشباع بشی که وقت نکنی بیای نت و وب گردی
به روزای خوب فکر کن. به پول به کارانه به برج سازی و خرید سهام بیمارستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
عرضم به خدمتتون که این دکتر که هنوز مدرکش رو هم نگرفته ما مردم مظلوم رو لایق زنده بودن هم نمی دونه
به شعر آخر کامنت پر از حقد و کینه ایشون توجه کنید که ملت را خر خطاب کردند و به نادانی مزین نمودند
مردم عزیز، یک چنین پزشکانی با این تفکر و این کینه و این شدت نفرت پا به میدان میگذارند و به این بهانه که تا به حال حقشون خورده شده پوست از سر ملت می کنند و بودجه کشور رو به یغما میبرند و باز هم طلبکارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
دکتر رر ؛ شما و امثال شما با چنین تفکرات و ادبیات مایه شرمساری جامعه پزشکی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
علت تصمیم وزارت جلوگیری از خروج فارغ التحصیلان مقاطع ارشد و دکترای تک رشته و حتی لیسانس های علوم آزمایشگاهی به علت نبود کار و درآمد مناسب و همچنان زیر یوغ پاتولوژیست بودن از کشور می باشد.متاسفانه وزارت دچار افت نیرو می باشد و این یک وعده زیبا برای نگه داشتن دانشجویان علوم پایه پزشکی در کشور می باشد.صد البته که جامعه آسیب شناسی فضا را متشنج خواهد کرد زیرا به استثمار متخصصین تک رشته و کاردان و کارشناس آزمایشگاه خو گرفته اند. از سایت وزین تابناک خواهشمندم به این مساله جدی بپردازد
متاسفانه امر برای همکاران علوم پایه مشتبه شده است. مجموعه آزمایشگاه بالینی شآمل بخشهای سرجیکال و کلینیکال است که به مجموعه آن پاتولوژی یعنی آسیب شناسی گفته میشود و هدف آن کمک به شناخت بیماری فرد است و مانند سایر تخصص های پزشکی مسوولیت کامل آن بر عهده پزشک متخصص است و کارکنان این مجموعه نیز باید فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی که برای کار در بخشهای مختلف آن دوره دیده اند باشد. رشته های علوم پایه همانطور که از نام آن بر می آید در جهت نیل به این هدف به عنوان کارشناس زبده ای که میتوانند با طراحی و ساخت کیت ها و دستگاههای ازمایشگاهی مشکل گشای این مراکز باشند بسیار کمک کننده هستند. متاسفانه به دلیل عدم آماده سازی زیرساخت های مناسب، وزارتخانه به دنبال میانبری برای رفع مشکل فارغ التحصیلان علوم پایه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
شما کارانه را بچسب.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
بخش سرجیکال نداره
من چقدر از این انحصارگراها بدم می یاد. می خوان فقط خودشون تنها تنها بخورن
پاسخ ها
آرمان
| Luxembourg |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
.دوست عزیز بخور بخور چیه؟ میدون تره بار که نیست بحث سر دخالت در سلامت مردم بدون تخصص و با میانبر زدنه.
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
از فردا میگیم که مهندسین برق هم بیایند و ساختمان سازی کنند تا این کار در انحصار مهندسین عمران
نباشد.فارغ التحصیلان رشته زبان وکالت کنند و پزشکان موشک طراحی کنند تا در انحصار مهندسین مکانیک و هوافضا نباشد تخصص هم اصلا مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
دکتر رر. همین الان هم پست های مدیریتی و اجرایی از قبیل مدیریت بیمارستان و وزارت خانه بهداشت دست شماست که البته این گونه توجیه میکنید درسش را خوانده اید
هم اکنون سهام کارخانه جات و برج سازی و هتل سازی ها دست شماست که البته درسش را خوانده اید
کلا شما درس همه چیز را خوانده ایید و بقیه مردم موجوداتی اضافی در خلقت اند
من که تو آزمایشگاه ها پزشک و دکتر ندیدم. فقط یک نمونه گیر و یک منشی دیدم. یکی نمونه می گیره یکی نتیجه تحویل می ده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
پزشک اگه اعتراضی هم میکنه واسه جیب خودش هست
همزمان در حالی که کارانه و مزایا به کارت مبارک سرازیر میشه در حال لذت بردن در سواحل آنتالیا و قناری هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
عزیزم این دیگه بی انصافیه .من بارها با پزشک آزمایشگاهی که دخترم رو میبرم مشاوره کردم و کمک زیادی هم درمورد ادامه درمان بچم به من کرده . نمیدونم حق با کیه ولی من به توصه یکی از آشناها که تو آزمایشگاه تو شهرستان کار میکنه آزمایشگاهی
میرم که مسوولش متخصص باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
حالا باز برا شما خوبه... آزمایشگاه محل ما منشی همون خودش نمونه بردار هست همه کارارو خودش انجام میده آخر وقت هم صاحابش میاد دخل رو جمع می کنه
دوستان عزيز توجه داشته باشيد كه اين قانون مجلس بوده و همانند ساير كشورهاي دنيا در ايران نيز بايد اجرا شود، يعني دوستان تصور ميكنند فقط خودشان در مورد سلامت جامعه نگران هستند؟ انحصار طلبي دقيقا به ضرر سلامت جامعه خواهد بود
لطفا قوانين كشورهاي ديگه را نيز مطالعه كنيد، مطمئن باشيد با رقابت سلامت ازمايشگاه و جامعه بهتر تامين خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
پزشکان ثابت کردن اغلب برای سلامت جامعه نگران نیستند بلکه بیشتر نگران جیب خودشون هستند
اگر اعتراضی میبیند بگذارید به حساب تمامیت خواهی و حرص و آز پزشکان
یعنی وقتی این پزشک جماعت دم از دغدغه سلامت مردم میزنن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
اگر مردم همه سالم باشن که پزشک ها از گشنگی میمیرن
در اصل ایشان نگران جیب خود هستند نه سلامت مردم
باعث تاسف است که وزارت بهداشت چنین با سلامت مردم بازی می‌کند.
مردم جانشان را از سر راه نیاورده اند که بازیچه اقدامات بازارمحور وزارت خانه شود.
***اگر می‌شد فردی (( با طی ۲ سال دوره بالینی بجای ۱۲ سال دوره تماس مستقیم بعلاوه دو سال طرح )) بالین شناس شود، اصلا چرا پزشک تربیت می کنید؟
آیا غیر از این ست که ۱۴ سال بیخوابی کشیدن طی تحصیل و طرح در مناطق دور افتاده برای کسب مهارت بالینی پزشک است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دقیقا به همین دلیل که مردم جانشون رو از سر راه نیاوردن باید این قانون که در کل دنیا اجرایی شده اینجا هم اجرا بشه
شما هم الکی تریپ نگران بر ندار دکتر
همه می دونیم که نگران از دست رفتن لقمه چرب پاتولوژی هستید و بس.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
از کی تا حالا نگران جان مردم شدید شما پزشکان
شما که طبل رسواییتان از بخیه کشیدن تا زیرمیزی و رومیزی و قصورهای دردناک پزشکی و برج سازی و خرید املاک و جزیره در کشورهای خارجی شنیده شده است
شما که انسان را با پول معامله میکنید
امیدوارم روزی دست جمعی مهاجرت کنید
متاسفانه نظام آزمایشگاهی در ایران با پاتولوژیست گرایی دچار پسرفت است و اگر به PhD ها که تخصص خود را در این حوزه گرفته اند مجال کار و عمل داده نشود ضرر و زیان آن متوجه نظام سلامت و مردم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
لابی قدرتمند پزشکان که بشدت از ثروت اشباع شده است سد محکمی در مقابل پیشرفت نظام سلامت و پیشگیری است
یک منطق دارند اینکه بیمار بیشتر سود بیشتر
این دعوی سر تخصص افراد نیست
کلا پزشکان اجازه نمیدن کسی وارد کارشون بشه و درامد های نجومی اون ها رو کم کنه.
چه بسا یه دکتری زیست شناسی دانش خیلی بالاتری از یه متخصص پاتولوژی داره .فقط بحث سر پول هست.
اگه ما به اندازه کافی متخصص پاتولوژی داشته باشیم درامد پاتولوژیست ها اینقدر بالا نبود
الان یه متخصص پاتولوژی به طور متوسط ماهانه 50 میلیون تومن درامد داره ده برابر یک استاد دانشگاه تو دانشگاه صنعتی شریف.
متاسفانه، عده ای فکر می کنند هر کاری میتوانند بکنند، من جواب شما را میدهم تابناک، افرادی که شما به عنوان علوم پایه و زیست شناس معرفی می کنید، سالها دروس ازمایشگاهی و نحوه تشخیص بیماریهای مختلف را در همین دانشگاههای علوم پزشکی کشور در سه مقطع کارشناسی علوم ازمایشگاهی پزشکی، فوق لیسانس و دکتری تخصصی فرا گرفته اند، خبر شما و پخش ان یک طرفه و مغرضانه و به دور از اخلاق حرفه ای می باشد، شما همینطور که این خبر را پخش کرده اید این مطلب را نیز منتشر کنید، که ایا کسی که ۴ سال علوم ازمایشگاهی پزشکی خوانده است، سه سال فوق لیسانس و ۴ یا ۵ سال دکتری تخصصی در رابطه با رشته خود خوانده حق تاسیس ازمایشگاه ندارد، اما کسی که فقط سه سال یک تخصص و ان هم به نام پاتولوژی گرفته خود را صاحب همه چیز بداند؟؟
باسلام مسئله دقیقا همین جاست که جان مردم دستخوش بازیهای پاتولوژیستها شده است امثال آقای کرمی با تفکرات برده دار مابانه خود پای متخصصین رشته های علوم پایه که پایه گذار جدیدترین تکنیکهای تشخیص طبی در سراسر دنیا هستند را از آزمایشگاههای بالینی بریده اند و آنچه تقدم بر جان بیمار داشته منفعت مالی پاتولوژیستها بوده و حتی دانشجویان دکتری تخصصی علوم پایه باید در آزمایشگاههای ایشان با حداقل حقوق کار کنند یا بعبارتی برده آنها باشند دقیقا مساله اینجاست شما پاتولوزیستها هم در همه بخشهای تشخیص طبی تخصص ندارید کدام میکرب عامل عفونی را میتوانید بتنهایی تشخیص دهید کدام تست ایمنی را راه اندازی میکنید از بیوشیمی چه میدانید شما فقط باید در امر پاتولوژی دخالت کنید هوچی گری و غوغاسالاری در این قرن نه معنی دارد نه خریدار
عرض سلام و احترام؛
جالبه چنین خبری جزء تیترهای اول خبری تابناک شده!!
امیدوارم نظرات هم به همین اعتبار منتشر بشن.
اولا دکترای علوم پایه پزشکی ربطی به دکترای زیست شناسی ندارد و به رشته زیست شناسی که روحشان از این اتفاقات بی خبر است؛ توهین نفرمایید. دوما اگر امکان حضور دو تخصص در یک کار نیست، پس چطور شما پزشکان به تمام رشته ها و تخصص ها از پیراپزشکی، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی و حتی دندانپزشکی دست اندازی و دخالت می کنید!؟!!؟!؟!؟
همچنین چرا مرتب سعی می کنید که به دروغ بگویید به پزشک درخواست کننده آزمایش نظر و مشورت می دید!؟!؟ آزمایشگاه وظیفه ای غیر از انجام درست و دقیق آزمایشات و مصاحبه با بیمار جهت انطباق صحت نتایج ندارد.
بفرمایید در دوران پزشکی عمومی جز چند واحد آزمایشگاه عمومی دروس همین علوم پایه که بهش می تازید؛ چی از آزمایشگاه یاد گرفتید!؟!؟!؟!؟!؟!؟
اقلا از دولت آقای احمدی نژاد با تمام ایرادات دیگری که به ایشان وارد است؛ متشکر باشید. خوب می دانید که در همان دولت دهم آزمایشگاه تمام و کمال در انحصار شما و به ناحق قرار گرفت.
فقط یک پیشنهاد دارم و نه نگویید. به جای ننه ژست گرفتن مظلومانه و دلسوزانه بیاید با ما ها رشته های علوم پایه پزشکی در یک آزمون عادلانه از تمام زمینه های لاطم و ضروری آزمایشگاه شامل بیوشیمی، هماتولوژی، میکروب، ایمنی، پاتولوژی، انگل شناسی، کنترل کیفیت آزمایشگاه و ... با در نظر گرفتن کتب رفرنس شرکت کنیم. هر کسی نمره ش بیشتر شد اون حرفش درست و قبول باشه.
آزمایشگاه فقط لام پاتولوژی و پشت میکروسکوپ نشستن نیست دوستان عزیز.
پاسخ ها
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
مطمئن باشید شکست سختی میخورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
شکست سخت را در نهایت جبهه ظلم و جور می خورد. شکست را کسانی میخورند که از گرده ملت سواری میگرند و باز هم طلبکارند.
شکست لایق افراد متکبر جباری است که برای تیغ زدن و مثله کردن تن نحیف و رنجور ایران زمین چاقو تیز کرده اند.
نظام مهندسی یاد بگیر . همین پزشکها خیلیاشون جای مهندسا دارن ساختمون میسازن .
من کاری ندارم که این دوستان واقعا نیتشون از این کار نگرانی برای سلامتی مردم هست یا نه؟؟ ولی گرفتن دکتری در رشته بیولوژی و میکروبیولوژی ( حداقل سه تا کنکور رو پشت سر گذاشتن) بسیار سخت تر از پزشکی و پاتولوژی ( یک کنکور و یا حداکثر دو کنکور) است. الان کارشناس ازمایشگاه با لیسانس هم میتونه مجوز بگیره، ولی دکتری میکروبیولوژی و بیولوژی نمیتونه؟؟؟؟ همش درد نون برای این دوستان به اصطلاح پزشک هست.
پاسخ ها
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
عزیز من شما کلا از ازمون علوم پایه و پره انترنی و دستیاری و ازمون های ارتقا خبری ندارید که همچنین حرفی رو میزنید در ضمن مقایسه ازمون دستیاری با توجه به شرکت کنندگان نخبه و ظرفیت پایین و استانداردش با ازمون های ارشد و دکتری خنده دار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
دوست عزیز. دکتر جماعت جز خودش کسی رو قبول نداره
شما صد بیا بگو درس من سخته. قبول نداره که. حق هم داره. به من هم صد میلیون ماهی میدادن خدا رو بنده نبودم چه برسه به خلق خدا
کی دوران دکتر هاشمی تمام می شه؟
بدترین دوران تاریخ وزارت بهداشت
دکتری علوم آزمایشگاهی از اول دست علوم آزمایشگاهی بود، درامدش خوب بود کیسه دوختین آوردین زیر نظر پاتولوژیست. پاتولوژیست آزمایشگاه پاتولوزیشو داشت. چرا مارو از آزمون فوق به دکترای حرفه ای محروم کردین؟ کا اومایی که قانون وضع میکنن پزشک هستن... فقط منافع مادی واستون مهمه... شما کی به فکر سلانت مردم به معنای انسانی بودین که حالا اینارم میگین؟ ضمنا خودتون میگین آزمایشگاه حق تفسیر جواب نداره!! داروخونه حق تشخیص نداره!! همه جای دنیا ،زمایشگاه دست یه آدم فنی بوده... نمونه میاد و جواب مطئن میره بیرون... حق مارو شما خیلی وقته خوردین و دوقورتو نیمتونم باقبه..!!90 % درآمد درمان دستتونه کمه؟
لطفا در خصوص مصوبه غیر منصفانه نظام پزشکی در خصوص عدم ارائه شماره نظام پزشکی به فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سایر رشته های علوم پایه پزشکی که مدرک کارشناسی انها از وزارت علوم می باشد نیز ما را کمک کنید و از این دوگانگی عجیب خارج کنید. علیرغم انکه بعضی فارغ التحصیلان رشته های کارشناسی و ارشد وزارت علوم مجاز به شرکت در ازمون ارشد و دکتری وزارت بهداشت میباشند اما نظام پزشکی اعلام کرده فقط به فارغ التحصیلانی که مدرک کارشناسی وزارت بهداشت دارند شماره نظام پزشکی میدهد. این در حالیست که تعداد زیادی از جوانان مدرک کارشناسی وزارت علوم دارند و از ارائه خدمات و استفاده از تحصیلات خود محروم شده اند.
دکتری علوم آزمایشگاهی از اول دست علوم آزمایشگاهی بود، درامدش خوب بود کیسه دوختین آوردین زیر نظر پاتولوژیست. پاتولوژیست آزمایشگاه پاتولوزیشو داشت. چرا مارو از آزمون فوق به دکترای حرفه ای محروم کردین؟ کا اومایی که قانون وضع میکنن پزشک هستن... فقط منافع مادی واستون مهمه... شما کی به فکر سلانت مردم به معنای انسانی بودین که حالا اینارم میگین؟ ضمنا خودتون میگین آزمایشگاه حق تفسیر جواب نداره!! داروخونه حق تشخیص نداره!! همه جای دنیا ،زمایشگاه دست یه آدم فنی بوده... نمونه میاد و جواب مطئن میره بیرون... حق مارو شما خیلی وقته خوردین و دوقورتو نیمتونم باقبه..!!90 % درآمد درمان دستتونه کمه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
اتفاقا از ابتدا و مثل همه جای دنیا دست پاتولوژی بود. سی سال پیش به بهانه کمبود نیرو قانونی وضع شد و عده ای به عنوان دکترای آزمایشگاه تربیت شدند. الان کمبود رفع شده و کشور در تربیت نیروی متخصص کارآمد است. دیگر نیازی به این روش ها و میانبر ها به بهانه کمبود مناطق محروم! ولی در اصل به نیت تامین منفعت مالی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
آفرین درست میگی دوست عزیز
پزشک ها نگاه میکنن هرجا دو قرون کسی درمیاره هجوم میبرن اونجا به گند میکشن
متاسفانه در خلال سنوات اخیر آنقدر به فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی بی اعتناعی شد که حتی دوره دکتری علوم آزمایشگاهی به همت همین پاتولوژیست های عزیز که معمولا در کار آزمایشگاه چندان دانش قابل اتکایی ندارند، تعطیل شد. حالا که بازار خود ساخته این عزیزان در حال تعدیل و نه تعطیل است تجمع و اعتراض و .... را شاهدیم. بد نیست دانش عملی ایشان در تمام حوزه های آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و بر همین اساس تصمیم گرفته شود.
اینکه متخصصین آزمایشگاه در کنار پاتولوژیست ها فعالیت کنند چه ایرادی دارد که ایشان را تا این حد بر آشفته.به نظر من که سالهاست فارغ التحصیل این رشته هستم این دو طیف مکمل یکدیگرند و نه رغیب هم .اما علت این جریان.....!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
آفرین برشما
وقتی این پاتولوژیست ها سرمست از شکست دادن
متخصصین آزمایشگاه بالینی بودن و باعث به گند کشیده شدن این حوزه از کار شدن چرا از این فکرها نمی کردن
پزشک سالاری
اين حركت واقعا افتضاح در سطح جهانيه و توهين به پزشكي و تشخيص پزشكيه.
واقعا متاسفم براي وزارتخانه....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
پزشکان ایرانی را بشناسید
وقتی سینه میدرند و وامظلوما سر می دهند یقین بدانید که سهم های نجومی شان از کارانه حق العمل و...کمی کم شده است یا در حال تعدیل است
این جماعت ن به دلیل ساختار غلط وزارت خانه هرگز و هرگز جان بیمار برایشان پشیزی ارزش ندارد و بیشتر در پی درآمد بالاتر هستند
حاضر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
یک پزشک ک خودتو جا گارشناس جا زدی
بدان و آگاه باش لازم نیست که برای حفظ سفره انحصاری پاتولوژی برای خود و همکارانت، مدیریت کل دنیا رو به چالش بکشی.
بله این قانون توهین به جیب پزشکی هست که میلیاردی از گرده بیت المال و مردم فقیر خورده و به کم هم رضایت نمی ده
منم متاسفم برای تو و همفکران تو که پول انسانیت رو از شما گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
شما زیاد خودشو جوش نزن! پزشک باید طبابت کنه
سلام تابناك
بهتر بود متن و گزارش ارسالي شما اينقدر جانبدارانه نبود. بهتر بود فقط در حد تهيه خبر مي بود. اما در مورد اعتراض امروز
1- نوع شعارهاي داده نوشته شده نشان از اين دارد كه حتي معترضين زحمت مطالعه آئين نامه را به خود نداده اند. كجاي آئين نامه نوشته شده كه ليسانس زيست شناسي مدرك تخصص ميگيرد؟ اين نشان از اين داره پاتولوژيستها چشماشونو بستند و فقط به روش غير منطقي مخالفت ميكنند.
2- حرف همكاران علوم پايه اينه كه ما بياييم و انجمنهاي معتبر بين المللي را ملاك قرار بديم. مگر انجمن پاتولوژي آمريكا به همكاران علوم پايه مجوز تاسيس آزمايشگاه نداده است؟ چرا در آمريكا اين قانون اجرا ميشه اما ايران نه؟ نظام سلامت آمريكا اصلا سلامت مردم براش مهم نيست؟
3- اتفاقا سلامت مردم جايي به مخاطره ميفته كه همكاران پاتولوژيست بدون پيش زمينه آزمايشگاه وارد اين رشته ميشند. اگر بخواهيم واقع بينانه نگاه كنيم اون گروهي كه در و اولويت چندم براي تاسيس آزمايشگاه بوده همين پاتولوژيستها هستند.گواه اين قضيه هم اوضاه اسفناك آزمايشگاه هاي كشور هست كه توسط پاتولوژيستها اداره ميشود. هر جايي پاتولوژيست بوده جز كاهش كيفيت خدمات ازمايشگاهي چيز ديگري نبوده.
4- درد بزرگي است اين آزمايشگاه مظلوم. عده اي ناكارآمد دفاع از سلامت مردم ميكنند؟ واقعا شما نگران سلامت مردم هستيد؟ واي بر شما كه استفاده ابزاري از آزمايشگاه ميكنيد. شما خود مسبب وضعيت اسفبار ازمايشگاه در كشور هستيد و حال نداي وامريضا سر ميدهيد؟!! واي بر شما.
5- گفته شده كه لابي گري صورت گرفته، كدام لابي. اون گروهي كه لابي كرده و 27 سال مانع از اجراي دوره شده همين پاتولوژيستها هستند نه اساتيد و دانشجويان علوم پايه. شما هستيد كه ناجوانمردانه و بدون منطق جلو ارتقاء خدمات آزمايشگاهي را گرفته ايد. چرا اجازه نميدهيد مطابق با ازمايشگاه مطابق با استانداردهاي بين¬المللي اداره شود؟! اين چيزي جز لابي گري است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
پزشکان حقوق و کارانه رو با امریکا مقایسه میکنند ولی اصلا حاضر نیستند در سایر موارد مانند انجمن پاتولوژی امریکا از این کشور الگو بگیرند
چرا که لقمه چربی است این خوان که باید فقط در انحصار پزشکان باشد
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
1. تصمیم بالینی در مورد بیمار فقط با پزشک است. همکاران دیگر در انجام آزمایش لایق هستند ولی تصمیم نهایی در مورد بیماری و سلامت افراد و صحت و مطابقت جواب آزمایش فقط با پزشک است و نقش رهبری پاتولوژیست در آزمایشگاه به همین دلیل است. در آمریکا و کشورهای دیگر هم همین است. من حودم پزشک مقیم کانادا هستم. در کانادا و آمریکا هم رهبری تیم با پاتولوژیست است و حرف آخر را هرگز کسی غیر از پزشک نمیزند.
دقت کنید حرف از تکنیک انجام آزمایش نیست، صحبت از کشف خطاهای ذاتی آزمایش و مشاوره من پزشک با همکار خودم در آزمایشگاه هست. حتی برای انجام آزمایش هم باید دوره بالینی علوم آزمایشگاهی را گذراند. دوره های دیگر مثل زیست شناسی و انگل شناسی و بیوشیمی طراحی شده اند برای پژوهش و تدریس. کسی در مورد نحوه تشحیص و مراقبت از بیمار به ایشان تدریس نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دوست عزیز واقعابه آنچه ک نگاشته ای اعتقادداری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
حرف حقو زدی مهران .درود به شرفت
اتحاد و روحیه ایشان جای تبریک دارد. کاش که اعضاء هیأت علمی زیر مجموعه وزارت علوم یک دهم این روحیه همکاران در وزارت بهداشت را داشتند. هر قانونی که می خواهند را در وزارت علوم می گذارند و هر آزمایشی را می خواهند روی اعضاء هیآت علمی انجام می دهند و کوچترین صدایی از اعضاء هیآت علمی وزارت علوم در نمی آید. حقوق ایشان یک دهم زیر مجموعه وزارت بهداشت هم نیست و از بسیاری از مشاغل حتی خدماتی هم کمتر است و با سرعتی باور نکردنی قوانین ترفیع و ارتقاء ایشان را بازنگری می کنند و شرایط خنده آور برای ارتقاء را به ایشان تحمیل می کنند و در اکثر مواقع این قوانین را عطف به ماسبق می کنند و تاسف آور اینکه این قوانین مسخره از سوی کسانی وضع می شود که خود ایشان اعضاء هیات علمی قدیمی هستند که مراحل ارتقاء را طی کرده اند و حالا اگر با همین قوانین و حتی یک دهم آسان تر از آن بخواهیم خودشان را ارزیابی کنیم اخراج هستند.
اگر یک دهم شجاعت و اتحاد دوستان زیرمجموعه وزارت بهداشت در همکاران وزارت علوم هم بود این مضحکه در این مجموعه وجود نداشت. البته کفایت شخص وزیر هم مهم است و انشاالله آقای روحانی در دولت جدید نگاه ویژه ای به وزارت مهم علوم داشته باشند.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
آخه شما وزرتونم پزشکه و صداتون درنیومد ... کلا پزشک محوری غوغا میکنه توو ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
اتحاد ایشان تنها ناشی از یک عامل انگیزشی است به نام پول
به آنها نگاه کنید. اکثرا برج ساز کارخانه دار و ولنجک نشینانی هستند که حاضر اند حتی به قیمت عقب ماندگی علوم آزمایشگاهی جیب های گشاد خود را باز هم پر تر کنند.
و خدا رو شکر که مرگ پزشک و غیر پزشک نمیشناسه و همه رو درو میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
پزشک هر جا پول باشه با هم متحد میشن
جای تعجب و تبریک هم نداره
از وقتی پزشک تاجر شد و به اشرافی گری و درآمد نجومی خو گرفت. دیگر انتظار انسانیت و حس مسئولیت برای بیمار از این قشر خون خوار چیز بعیدی است
حالا نه که اینا خیلی سوادم دارن باز اعتراضم میکنن.اکثر آزمایشاتشون اشتباهه.نگران جیبشون هستن
با سلام، از سایت تابناک انتظار می رود از نشر جانبدارانه اخبار خوداری نمایید. اولا مجوز تاسیس آزمایشگاه به 4 نفر از دارندگان دکترای علوم آزمایشگاهی (نه زیست شناسی) در گرایشهای مختلف بصورت مشترک داده می شود. در حالیکه یک پزشک عمومی پس از گذراندن یک دوره تخصص به تنهایی مجوز تاسیس آزمایشگاه را دریافت می کند. شما میتوانید قضاوت کنید کدام یک دارای صلاحیت بیشتری هستند 4 نفر دارای دکترا تخصصی علوم آزمایشگاهی که حداقل هر کدام 10 سال در این زمینه تحصیل نموده اند یا یک متخصص پاتولوژی. لطفا یه نفر به این پزشک ها بفهماند فقط آنها نیستند که تحصیل کرده اند و کنکور داده اند.
حرص و طمع انسان حدی نداره. انحصار در هیچ کاری نتیجه نداره. نیست که تشخیص های شما پاتولوزیست ها همه صحیحه
سلام
این تصمیم بسیار بجا و درسته چرا که من رشنه لیسانسم علوم آزمایشگاهی بوده و به چشم دیده ام ک پاتولوژیستها اطلاعات خیلی کمی در رابطه با بخش های دیگر آزمایشگاه دارند و فقط در بخش پاتولوژی اطلاعات دارند که آن هم با تجربه ب دست آمده است نه صرفا با درسهای تئوری ک در دانشگاه خوانده اند
این فقط برای پول اعتراض کردند که دست زیاد میشه و درآمدشون کم میشه وگرنه اصلا براشون سلامت مردم مهم نیست دانش پزشکی شما کیارستمی و صدها هزار نفر دیگه رو به مرگ کشید من از شما می پرسم که دارید از خارج کشور می گید کدوم کشور دنیا مدرک پزشکی ایران را قبول می کنه؟ هیچ کشوری حتی هند و پاکستان هم مدرک پزشک های ایرانی را قبول نداره. پزشک ها دندونپزشک ها رادیولوزیست ها پاتالوزیست ها و همه فقط و فقط به فکر پول هستید و اینکه درامدتون بالا نگه دارید
دست اندرکاران سایت محترم تابناک
با سلام و احترام
مساله مهم و خطرناکی که این روزها با توجه برگزاری آزمون پذیرش دستیاری (پذیرش متخصص) در بین جامعه پزشکی مطرح است این است که به علت همزمانی این آزمون (14 اردیبهشت ) با ایام تبلیغات انتخابات ، ملاحظات این آزمون آنچنان که باید رعایت نشده است و متاسفانه هم مانند برخی سالهای اخیر ، فروش سوالات صورت گرفته است و هم افرادی با پزشکانی که آزمون داده اند تماس میگیرند و عنوان میکنند در قبال دریافت 300 تا 400 ملیون رتبه را دستکاری میکنند تا فرد در رشته دلخواهش پذیرفته شود . خواهشمندم به عنوان یک رسانه به مسئولان رده بالا و وزیر بهداشت اطلاع رسانی فرمایید تا جلو این امور خطرناک برای جامعه پزشکی و سلامت جامعه گرفته شود . با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
عجب
دکتری که پول داره 400 میلیون بده واسه رتبه
دکتری که همزمان ادعا میکنه زندگی خیلی معمولی داره
دکتری که مردم رو در حد آمیب تصور میکنه و خودشو عقل کل
دکتری که با پارتی و از در پشتی وارد تخصص میشه
من دکترای پزشکی مولکولی هستم. یعنی اینکه توان تفسیر تستهای مولکولی را بیشتر از پاتولوژیستها دارم. درست هست که پزشکان با دید بالینی هستند ولی واقعا جای تاسف دارد که مسئول فنی آزمایشگاهی باشند که نه از تستهای ازمایشگاههای مختلف بیوشیمی و ایمونولوژی و انگل و میکروب به اندازه یک فرد داری دکترای متخصص مربوطه میدونه.
وزارت بهداشت باید مسئولین فنی ازمایشگاهها را افرادی در نظر بگیرد که 10-12 سال صرفا همون رشته را خوندن نه پزشکانی که 7 سال عمومی خوندن و فقط 3-4 سال تخصص گرفتن اون هم یعنی توی این چهار سال باید همه تخصص های زیر مجموعه را یاد بگیرن. به یک فرد بی سواد هم بگی میگه دادن امتیاز صرف به پاتولوژیست اشتباه محض
سلام
ای کاش قبل از انتشار این خبر اون هم به این شدت یکطرفه! کمی هم در مورد تاریخچه علوم آزمایشگاهی و محدودیت های ظالمانه ی این جماعت پاتولوژیست برای آزمایشگاهیان گمنام مطالعه میکردید! این جماعت به ظاهر دلواپس سلامت مردم!!! که سالهاست حق تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی رو برای خودشون مصادره کرده اند ای کاش یک دهم نگرانی های مادی خود، نگران سواد آزمایشگاهی خودشان بودند! مشاوره به سایر پزشکان همکار پیشکش...البته اگر وقت کردند ماهی یکبار به آزمایشگاه سر بزنند همان چند دقیقه کوتاه هم برای بررسی چند آزمایش بد نیست...
پاتولوژیست عزیز!ظلم پایدار نیست....با قلدری نمیشود حق مظلوم را تا ابد خورد!
باز هم حرص و آر پزشکان تمامیت خواه
آنچنان دچار نخوت و غرور علمی شده اند که حاضر نیستند هیچ تخصصی را جز حرفه پزشکی ببینند و پذیرا باشند. از نظر این پزشکان انسان ها به دو گروه پزشک و غیر پزشک تقسیم بندی می شوند و صد البته پرداخت های بی حد و حصر و نجومی وزارت خانه پزشکان به ایشان این توهم را تقویت کرده است.
واقعا چه شد که پزشکی از یک شغل مقدس و مورد اعتماد مردم به یک تجارت در ایران تبدیل شد!!!
اگر در مقابل این قشر بشدت ثروتمند و تمامیت خواه سکوت کرد باید منتظر عواقب خطرناک آینده نیز بود
به حق که پزشکان با توجه به فعالیت گسترده در زمینه ساخت و ساز و برج سازی اگر روزی بنر و اعلامیه در دست گیرند و این فعالیت عمرانی مهندسی را نیز به انحصار خود در اورند جای هیچ گونه تعجبی نیست
چرا که پزشک خود را در مقام همه تخصص ها و محل جمع جمیع علوم دنیا می بیند.
کوه های غرور و نخوت
تابناک درج کن تا حقیقت دردناکش رو اگر وجدان نداشته پزشکان نمی فهمند بقیه مردم بخوانند
کسی که هیچ فعالیتی در حوزه سلامت نکرده و بر بالین بیمار حضور نداشته بیشتر از کسی که 7سال دوره پزشکی عمومی را گذرانده و بعد دوره طرح در مراکز درمانی بیمار ویزیت و درمان کرده و دوره 4 ساله تخصص پاتولوژی را گذرانده صلاحیت در حفظ سلامت بیمار دارد؟!!!!! ایا تا به حال پا در بیمارستان گذاشته اند؟
واقعا جاي صحبتي باقي نمونده،چندين سال از بهترين سالهاي عمرت رو صرف امتحانات سخت واسه قبولي پزشكي ،تخصص،امتحانات ارتقا و بورد و گذروندن طرح كني بعد يه عده بدون گذروندن حتي يكي از اينها و راحت بيان و جاي تو باشن،گذشته از اينها كه هيچ علم باليني به بيمار ندارن،ما هيچ،بيماران چرا بايد تاوان اين خودخواهي ها رو بدن؟؟؟؟
بیشتر از انچه که سلامت و وجدان کاری نسبت به بیمار بیچاره و فلک زده مطرح باشد، موضوعات مالی و انحصاری مطرح است. وگر نه ما که نتایج آزمایشها را بارها و بارها دیده ایم. چیزی جز بیان مشاهدات نیست که الان هم که بسیاری از انها به صورت اتوماتیک ایجاد می شود. مافیای بزرگی وجود دارد که در امد زیادی که در حوزه پزشکی وجود دارد و به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از بیمار گرفته می شود فقط بین گروه خاصی تقسیم شود وگرنه چه اشکال منطقی این کار دارد. و یا نمونه مشابه شما به داروخانه که مراجعه می کنید، دکتر دارو ساز چه کار خاصی انجام می دهد که انحصار فروش دارو فقط به دکتر داروساز باید داده شود؟ مگر من و شما نمی توانیم یک نسخه را بخوانیم و داروها را داخل کیسه بگذاریم و به مشتری بدهیم. مسئولین محترم وزارت بهداشت فقط به فکر پزشکان نباشید کمی هم به مردم و مریضهای بیچاره که این هزینه ها را " البته الان احتمالا غیر مستقیم" پرداخت می کنند باشید
تكنسين هاي علوم ازمايشگاهي عزيزم
صد سال بگذره و صد تا دوره به اصطلاح خودتون ازمايشگاه باليني هم بگذرونيد جاي يك سال اينترني كه ما فقط در دوره عمومي مريض ديديم هم نميتونيد باشيد
ازمايش ديدن و تفسير و اپروچ به بيمار كار يك پزشك است وگرنه خون به دستگاه دادن رو كه يه ديبلمه هم بلده و ياد ميگيره
کارشناس آزمایشگاه.فوق لیسانس و PhD بالینی ۲۵دسال کار در آزمایشگاه.
همکاران پاتولوژی باید بدانند این انحصار طلبی ظالمانه که فقط با دوسال درس خواندن در حیطه آزمایشگاه به اندازه یک کاردان آزمایشگاه اینچنین خود را مالک آزمایشگاه می دانید به حول و قوه الهی و پشتیبانی تک تک صاحبان اصلی آزمایشگاه شکسته خواهد شد
سوال مهمی که وجود دارد این است که دوستانی که مسیر تحقیقات و PHD رو خودشون تعیین کردند و تمایل داشتند در این زمینه به فعالیت بپردازند چرا الان تغییر مسیر دادند و میخواهند از راه میانبر وارد مسیر بالینی شوند؟!
دوستان عزیز اگر توانایی شما در اندازه پزشکان است در کنکور سراسری شرکت کنید و در صورت قبولی تغییر مسیر دهید اینکه از راه ساده و اسان به موقعیتی سخت دست یابید زیاده خواهی بیش نیست.
کاش کمی دوستان علوم پایه در کنکور به خود سختی میدادند و پزشکی قبول می شدند نه میکروب سلفچگان دانشگاه آزاد اون موقع الان لازم نبود برای چیزی که نه سوادشو دارن نه صلاحیتشو این همه سال بجنگن خوب هر کس یه IQ داره زوری که نمی شه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
اولا بهت حق میدم بی مهابا به رشته های دیگه توهین کنی چون تو و امثال تو و در حالت کل پزشکان بشدت از پول و ثروت سرمست شدند
دوما از بس نمک ریختی فشارخون مردم بالا رفت
سوما اگر سوادو صلاحیت داری زودتر مهاجرت کن. ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان
اون آی کیو رو هم با خودت ببر و اینجا جا نذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
بله از نظر شما من فارغ التحصیل هماتولوژی از شهید بهشتی بی سواد و بی صلاحیتم اما اون کسی که پزشکی رو از دانشگاه آزاد به قول شما سلفچگان گرفته با صلاحیته
پ.ن: دکتر جان این همه نمک پرانی نکن برای سلامت مردم مضر هست. البته اگر سلامتشون برات مهمه
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
خوشم اومد جواب قشنگی بود.خداروشکر پزشکی برخلاف بقیه رشته ها اصلا توی دانشگاه های ازاد شهرهای کوچک پذیرش ندارد و در کل حدود 10 تا دانشگاه ازاد هستند که پزشک (فقط در حد عمومی) تربیت میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
دکتر رر عزیزم کمی آرام باش. ما مردم دور هم گاهی به تبادل نظر میپردازیم و به شما افراد نخبه هم هیچ ربطی ندارد که ما چه می گوییم چرا که مطمئنم به درآمد نجومی شما آسیبی وارد نمی کند. پس این فرصت درددل را از ما نگیرید و به جای پرسه زدن در سایت ها به فکر تجارت خود باشید.
اینکه گفتی خدا رو شکر. بله خدا رو شکر که وزارت پزشکان انحصار وحشتناکی راه انداخته تا تو و امثال تو این گونه برای مردم گردن کشی کنید و همه را به باد فحش ناسزا بگیرید .
پول زیاد انسان را از درون فاسد میکند. شاید شما و امثال شما از ثروت سرمست باشید اما درون زشتتان از همین کامنت ها بر مردم بیشتر آشکار می شود.
تخصص مربوط به پزشکان است و هیچ غیر پزشکی حق ندارد با هیچ عنوانی در جایگان پزشک با جان بیماران بازی کند
در رابطه با دادن یک امتحان و اخذ مدرک تخصص کلینیکال پاتولوژی من تصمیم گرفتم پسرم را که کلاس ششم ابتدایی درس میخواند را برای امتحان رفرنس هنری آماده کنم . وقتی مدرک پزشکی لازم نباشد ،چرا این حق راازاو دریغ کنم .انگلیسیش خوب است و حافظه ی فوق العاده ای دارد و من قول میدهم با اولین سری عزیزان برای امتحان آماده باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
پهلوان جان بد نیست به دکتر مراجعه کنید
ایجاد این دوره تحت عنوان کلینیکال پاتولوژی ، مصداق بارز موازی کاری و اتلاف هزینه و تحمیل بار مالی به سیستم سلامت و اموزش پزشکی کشور و مایه ی دلسردی پزشکان، افزایش خطای تشخیصی در آزمایشات بیماران و سردرگمی سایر پزشکان و بیماران خواهد بود
سلامتي بيماران هدف اصلي ماست
لطفا به فكر مطالعه و انجام صحيح كار در ازمايشگاه باشيد تا ما پاتولوژيستا درگير پاسخگويي به خطاها نباشيم..
فراگيري بالين به اين سادگي نيست..
متاسفانه تفسیر به رای قوانین در اجرای آنها بسیار پررنگ است و این صدور مجوز تاسیس و مسوول فنی آزمایشگاه پزشکی به غیرپزشکان ' یکی از خطرناکترین آنهاست که عده ای بدون داشتن صلاحیت های پزشکی 'در وزارت بهداشت سعی دارند برای خود منافعی تعریف کنند!
امور تشخیص ودرمان باید به پزشکان سپرده شده و از ورود غیرپزشکان به این عرصه باید جلوگیری کرد!
مجلس محترم شورای اسلامی!
اصلاح قوانین قدیمی و تصویب قانونی جامع در این حوزه پزشکی' دست سودجویان و فرصت طلبان را کوتاه کرده و حافظ حقوق بیماران و پزشکان خواهد بود!
[Forwarded from دکتر کرمپور]
به نام خدا
همکاران گرامی از مجاری غیررسمی شنیده می شود که وزارت بهداشت مصوبه ای را در دست ابلاغ دارد که در آن مانند آنچه بر سر رشته تخصصی پاتولوژی آورده اند ،می خواهند بر سر رشته رادیولوژی نیز بیاورند.در این مصوبه گویا انجام سونوگرافی نه تنها توسط متخصصان زنان که توسط فوق لیسانس مامایی ،دکترای مامایی به رسمیت شناخته شده و برای آنها دوره های کوتاه مدت آموزشی در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر پیگیر صحت سنجی چنین ادعاهایی هستیم اما اگر این اخبار حقیقت داشته باشد بدون هیچگونه تردید با پاسخ قاطع ،سریع و سراسری جامعه رادیولوژی کشور روبرو خواهد شد و در حفظ کیان علمی و امنیت شغلی خود لحظه ای غفلت نخواهیم کرد.اگر تا کنون بر مذاکره و گفتمان جهت خروج از برخی بن بستها تاکید داشته ایم ،این مورد اخیر در حکم اشغالگری و تهاجم به خانه ما است و هیچ انسان غیرتمند و با شرفی در دفاع از خانه خود درنگ نخواهد کرد.
امید است که این اخبار شایعاتی بیش نباشند که به قول شاعر:
وای اگر از پس امروز بود فردایی...
خیلی وقت ها پیش میاد پاتولوژیست نمی تونه صرفا با دیدن لام تشخیص بده بنابراین بیمار رو میبینه و طبق علائم بالینی و شناختی که از بیماری ها داره تشخیص رو قطعی میکنه که فکر نمیکنم یه زیست شناس از پسش بر بیاد البته در کشور ما دیدن نظم و مقررات جای تعجب داره
سونوگرافي هم در امريكا كاردانهاي راديولوزي انجام ميدهند ولي در ايران جزئ رشته هاي تاب بزشكي است در ايران سلامت مردم شده تجارت براي عده اي سودجو
پاسخ ها
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
این کامنت رو باید با طلا بنویسید کلا یک تخصص با میانگین درامد300-400هزار دلاری توی امریکا رو نابود کردند
تابناک عزیر
با منش های پوپولیستی سعی در غلط جلوه دادن صورت مسئله هستید. امتیاز آرمایشگاه مختص phd های علوم پایه بالینی است که شما آنرا دکتری زیست شناسی خطاب فرمودید
اذفا اطلاعات اشتباه ندهيد ....در آمريكا علوم ازمايشگاهى ها اجازه كار زير نظر پاتولوژيست ها رو دارن ... قانون ٢٧ سال پيش مال زمانى هست كه كمبود پزشك در ايران بود ايران پر بود از پزشكان هندى و ...و در همين قانون ٢٧سال پيش عنوان بالينى ذكر شده كه هيچ كدام از علوم آزمايشگاهى ها اين عنوان رو ندارن
سلام
کسی که در انتها میخواد جواب درست دست مردم بده باید ازسیر بیماری و تغییراتی که طی اون بیماری اتفاق میوفته آگاه باشه یکی از آشناهای ما پرکاری تیرویید داشت آزمایش تیرویید داده بود عددش میگفت که الان خیلی کم کار شده و اون کسی که آزمایشو داده بود دستش اینجور بهش گفته بود ولی بعد که به پزشک نشون داد گفت برای تو خوبه
میخوام بگم عددی که جلوی آزمایش میزنه به تنهایی کافی نیست
شرح حالم مهمه که یه نفر که بیماریهارو میشناسه باید اینکارو بکنه وگرنه دستگاه که خودش کار میکنه
واقعا جای تاسف داره که بررسی سلامت مردم رو به کسانی بسپرند که برای این کار آموزش ندیدند
کار تخصصی در زمینه سلامت مردم باید فقط به کسانی سپرده بشه که پزشک هستن دروس تیوری و عملی پزشکس رو خوندن . در همه جای دنیا کسانی که علوم پایه میخونن در زمینه تحقیقاتی و تولید علم و اموزش پایه فعالیت میکنند
در تمام دنيا پي اچ دي ها كار تحقيقاتي ميكنند نه كار درماني ورود اونها به سلامت جامعه اسيب ميرسونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
نه خیر جانم
ورودشون به جیب پزشک آسیب می رسونه
در دنیا هم سالهاست این رویه اجرایی شده و ما عقبیم. اما تصور میکنیم دنیا از ما عقب است
پزشک است دیگر. گناهی ندارد اینکه همه چیز را با پول می سنجد
اگر قرار است برای ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان بیکار برخی رشته ها با سلامت و جان مردم بازی شود چرا برای مردم شفاف سازی نمی کنند که ازین پس قرار است غیر پزشکان مسوول تشخیص و سلامت آنها باشند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
با سلامت و جان مردم که شما پزشکان سالهاست دارین روپایی میزنین جانم
از کی تا حالا برای پزشکان بشدت ثروتمند و فئودال ایرانی سلامت مردم مهم شده؟؟؟
این حرفا رو نزن مرغ پخته خنده اش میگیره دکتر
بجاش برو حسابتو چک کن ببین کارانه ات رو ریختن یا نه
با سلام
ممنون از تابناک که این خبر رو پوشش داده.من به عنوان یک مهندس این کشور نگران سلامتی خودم و خانواده ام هستم.نباید گذاشت افراد غیر پزشک وارد کارهای پزشکی و آزمایشگاهی شوند.پاتولوژیست ها پزشک هستن و چهار سال تخصص ازمایشگاه خوندن و به بیماری ها آگاهی دارن ولی این افراد علوم پایه چیزی سرشون نمیشه و سلامتی مارو به خطر میندازن.اقای وزیر بهداشت نباید بزازه اینا با لابی پزشک هارو کنار بزنن.پزشک ها سرمایه ی این کشور هستند.
واقعأ؟؟؟؟آقا دستتون درد نكنه؛پدر منو درآوردن امسال از بس گفتن بخون برا پزشكى!!!والا خيلى هم بهتر!!زيست رو پارسال هم مياوردم كه!بقيه اش هم خدا كريمه؛ميشه تخصص هم گرفت
پزشکان برای تشخیص دقیق بیماری و تفسیر بهتر آزمایشات نیاز دارند تا مشاورینی در آزمایشگاه داشته باشند تا دارو درمان و بیماری را به خوبی بشناسد و درک صحیحی از مراحل مختلف هر بیماری، تاثیر داروها و عوارض آن بر بدن بیمار و آزمایشات داشته باشد. دوستان علوم پایه چنین مهارتی ندارند و متاسفانه بیماران از این تصمیم آسیب خواهند دید. اگر میخواهند وارد این راه شوند اول باید پزشک باشند. کنکور بدهند معادل سازی واحد کنند و بالین را بر بالین بیماران بیاموزند.
جایگاه تخصصی هرکسی در امریکا مشخص است ،دکترای حرفه ای تک رشته ای فقط میتوانند سوپروایزر رشته خودشان در ازمایشگاه باشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
شما که امام زاده داوود بیشتر نرفتی الکی سیستم ینگه دنیا رو به چالش نکش
به واسطه کارم چندین بار سفر داشتم. پزشک در امریکا اولا که حقوق میان 2 تا 3 برابر سایر متخصصین دریافتی دارد آن هم از نوع متخصصش، دوما ارزش علوم پایه در امریکا به حدی است که شما با این سطح از نخوت و غرور و خودبینی حتی امکان نزدیک شدن به درب دانشکده ها و کالج هایش را ندارید
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
میانگین حقوق متخصصین توی امریکا فارغ از نوع تخصصشون 220 هزار دلار است و میانگین حقوق استادیاران دانشگاه 60 هزار دلار است.توی ایران میانگین استادیار 4 میلیون است و میانگین پزشکان
متخصص 15 میلیون است که توی این شرایط صدق میکنه.مفهوم میانگین رو هم که میدانید چیست. پس لطفا بیشترین درامد رو با میانگین قاطی نکنید.توی امریکا پزشکانی هستند که توی دانشگاه های دولتی بیش از 4 میلیون دلار حقوق سالانه میگیرند
يعنى چى؟الان جواب آزمايش من رو كى ميده؟منى كه سرطان دارم از كجا بدونم جوابش رو درست دادن يا نه؟ مملكت مسخره شده!!
دوست عزیز علوم پایه اگه به پاتولوژی علاقمندی برو کنکور پزشکی بده 8 سال درس بخون 4 سال مناطق محروم طرح برو بعد رزیدنتی امتحان بده 4 سال با مشقت درس بخون و بعد با صد تا امتحان قبول شو و بعد دوباره دو برابر طول تحصیلت طرح برو و بعد بیا پاتولوژیست شو و جواب مریض رو امضا کن. راه میانبر یعنی من بیسوادم اما مبخوام جای باسوادها رو بگیرم. قانونمند باشیم لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
دوست نسبتا محترم پزشک
شما هم اگر علاقه مندی نیم چه اعتباری که دارین باقی بمونه با دوستان پزشکت زودتر مهاجرت کنین و برین یه جا که لیاقت این کوه های نبوغ رو داشته باشه
ما هم پزشک هندی میاریم
خیلی هم خوب
اتفاقا مثل اینکه شما آیین نامه رو مطالعه نفرمودید نوشته پی اچ دی با هر بیسی
تحصیلات تکمیلی یعنی دانش خودتون رو در زمینه تخصصیتون بالا ببرید . طبق این آیین نامه یک پی اچ دی انگل شناسی با گذراندن دوره میشود متخصص پاتولوژی یعنی متخصص در خونشناسی . میکروب شناسی . قارچ شناسی . بیوشیمی و... این کجاش مفهوم تحصیلات تکمیلی است؟
در هیچ کجای دنیا همچین رویه ای وجود نداره
در امریکا به هیچ عنوان به phdها اجازه مسوول فنی داده نشده واین کار درست مثل این هست که به کارشناسان مامایی بعد از یک دوره دو ساله اجازه داده شود سزارین انجام دهند و یا اپتومتریست ها عمل چشم انجام دهندو با این کار عملا رشته پزشکی وبیماران نابود میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
قیاسهایتان خنده دار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
دکتر جان شما که پاتون رو از سواحل پاتایا و آنتالیا و احیانا از جزایر خصوصی تان در اقیانوس آرام بیرون نگذاشتین چرا؟؟؟
اصلا امریکا رفتین که سیستم اونجا رو مورد مطالعه قرار بدین یا اینکه سر بزنین به اصطبل های پرورش اسب در کانزاس و ویلاهای بزرگ در بورلی هیلز
خلاصه کنم جانم
من مدتی در آنجا تحصیل کردم البته رشته ایی جز پزشکی
در امریکا یک پزشک مقدس نیست. در امریکا حقوق یک پزشک متناسب با سایر اقشار جامعه است و نه 100 برابر کف حقوق. در امریکا نوابغ مغروری مثل شما و امثال شما رو در حد آمپول زدن به یک بچه گربه هم نمی دونن
شما به تجارتت برس
تشخیص صحیح و به دنبال آن درمان مناسب، نیازمند پاتولوژی و آزمایشگاه قابل اعتماد و علمی ومطابق با معیارهای جهانی ست به مانند چشم و گوش برای بدن ،خانواده و پیکره پزشکی،جامعه پاتولوژی را امین می دانند، وما نیز به خاطر اطمینان شان و به خاطر سوگند خدمت به بیماران، ایستاده ایم و خواستار رعایت استانداردهای جهانی هستیم.
ما همه با رتبه زیر 800، 700 پزشکی قبول شدیم تازه شهر های بزرگ زیر 400 7سال از بهترین سالهای عمرمونو صرف خوندن و امتحان دادن سخت ترین درسها کردیم بعد 2سال در بدترین ودور افتاده ترین روستاها طرح گذروندیم بعد در رقابتی بسیار سخت وفشرده در ازمون دستیاری پذیرفته شدیم با رتبه های بسیار خوب ورشته پاتولوژی قبول شدیم حالا یک عده که نه پزشکن و با یک لیسانس نها یت فوق لیسانس میخوان این راه و دور بزنن بشن پاتولوژیست به همین راحتی وا ولین کسایی که ضربه میخورن بیماران هستن چون اونا پزشک نیستن بالین نگذروندن متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
آره عزیزم تو نخبه ایی بقیه هویج ان
فقط یه خواهش. از اونجایی که با دلیل هیچ وقت قانع نمیشین چون پول میلیاردی کارانه و انحصار حسابی مزه کرده
شما کوه های نبوغ و آی کیو دست جمعی برین مهاجرت کنین و ما آدمهای بدون آی کیو و ساده رو تنها بذارین
سلام من رزيدنت پاتولوژي هستم ٧ سال دوره ي عمومي رو در بهترين دانشگاه كشور با زحمت فراوان و آموزش هاي اساتيد در مورنينگ ريپورتها يا طي كشيكهاي سختي كه تا صبح در حال دويدن بوديم برأي نجات جان انسان،من بعد از تمام آن دوره هاي بيداري شبانه روزي در علم طب ياد گرفتم چگونه طبيب باشم قسمنامه ي پزشكي براي همينه كه ما تحت هرشرايطي جان بيمارو با ارزش تر بدونيم و تمام اين ها منوط بر اينكه شما آموزش ديده باشي دوسال از سال هاي جواني رو ما پزشكان بعد از إتمام دوره عمومي به مناطق دورافتاده ميريم براي خدمت به هموطنانمون،،
و حالا وقتي نوبت تخصص ميرسه به دنبال رشته اي هستيم كه بتوانيم با تخصص و علم بيشتر در حيطه پزشكي تشخيص و درمان را ارتقا ببخشيم.رشته ي پاتولوژي هم آميخته است با علم پزشكي تا طبيب نباشي نميتواني در مورد نتيجه ي آزمايش بيمارت قضاوت كنيم استدعا دارم همه كمي فكر كنيم آيا شما حاضرين جان عزيزدتان را بدست كسي كه طبيب نيس بسپاريد؟آزمايشات پزشكي همه همينگونه است خيــلي مواقع شده كه جوابي كه به ما از سوي تكنسين هاي محترم داده شده با بالين مريض همخواني ندارد.به نظر من اصلا لازم به بحث نيس بأيد هركسي در حوضه توانايي هايش خدمت كند اگر ما بدنبال مسائل مالي بوديم قطعا دنبال طبابت نبوديم دوره تحصيل طولاني بدون هيچ برداشت مالي استدعا دارم همه ي ما چه كساني كه مسيول رسيدگي هستند چه عادي كمي فكر كنيم ارگان درماني در معرض خطر فاجعه اي است كه تنها به كمي تامل و عدم سوگرايي نيازمند است با تشكر
ما با کلینیکآل پاتولوژی طبق اصول پزشکی آمریکا به عنوان رشته ی مجزا مشکلی نداریم از امسال به عنوان یک تخصص در انتخاب رشته های امتحان دستیاری گنجانده شود وشما phd عزیز مانند پزشکان عمومی که در این عرصه به رقابت می پردازند شما هم به فکر کیفیت بهتر در علم پزشکی باشید وبه رقابت علمی بپردازید
س در مورد ان دوستمون که معتقدند 27 ساله پاتولوژیست ها مانع گرفتن مجوز ازمایشگاه شداند باید بگویم شما هم اگه می تونستی پزشک میشدی یعنی زمانی که شما مثلا با رتبه 40000 کنکور کاردان ازمایشگاه یا زیست شدی من با رتبه زیر 500 پزشکی قبول شذم خودت بگو خدایی این دو عدد یکی هست
2-اگر شما اصرار داری پاتولوژیست بشی انهم از راه میانبر می تونی بری دوباره کنکور بدی پزشک بشی بعد طرح بگذرونی بعد امتحان رزیدتی بدی اگه قبول شدی بعد 4 سال وگذاشتن 2 سال طرح به شما تبریک میگم اگر امتاز داشته باشی می تونی ازمایشگاه بزنی
رانت پذیرش کم در پزشکی توقع دوستان را آنچنان بالا برده که امکان رقابت را برای هیچکس و هیچ گروهی تحمل نمی کنند من با مدرک فنی میدونم که تمام آزمایش ها توسط دستگاه های پیشرفته انجام شده و حتی تحلیل آن نیز ارایه می گردد به نظرم یه پی اچ دی زیست شناسی یا علوم آزمایشگاهی به راحتی می تواند این فرایند را مدیریت کند البته ناگفته نماند تعلل سیستم بهداشتی در افزایش پذیرش پزشکی و کمبود تخصص ها و عدم دسترسی مردم به پزشک متناسب با دردشان در هر جا و هر زمان ممکن است موجب درآمد نجومی برای پزشکان شود اما اخلاقا و قانونا قابل قبول نیست
خبر سايت تابناك را مشاهده كرديد. " اگر متخصص نمی‌خواهید، بگویید! پذیرش یک تخصص از دو منبع ممکن نیست" . واقعا جاي تاسف دارد. در مورد اين تجمع ذكر نكات زير ضروري است. مخاطب اين چند سطر قطعا برخي اساتيد فرهيخته رشته پاتولوژي كه معني واقعي آزمايشگاه و تعامل و همكاري را درك كرده اند، نيست. بلكه مخاطب كساني بوده كه بيشتر دنبال فضاسازي و جوسازي بر عليه همكاران علوم پايه هستند.
1- گفته شده پذیرش یک تخصص از دو منبع ممکن نیست. به اين همكاران عزيز پيشنهاد مي گردد كه نگاهي به دانشگاههاي كشورهاي ديگر هم داشته باشند. متوجه خواهند شد كه در دانشگاه هاي دنيا نگاه هاي انحصارگر وجود ندارد و رشته هاي مختلف مي توانند براي يك تخصص ورود داشته باشند. پيشنهاد مي گردد ائين نامه انجمن پاتولوژي آمريكا و بسيار از دانشگاه هاي كشورهاي ديگر را مطالعه نمايند.
2- گفته شده براي اجراي دوره تكميلي آزمايشگاه لابي گري صورت گرفته است. اين هم از عجايب روزگار است!! 27 سال است با لابي گري جلوي اجراي قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي را گرفته ايد و بعد مي گوييد همكاران علوم پايه لابي گري كرده اند!!! آنها كه لابي كرده و جلوي اجراي قانون صريح مجلس را گرفته اند، پاتولويست ها بوده اند و نه كس ديگر!!!! سال 1391 را به ياد آوريد كه با لابي گري اجراي قانون را گرفتيد!! شما هستيد كه ناجوانمردانه و بدون منطق علمي جلوي ارتقاء خدمات آزمايشگاهي را گرفته ايد!!! چرا اجازه نمي دهيد آزمايشگاه مطابق با استانداردهاي بين المللي اداره شود؟! اين چيزي جز لابي گري است؟!!!! ما فقط اجراي قانون را خواسته ايم و لاغير. پيگيري اجراي قانون خلاف است!!!!
3- معترضين حتي زحمت مطالعه آئين نامه دوره تكميلي آزمايشگاه را به خود نداده اند و گفته اند كه دارندگان مدرك دكتراي زيست شناسي مي خواهند تخصص كلينيكال پاتولوژي بگيرند. در پاسخ اينكه مطابق با آئين نامه اين دوره، دارندگان مدرك دكتراي زيست شناسي نمي توانند وارد اين دوره شوند و فقط متخصصين رشته هاي مرتبط آزمايشگاه (ايمونولوژي پزشكي، بيوشيمي باليني، باكتري شناسي پزشكي، هماتولوژي و خون شناسي، انگل شناسي پزشكي، قارچ شناسي پزشكي، ويروس شناسي پزشكي و ژنتيك پزشكي) مي توانند وارد اين دوره شوند، كه اين همكاران بعد از كارشناسي حداقل 7 سال در يكي از حوزه هاي تخصصي آزمايشگاه كسب علم نموده اند. آيا اين هفت سال به اندازه چندواحد علوم پايه شما در مقطع پزشكي عمومي نيست؟!!! چرا انجمن پاتولوژي آمريكا كه مرجع علمي شماست به دكتراهاي علوم پايه مجوز تاسيس آزمايشگاه مي دهد، اما شما مخالف آن هستيد؟ چرا ملاك شايستگي افراد را يك كنكور سراسري با هزار اما و اگر قرار مي دهيد؟! كنكوري كه به گواه بسياري از كارشناسان يك رقابت ناعادلانه بوده و ملاك خوبي براي ارزيابي شايستگي افراد نيست. اگر اينطور بود كه تمام كشورهاي دنيا مدل كنكور كشور ما را اجرا مي كردند و بدنبال جذب دانشجوي پزشكي از مقطع كارشناسي نبودند!!! بايد واقع بين باشيم، بسياري از متخصصين علوم پايه افراد بسيار توانمند هستند كه مي توانند خدمات آزمايشگاهي را ارتقاء بخشند.
4- گفته شده كه با دادن مجوز به همكاران علوم پايه سلامت مردم به خطر مي افتد. عجب زمانه اي شده است!!. بيش از سه دهه هست كه همكاران پاتولوژيست با كيفيت پايين خدمات آزمايشگاهي سلامت مردم را به بازي گرفته و حالا مدعي محافظت از سلامت مردم شده اند!!. چه شده است بر ما كه همه چيز را وارونه جلوه مي دهيم!!! هيچ فكر كرده ايد كه وقتي در اوايل دهه 60 دوره كلينيكال پاتولوژي با آناتوميكال ادغام شد، اولين سنگ بناي كج اين معماري گذاشته شد!! هيچ انديشيده ايد كه در طي اين سالها مسئول اوضاع نابسامان آزمايشگاه هاي كشور پاتولوژيستها هستند؟! شما خود مسبب وضعيت كنوني ازمايشگاه در كشور هستيد و حال، نداي وامريضا سر مي دهيد؟!! بين خود و خداي خود، در طي دوره رزيدنتي چقدر براي كسب دانش ايمونولوژي، بيوشيمي، ميكروب وقت صرف مي كنيد؟ اصلا به اين بخشهاي تخصصي آزمايشگاه سر مي زنيد؟!!! دانش هاي تخصصي را كجا آموزش مي بينيد؟!!! بعد از فارغ التحصيلي كدام آزمايشگاه مهم مرجع كشور توسط همكاران پاتولوژيست اداره شده است؟!! همه اينها گواه يك چيز است و آنهم اينكه پاتولوژيستها سلامت مردم را به مخاطره انداخته اند نه همكاران علوم پايه پزشكي!!!!
5- مشكل كجاست؟!!! پاتولوژيستها بايد بپذيرند كه نگاهشان به آزمايشگاه اشتباه است. شايد اينبار و بارهاي ديگر و ساليان ديگر نيز با لابي گري اين دوره را متوقف كنند. اما واقعيت را نمي شود كتمان كرد. بالاخره چه دير يا زود آن روز فرا خواهد رسيد كه بساط اين رفتارهاي غيرمنطقي و غيرعلمي برچيده خواهد شد. همكاران پاتولوژيست بايد بپذيرند كه حوزه علوم ازمايشگاهي تنوع دارد، بايد بپذيرند كه نگاه صرف اقتصادي آسيب به سلامت مردم مي زند. همكاران پاتولوژيست بايد قواعد بازي علمي را بپذيرند! بايد به قوانين و استانداردهاي داخلي و بين المللي احترام بگذارند. بايد بپذيرند كه كه لزوم فعاليت در عرصه ازمايشگاه ارتقاء توانمندي و توانايي علمي خودشان است، نه پايين كشيدن و مخالفت با دوره تكميلي.

جمعي از اساتيد و دانشجويان علوم پايه پزشكي كشور
عزیزان من تو مرکزی هستم که به تازگی phdها رو وارد بخش کردن و مسوول بخش خودشون کردن یکیشون phd بیوشیمی و هیت علمی دانشگاه است داشت ازمایشات رو میدید و یه مریض تالاسمی ماژور ازمایشاتش رو داشت نشون اینphd عزیز میداد نگاه به ازمایشات کرد و به بیمار گفت خانم اهن خیلی مصرف میکنین
خودتون تصور کنین این ادم هیچی از ظاهر و بیماری ایشون نمی فهمید
این ادم رو با چند سال درس خوندن میخواین متخصص کنین کسی که بفهمه بیمار چه مشکلی داره و از ازمایشات اضافه و یا تکرار بیهوده ازمایش جلوگیری کنه؟
این یه مثال ساده از عدم اشراف این عزیزان به حیطه بالین بیماره
پاسخ ها
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
اکثر این دوستان سرطان ها رو هم به چشم یک بیماری واحد میبینند.فردی مرکل سل کارسینوما داشت و یکی از این دوستان به او گفته بود که سرطان پوست خطرناک نیست بدون توجه به تفاوت های مرکل سل کارسینوما با مثلا بیزال سل کارسینوما
اگر قرار باشه هر غیر پزشکی با دوره فلان مدته پزشک متخصص شود خیلیها این شرایط را دارند و سنگ روی سنگ بند نمیشود دکترای اناتومی با دوره فلان مدت میتواند جراح شود ماما با دوره میتواند متخصص زنان گردد فیزیوتراپ با دوره فلان مدت متخصص طب فیزیکی گردد مگر ۵ رشته خاص خونشان رنگینتر هست که با فلان دوره متخصص پاتولوژی شوند اگر بنا بر دوره گذرااندن دکترهای غیر پزشکی و پزشک متخصص شدن با دوره کوتاه مدت باشد که دیگر امتحان تخصص پزشکی و پزشک شدن برای چیست؟ تکرار میکنم سنگ روی سنگ بند نمیشود
سلام من میخوام به این نکته مهم اشاره کنم که سلامت مردم کشورم از همه چیز برای من پزشک مهمتره و به همین دلیله که سوگند خوردهایم تا اخرین لحظه در خدمت مردم باشیم حالا متاسفانه میخواهند با این حرکات غیر علمی عدهای غیر پزشک که صلاحیت ندارند وتا کنون حتی یک بیمار راهم ویزیت نکردهاند سلامت وجان مردم را به خطر بیندازند اخه واقعا بی عدالتی تاکی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
آره ما هم باور کردیم
طبل رسوایی شما خیلی وقته گوش فلک رو کر کرده
همه می دونیم اگر اعتراضی میکنید بخاطر جیب مبارک هست
پزشک و دکترای زیست شناسی،!!!
واقعا چه نقطه اشتراکی وجود داره؟؟؟
سلام من رزيدنت پاتولوژي هستم ٧ سال دوره ي عمومي رو در بهترين دانشگاه كشور با زحمت فراوان و آموزش هاي اساتيد در مورنينگ ريپورتها يا طي كشيكهاي سختي كه تا صبح در حال دويدن بوديم برأي نجات جان انسان،من بعد از تمام آن دوره هاي بيداري شبانه روزي در علم طب ياد گرفتم چگونه طبيب باشم قسمنامه ي پزشكي براي همينه كه ما تحت هرشرايطي جان بيمارو با ارزش تر بدونيم و تمام اين ها منوط بر اينكه شما آموزش ديده باشي دوسال از سال هاي جواني رو ما پزشكان بعد از إتمام دوره عمومي به مناطق دورافتاده ميريم براي خدمت به هموطنانمون،،
و حالا وقتي نوبت تخصص ميرسه به دنبال رشته اي هستيم كه بتوانيم با تخصص و علم بيشتر در حيطه پزشكي تشخيص و درمان را ارتقا ببخشيم.رشته ي پاتولوژي هم آميخته است با علم پزشكي تا طبيب نباشي نميتواني در مورد نتيجه ي آزمايش بيمارت قضاوت كنيم استدعا دارم همه كمي فكر كنيم آيا شما حاضرين جان عزيزدتان را بدست كسي كه طبيب نيس بسپاريد؟آزمايشات پزشكي همه همينگونه است خيــلي مواقع شده كه جوابي كه به ما از سوي تكنسين هاي محترم داده شده با بالين مريض همخواني ندارد.به نظر من اصلا لازم به بحث نيس بأيد هركسي در حوضه توانايي هايش خدمت كند اگر ما بدنبال مسائل مالي بوديم قطعا دنبال طبابت نبوديم دوره تحصيل طولاني بدون هيچ برداشت مالي استدعا دارم همه ي ما چه كساني كه مسيول رسيدگي هستند چه عادي كمي فكر كنيم ارگان درماني در معرض خطر فاجعه اي است كه تنها كني به كمي تامل و عدم سوگرايي نيازمند است با تشكر
معلوم نیست کارهایی از این دست با چه انگیزه ای انجام میشه. با انگیزه ایجاد اشتغال یا ایجاد رانتهای اقتصادی.
مملکتی که کارهای تحقیقاتی توش انجام نمیشه و صنعت نداره, دانش آموختگان علوم پایه و مهندسینش عملا بیکار خواهند بود. کارهایی مثل دست اندازی به رشته های دیگه مشکل اشتغال اونا رو حل نمیکنه، فقط رشته های اصلی رو هم از حالت استاندارد و کارا خارج میکنه.
اشتغال اونا فقط با رفتن به سوی تحقیقاتی شدن و صنعتی شدن حل میشه و راه حل های خاله زنکی هیچ دردی رو درمان نمیکنه.
اما اگر انگیزه ایجاد رانت باشه دیگه سلامتی مردم به مسخره گرفته شده و کم کم باید فاتحه طب رو هم تو این مملکت بخونیم.
واقعا مایه وهن دولت تدبیر و امید است که اساس کارش ساختن زیر بناهاست، وزیرش تن به همچین کار غیر اصولی بده.
اوضاع اسفناکی اگر در آزمایشگاه هست ناشی از کار نامناسب و بی تعهدانه همین تک رشته ایهاست که به عنوان تکنسین دارن اونجا کار میکنن
دوست عزیز علوم پایه اگه به پاتولوژی علاقمندی برو کنکور پزشکی بده 8 سال درس بخون 4 سال مناطق محروم طرح برو بعد رزیدنتی امتحان بده 4 سال با مشقت درس بخون و بعد با صد تا امتحان قبول شو و بعد دوباره دو برابر طول تحصیلت طرح برو و بعد بیا پاتولوژیست شو و جواب مریض رو امضا کن. راه میانبر یعنی من بیسوادم اما مبخوام جای باسوادها رو بگیرم. قانونمند باشیم لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
این پیام خیلی کپی پیست شده
برای ما رزیدنتهای پاتولوژی که از تمام تفریحات و واجبات زندگی و خانوادمون زدیم تا به رشته مورد علاقمون برسیم خبر بسیار بدی بود.ولی ما نه بخاطر موقعیت مالی و نه بخاطر پرستیژ اجتماعی و تنها بخاطر علاقه این رشته رو انتخاب کردیم.این خبرها نه تنها مارو دلسرد نمیکنه بلکه جدی تر میشیم در گرفتن حقی که 11 ساله. همه چیزمونو پاش گذاشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
جوری آسمون ریسمون نباف که فکر کنیم واسه رضای خدا درس خوندی
درسشو خوندی الانم 100 ها برابر لیاقتت حقوق میگیری
اگر هم فکر میکنی داری حیف میشی راه باز جاده دراز
برو مهاجرت کن ما مردم فلک زده رو هم راحت بزار
با سلام به تمام کسانی که از حق مسلم خود دفاع نیکنند
من کامنت اول رو که دیدم فهمیدم که افراد ذینفع به هر بهانه خودشون رو موجه جلوه میدهند پس لازم هست چند نکته را متذکر شک
۱- ادعای بین المللی بودن کار وزیر محترم کاملا بی اساس است در کشورهایی که به جان مردم و سلامت اهمیت میدهند تنها وتنها متخصص پاتولوژی متولی اصلی و مسئول آزمایشگاه هست ولاغیر
۲- هدف از این کار وزارت ایجاد شغل برای فارغ التحصیلانی است که هدف رشته ایشان آموزش و پژوهش است نه تشخیص چون کسی که تشخیص میدهد باید به تمام جوانب بیماری آشنا باشد و سپس با آموزش در رشته پاتولوژی بتواند شحت و دقت آزمایشات را تایید کند
۳- دوستان کارشناس علوم آزمایشگاهی که به حق بازوی ت انای آزمایشگاه هستگد بهتر است طی مکاتبه با وزا ت بتوانند پزشکی را پس از دوره کارشناسی با طی دوره ۴ ساله بخوانند و بعد بتوانند در همین تخصص پاتولوژی ادامه تحصیل داده و مسئول ففنی آزمایشگاه شوند.
تا هم سختی این هدق را متوجه شوند و هم معلومات کافی را در کنار فن عملی جهت تایید جواب آزمایش کسب کنند.
۴- وزارت محترم هم به جای این حرکات عجیب و محیر العقول بهتر است به درآمد دارندگان مدرک پی اچ دی فکر کنند و همچنین گرفتن بی رویه و خارج از روال دانشجویان این نقاطع را باز نگری کنند
والسلام
یه آزمایشگاهی من رفتم آزمایش دادم تو یه بیمارستان مسئول فنیش یه دکترای بیوشیمی بود ازش پرسیدم تفسیر آزمایش من چیه گفت شرمنده پزشکتون باید تفسیر کنه کار من نیست! آخه اینم شد آزمایشگاه، حالا قراره اینجوری بشه? اگه اینجوریه که وای بحال ما مردم بیچاره که قراره اینجور افرادی مسئول آزمایشگاههای ما بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
پرسیدم تفسیر!! آزمایش من چیه ؟؟ یه کم عجیب نیست ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
عجیب که هست
متاسفانه سالیان دراز تجارت و بازی با پول های هنگفت و سالیان دراز تحصیل و فراگیری غرور و نخوت و خودبینی باعث شده کمی دروغگو های ناشی باشند این جنابان دکتر
این ها هنوز مردم را عوام فرض میکنند که هیچ نمی دانند
دوست عزیز علوم پایه اگه به پاتولوژی علاقمندی برو کنکور پزشکی بده 8 سال درس بخون 4 سال مناطق محروم طرح برو بعد رزیدنتی امتحان بده 4 سال با مشقت درس بخون و بعد با صد تا امتحان قبول شو و بعد دوباره دو برابر طول تحصیلت طرح برو و بعد بیا پاتولوژیست شو و جواب مریض رو امضا کن. راه میانبر یعنی من بیسوادم اما مبخوام جای باسوادها رو بگیرم. قانونمند باشیم لطفا.
من به عنوان یک پزشک به هیچ عنوان با آزمایشگاهی که یک به عنوان مثال حشره شناس مسئولیت جوابدهی آزمایشات را بر عهده دارد کار نمیکنم. جان بیماران مهم تر است یا سود و پول شما بیکاران علوم پایه!!!!
کدام عقل سلیمی 12 سال دروس بالینی فیزیولوژی و پاتولوژی و 4 سال آشنایی با اصول عملکرد و کنترل کیفی دستگاهها و تداخلات آزمایشات و هزاران نکته ریز را که باید در امضای جواب آزمایش بیمار مد نظر داشت با یک دوره 18 تا 36 ماهه مختصر یکی میداند؟؟؟ هیچ کجای دنیا مدرک تخصص بالینی به یک غیر پزشک واگذار نمیشود. حداکثر با چندین امتحان سخت مدرک pathologist assisstant (pa) به آنها داده میشود تا زیر نظر یک پاتولوژیست به کارهای کمکی مانند پاس دادن نمونه ها بپردازند.
سلام تابناك
سپاس از همكاران پاتولوژيستم كه اينچنين با اتحاد به قانوني اشتباه اعتراض ميكنند، در شرايطي كه ما جامعه پزشكي را هر روز از راه و مسيري جديد مورد حمله قرار ميدهند، اما اينبار حمله به يكي از كليدي ترين تخصص هاي پزشكي رخ داده است، ٠
هر بار راه و پيشنهاد جديدي براي دور زدن سيستم اموزشي با عناوين متفاوت . هر بار موازي كاري جهت تخريب همكاران پاتولوژيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
بله...دست استکبار جهانی در کار است.
ماشالا از این قبیل موارد در دولت 11 کم نبوده.. یک روز پاتولوژیست ها،یک روز روانپزشک ها، یک روز متخصصان زنان، یک روز متخصصان رادیولوژی و حتی همکاران داروساز ما... متاسفانه جمله آخر شما حقیقت داره که وزارت بهداشت یک بنگاه کاریابی شده و تمامی اون هم به خاطر سیاست های غلطی هست که در دولت قبل در جهت دادن تخصص ها بی مورد به همکاران علوم پایه و دخالت وزارت علوم در رشته های پزشکی بوده است. جالب تر اینکه وزیر هم در بسیاری از موارد کار خاصی انجام نداده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
وزیر همین قدر که با اجرایی کردن پزشک خانواده به یک باره حقوق شما را 10 برابر کرد باید برین شبانه روز سه نوبت ازش تشکر کنید
امان از بی چشم و رویی
یعنی بری ازمایشگاه پاتولوزی متوجه می شوید که چرا پاتولوزیست ها اعتراض می کنند.
کلان کار اقای دکتر فقط یک مهر زدن هست که نظارت که نمی کند هیچ، خود تست را هم نمی داند چیست. اقایون پزشک فقط می خوان پول رو خودشون بخورن. همین
Fatemeh Ghaffari:
کدام عقل سلیمی 12 سال دروس بالینی فیزیولوژی و پاتولوژی و 4 سال آشنایی با اصول عملکرد و کنترل کیفی دستگاهها و تداخلات آزمایشات و هزاران نکته ریز را که باید در امضای جواب آزمایش بیمار مد نظر داشت با یک دوره 18 تا 36 ماهه مختصر یکی میداند؟؟؟ هیچ کجای دنیا مدرک تخصص بالینی به یک غیر پزشک واگذار نمیشود. حداکثر با چندین امتحان سخت مدرک pathologist assisstant (pa) به آنها داده میشود تا زیر نظر یک پاتولوژیست به کارهای کمکی مانند پاس دادن نمونه ها بپردازند.
دانش اموخته محترم علوم پایه اگه به پاتولوژی علاقمندی برو کنکور پزشکی بده 8 سال درس بخون 4 سال مناطق محروم طرح برو بعد رزیدنتی امتحان بده 4 سال با مشقت درس بخون و بعد با صد تا امتحان قبول شو و در تمام این سالها جنبه های بالینی بیمار رو ببین بعد دوباره دو برابر طول تحصیلت طرح برو و بعد بیا پاتولوژیست شو و جواب مریض رو امضا کن.
انحصار؟!!! اینجا بازار نیست که انحصار باشد متاسفانه بعضی ها فقط به جیب مینگرند اینجا مساله سلامت هست و نه بازار . پس باید گفت تخصص نه انحصار در مساله سلامت تخصص لازم هست که این افراد غیر پزشک انرا ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
شوخی میکنی
انشاءالله در دولت تدبیر و امید و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تاسیس داروخانه توسط داروفروشان ناصر خسرو ، ارائه مجوز دامپزشکی به قصابیها، تاسیس مراکز رادیولوژی توسط عکاسیها و دیگر موارد مشابه خواهیم بود. البته همچنان شعار میدهیم که به عقب بر نمیگردیم. یه سری انسان ناآگاه هم میان میگن چه ایراد داره، آمریکا هم همینجوریه چرا ما نباشیم. اصلا از اول هم باید عکاسها رادیولوژی میزدند و تازه رادیولوژیست ها حق عکاسها رو خوردن.
باید به آینده سلامت کشوری که افراد غیر پزشک که هدف از پرورش آنها کار در امور تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیان می باشد، قدم به عرصه آزمایشگاه که بخش مهمی از پروسه تشخیصی و درمانی بيماران میباشد، میگذارند گریست.
مردم موش آزمایشگاهی نیستند که با سلامتشان بازی شود. آزمایشگاه تحقیقاتی متخصص خود را دارد که همان فارغ‌التحصیلان PHD های تک رشته ای می باشند و آزمایشگاه باليني آنگونه که از اسمش پیداست و با بالین بیمار سروکار دارد و حداقل پیش درآمد آن آگاهی از بیماریها و برخورد با انواع بیماریهاست متخصص خود که همان پاتولوژیست می باشد را دارد. این مهم چیزیست که در کشورهای پیشرفته انجام میشود و موجب برداشت غلط عده ای متاسفانه سودجو در کشور ما گردیده است. امیدوارم که در آینده شاهد این باشیم که هرکس هنرش را در حیطه تخصص خود انجام دهد و با لابی گری سعی در دزدیدن هنر دیگران نکند.
پاتولوژیست ها نگران سلامت مردم نیستند، فقط نگران پول هنگفتی هستند که از آزمایشگاه در میارن. اگه انقدر تخصص بالایی در آزمایشگاه دارن، چطوره آزمایشات مختلف رو هم خودشون انجام بدن؟! همه جای دنیا تخصص های مختلف کنار هم هستند، در ضمن تفسیر نتایج آزمایشگاه با پاتولوژیست است که اگه خیلی دغدغه دارن تو این قسمت توجهشونو بذارن. متن خبر خیلی جانبدارانه بود. بهتر بود تابناک صرفا به نقل می پرداخت نه چنین تفسیر یک طرفانه ای!
در واقع انگیزه برای پزشکی کم میشه رتبه زیر هزار معادل رتبه بیست هزار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
تا وقتی کارانه های نجومی و بودجه مملکت به جیب پزشک تزریق میشه درخواست برای این رشته بسیار خواهد بود.
هیچ انحصار گرایی وجود نداره دوستان علوم آزمایشگاهی هم اگه دوست دارن مجوز آزمایشگاه بگیرن برن کنکور بدن بعد ۷ سال پزشکی عمومی بخونن بعد ۲ سال برن طرح. بعدش امتحان تخصص بدن اگه رتبه خوبی آوردن برن ۴ سال پاتولوژی بخونن بعدشم ۲ برابر مدت تحصیلشون رو برن طرح بعد بیان آزمایشگاه بزنن. کسی هم مخالفت نمیکنه. اما تبعیض و بی عدالتی دردناکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
دوستان علوم آزمایشگاهی طرح اجباری دارند و دو برابر مدت تحصیلشون رو طرح میرن.حق کشی و حق خوری دردناکه
تمامی آزمایشگاه‌های ایران از زیر معیارهای سفت و سخت اعتباربخشی آزمایشگاهی مطابق با آنچه در منابع مرجع آمده می‌گذرندو پاتولوژیست مسئولیت برقراری ارتباط بین گروه آزمایشگاهی که وظیفه کار با ابزارآزمایشگاه دارند رابا پزشکان متخصص و غیر متخصص بالینی برقرار می‌کنند، بدیهی است که این ارتباط با دقتی بسیار و بر مبنی آنچه در کتب رفرانس آمده و با نظارت کامل وزارت بهداشت و ارگان‌های بین الملل صورت میگیرد بنابراین بسیار جای تاسف است که فردی که مسئولیت کار اجرایی در این محیط را دارد بگوید چون من کار با ابزار بلدم باید کل کار رابدست گیرم. مگر در یک کارخانه یا اداره کارمند چون مدیرعامل بلد نیست با دستگاه کارکند باید برای جای ریاست توطئه کند،، پس جناب آقای وزیر به کمک نیروهای دیگر انجام می‌دهند باید صدها وزارت خانه افتتاح کنند و به هریک از کارمندان یه نشانه وزیر بدهند، لطفا کمی تامل بفرمایید سلسله مراتب علمی اولین شرط لازم برای اداره هر ارگانی است . موفقیت و عدم موفقیت در آزمونها برای جداسازی افراد کارآمد برای پست های مدیریت ملاک است و نه راه میانبر زدن
متاسفانه دور زدن موانع و رسیدن بدون زحمت به اهداف عالی در کشور ما تبدیل به یک ارزش شده در حالی که بدون آینده نگری و بررسی علمی خودمان هم نمیدانیم تا چند سال آینده چه بلایی سر وضعیت تخشیص و درمان می آوریم.
دوستانی که دم از آمریکا و قوانینش میزنند.... من در آمریکا دوره فلوشیپی گذرانده ام، در آنجا هیچ تحصیلکرده علوم پایه مستقیما در تیم تصمیم گیری تشخیص و درمان بیمار حضور ندارد.
حیطه تشخیص با پزشک و مشاوران متخصص پاتولوژِی و رادیولوژِی میباشد نه یک دکترای انگل شناس یا بیوشیمی...
دوست عزیز علوم پایه اگه به پاتولوژی علاقمندی برو کنکور پزشکی بده 8 سال درس بخون 4 سال مناطق محروم طرح برو بعد رزیدنتی امتحان بده 4 سال با مشقت درس بخون و بعد با صد تا امتحان قبول شو و بعد دوباره دو برابر طول تحصیلت طرح برو و بعد بیا پاتولوژیست شو و جواب مریض رو امضا کن. راه میانبر یعنی من بیسوادم اما مبخوام جای باسوادها رو بگیرم. قانونمند باشیم لطفا.
حق بچه های علوم آزمایشگاهی رو ۳۰ سال خوردین خودتون با لابی گری در وزارت ۳۰ سال مارو از حق مسلم خودمون دور نگه داشتین شما پزشک هستین و کار شما گرفتن شرح حال از بیمار و تشخیص بیماری است. شما از خون شناسی ایمنی و سرولوژی باکتری شناسی ویروس انگل بیوشیمی قارچ نمونه گیری و .... چه سر رشته ای دارید شما اسم تک رشته ای روی رشته های علوم پایه گذاشتید مگه شما تک رشته ای نیستید پاتولوژی مگه کارش فقط تشخیص سرطان و آسیب های پاتولوژیک نیست. چطور با گذروندن یک دوره یک ماهه در هر کدام از تخصص های علوم پایه ادعای خدایی می کنید و خودتون رو عالم علوم آزمایشگاهی میدونید شما حتی از معلومات یک کارشناس علوم آزمایشگاهی واهمه دارید چه برسه به phd. شما نگران درآمدهای میلیونی خودتون هستید. شما نگرانید با این دوره تکمیلی حق مسئولیت فنی شما کاهش پیدا کنه. مجموع ساعت های حضور شما در آزمایشگاهها بیش از ۱۰ ساعت در هفته نیست و تمامی کارها رو به سوپروایزهای علوم آزمایشگاهی می سپارین چطور خودتون رو نگران سلامتی مردم جلوه میدین شما تاجران وادی آزمایشگاه هستین نه متخصص آزمایشگاه
دوس دارم وزارت بهداشت این طرح رو عملیلتی کنه
اونوقت فرق تشخیص پزشک با رتبه 3 رقمی و اون غیر پزشک که با رتبه نجومی رفته دانسگاه مشخص میشه.
و اینکه خود پزشکان تخصص های دیگه جواب ازمایش این ازمایشگاه های غیر پزشک رو قبول نمیکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
معلومه که پزشکا فقط هم کیشان کاسب خودشونو قبول دارن
دوستان رزيدنت پاتوولوژي من
شماها كاملا اشتباه ميكنيد و بد توجيه شده ايد. اتفاقا جايگاه واقعي شما همان پاتولوژي آناتوميكال هست كه اساتيد شايسته اي براي اون قبل از انقلاب تربيت شدند. رشته شما زماني به قهقرا رفت كه پا در عرصه آزمايشگاه گذاشتيد كه مربوط به تخصص شما نيست. ازمايشگاه علوم مختلف هست. ابدا و به هيچ وجه نيازي به اينكه پزشكي باشي هم نيست.

اصلا يك نكته، ما فقط ميخوايم استاندارد بين المللي اجرا بشه همين. مگر شماها كل دنيا هستيد كه جلو همه چيز رو ميخوايد بگيريد.
شما بهتره به همون دوره آنااوميكال برگرديد.
بيچاره مردم قرباني تصميمات ميشن
باسلام، بهتر بود قبل از پخش این خبر مقداری سنجیده تر و علمی تر قضیه بررسی و سپس خبر منتشر می شد، قبل از توضیح باید این را هم بگویم قرار نیست هر قانونی با تجمع لغو و یا جرا شود که اگر اینطور شود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد،
لازم است به به ریاست انجمن اسیب شناسی و همکاران پاتولوژیست یاداور شوم که بروند و فوانین مربوط به تاسیس ازمایشگاه را در ایران و دیگر کشورها مانند امریکا و اروپا را مطالعه کنند و بعد ندای وامریضا سر دهند، متاسفانه افرادی که در خبر به عنوان زیست شناس و غیر پزشک در خبر معرفی شده اند، بر عکس از متخصصترین افراد تحصیلکرده در رشته علوم ازمایشگاهی در کشور می باشند، که حدود ۱۲ سال در رشته علوم ازمایشگاهی پزشکی در سه مقطع کارشناسی کارشناسی علوم ازمایشگاهی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصی در بهترین دانشگاههای علوم پزشکی تحصیل کرده اند، متاسفانه دوستان و همکاران پاتولوژیست هستند که سالها با فشار و لابی گری و تجمع حق این افراد را نادیده و به سلامت عمومی مردم توجه نکرده اند، چطور میشود که یک نفر با سه سال تحصیل در تخصص پاتولوژی توانایی اداره کلیه قسمت های ازمایشگاهی از جمله بخش خون شناسی، بانک خون، بیوشیمی، هورمون، ایمنی و سرلوژی، میکروب شناسی، ویروس شناسی، انگل شناسی، قارچ شناسی و پاتولوژی را دارد و شخصی که چهار سال بصورت عمومی در تمام بخش های نامبرده تحصیل و سپس در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی رشته خود تحصیل می کند، حق تاسیس یا راه اندازی ازمایشگاه را ندار؟؟ حالا این افراد لابی دارند یا همکاران پاتولوژیست، همچنین از اقای همکار عضو هیت علمی که نسنجیده صحبت و از تجمع این همکاران در مقابل نظام پزشکی صورت گرفته و و از انها به عنوان افراد شجاع نامبرده اند، تقاضا می شود در مورد موضوعی که تخصص ندارند صحبت نفرمایند.
سوال نهایی این است شخصی که ۱۲ سال تحصیلات ازمایشگاه پزشکی دارد، حق تاسیس و یا خدمت علمی تر به بیماران جامعه را ندارد؟
بروید ببینید که به علت تشخیص های نادرست فقط در بخش میکروب شناسی ازمایشگاه و عدم انجام صحیح گزارش مقاومت دارویی و کنترل عفونت در بیمارستان ها روزانه چند نفر در بیمارستان های ما جان خود را به علت عفونت بیمارستانی از دست می دهند؟ و همچنین دیگر قسمت ها، علت این است که همکاران پاتولوژیست همه چیز را فقط برای خود و خود را متخخص تمام امور ازمایشگاهی می دانند، لطفا ؟ بررسی و جواب داده شود؟
دوست ناشناس ،آماده خوري و برداشت محصول بي زحمت متاسفانه تو اين مملكت خوب رواج داره
با حداقل زحمت و درس و سختي كشيدن ميخواهيد به جايگاهي برسيد كه حق شما نيست و حق پزشك متخصص پاتولوژي ست،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
خانم محترم بنده دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه درجه یک ایران هستم. اگر بیش از یک پزشک متخصص زحمت نکشیده باشم کمتر نکشیده ام. دروس رشته هم دروس حفظی و تستی نیست که طوطی وار مطلب حفظ کنم و امتحان بدهم. آن وقت بنده و امثال بنده باید به حقوق ۳ تا ۵ میلیون راضی باشیم اما امثال شما ها وقتی کارانه زیر ۴۰ میلیون بیاید دادتان بلند میشود. حال خود شما انصاف بده چه کسی دنبال انحصا آماده خوری حق بقیه رشته هااست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
حق دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی توسط پاتولوژیست ها خورده و حذف شد بخاطر پول پول پول.حالا چی رواج داره؟
یک پاتولوژیست در ابتدا یک پزشک عمومی بوده است که در تمام مدت دوران عمومی تنها تفسیر نتیجه آزمایش را آموخته است و در دوران تخصص 3 سال درباره آزمایشگاه اصلاعات کسب میکند در حالی یک پی اچ دی از ترم اول تا انتهای دکترا در آزمایشگاه اموزش میبیند و توانایی انجام ازمایش ها را دارد بنابراین آقایان پاتولوژیست برای جیب خود نگران هستند ولاغیر
در هیچ کشوری همچین قانونی وجود ندارد که یک رشته موازی با یکی از تخصص های پزشکی ایجاد کنند .
این کار غیر قانونی است و فقط برای تامین خواسته های عده ای از جامعه ی علوم آزمایشگاهی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
میبنم که واسه اینکه اندکی از حقوق های میلیاردی تون کم نشه کل دنیا رو هم منکر میشین
باشه شما خوبی بقیه پزشکان و ساختارهای سلامت دنیا بده
رها کنید این مردم مظلوم رو. بسه دیگه خوردن از گرده این ملت فقیر و به یغما دادن بودجه و بیت المال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دوست عزيز اتفاقا دارم. ما هم همينو ميخوايم. چرا انحصاري. شما كه رتبه خوبي تو كنكور اووردي و اي كيوت بالاست لطفا سري هم يه دانشكاههاي ديكه دنيا بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
آقا به کارانه ۴۰ میلیون تومان در ماه راضی باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دقیقا همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
کار غیر قانونی از منظر یک پزشک: هر عملی که با منافع و جیب پزشک در تضاد باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
حذف دکترای علوم آزمایشگاهی قانونی بود؟
با سلام. بنده در یک منطقه محروم ازمایشگاه دارم متخصص پاتولوژی هستم هر ازمایشی که برایم جای شک وشبهه داشته باشد بیمار را می بینم شرح حال می گیرم وپس از ان اگر ضرورت داشته باشد برای همکار پزشک درخواست کننده کامنت می گذارم . هرمتخصص پاتولوزی در حقیقت یک پزشک است که تمامی بخشها واوزانسها ی پزشکی را گذرانده واز جنبه های بالینی بیماریها مطلع است حتی بسیاری لز همکاران
من سالها کار بالینی انجام داده اند سالها به طبابت مشغول
بوده اند و پس از ان به این تخصص رسیده اند ارتباط پاتولوژیست در تفسیر نتایج ازمایشات وپزشک در مانگر ارتباطی تنگاتنگ است. چطور میشود چنین جایگاهی را از غیر پزشک انتظار داشت. چنین تصمیمی واقعا لطمه به جایگاه سلامت در جامعه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
ما که تو آزمایشگاهها همچین موردی ندیدیم بیشتر یک کار اپراتوری است که حتی یک دیپلمه هم می تواند انجام دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
جناب دکتر
آزمایشگاه فقط باید نمونه را مورد آزمایش قرار دهد
آن هم دقیق و حرفه ای
نباید معاینه بالینی انجام دهد چرا که اینکار ممکن است فرایند را از مسیر درست خارج کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
امروزه بیشتر ازمایشها تقریبا تمام انها کیت مخصوص دارد و با دستگاه انجام میشود.
متاسفانه عده ای میخوان راهی رو که ما پاتولوزیستها طی پانزده سال تحصیل و طرح در مناطق محروم طی کردیم سه ساله و بارد وبند طی کنن ...متاسفم برای این تصمیم وزارتخونه...
اینکه بعد این همه زحمت و تلاش نخوای دیگری به راحتی وارد این عرصه بشه اسمش انحصارگرایی نیست, دفاع از حقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دکترجان شما هم مثل همکارات احساس خطر کردی نه؟؟؟
داره کم کم قانونی که در کل دنیا پیاده شده در ایران هم اجرایی میشه
اما شما نترس حقوق دو سه میلیاردیت فقط به چند صد میلیونی تقلیل پیدا میکنه. دیگه به جای جزیره خریدن در اقیانوس آرام یه کم باید توقغ رو بیاری پایین و به یه ویلا تو شانزه لیزه قناعت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
توی کشور آمریکا هم همینطور است. شما نگران کارانه هستی تا سلامت مردم؟
لطفا مردم را احمق فرض نکنید.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
از کی تا به حال دکتری آزمایشگاهی سه ساله اعطا میشود؟؟؟
تقصیر شما نیست که جز خود کسی را نمی بینید
بشدت دچار غرور و نخوت علم شدید. وقتی قطعات جویده شده علوم وارداتی غربی را نشخار میکنید و همان ها را با افتخار پس می دهید
ورود phd به پاتولوژي سه اشکال دارد:
1-پایه تخصص و تحصيلات تكميلي پزشكي باید پزشکی باشد یعنی md نه phd
2-انتقال از phd به پاتولوژي تحصیلات تکمیلی نیست بلکه تغییر رشته است و بايد طبق قوانين انتخاب رشته برخورد شود
3-هر رشته تخصصي باید زیر نظر بورد تخصصی باشد نه بورد من در آوردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
ورود پی اچ دی ب پاتولوژی دو اشکال از منظر پزشکان دارد
1: کم شدن سهم آنها از حقوق های نجومی
2: افزایش سلامت مردم به سبب اجرای یک قانون تست شده در کل دنیا و در نتیجه کاهش مریض و کم شدن درآمد پزشک
حالا متوجه شدید چرا اعتراض می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
پاتولوژيست محترم، چطوري ميشه يك ام دي ميتونه چي اچ دي بخونه اما ما نميتونيم. لطفا برييد خودتونو مطابقت با ساير جاهاي دنيا كنيد. همين طرز فكر هست كه باعث شده ازمايشگاه وضعيتش همين باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
احتمالا سیستم آمریکا اینقدر احمق است که به اندازه شما پزشک نخبه اشکالات را کشف نمی کند.
آقا مردم را احمق فرض نکید رک و راست بگید نگران جیب خودتان هستید.
دوست ناشناس !! غااااارت بيمه توسط پزشكان
فکر کنم بهترین جواب به گزارش نویس شما و این گروه معترض ،سرپرستی خانم دکتر ثابتی در مبارزه با ابولا در آزمایشگاههای مطرح آمریکاست ایشون دکتری زیست شناسی دارن و پزشکی هم نخوندن اصولا زیست شناسی یعنی آزمایشگاه ،اینجا مافیای پزشکی داره همه چی رو میبلعه و خطاهای پر تعدادشان گویای هزار نکته است.
چرا سلامت مردم بايد بخاطر رانت عده اي با سواد غيرمرتبط در معرض خطر قرار بگیرد؟ حق با پزشكان و پاتولوژیست هاست
دوستان عزیز پاتولوژیست که همیشه به نبود دانش بالینی phd ها اشاره می کنند گاه فراموش میکنند که تعدادی از این افراد پایه پزشکی دارند و MD-PhD هستند، مدرکی که در همه دنیا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.
آقای تابناک جان. خوب است شما تشریف می بردید صحبت های زیست شناسان را هم می شنیدید. به استحضار شما و دوستانتان می رسانم زیست شناسی یک رشته پایه ای با چندین گرایش است. زیست شناسی (دریا، گیاهی، جانوری، سلولی مولکولی، میکروبیولوژی، ژنتیک). که تاز هر کدام از اینها شاخه های جداگانه ای دارد. مثلا اگر شما زیست شناسی گیاهی بخوانید در دوره کارشناسی ارشد و دکتری می توانید فیزیولوژی گیاهی، سیستماتیک اکولوژی و یا تکوین گیاهی را ادامه دهید. توجه کنید که زیست شناس یک کنکور ارشد و یک کنکور دکترا هم دارد. بنده تصور نمی کنم وزارت بهداشت به دکترای زیست شناسی گیاهی و یا زیست شناس دریا مجوز آزمایشگاه پاتولوژی بدهد. احتمالا این را منحصر به میکروبیولوژیست ها یا دارندگان دکتری سلولی مولکولی کرده باشد. ما زیست شناسان با وزارت بهداشت درگیریم. چرا اجازه نمی دهند کسی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری ژنتیک است وارد حوزه آزمایشگاه های ژنتیک شود یا کسی که کارشناسی ارشد زیست شناسی فیزیولوژی جانوری (که عملا همان فیزیولوژی انسانی است) بتواند در آزمایشگاه های تشخیص طبی وارد شود و می گویند شما باید کارشناس ارشد علوم آزمایشگاهی خوانده باشی. در حوزه علوم گیاهی چنین چالشی با مهندسان کشاورزی و وزارت جهادکشاورزی وجود دارد. لطفا برای ارایه یک گزارش بیطرفانه سری به انجمن زیست شناسی بزنید. بروید با دانش آموختگان زیست شناسی مصاحبه کنید. مشکل استغال فقط مربوط به یک رشته نیست. چرا باید بازار کار به انحصار یک گروه در بیاید. اگر آنها متخصص هستند پس دکترای میکروبیولوژی برای چه جذب می شود. یعنی اینها هیچ تخصصصی ندارند. چه کسی این را گفته؟؟ زیست شناسان آمادگی دارند درهر رقابت علمی وارد شوند.
إيجاد دو رشته موازي با هم نقص صريح قانون است همچنين تصدي ازمايشگاه بر أساس قانون و با توجه به اهميت جان بيمار نبايد به غير پزشكان واگذار شود . اميدوارم دولت تدبير و اميد ، تدبير مناسب بيابد
دوست عزیز علوم پایه اگه به پاتولوژی علاقمندی برو کنکور پزشکی بده 8 سال درس بخون 4 سال مناطق محروم طرح برو بعد رزیدنتی امتحان بده 4 سال با مشقت درس بخون و بعد با صد تا امتحان قبول شو و بعد دوباره دو برابر طول تحصیلت طرح برو و بعد بیا پاتولوژیست شو و جواب مریض رو امضا کن. راه میانبر یعنی من بیسوادم اما مبخوام جای باسوادها رو بگیرم. قانونمند باشیم لطفا.
ورود phd به پاتولوژي سه اشکال دارد:
1-پایه تخصص و تحصيلات تكميلي پزشكي باید پزشکی باشد یعنی md نه phd
2-انتقال از phd به پاتولوژي تحصیلات تکمیلی نیست بلکه تغییر رشته است و بايد طبق قوانين انتخاب رشته برخورد شود
3-هر رشته تخصصي باید زیر نظر بورد تخصصی باشد نه بورد من در آوردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
ورود پی اچ دی ب پاتولوژی دو اشکال از منظر پزشکان دارد
1: کم شدن سهم آنها از حقوق های نجومی
2: افزایش سلامت مردم به سبب اجرای یک قانون تست شده در کل دنیا و در نتیجه کاهش مریض و کم شدن درآمد پزشک
حالا متوجه شدید چرا اعتراض می کنند
دوست عزیز علوم پایه اگه به پاتولوژی علاقمندی برو کنکور پزشکی بده 8 سال درس بخون 4 سال مناطق محروم طرح برو بعد رزیدنتی امتحان بده 4 سال با مشقت درس بخون و بعد با صد تا امتحان قبول شو و بعد دوباره دو برابر طول تحصیلت طرح برو و بعد بیا پاتولوژیست شو و جواب مریض رو امضا کن. راه میانبر یعنی من بیسوادم اما مبخوام جای باسوادها رو بگیرم. قانونمند باشیم لطفا.
حق با متخصصين پاتولوژيست ميباشد كه از راه درست و پس از گذراندن طب عمومي وارد تخصص پاتولوژي شده اند.
نه كساني كه از كارداني دانشگاه ازاد نا كجا اباد در رشته علوم ازمايشگاهي و يا حتي زيست و شيمي بالا امده و پي اچ دي گرفتند و حالا مدعي اداره و تاسيس ازمايشگاهند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
به تجربه ثابت شده است شما پزشکان حاضر هستید برای جیب و منافعتان حتی منکر روز روشن شوید
اگر قانونی که در دنیا اجرایی شده است و جواب داده کمی به حقوق های نجومی شما ضربه وارد کند از اساس آن را منکر می شوید
هر چه باشد سود شما در عقب ماندگی سیستم بهداشت و پیشگیری و به طبع آن افزایش بیمار است
بیماری که تمام یک عمر سرمایه خود را در جیب شما سرازیر می کند و اگر اسیر قصور های مکرر شما نشود به مدد حرص و آز شما به جامعه زیر خط فقر اضافه می شود
بودجه کشور که به یغما برده می شود تا پاسخ گوی حقوق های میلیاردی شما باشد
و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
تخصص شما مدیون علومی است که نام بردید
وای
عزیزانی که فقط در پاسخ میگن پزشکان به فکر جیب خودشان هستند، مشخصا دارن از نگرانی های خودشون حرف میزنن.
برادر من حقوق و کارانه کجا بود؟؟ به لطف دولت تدبیر وامید از شهریور پارسال کارانه نگرفتیم....
شما دلت به چی خوشه؟؟؟!!!
با سلام، تابناک محترم شما باید مشخصا روشن کنید که به چه دلیل اینگونه جانبدارانه از گروه انحصارگرا حمایت میکنید و تمام متن خبر رو بر اساس اطهارات واهیه گروهی که فکر میکنند کنترل تمام امور در سیستم بهداشت و درمان باید در دستانشان باشد تنطیم میکنید. آیا شما از جزییات این آیین نامه و دلایا تصئیب و لزوم اجذای آن باخبرید!؟ یا اینکه بر اساس صحبت دوستانی که درآمدهای میلیاردی خود رو در خطر میبینن تهیه خبر میکنید!؟ آیا شما از شرایط حاکم بر آزمایشگاههای تشخیص گبی کشور با خبرید!؟ با یک بازرسی ساده در آزمایشکاههای اطرافتان به روشنی میبینید که مهر پاتولوژیست های محترم حضور و نقش بیشتری از خود ایشان در امورات آزمایشگاهها دارد و چگونه این پزشکان با این حضور حداقلی به پزشکان معالج گشاوره میدهند بر ما هم پوشیده است و بسیار عجیب و اساسا و تقریبا پاتولوژیست ها به جز یک بخش از در مورد تمامی بخش های تشخیص آزمایشگاه کمترین واحد درسی رو گذروندن و به مراتب اطلاعات کمتری نسبت به یک تکنسین آزمایشگاه دارند.
درود
بنده که پزشک و پاتولوژیست یا دکترای زیست شناس نیستم ،من یک معمار هستم .به نظر من اگه فردا تو این مملکت بخوان مثلا کار نظارت در رشته ی ما رو به دانش آموختگان رشته ی دیگری بدن که نه تخصص ما رو دارند و نه به اندازه ی ما درس خوندن و مهم تر از همه نه بار علمی ما و تخصص عملی ما رو دارند این در یک کلام ناعدالتی در حق ما و تموم اشخاصی هست که در ارتباط با شغل و تخصص ما هستند . با این حساب ،اینکه بخوان به دکتراهای زیست شناسی مجوزی رو بدن که در تمام دنیا فقط به پزشکان پاتولوژیست میدن این نتها خیانت به حق و حقوق پاتولوژیست هاست بلکه خیانت در حق مردمی هست قربانی یک تصمیم اشتباه شدند و باید تشخیص بیماری های خودشونو بدن دست کسانی کهتخصصی در این باره ندارند .
دبیرستان من درس میخوندم شب تا صبح... همکلاسیم تو کوچه و پارک تفریح میکرد صبح تا شب.... با معدل 19.80 دیپلم گرفتم....رفیقم با 15.25....سال اول کنکور رتبه 3 رقمی منطقه یک اوردم همکلاسیم رتبه شش رقمی منطقه یک....رفتم 7 سال صبح و شب درس خوندم اون عزیز هم سال بعدیش دانشگاه ازاد قبول شد و صبح و شب خوش میگذروند توی کافه تریا ....من 2 سال طرح رفتم سیستان بلوچستان رفتم و اونم همون دانشگاه ازاد شهرمون کارشناسی ارشد بدون امتحان شروع کرد و بازم صفا و عشق و حال...من 4 سال تخصص رفتم ارومیه خوندم اونم تو همون شهرمون مشغول به درس خوندن شد برای دکترا....نیازی به ولر نداشت اخه باباش مایه دار بود...من 2 سال مجددا رفتم طرح تخصص توی یه شهر مرزی و اون همچنان در پی دکترای دانشگاه ازاد
حالا من میخوام یه ازمایشگاه تاسیس کنم و اونم میخواد به مدد بابای مایه دارش ازمایشگاه تاسیس کنه.....نظر شما چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
داستان حسین کرد تعریف میکنی دکی جان .....
سلام تابناک و با تشکر از اینکه این رخداد رو پوشش خبری دادید
در موضوع آزمایشگاه ها بیشتر از اصول و فنون و تکنیک های آزمایشگاهی که آن هم بسیار مهم است و با حضور کارشناسان علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه ها رفع شده و البته که در این مسائل هم جایگاه پاتولوژیست بالاتر است و وی تمام مسائل فنی آزمایشگاه را فراگرفته و باید بر کار کارشناسان آزمایشگاه خود نظارت کند... اما نکته بسیار مهمتری هست... و آن تطبیق یافته های آزمایشگاه با بالین بیمار است.... بارها و بارها شاهد بودم که پاتولوژیست بعد از آنکه به نکته غیر طبیعی خاصی در مورد بیماری دست یافته با پزشک متخصص ارجاع دهنده وی تماس میگیرد و در مورد تشخیص آزمایشگاهی با وی مشورت میکند. بارها دیده ام وقتی به نتیجه غیر عادی رسیده است کتب تخصصی پزشکی را جستجو میکند تا در مورد چنین وضعی اطلاعاتی کسب کند... بارها و بارها دیده ام که پاتولوژیست حتی بیشتر از متخصص بالینی در پیچ و خم تشخیص یک بیماری نادر و یا بدلیل عدم هم خوانی شرح حال بیمار با تشخیص وی به چالش سختی کشیده شده و روزها و روزها درگیری یک آزمایش بوده اند....
بی اطلاعی مطلق است اگر تصور کنیم تمام کار آزمایشگاه در اندازه گیری قند و چربی و اوره خلاصه میشود..
دوستان پاتولوژيست كه دايم در حال اعتصاب هستند و آزمايشگاهها را خالي ميكنند بفرمايند در غياب ايشان چه كساني دارند آزمايشگاه را مي چرخونه، چرا اينقدر آشفته مي شويد وقتي قرار است يك علوم آزمايشگاهي مظلوم بعد از طي كردن مسير طولاني كارشناسي، ارشد، دكترا، ٤ سال سابقه كار در آزمايشگاه دوباره امتحان ، دوباره كلاس درس، بتواند حقوق پايمال شده اش را احيا كند، همين دستورالعمل براي فارغ التحصيلان آزمايشگاهي ظلمي عيان است، وگرنه همون پاتولوژيست تازه فارغ التحصيل شده بايد اين دستورالعمل را اجرا كند. تا كي براي نفع عده اي اندك كمر همكاران آزمايشگاهي شكسته شود، تا كي اين ظلم ناروا در حق اين بي پناهان جاري شود....
سلام
من نميدونم چرا تابناك فقط اخبار پاتولوژيست ها منعكس ميكنه و هر چي اخبار بچه هاي مظلوم علوم پايان پزشكي هست سانسور ميكنه
با سلام من به عنوان یک پزشک متخصص غیر پاتولوژیست با هرگونه ورود افراد غیر پزشک به حیطه درمان و تشخیص بیماران کاملا مخالفم
دوستان پی اچ دی باید در زمینه ای که به هدف آن تربیت شده اند درزمينه های آموزشی و پژوهشی فعالیت کنند
راه میانبر زدن در تمام رشته ها و تخصص های پزشکی محکوم است از جمله طب پاتولوژی که مادر رشته های پزشکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
ما هم به عنوان مردم اعلام می کنیم که نظر شما به هیچ وجه اهمیت ندارد
لطفا کوه نبوغ خود را با مهاجرت نجات دهید
از شما افراد تیغ زن سر گردنه خسته شده اییم
از بالا به تابناک زنگ زدند گفتن نظرات را بردار پزشکان اذیت می شوند.
بلايي كه تكنسين ها و phd ها بر سر ما امروز ميارن، فردا بر سر راديولوژيست بيهوشي و زنان خواهد امد لطفا در گروهاي پزشكي منتشر كنيد،،،، اين فاجعه نيازمند حمايت جامعه پزشكي دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
منظور از بلا کم شدن کارانه های نجومی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
این بلا را شما بیست و هفت سال پیش بر سر رشته دکترای علوم آزمایشگاهی بالینی آوردید
با سلام.
خبر تعجب برانگیز و متاثر‌کننده ایه.واقعا به کجا داریم میریم؟؟چطور ممکنه به کسایی که اصلا در مسایل بالینی سررشته ای ندارن اجازه ورود به چنین جایگاهی داده بشه.و با پاتولوزیستی که راه دراز و پر فراز و نشیبی رو(از کشیک های سخت اینترنی تا امتحانهای سنگین پره انترنی و رزیدنت و ارتقا) طی کرده تا به این جا رسیده در یک جایکاه قرار بگیره و بتونه ازمایشگاه طبی تاسیس کنه.واقعا جای تاسفه.انگار تنها چیزی که مهم نیست حفظ جون ادمها و صیانت از حیثیت یک رشته خاصه.پاتولوزیستها به شدت مورد کم لطفی قرار گرفته ان و باید غصه بخورن که چرا خیلی راحت یه PHD زیستی نگرفتن و بی دردسر به همین نقطه نرسیدن؟؟؟
سلام
Phd علوم آزمایشگاهی هستم. 15 سال دروس این رشته را خواندم تا تواستم مدرک Phd بگیرم. حال قضاوت همین یک جمله را به عهده خو پزشکان بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
زنده باد
درود بر شما همکار گرامی
پاتولوژیست ها وصله ناجوری بودن که حالا با یک وصله دیگر مثل خودشان روبرو شده اند
دوست عزیز غیر پزشک، من ۳۰سال از عمرم رو صرف کردم و تقریبا از جوانی خودم گذشتم تا به اینجا رسیدم،چرا انتظار داری من که رتبه دو رقمی کنکور بودم با کسی که رتبه ۱۰۰۰۰ هم نداشته یکسان دیده شویم.چرا یک تکنیسین رادیولوژی ادعا ندارها تا براش دوره بگذارند تا بره سونوگرافی کنه جای پزشک،این یک حق توهمی هست که برای خودت ایجاد کردی که باید بیای جای بقیه بشینی
واقعا ایجاد شغل برای رشته های دیگه به قیمت جون مردم میارزه؟! چقدرم که به فکر مردم هستید مثلا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
شما نگران نباش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
یعنی حالا مریضا نمیمیرن دیگه
من بعنوان کسی که بیماری خاص نیز دارم ترجیح میدهم که حتما یک پزشک متخصص پاتولوژی بر ازمایشات من نظارت و نظر دهد نه یک غیر متخصص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دکتر جان شما چند بار آزمایشگا رفتی و اونجا دکتر دیدی؟
دکتری که پول دورکاری میخوره و گاهی هم افتخار میده و تماس رو جواب میده
در تمام دنیا به همین شیوه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دوست عزیز آزمایشات شما را باید متخصص آزمایشگاه انجام دهد نه پزشک یا آسیب شناس
پی اچ دی محترمی که با رتبه ی کنکور پنج رقمی در ناکجا آباد لیسانس و فوق لیسانس گرفتی، دانشجویان پزشکی و پزشکان در تمام سالهایی که شما راحت می خوابیدید و سرگرم خوشی های خودتان بودید، زحمت کشیدند و درس خواندند و بی خوابی ها کشیدند تا پزشک شدند و خار چشم شما که عقده ی پزشک شدن هنوز درنهادتان باقی است،
چرا کسی که زحمت کشیده و رتبه ی دو رقمی کنکور را آورده و با مرارت ها سالهای عمرش را صرف آموختن پزشکی گذاشته، کشیک شب داده، در مناطق محروم طرح پزشک عمومی دیده، شبانه روز برای امتحان دستیاری درس خوانده، چهار سال دستیار بوده و هر سال آزمون ارتقا داده و در نهایت دانشنامه ی تخصصی را گرفته ، و بعد از آن هم دو سال طرح مناطق محروم رفته با یک فوق دیپلم و لیسانس که هیچ کدام از این راه ها را طی نکرده و میخواهد یک شبه و به مدد آیین نامه های ساخته شده بر مبنای رانت بر همان کرسی بنشیند، مساوی خواهد بود؟ به حق خودتان قانع باشید، می خواستید از همان دوران دبیرستان درس بخوانید و در کنکور پزشکی قبول شوید
اون دوست پی اچ دی خونشناسی بلده آزمایش ادرار انجام بده?!!!!!!!!!قطعا نه و اینو خودشم میدونه، بلده آزمایشات رو تفسیر کنه? قطعا نه! پس خاموش عزیزم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
نه فقط تو بلدی
اون کیسه که واسه جیب ملت دوختین و اون انحصار ظالمانه که درست کردین قریب به شکسته شدن هست
شما هم کسی مجبورت نکرده تز بدی دکتر
سکوت کن و برو با کارانه میلیاردیت خوش باش، ما مردم عادی هم همین که دنبال عدالت باشیم کافیه
شما پزشکان قشر مرفه دیگه از ما مردم نیستین
در حرفه خودم اگر پزشکی به پستم بخوره همون جور باهاش رفتار میکنم که با من رفتار کردن
دوستان در هر شغلی هستین با پزشکان همان جور رفتار کنین که با شما در بیمارستان رفتار میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
مگه شما بلدی
این تصمیم افتضاحه! علوم ازمایشگاهی معلوم نیست از کدوم دانشگاهی اومده و با صفر درصد دانش بالینی میخواد تخصص همچین رشته حساسی رو بگیره!؟؟؟؟؟ این وزیر بهداشت تا کل پزشکی رو نابود نکنه ول کن نیستا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
کارانه های نجومی را صدقه سر همین وزیر دارید آقای دکتر!!!!
عزیزان انصافا فکر می کنید کسی که اصلا هیچ اطلاعاتی از بالین بیمار ندارد می تواند جای پزشک پاتولوژی را بگیرد؟؟؟ من خودم کارشناس ارشد میکروب هستم و از این تصمیم وزارت بهداشت شگفت زده ام. دوستان بیاییم واقع بین باشیم و احساساتی از یک تصمیم صد در صد اشتباه و غیر کارشناسی حمایت نکنیم.
کدام عقل سلیمی 12 سال دروس بالینی فیزیولوژی و پاتولوژی و 4 سال آشنایی با اصول عملکرد و کنترل کیفی دستگاهها و تداخلات آزمایشات و هزاران نکته ریز را که باید در امضای جواب آزمایش بیمار مد نظر داشت با یک دوره 18 تا 36 ماهه مختصر یکی میداند؟؟؟ هیچ کجای دنیا مدرک تخصص بالینی به یک غیر پزشک واگذار نمیشود. حداکثر با چندین امتحان سخت مدرک pathologist assisstant (pa) به آنها داده میشود تا زیر نظر یک پاتولوژیست به کارهای کمکی مانند پاس دادن نمونه ها بپردازند.
شما phd عزيز كه اينقدر نگران سلامت مردم وجامعه خود هستي و خود را با كشور هاي پيشرفته مقايسه ميكني شما ميتوانيد با علم سرشار خود كه حتي قويتر از پاتولوژيست هم خود را ميداني در دو امتحان كنكور و دستياري شركت بنما و با ديگران رقابت كن از نظر خودتان هم كه يقينا بهتر هستين جاي نگراني ديگر وجود ندارد كسب نمره برتر مساوي ورود شما به كلينيكال پاتولوژي اينكه شما كار با دستگاهها را بهتر بلدين اين وظيفه شما بعنوان كارشناس اون واحد عملي زير نظر پاتولوژيست ميباشد مثل كمك جراح كه وسايل و ابزارها رو كامل شناخت داره وبه جراح در عمل جراحي كمك ميكند
شما phd عزيز كه اينقدر نگران سلامت مردم وجامعه خود هستي و خود را با كشور هاي پيشرفته مقايسه ميكني شما ميتوانيد با علم سرشار خود كه حتي قويتر از پاتولوژيست هم خود را ميداني در دو امتحان كنكور و دستياري شركت بنما و با ديگران رقابت كن از نظر خودتان هم كه يقينا بهتر هستين جاي نگراني ديگر وجود ندارد كسب نمره برتر مساوي ورود شما به كلينيكال پاتولوژي اينكه شما كار با دستگاهها را بهتر بلدين اين وظيفه شما بعنوان كارشناس اون واحد عملي زير نظر پاتولوژيست ميباشد مثل كمك جراح كه وسايل و ابزارها رو كامل شناخت داره وبه جراح در عمل جراحي كمك ميكند
دانشجویان و فارالتحصیلان رشته حقوق و متقاضی وکالت هم باید در مقابل سهم خواهی قدرتمندان از سهمیه اندک قبولی و برای رساندن صدای شان به مسئولین جلو کانونهای وکلای استانشان تجمع کنند تا انشاالله حقوق خورده شده ما هم گرفته بشه.
دانشجویان و فارالتحصیلان رشته حقوق و متقاضی وکالت هم باید در مقابل سهم خواهی قدرتمندان از سهمیه اندک قبولی و برای رساندن صدای شان به مسئولین جلو کانونهای وکلای استانشان تجمع کنند تا انشاالله حقوق خورده شده ما هم گرفته بشه.
دوست عزیز علوم پایه اگه به پاتولوژی علاقمندی برو کنکور پزشکی بده 8 سال درس بخون 4 سال مناطق محروم طرح برو بعد رزیدنتی امتحان بده 4 سال با مشقت درس بخون و بعد با صد تا امتحان قبول شو و بعد دوباره دو برابر طول تحصیلت طرح برو و بعد بیا پاتولوژیست شو و جواب مریض رو امضا کن. راه میانبر یعنی من بیسوادم اما مبخوام جای باسوادها رو بگیرم. قانونمند باشیم لطفا.
پاتولوژی یا همان آسیب شناسی (بیماری شناسی) از تخصصهای مادر پزشکی است که بسیاری از پیشرفت امروز طب را مدیون پزشکان متخصص این رشته هستیم. در حال حاضر بسیاری از رتبه های برتر پزشکی این رشته را برای دوره تخصص خود انتخاب می‌کنند. این اقدام وزارت، نه تنها به ضرر بیماران است که با نابودی و از بین رفتن شان این رشته زمینه پیشرفت های علمی کشور در این عرصه، که تا کنون در جایگاه قابل قبول بین اللمللی بوده است ، افت شدیدی خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
تخصص مادر بدون شیفت های سنگین و با درآمد بالا
با یاد خدا
دوستان و همکاران دکترای علوم پایه تربیت شده‌اند برای گسترش و پیشرفت و تدریس این علوم از جمله طراحی کیت ها آزمایشگاهی مرتبط با هر رشته، طراحی آزمایشات اختصاصی تر برای تشخیص هر چه دقیق‌تر بیماریها، تحقیقات در زمینه علوم مربوطه و مقایسه آزمایشات جدید دنیا و معرفی بهترین آنها برای استفاده مردم و تربیت فرهیختگانی چون خودشان.
در حالی که پاتولوژیست پزشک متخصصی است که پس از گذراندن علوم پایه (میکروب شناسی، انگل شناسی، بیوشیمی و...) در سه سال ابتدایی دوران پزشکی عمومی، وارد بالین بیمار شده و با گذراندن دوره فیزیوپاتولوژی ارتباط علوم پایه و بالین را درک میکند و چهار سال بر بالین بیمار تربیت میشود. و پس از هفت سال وارد رشته تخصصی پاتولوژی شده و به صورت تخصصی در زمینه ارتباط بیماریها و آزمایشات مربوطه تحصیل میکند و شایستگی آن را می یابد تا واسط آگاه از هر دو جهت آزمایشگاه و طب بالینی باشد. آگاهی از بدن انسان و طب بالینی کلید حیاتی تایید یک جواب ساده آزمایشگاه است، که همکاران دکترای علوم پایه از آن اطلاعی ندارند.
با حرص و طمع دست اندازی به مال دنیا جان عزیزانمان را به خطر نیندازیم. ما قسم خورده‌ایم....
از دیپلم تا اخذ دکترای علوم پایه چند سال طول میکشه؟ چهار سال کارشناسی، دو سال کارشناسی ارشد و پنج سال هم دکترا. در مجموع میشه چقدر؟ 11 سال. حالا یک پزشک 7 سال عمومی میخونه و چهار سال تخصص میشه دوازده سال. حالا سوال اینه که اون علوم پایه 11 سال تمام فقط خاک ازمایشگاه رو خورده ولی این مثلا متخصص 7 سال پزشکی عمومی خونده که از این 7 سال هم فقط 4 سال نظری بوده بقیه دستاشو کرده تو جیب تو بیمارستان چرخیده!! اما میمونه سال تخصص که 3 سالش هم نظری خونده و فقط یکسال عملی!! که اون عملی هم طبق معمول دستشو کرده تو جیبش و فقط نگاه کرده!!! حالا خودتون قضاوت کنید حق با کیه؟!!
ما پزشکا میدونیم اهمیت ارتباط با یک پزشک در ازمایشگاه چقدر مهمه متاسفانه چطور یه فرد علوم پایه که حداقل اصطلاحات پزشکی رو نمیدونه میخواد راجع به تطابق ازمایش از ما شرح حال بگیره. حالا ببینید عواقبش چی میشه
ما پزشکا میدونیم اهمیت ارتباط با یک پزشک در ازمایشگاه چقدر مهمه متاسفانه چطور یه فرد علوم پایه که حداقل اصطلاحات پزشکی رو نمیدونه میخواد راجع به تطابق ازمایش از ما شرح حال بگیره. حالا ببینید عواقبش چی میشه
با تشکر از انتشار خبر...با خواندن نظرات دوستان چند نکته به ذهن میرسد که لازم به ذکر است .....1.در خیلی از کشور های پیشرفته دنیا قوانین مصوب در ارتباط با اداره امور ازمایشگاههامبنی بر عملکرد پاتولوژیستها به عنوان پزشکان معتبر از نظر علمی در حیطه ازمایشگاه میباشد...استفاده ابزاری از تبصره یک قانون در یک کشور خاص کار شایسته ای نیست...2. پروتکل مصوب اموزشی رزیدنت ها ی پاتولوژی گذراندن 2 سال از 4 سال اموزش در کلینیکال پاتولوژی و دروس علوم ازمایشگاهی توسط پزشکان و نخبه های جامعه پس از گذراندن امتحان سخت ورودی رزیدنتی میباشد...جای تاسف است که عده ای بدون توجه به منافع بیماران و به علت مصلحتهای شخصی و صنفی این اموزشها را نادیده گرفته و سعی در تخریب این قشر اموزش دیده دارند....در حاشیه لازم به ذکر است که هدف از اموزش و متناسب با ان پروتکل اموزشی دانشجویان و فارغ التحصیلان phd ارائه خدمت در زمینه تحقیق در رشته های مختلف است و اینجانبان نه  اشنایی به علوم ازمایشگاهی ونه اشنایی به بالین بیمار که لازمه کار درست در این حیطه است را دارند...از طرفی متاسفانه شاهد هستیم حتی تعدادی از فارغ التحصیلان در علوم ازمایشگاهی با وجود گذراندن دروسی در این دوره همچنان دچار مشکلات عدیده علمی میباشند به طوری که برای بعضی حتی افتراق  میکروسکپی سلولهای خونی بیمار سخت و مشکل زاست و ای کاش وزارت بهداشت و درمان به جای بحث در مورد چنین قوانینی  و ازرده خاطر کردن قشر عظیمی از فرهیختگان این کشور پروتکلهای اموزشی مر بو طه را جهت ارتقای اموزش که همانا کمک به بیماران و مردم عزیزمان است اصلاح میکردند....3. اگر بر اساس امار و اطلاعات درست و منتشر شده توسط اداره امور ازمایشگاهها قضاوت کنیم اکثر ازمایشگاههای اداره شده توسط متخصصین پاتولوژی از بالاترین استانداردها برخوردار هستند و بیشترین مراجعه کنندگان را دارند که این خود تاییدی از ارایه خدمت عالی ست ...
مصوبه اخير وزارت بهداشت توجيه قانوني ندارد مطابق با استاندارهاي بين الملل رشته پزشكي پيش نياز تخصصي اسيب شناسي باليني ميباشد و مسوليت فني ازمايشگاه بايد به افرادي داده شود كه به بالين بيمار نيز اگاهي داشته باشند ورود افراد غير پزشك به حيطه درمان نه تنها از كيفيت مطلوب خدمات ازمايشگاهي مي كاهد بلكه صدمات جبران ناپذير به حيطه سلامت مردم نيز وارد مي كند ازطرف ديگر موجب تضعيع حقوق دستياران و فارغ التحصيلاني رشته اسيب شناسي مي شود كه سالها براي رسيدن به اين جايگاه تلاش كرده اند اميد است وزارت بهداشت با لغو مصوبه اخير خود از بدعت نادرست ورود غير متخصص به حوزه سلامت جلوگيري كند
واقعا متاسفم برای وزارتخانه ای که جان بیماران را بخطر میاندازد و با گروهی که نه سررشته ای از پزشکی دارند و نه از شرایط بیمار صرف انجام چند آزمایش و مجموعه ای از محفوظات اجازه اظهار نظر بالینی در مورد وضعیت بیمار میدهد واقعا تحول عظیمی رو با طرح تحول شاهد بودیم بیشتر طرح تهوعه
باسلام ، مسؤوليت فني وتفسير تستهاي ازمايشگاهي بايددر مجموعه مسؤوليتي كساني باشد كه علاوه براشنايي با علم ازمايشگاه ، مسلط بر كل علم پزشكي باشد ، چرا كه تستهاي ازمايشگاهي وتفسير آن نياز به شناخت كامل بيماريها دارد كه واين تنها ازعهده متخصصين پاتولوژي كه پزشكي عمومي را گذرانده اند برميايد هرگروهي برمسؤوليت خودبماند بهتراست.
آدم به مدرک وزیر بهداشت شک میکنه. یعنی پاتولوژی رو نمیدونه چیه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
نه فقط تو میدونی چیه؟؟؟
جالبه بحث کارانه پول و لقمه چرب انحصار گرایی که میاد حتی وزیر پزشکتون رو هم منکر میشین
با سلام
به نظر سياست گذارى و برنامه ريزى دقيق واسه هر رشته اى باعث ميشه چالش ها و ارتباط تنش زاى بين رشته ها كمتر بشه
و وقتى برنامه اين چنين غلطى ريخته ميشه در نهايت اون كسى كه ضرر ميكنه متاسفانه بيمار است
اگر این کار درسته آقای وزیر لطفا اجازه بدن تکنسین اتاق عملشون از فردا عملهای لیزیک رو انجام بده دستگاهه دیگه یه تنظیم مختصر و کار باهاشو بلد باشی کافیه دیگه.
من یک کاردان آزمایشگاه هستم تا حالا پاتولوژیستهای آز مایشگاه ما جواب یک مشکل آزمایشگاهی یا یک لام گرم یا لام cbc را قاطع ندادند.
من بهتراز اونا لام میکروب می بینم ویا دیف میکنم
ای پزشکان بی درد به درد مردم برسید. اون سوگند کذایی که میخورید دیگه حال به هم زن شده.

چقدر دنیا طلبی .چقدر درآمد میلیاردی.آخه اصلاوقتی برای خرج کردنش هم دارید؟

به خود بیایید.
لایک
پزشکان متحد باشید. این جفایی بی سابقه بر پاتولوژیست ها و جامعه پزشکی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
پزشکان اتوماتیک در مورد پول و کارانه متحد اند
مثل آهن ربا دنبال پول هستند و هر جا منافع شون به خطر بیفته داد و بیداد می کنند
امیدوارم روزی برسه همتون برین مهاجرت کنین
ما دوباره از هند پزشک بیاریم
از روی کامنتهایی که دوستان علوم پایه. گذاشتن و به درآمد پزشکان حمله کردن,میشه دقیقا فهمید که کی بیشتر فکر پول درآوردن هست,اونا که میخوان از راه آزمایشگاه زدن پول دربیاری,یا ما پاتولوژیستها که دلیل اصلی مخالفتمون با این مصوبه نگرانی برای ضربه خوردن به سلامت جامعه است.در ضمن به اشتباه به علمتون رسوندن درآمدهای میلیاردی و چندصد میلیونی رو,اگه به خاطر همچین درآمدی میخواین بیاین آزمایشگاه بزنید,نیاین که اصلا به رحمتش نمی ارزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
شما پزشکان از کی تا به حال نگران سلامت مردم شده ایید؟؟؟
شما که جیب های فراخ برای غارت بودجه و پول مردم دارید و از شدت نخوت و غرور کسی جز خود را نمی بینید
واقعا 50 م و 100 م کم هست که باز هم سینه چاک میکنید و بیشتر می خواهید
رها کنید این کشور را
رها کنید.
بس است این ظلم بی حد
این ها غصه سلامت من و شما رو ندارند، مشکلشون انحصاری نگه داشتن کار و با پول بازی کردنه. ماشالله این پزشک ها هر چی در میارند هم سیر نمیشند. تقریبا هیچ مالیاتی هم نمیدند. از همه هم طلبکارند.
Borna Babazadeh:
به عنوان پاسخ اوليه به سايت تابناك جهت پاسخ به اعتراض پاتولوژيستها ميتوان به اين نكات إشاره كَرد:

١- علت پيشنهاد دادن دكتراهاي گروه زيست شناسي براي كنترل برخي از انواع ازمايشگاهها ، صرفاً بيكار ماندن فارغ التحصيلان ان نمي باشد، بلكه اينست كه
فارغ التحصيلان اين رشته ها در برخي موارد بنيانگذاران تخصصهاي ازمايشگاهي در ايران بوده اند و پزشكان تنها تازه وارداني بوده اند كه ميخواسته اند سفره گسترده شده اي را به مدد عناوين پزشكي خود به نفع خود مصادره كنند.
از جمله اين موارد ميتوان ازمايشگاههاي IVF را مثال زد كه تكنيكهاي مورد نياز توسط رويان و ابن سينا و به مدد اناتوميستها و بيولوژيستها وارد كشور شده ولي الان مورد هجوم فارغ التحصيلان پزشكي واقع شده و براي ان ها معادلهايي در وزارت بهداشت ساخته و پرداخته شده است و براحتي از كساني كه راه اندازندگان و پايه گذاران ان بوده صرفنظر شده است.

٢- در مواردي مثل ازمايشگاهها ي ژنتيك، افرادي كه از بيولوژي وارد ميشوند به مراتب به ظرائف و فنون ازمايشگاهي وارد تر از خروجيهاي پزشكي ميباشند و بر خلاف انچه الان در حال رائج شدن است توانمند تراز همكاران پزشك خود مي باشند.

٣- اگر مبناي ازمايشگاههاي كشور مان را استادارد هاي سازمان بهداشت جهاني(WHo) قرار دهيم بسياري از سؤ تفاهمات بر طرف شده و نيز از انحصار گري هر طرف جلوگيري خًواهد شد.
ميدانيم كه از نظر سازمانهاي بين المللي هيچگاه بين علوم پايه پزشكي و سازمانهاي تشخيصي و درماني تضاد نبوده بلكه تعامل هاي سازنده اي وجود دارد كه باعث ارتقا سطح سلامت كشورها گرديده است.
و مدرك گرايي تا اين پايه در هيج جاي جهان گسترده و عميق نمي بأشد بطوريكه هر گاه كسي درفنون ازمايشگاهي ورود با مهارت داشته باشد به عنوان عضوي اساسي شناخته ميشود و ملاك اصلي كاردان بودن افراد ازمايشگاهي مي باشد.
جالبه! آزمایشگاه را عملا کاردان ها و کارشناس ها و کارشناس های ارشد علوم آزمایشگاهی اداره می کنند. آنوقت آقایان پاتولوژیست بخاطر منافع مالی داعیه ریاست آنرا دارند.همانطور دوست فرزانه ای در یکی از کامنت های بالا فرمودند.پاتولوژیست تنها باید به آزمایشگاه پاتولوژی خود بپردازد. و اداره آزمایشگاه دوباره باید در دست دارندگان مدرک دکتری علوم آزمایشگاهی قرار گیرد و همینطور دارندگان مدرک دکتری تخصصی phd در رشته های بالینی مرتبط مثل بیو شیمی و ایمونولوژی و میکروبیولوژی.. اگر لابی و مافیای پزشکی در مراکز قدرت بخاطر مطامع مادی عده ای قلیل بگذارد.
سلام من رزيدنت پاتولوژي هستم ٧ سال دوره ي عمومي رو در بهترين دانشگاه كشور با زحمت فراوان و آموزش هاي اساتيد در مورنينگ ريپورتها يا طي كشيكهاي سختي كه تا صبح در حال دويدن بوديم برأي نجات جان انسان،من بعد از تمام آن دوره هاي بيداري شبانه روزي در علم طب ياد گرفتم چگونه طبيب باشم قسمنامه ي پزشكي براي همينه كه ما تحت هرشرايطي جان بيمارو با ارزش تر بدونيم و تمام اين ها منوط بر اينكه شما آموزش ديده باشي دوسال از سال هاي جواني رو ما پزشكان بعد از إتمام دوره عمومي به مناطق دورافتاده ميريم براي خدمت به هموطنانمون،،
و حالا وقتي نوبت تخصص ميرسه به دنبال رشته اي هستيم كه بتوانيم با تخصص و علم بيشتر در حيطه پزشكي تشخيص و درمان را ارتقا ببخشيم.رشته ي پاتولوژي هم آميخته است با علم پزشكي تا طبيب نباشي نميتواني در مورد نتيجه ي آزمايش بيمارت قضاوت كنيم استدعا دارم همه كمي فكر كنيم آيا شما حاضرين جان عزيزدتان را بدست كسي كه طبيب نيس بسپاريد؟آزمايشات پزشكي همه همينگونه است خيــلي مواقع شده كه جوابي كه به ما از سوي تكنسين هاي محترم داده شده با بالين مريض همخواني ندارد.به نظر من اصلا لازم به بحث نيس بأيد هركسي در حوضه توانايي هايش خدمت كند اگر ما بدنبال مسائل مالي بوديم قطعا دنبال طبابت نبوديم دوره تحصيل طولاني بدون هيچ برداشت مالي استدعا دارم همه ي ما چه كساني كه مسيول رسيدگي هستند چه عادي كمي فكر كنيم ارگان درماني در معرض خطر فاجعه اي است كه تنها كني به كمي تامل و عدم سوگرايي نيازمند است با تشكر
علت پيشنهاد دادن دكتراهاي گروه زيست شناسي براي كنترل برخي از انواع ازمايشگاهها ، صرفاً بيكار ماندن فارغ التحصيلان ان نمي باشد، بلكه اينست كه
فارغ التحصيلان اين رشته ها در برخي موارد بنيانگذاران تخصصهاي ازمايشگاهي در ايران بوده اند و پزشكان تنها تازه وارداني بوده اند كه ميخواسته اند سفره گسترده شده اي را به مدد عناوين پزشكي خود به نفع خود مصادره كنند.
از جمله اين موارد ميتوان ازمايشگاههاي IVF را مثال زد كه تكنيكهاي مورد نياز توسط رويان و ابن سينا و به مدد اناتوميستها و بيولوژيستها وارد كشور شده ولي الان مورد هجوم فارغ التحصيلان پزشكي واقع شده و براي ان ها معادلهايي در وزارت بهداشت ساخته و پرداخته شده است و براحتي از كساني كه راه اندازندگان و پايه گذاران ان بوده صرفنظر شده است.
در مواردي مثل ازمايشگاهها ي ژنتيك، افرادي كه از بيولوژي وارد ميشوند به مراتب به ظرائف و فنون ازمايشگاهي وارد تر از خروجيهاي پزشكي ميباشند و بر خلاف انچه الان در حال رائج شدن است توانمند تراز همكاران پزشك خود مي باشند.
منبعد حتی آزمایش قند خون هم معتبر نیست
این قانون فاجعه ای است که دوستان phd برای جیب مبارکشان نوشته اند و الا خودشان می دانند که جایگاه پزشک پاتولوژی و یک PHD بسیار متفاوت است. دوستان بدون اطلاع می گویند این قانون در همه جای دنیا اجرا شده است و این حرف کاملن اشتباه است. دوستان عزیز اگر یک phd زیست می تواند با دو سال درس خواندن آزمایشگاه بزند پس برای چه 12 سال یک پاتولوژیست باید درس بخواهد و این همه هزینه شود؟ یعنی می فرمایید 12 سال علم پزشکی را می توان در 2 سال آموخت؟؟؟/ ما هنوز نمی دانیم که در همه جای دنیا تخصص شرط اول است. مگر می شود 12 سال پزشکی را در 2 سال خلاصه کرد؟؟؟به چه دلیل؟ با کدام توجیه؟ مگر وزارت بهداشت بنگاه کاریابی است؟/؟؟
خدا به داد مردم برسه بيشترين ضرر رو مردم مي كنن ،يه انگل شناس بخواد زير همه ازمايشاتش رو امضا كنه ،تو اين مملكت چرا هيچكس به حق خودش قانع نيست،چرا همه ميخوان ميانبر بزنن.مردم جه گناهي كردن كه شما دوست داريد مثه همكار پاتولوژيستتون درامد داشته باشيد ،چرا اينجا هيچ كس حد خودش رو نميدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
این پزشکان هستند که قانع نیستند
نمی دونم پزشکی یا نه. اما در کل دنیا این سیستم پیاده شده و اگر میبینی ایران سالهاست اسیر انحصار پزشکان شده و در این مورد عقب مونده فقط و فقط بخاطر لقمه چربی بوده که هر ماه به جیب مبارکشون سرازیر میشده
کدوم شغل هست که با استرس صفر درصد ماهانه 100 م داشته باشه جانم؟ جز دلالی و دزدی
باسلام من رزیدنت پاتولوژی باگذراندن بهترین سال های عمرخود به تحصیل درمسیر تشخیص ودرمان بیماران شدیداورود افرادغیرپزشک و بی اطلاع ازهرگونه علوم پزشکی را تحریم کرده وهرچه سریعتر این موصوع برای همیشه بایدتمام گردد تشخیص باید به پزشکان ک درابن مسیرتربیت شده داده شود نه با لابی گری به افرادغیرکاردان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
احتمالا دانشجویان بقیه رشته ها در حالی که شما مشغول تحصیل بودید و در ۲۴ ساعت فقط یک دقیقه استراحت می کردید آنها مشغول سونا جکوزی بودند. مگه نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
نمی خام بزنم تو ذوفت ولی تحریم هیچ اهمیتی نداره
زیاد خودتو مهم تصور نکن واسه فشار خون ات بده
اگر از باب درامد ميفرماييد هيچ پاتولوژيست جواني توان خريد يك خونه٥٠متري را نداره چون حداقل تا سن٣٤سالگي مشغول تحصيل بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
عرضم به خدممتون که با حقوق ماه اول می تونن سمت انقلاب یه آپارتمان بخرن
یه سال هم صبر کنن و پول رو پول بزارن میان سمت قلهک و ولنجک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
اما بعدش کارانه های نجومی و عشق و حال
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
همین پاتولوژیست جوان بالافاصله پس از دریافت اولین کارانه خود علاوه بر خرید یک اپارتمان دلباز، توان خرید اتومبیل و ...را دارد.
بگذارید دوره رزیدنتی شما به سر آید
در هيچ كجاي دنيا چنين سيستمي وجود ندارد كه با phd بتوان وارد رشته پاتولوژي شد . بنده متعجبم كه اگر دوستان phd قصد رفتن به رشته پاتولوژي را داشتند چرا از مسير اصلي و علمي و درستي كه براي ان وجود دارد اقدام نكردند ؟ مگر اينكه معترف به ضعف و ناتواني خود در طي ان مسير باشند. و اينهم دليل موجه ديگري است كه نبايد براي دست يابي به مدارج علمي براساس داشتن لابي قوي روال علمي و منطقي را دور زده و ميانبر هاي غير اصولي ايجاد كرد . در هر صورت طبق قانون و برمبناي سيستم آموزشي ايران و تمام كشورهاي دنيا راه بسيار روشني جلوي پاي عزيزان هست . همراه با سايز فرزندان اين مرزو بوم در ازمون سخت كنكور شركت نموده و بعد از پذيرفته شدن در رشته پزشكي و اتمام ان و سپس خدمت به مردم تحت عنوان طرح ازمون ورودي تخصص را داده و از طريق مجاري قانوني كه راه ان به روي كسي بسته نيست وارد رشته پاتولوژي شوند . واقعا اگر هدف خدمت به مردم و علم هست چرا دنبال خلق تبصره و موجه كردن روشهاي ميانبر هستند ؟ مگر فرزندان اين مرزو بوم باهم تفاوت دارند ؟
Phd تک رشته ای فقط در یک حوزه مطالعه و تجربه دارند و توانایی انها در اداره کل یک ازمایشگاه فقط به یک شوخی شبیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
درست مثل پاتولوژیستها
حالا که دکترای علوم آزمایشگاهی بالینی برچیده شد این مجور باید به یک گروه از متخصصین داده بشه نه یک نفر
صد در صد اشتباه است و وزارت بهداشت چاره ای جز عقب نشینی ندارد.
درود فراوان به همکاران خودم
١- علت پيشنهاد دادن دكتراهاي گروه زيست شناسي براي كنترل برخي از انواع ازمايشگاهها ، صرفاً بيكار ماندن فارغ التحصيلان ان نمي باشد، بلكه اينست كه
فارغ التحصيلان اين رشته ها در برخي موارد بنيانگذاران تخصصهاي ازمايشگاهي در ايران بوده اند و پزشكان تنها تازه وارداني بوده اند كه ميخواسته اند سفره گسترده شده اي را به مدد عناوين پزشكي خود به نفع خود مصادره كنند.
از جمله اين موارد ميتوان ازمايشگاههاي IVF را مثال زد كه تكنيكهاي مورد نياز توسط رويان و ابن سينا و به مدد اناتوميستها و بيولوژيستها وارد كشور شده ولي الان مورد هجوم فارغ التحصيلان پزشكي واقع شده و براي ان ها معادلهايي در وزارت بهداشت ساخته و پرداخته شده است و براحتي از كساني كه راه اندازندگان و پايه گذاران ان بوده صرفنظر شده است.

٢- در مواردي مثل ازمايشگاهها ي ژنتيك، افرادي كه از بيولوژي وارد ميشوند به مراتب به ظرائف و فنون ازمايشگاهي وارد تر از خروجيهاي پزشكي ميباشند و بر خلاف انچه الان در حال رائج شدن است توانمند تراز همكاران پزشك خود مي باشند.

٣- اگر مبناي ازمايشگاههاي كشور مان را استادارد هاي سازمان بهداشت جهاني(WHo) قرار دهيم بسياري از سؤ تفاهمات بر طرف شده و نيز از انحصار گري هر طرف جلوگيري خًواهد شد.
ميدانيم كه از نظر سازمانهاي بين المللي هيچگاه بين علوم پايه پزشكي و سازمانهاي تشخيصي و درماني تضاد نبوده بلكه تعامل هاي سازنده اي وجود دارد كه باعث ارتقا سطح سلامت كشورها گرديده است.
و مدرك گرايي تا اين پايه در هيج جاي جهان گسترده و عميق نمي بأشد بطوريكه هر گاه كسي درفنون ازمايشگاهي ورود با مهارت داشته باشد به عنوان عضوي اساسي شناخته ميشود و ملاك اصلي كاردان بودن افراد ازمايشگاهي مي باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
آفرین برشما
زنده باشید
دقیقا مثل این میمونه که مثلا به PhD بینایی سنجی بگید بیا یه دوره ببین برو کاتاراکت عمل کن یا به PhD روانشناسی بگید بیا یه دوره بگذرون برو ECT بکن یا به PhD رادیولوژی بگید بیا یه دوره بگذرون برو interventional cholangiography بکن یا به PhD مامایی بگید بیا یه دوره فشرده ببین برو هیسترکتومی بکن و و و .....
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
دوست گرامی کجای آزمایشگاه عمل جراحی آنجام میدن که این بنده خداها را متهم میکنی
یا کجای ازمایشگاه تخیص بیماری می دهند که ما خبر نداریم.، پاراکلینیک فقط به تشخیص نهایی کمک میکنه، متاسفانه جدیدا به هر دلیلی پزشکان فقط از روی نتایج آزمایشگاه فقط می تونند تصمصیم بگیرند.
به عنوان پاسخ اوليه به سايت تابناك جهت پاسخ به اعتراض پاتولوژيستها ميتوان به اين نكات إشاره كَرد:

١- علت پيشنهاد دادن دكتراهاي گروه زيست شناسي براي كنترل برخي از انواع ازمايشگاهها ، صرفاً بيكار ماندن فارغ التحصيلان ان نمي باشد، بلكه اينست كه
فارغ التحصيلان اين رشته ها در برخي موارد بنيانگذاران تخصصهاي ازمايشگاهي در ايران بوده اند و پزشكان تنها تازه وارداني بوده اند كه ميخواسته اند سفره گسترده شده اي را به مدد عناوين پزشكي خود به نفع خود مصادره كنند.
از جمله اين موارد ميتوان ازمايشگاههاي IVF را مثال زد كه تكنيكهاي مورد نياز توسط رويان و ابن سينا و به مدد اناتوميستها و بيولوژيستها وارد كشور شده ولي الان مورد هجوم فارغ التحصيلان پزشكي واقع شده و براي ان ها معادلهايي در وزارت بهداشت ساخته و پرداخته شده است و براحتي از كساني كه راه اندازندگان و پايه گذاران ان بوده صرفنظر شده است.

٢- در مواردي مثل ازمايشگاهها ي ژنتيك، افرادي كه از بيولوژي وارد ميشوند به مراتب به ظرائف و فنون ازمايشگاهي وارد تر از خروجيهاي پزشكي ميباشند و بر خلاف انچه الان در حال رائج شدن است توانمند تراز همكاران پزشك خود مي باشند.

٣- اگر مبناي ازمايشگاههاي كشور مان را استادارد هاي سازمان بهداشت جهاني(WHo) قرار دهيم بسياري از سؤ تفاهمات بر طرف شده و نيز از انحصار گري هر طرف جلوگيري خًواهد شد.
ميدانيم كه از نظر سازمانهاي بين المللي هيچگاه بين علوم پايه پزشكي و سازمانهاي تشخيصي و درماني تضاد نبوده بلكه تعامل هاي سازنده اي وجود دارد كه باعث ارتقا سطح سلامت كشورها گرديده است.
و مدرك گرايي تا اين پايه در هيج جاي جهان گسترده و عميق نمي بأشد بطوريكه هر گاه كسي درفنون ازمايشگاهي ورود با مهارت داشته باشد به عنوان عضوي اساسي شناخته ميشود و ملاك اصلي كاردان بودن افراد ازمايشگاهي مي باشد.
درحال حاضر حقوق یک رزیدنت پاتولوژی ۱ میلیون تومان و حقوق یک کارشناس آزمایشگاه ۲ میلیون تومان است، کجای این حقوق نجومیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
شما صبر کنید از رزیدنتی در بیان. اونوقت بهت میگم نجومی یعنی چی
نجومی یعنی یک پزشک در سال اول پس از رزیدنتی صاحب یک خانه در بالاشهر یک اتومبیل(حالا سال اول در حد 80 میلیون) می شود. و در سال های بعد جزو ملاکین و برج سازان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
کلا شما پزشک ها فکر می کنید مردم احمق هستند.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
اگر راست میگی حقوق یک تخصص پاتولوژی رو بیار بعلاوه کارانه
همه می دونن رزدینت حقوقی نمیگیره
الکی حقوق رزیدنت رو پیراهم عثمان کردین و هوار کردین سر مردم
اولین کارانه پس از رزیدنتی به اندازه کل حقوق سی سال یک دکتری آزمایشگاه است
مسلما حق با پاتولوژیست هاست. كسانی كه از نخبگان و رتبه های برتر كنكور سراسری بوده اند درس پزشكی خوانده اند به بالين بيماران واقفند. در امتحان تخصص قبول شده اند نه كساني كه با رتبه هاي نجومي كارداني قبول شده و در كوره دهات فارغ التحصيل شده اند از بيمار و بيماري و تفسير آزمايش چیزی نمیدانند بعضا حشره شناس و انگل شناس و قارچ شناس و زیست شناس هستند و حالا میخواهند رو صدساله را يكشبه بروند. نه زحمتي در اين راستا كشيده اند و نه هوش و تجربه و علم پزشكان را دارند.
با تشکر از انتشار خبر...با خواندن نظرات دوستان چند نکته به ذهن میرسد که لازم به ذکر است .....1.در خیلی از کشور های پیشرفته دنیا قوانین مصوب در ارتباط با اداره امور ازمایشگاههامبنی بر عملکرد پاتولوژیستها به عنوان پزشکان معتبر از نظر علمی در حیطه ازمایشگاه میباشد...استفاده ابزاری از تبصره یک قانون در یک کشور خاص کار شایسته ای نیست...2. پروتکل مصوب اموزشی رزیدنت ها ی پاتولوژی گذراندن 2 سال از 4 سال اموزش در کلینیکال پاتولوژی و دروس علوم ازمایشگاهی توسط پزشکان و نخبه های جامعه پس از گذراندن امتحان سخت ورودی رزیدنتی میباشد...جای تاسف است که عده ای بدون توجه به منافع بیماران و به علت مصلحتهای شخصی و صنفی این اموزشها را نادیده گرفته و سعی در تخریب این قشر اموزش دیده دارند....در حاشیه لازم به ذکر است که هدف از اموزش و متناسب با ان پروتکل اموزشی دانشجویان و فارغ التحصیلان phd ارائه خدمت در زمینه تحقیق در رشته های مختلف است و اینجانبان نه  اشنایی به علوم ازمایشگاهی ونه اشنایی به بالین بیمار که لازمه کار درست در این حیطه است را دارند...از طرفی متاسفانه شاهد هستیم حتی تعدادی از فارغ التحصیلان در علوم ازمایشگاهی با وجود گذراندن دروسی در این دوره همچنان دچار مشکلات عدیده علمی میباشند به طوری که برای بعضی حتی افتراق  میکروسکپی سلولهای خونی بیمار سخت و مشکل زاست و ای کاش وزارت بهداشت و درمان به جای بحث در مورد چنین قوانینی  و ازرده خاطر کردن قشر عظیمی از فرهیختگان این کشور پروتکلهای اموزشی مر بو طه را جهت ارتقای اموزش که همانا کمک به بیماران و مردم عزیزمان است اصلاح میکردند....3. اگر بر اساس امار و اطلاعات درست و منتشر شده توسط اداره امور ازمایشگاهها قضاوت کنیم اکثر ازمایشگاههای اداره شده توسط متخصصین پاتولوژی از بالاترین استانداردها برخوردار هستند و بیشترین مراجعه کنندگان را دارند که این خود تاییدی از ارایه خدمت عالی ست ...
متاسفانه با تمام احترامي كه براي همه phd هاي علوم پايه قائل هستم و زحماتشون را انكار نمي كنم..
اما بايد همه مردم بدانند كه پاتولوژي شاخه اي از پزشكي است.. يكي از تخصص هاي پزشكي..
لازمه پاتولوژيست بودن و مسئول آزمايشگاه تشخيص طبي بودن، داشتن كامل علم طب است چراكه جواب آزمايش علاوه بر اينكه توسط روشهاي علمي و مختلف بدست مي آيد بايد توسط يك پزشك از نظر پزشكي و بيماري تحليل گردد و با مهر پزشك معتبر شود. انجام تحليل پزشكي آزمايش بيمار فقط توسط پزشك امكان پذير است. حتما به wikipedia مراجعه كنيد..
در نهايت به عزيزان phd عرض ميكنم...سلامت مردم و بيمار را براي جبران ناكامي در انتخاب رشته تحصيلي بدليل عزم وجود زير ساخت هاي علمي و پژوهشي فدا نفرماييد.. اگر علاقه به رشته و كار خود داريد به تحقيق و تاليف و آموزش بپردازيد نه اينكه با فشار و زد و بند سلامت جامعه را تهديد كنيد.
هرچند اين تصميمات هم براي همه فرضا phd هاي موجود و آينده نيست، و اين تصميم قطعا براي افرادي گرفته شده كه همين الان مشخص هستند و منتظر... و نه همه شما بزرگواران كه با تحريكتان دنبال رسيدن به هدفشان هستند.
در آخر از همه دانش آموختگان رشته هاي علوم پايه در اين زمينه تشكر ميكنم و آرزو ميكنيم كه شرايط براي پژوهش و كار علمي و تحقيقي برايشان فراهم گردد كه سلامت مردم بيش از اين تهديد نشود.
واااااسفا بر جامعه اي كه جان انسانها چنان بي ارزش است كه حفظ و حراست از ان به دست غير پزشكان بيافتد.
واي بر ما به كجا خواهيم رسيد با اينگونه تصميمات نابخردانه
كه جز هواي نفس دنيوي چيزي در زمينه ان نيست.
عجبا از اين اقايان غير پزشك كه صد البته در زمان بيماري فرزندان و عزيزان خود كار را به دست پزشكان ميسپارند پس چرا براي مردم غير دل نمي سوزانند و خودشان را والي سلامتي انان ميكنند؟!!!
دريغ و صد افسوس بر ما اگر در برابر ظلم و بيداد و جهل روا شده بر مردم قد علم نكنيم...كار خطير و مقدس پزشكي را به صاحبان پزشكش بسپاريم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
جوری وانمود نکن که نگران جان انسان ها هستی دکتر
خیلی وقته همه می دونن شما بیشتر تاجری تا طبیب
برای جان انسان ها کیسه دوختی و روزی نیست که فریادی از بیمارستانی از سر مظلومیت بلند نشه. اینکه حاصل تمام زندگی یک فرد را یک شبه مصادره می کنید . اینکه کارانه های نجومی را بر گرده بودجه کشور و بیمه تحمیل می کنید
وای بر شما از این همه بی چشم و رویی
این مشابه اعطای مجوز کارخانه دخانیاته که یه عده از بیکاری نجات پیدا کنند، اما جمع کثیری از مردم آسیب ببینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
از کارانه های لذت ببرید و به ریش بقیه متخصصان بخندید.
وزارت به جای ارتقاء سلامت داره تیشه به ریشه تشخیص درست بیماری میزنه.
مردم فقط ضرر میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
اگر فقط مردم ضرر میکردن این همه پزشکا داد و بی داد نمی کردن
قول میدم بیشتر از همه جیب پزشک هست که ضرر میکنه و لاغیر
خوشم میاد پزشکا همه چیو وارونه جلوه میدن. دکترای علوم آزمایشگاهی رو کی برداشت تا شما فقط بتونید مجوز تاسیس آزمایشگاه بگیرید؟ بذارید دو تا دکترای علوم پایه پزشکی هم آزمایشگاه بزنند مگه همه چی مال شماس؟ وزارت بهداشت که صد تا بند و تبصره گذاشته اگه اینطوریه پس باید دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی رو احیا کنه. خدا به داد پیراپزشکان برسه. پاتولوژیستا باید خجالت بکشند از این رفتاراشون کی زحمت میکشه تو آزمایشگاه کی پولارو به جیب میزنه؟ تابناک لطفا چاپ کن
خوب بالاش مینوشتی پیام بازرگانی چرا نظراتو منعکس نمی کنی
بابا نون بری نکنین، خودتون هم می دونین دعوا سر لحاف ملاست(منظور پول نیست!!)، والا تو آزمایشگاه فقط یه منشی و یه نمونه گیر هست، نمی دونم واقعاٌ دکترها با دقت کار را کنترل می کنند یا فقز امضا می زنن، احتمالاٌ گزینه دومه، ضمناٌ اینکه پزشک معالج زنگ بزنه با دکتر آزمایشگاه صحبت کنه راجع به مریض!!!!!! اونم تو ایران، اوضاع خیلی خرابه بابا. اگر بگین ما فقط خودمون می خوایم بخوریم و به کسی نمی دیم، من حرفتونو قبول می کنم، پزشکان محترم که می چاپن مردومو بابا، دلت خوشه، اعصاب هم ندارم، دکتر اعصاب خوب کی هست!!!
تا گرفتن حقمون آرام نخواهیم گرفت.همه زندگیتو بذاری...آخرش این بشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
واقعا شما پزشکان خیلی رو دارید. متخصصین بقیه رشته ها را همین وزیر شما به خاک سیاه نشوند و پزشکانی که به قول شما یک عمر فقط طوطی وار حفظ کرده اند مثل فلش مموری را کارانه نجومی هم دیگه راضیشون نمی کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
شما دکترا تا الان هم آروم نگرفتین
با حقوق های نجومی افتصاد ممکلت رو به خاک سیاه نشوندین
سالانه ده ها هزار ایرانی رو میفرستین زیر خط فقر و کوه های ثروت خودتون رو انباشته تر می کنین
مردم
| United States of America |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
حق کدوم حق خانم دکتر!!!
کارانه های میلیاردی بس نبود؟؟؟ حق العمل های صدها میلیونی و سهام های نجومی بیمارستان ها،
بس نبود اینکه حاصل زحمات یک عمر بیمار رو یک شبه ازش به هزار ترفند بگیرین به اسم زیرمیزی رومیزی
بس نبود که با تعیین خودسرانه حقوق های نجومی کمر اقتصاد کشور رو بشکنین و یک از خود یک قشر فئودال بسازید
شما دیگر پزشک نیستید شما تاجر هستید
هیچ وقت هم آرام نبوده ایید. همیشه در حال مکیدن شیره جان این ملت پیش قدم بوده ایید
همیشه طلبکار
امیدوارم روزی از این دیار برای همیشه بروید
تابناک جان خواهش میکنم درج کن
خبرگزاری تابناک شما کاملا به ناحق طرفداری کرده است در تمام دنیا رشته پآتولوژی فقط لام می‌بینند و بقیه کار کلینیکال دربخشهای روتین آزمایشگاه متعلق به پی اچ دی های متخصص هست .استانداردهای روز دنیا با دوره های تکمیلی داره شروع بکارمیکنه توایران.لطفا پاتولوژیست هابا سنگ اندازی غیر علمی غوغا افکنی ننمایند دوران علم وعلم سالاریه و نباید پاتولوژیستهای محترم بخاطر مسایل مالی حق رو ناحق کنند
سلام به همگی.من پزشک نیستم.از نزدیکانم هم کسی پزشک نیست.ولی با تمام وجودم اعتقاد دارم این قشر زحمتکش واسطه شفا بین خدا وخلق خدا هستن.بنده سلامتی خودم و خونوادمو مدیون سختکوشی شب بیداری و علم این عزیزان هستم.پس لطفا احترام این عزیزان رو نگه داریم.از به کار بردن الفاظ به دور از انصاف خودداری کنیم.مایه دلگرمیشون باشیم.نه اینکه خستگی رو به روحشون بنشونیم.امام صادق میگن هیچ جامعه ای از وجود دو شغل بی نیاز نیست.طبیب حاذق و قاضی عادل.اگر دستمزدشون هم بالاست نوش جونشون بوالله حاضرم تمام زندگیمو تقدیم اون پزشکی کنم که سلامتیه قلب برادرم رو بهمون برگردوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
لطفا مردم را احمق فرض نکنید.
چندین برابر چیزی که حقشون هست می گیرند تازه سر مردم هم منت می گذارند.
با یک دهم پولی که توی جیب این افراد می ریزید میشه پزشک هندی با کیفیت بسیار بهتر استخدام کرد.
جالبه.توی این متنهایی که خوندم دوستان عزیز ازمایشگاهی غیر پزشک فقط نگران درامدشون و جیبشون هستن.و اینکه چرا درامد پزشکان از اونا بیشتره.واقعا وای به حال ازمایشگاههای ما که بخواد دست چنین افرادی بیفته که فقط به ازمایشگاه به چشم یه منبع درامد نگاه میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
کافر همه را به کیش خود پندارد
از شما پزشکان برج ساز و میلیاردر که خیری به ما نرسیده
به شخصه ترجیح میدم حق بیمه و سایرین بره تو جیب یه علوم پایه
قول هم میدم بیشتر دل می سوزونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
چیزی که من می بینم یک مشت پزشک است که دارند جلز ولز می کنند تا یک موقع گوشه اسکناسشون کنده نشه.
واقعا مایه تاسف هست که علم و دانش و جان مردم برای ما بازیچه کمبودها و کم کاریهای خودمان شده بنده در هیچ جای دنیا ندیدم که دو سیستم که باید همجهت حرکت کنند با دست خودشان یکدیگر را لگدکوب می کنند درآمدهای میلیاردی که که خیلی از عزیزان بهش اشاره می کنند کجاست ؟ چرا فرافکنی می کنید ؟برای بحثهای خود دلیل منطقی نمی آورید ؟ اگر از فردا روزگار مادر شما را یک بینایی سنجی بخواهد با یک دوره دوساله عمل لیزیک کند آیا همین شما حاضرید جان مادر خود را به خاطر عدم انحصار طلبی پزشکان دست او بسپارید ؟
اگر خیلی همه فن حریفید برید ازمون بدید مثل مرد قبول شید تخصص پزسکی.بیرون گود نشستین زورازمایی میکنین،؟؟؟؟!!!بله.عرصه بازه برای همه .ولی مثل مرد راهشو طی کنین و دروغ نبافین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
یک مشت پزشکی که با لابی بازی کارانه های نجومی می گیرند و فکر هم می کنند که حقشون را دارند دریافت می کنند.
Phd جهت امر تحقيق و پژ وهش اموزش ميبيند نه كار باليني،
موازي كاري ممنوع
این بهم ریختگی را خود پزشکان شروع کردند وقتی همه تخصصهای زیست شناسی را به نفع خود منحصرکرده اند در حال حاضر تمام رشته های تخصصی علوم پایه بیولوژی و حتی علوم آزمایشگاهی دراختیار پزشکان قرار گرفته است و در کنگره های مربوط به آزمایشگاههای طبی ایران برخلاف کشورهای پیشرفته صاحب پژوهش و نویسنده مقالات بیشتر پزشک هستند در حالیکه میدان کار اصلی پزشک بر بالین بیمار است
اقای وزیرتاحالاازجیب پزشکهاخرج کردن ومحبوب شدن حالاهم ازجون مردم برای مردم
سپردن جون مردم به افرادیکه دیدبالینی ندارن درهیچ جادیده نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
جالبه که آًقای وزیر بود که کارانه های نجومی را برای پزشک جماعت باب کرد اما آقایان به این هم راضی نیستند. احتمالا اعتراضشان این است که کلا دیگه پزشکی پذیرش نداشته باشه تا خدشه ای به اسکناس های باد آورده این افراد وارد نشه.
سلام خدمت عزیزان
در تعجبم چرا تابناک بر خلاف رویه حرفه ای این خبر را بدون کوچکترین اطلاع و با لحن عجیب به چاپ رسانده است.
1- در تمام دنیا متخصصین تک رشته ای مسئول دپارتمانهای تخصصی خودشون هستند.
2- در بسیاری از کشورهای معتبر دنیا مدرکی تحت عنوان کلینیکال پاتولوژی به متخصصین تک رشته ای پس از گذراندن دوره های خاص میدهند.
3- در حال حاضر نزدیک به 3000 آزمایشگاه دولتی بدون مسئول فنی در کشور وجود دارد که با این تعداد فارغ التحصیل پاتولوژی 30 سال طول میکشد که همین تعداد مرکز را پوشش دهند.
4- یک متخصص تک رشته ای دست کم 8 سال یک رشته خاص را می خونه، که همون علم را دوست پاتولوژیست فقط 4 ماه میخونه. چطور یک نفر میتونه ادعا کنه با 4 ماه خوندن یک بخش در ان موضوع متخصص شده است؟؟؟؟!!!!!!
5- البته در خبر چند بار اعلام شد رشته زیست شناسی که بیانگر عدم اطلاع خبرنگار میباشد. زیرا فارغ التحصیل زیست اساسا نظام پزشکی نمیگیرد که بتواند آزمایشگاه بزند.
6- در پایان یک پیشنهاد می دهم. برای رفع این معظل برای همیشه، سالیانه یک امتحان نظری و عملی مشترک بین تک رشته ای ها و پاتولوژیستها برگزار شود و هر کسی که حد نصاب لازم را بدست آورد مجاز به اخذ پروانه شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
از همین "معظل" جمابعالی میشه بقیه اش را هم فهمید.
لابد فرق استرپتوکک با آمیلیوییدوزیس را هم همینجوری میدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
دانشجوی پزشکی برای اثبات حرفش دنبال غلط املایی میگرده
با توجه عمیق تر به رشته های زیست شناسی،اعم از میکروب شناسی،بیوشیمی و غیره، میتوان اهمیت رشته های زیست را پی برد، زیست شناسان به طور دقیق عمیق و تخصصی هرکدام یک مبخث را دنبال میکنند، مقالات و پایان نامه های زیست شناسان را دنبال کنید،متوجه خواهید شد پیشرفت و اهمیت کار زیست شناسان را! لطفا بی سوادانه تصمیم نگیرید !
پزشکان عزیز شما از کارانه های نجومی تون لذت ببرید و به ریش متخصصان رشته های دیگه که بعضیهاشون چند برابر شما زحمت کشیده اند بخندید.
اما این وضعیت ادامه نخواهد داشت.
از نظرات موجود بر می اید که قشر تحصیلکرده بیکار در فضای مجازی بیشتر موافق این قانونند. چون ظاهرا به نفع انها است. ایرادی ندارد .ولی باعث تاسف است که پزشکان را به چشم ادم های طماع خوشگذران در سواحل توریستی می بینند. من خوشحالم که تصمیم به مهاجرت گرفته ام . حداقل بچه هایم در جامعه ای خدمت کنند که قشر تحصیلکرده اش اینگونه قضاوت سطحی و پوپولیستی نداشته باشند.اگر این قانون مصوب نمایندگان و کارشناسی شده باشد احتمالا توابع ان را هم سنجیده اند واین گونه حمله به پزشکان وجهه ای ندارد. خوش باشید با قوانین و تصمییمات خلق السااعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
شما برو کشور دیگه.
اما اونجا خبری از کارانه نجومی نیست
اونجا اگه اشتباه کنی تاوانش را کامل باید بدی
اونجا نمی تونی یک بیمار را ۳۰ ثانیه ویزیت کنی
اونجا یک نظام پزشکی پشتت نیست که همه خراب کاری هات را بپوشونه
باید از همکاران آزمایشگاهی پرسید شما نگران چه هستید؟؟ در کامنتهای این دوستان متاسفانه آثار کینه و حسادتی به چشم میخورد که ریشه در فرهنگ ما دارد. همیشه افرادی هستند که به جای تمام کم کاری ها و اهمالهای خود در طول زندگی به دنبال تخریب انسانهای پرتلاش و موفق بوده اند. یک پزشک زمانی که این دوستان عزیز مشغول عیش و نوش جوانی بوده اند با سختی درس خوانده.. کنکور داده اند.. با زحمت پزشک شده اند.. با بردباری و بعداز حدود ۱۴سال درس خواندن متخصص شده اند.
چرا این دوستان به حق خود قانع نیستند؟؟ چرا میخواهند راه صد ساله را یک شبه طی کنند؟؟ چرا علی رغم وجود رشته های متعدد برای ادامه تحصیل اصرار بر ایجاد رشته های موازی با تخصص پاتولوژی که مادر همه تخصصهاست دارند؟؟ کجای دنیا چنین اتفاقی افتاده؟؟
آیا جز زیاده خواهی نام دیگری بر اقدامات این دوستان میتوان گذاشت؟؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
چیزی که من می بینم یک مشت پزشک پول پرست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
باشه دکتر
تمام دنیا و کائنات به شما پزشکان ایرانی حسادت میکنن و کسی بهتر از شما وجود نداره
البته حق هم دارید. من هم اگر میلیاردی دریافتی داشتم شاید به بلای غرور و نخوت شما گرفتار میشدم
تصميم وزارت بهداشت مبني بر ورود افراد غيرپزشك به حيطه پزشكي بارها و در حوزه هاي ديگر هم تست و حتي اجرا هم شده است.
رد پاي مافياي فروش تجهيزات پزشكي،.... و لابي هاي گسترده را ميتوان به عنوان ريشه اين تصميم نادرست مطرح كرد،

به مسئولين وزارت بهداشت بايد گفت عرصه پزشكي عرصه آزمون و خطا نيست و چرا در چنين تصميم مهمي نظرات سازمان نظام پزشكي و پزشكان ذينفع اخذ نشده است؟!
بايد حتما با هزينه ميليارها دلاري چيزي مثل سد گتوند را بسازيم و بعدا به اين نتيجه برسيم كه اشتباه كرده ايم؟!
دوره تصميمهاي يك شبه با ظاهر و سرعت انقلابي با مستمسك قراردادن پوشاندن لباس خير به مسائل اشتباه به منظور بهره برداريهاي مادي سپري شده است!!
عزيزانى كه از پزشك ها گله دارند،لطف كنند رتبه هاى كنكورشان را هم بفرستند.يه چند وقت ديگه ديپلم ردى ها هم اجازه طبابت مى گيرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
سلام. رتبه کنکور سراسری 125
رتبه ارشد 23
رشته مهندسی
جرم: عدم انتخاب رشته تحربی و به دنبال اون پزشکی
مجازات: بیکاری و سرکوفت اطرافیان، تلاش برای کنکور مجدد تجربی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
اون موقعی که ما می رفتیم ریاضی هر کسی که درس ضعیف داشت می رفت تجربی.
حالا همون قشر شدن پزشک و با زد بند کارانه نجومی می گیرند و امر براشون مشتبه شده که واقعا نخبه هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
باشه ایکیوسان
سوال از یک پزشک
رشته های علوم پایه در دوره دکتری که دقیقا به اندازه شماها درس خواندند انسان هستند یانه.
بهسلام خدا قسم پول شما حرامه. پولی که در می ارید پول درستی نیست شما دکتری علوم ازمایشگاهی را با زدوبند حذف کردید. شما فقط پول می فهمید چی هست و گرنه هیچ سوادی ندارید اگر اینجوری پزشکی پیش بره ایران اینده به قبرستان تبدیل میشه. شما یک مشت بیسوادان پرادعا هستید یک لیسانس زیست شناسی خیلی بیشتر از شما حالیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
دوست گرامی کنکور پزشکی رد شدی؟ حالا که میشه وسط راه بیایی پزشک بشی نازگل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
نازگل دکتر شما مدرکتو از روسیه گرفتی یا چین یا دانشگاه آزادی؟
به عنوان یک پزشک تنم از شنیدن این تصمیم وزارتخانه می لرزد..
یکی از علل تصورات غلط گروه phd از پزشکان هم عدم آشناییشان با بالین است.
چرا یک طرفه به قاضی می روید؟؟؟
یک PhD هماتولوژی سالهای زیادی از عمر خود را فقط در زمینه هماتولوژی سپری می کند، کنکور های سخت در مراحل مختلف او را کار کشته می کند. حداقل چند تکست را مجبور هست فقط در زمینه رشته تخصصی خود امتحان دهد ....
ولی یک پاتولوژیست فقط 6 ماه در بخش خون دوره ای مختصر می بیند.
اصلا قابل مقایسه نیست.
من دوست داشتم رزیدنتی پاتولوژی بخونم ولی با دیدن این خبر پشیمون شدم یه phd اصلا نمی تونه دید بالینی داشته باشه ...
سلام.با احترام به همه عزیزان. پاتولوژی دو رشته مجزا شامل کلینیکال و آناتومیکال بوده و دوره هرکدام چهار سال بود، یعنی دو تخصص در 8 سال برای دونفر. بعدازانقلاب 8 سال را کردند 4 سال و دو تخصص را به یک نفر دادند ودرطی این چهار سال 95 درصد وقت رزیدنتها در برش بافت، پروسس بافت، رنگ آمیزی ودیدن لامها میگذرد و اصلا" فرصت حضور در کلینیکال آزمایشگاه را ندارند و کارشناسان محترم آزمایشگاه درست میفرمایند که کلینیکال را حتی درحد یک کاردان هم نمیدانند و فقط برگه ها را امضا میکنند. همکاران پزشک در دوره پزشکی اصلا" واحدهی آزمایشگاه را نگذرانده اند جز در علوم پایه که بوسیله همین متخصصین Ph. D به آنها آموزش داده شده، آیاادغام دو رشته سنگین و تقلیل 8سال به 4 سال انصافا" علمی است، آیا کسی به ادغام دو رشته و دادن دو تخصص به یک فرد اعتراض کرد. قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بر اساس یک کار کارشناسی دقیق به تصویب رسیده و لازم الاجراست و اگر تا کنون اجرا نشده به خاطر شانتاژ زیاده خواهان بوده. بهتر است پزشکان فقط در آناتومیکال پاتولوژی تخصص بگیرند و کلینیکال را به متخصصین علوم آزمایشگاهی( Ph. D ) بسپارند. این دوره قبلا" هم اجرا شده و فارغ التحصیلان آن از بهترین متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی میباشند و در حال ارائه خدمت به مردم. مگر در گذشته دکترای علوم آزمایشگاهی از کاردانی پذیرش نشد. چرا همکاران پاتولوژی و کتخصصین اعتراض نکردند، مصوبه مجلس بود و باید اجرا می شد که شد. این هم مصوبه مجلس شورای اسلای است و بایستی اجرا شود. تجمع و اعتراض های غیر منطقی و علمی در شان مدعیان علم نیست و همگی بایستی تابع قانون باشیم.
احتمالا به تکنسین های اتاق عمل هم اجازه جراحی کردن میدن تو امریکا و کانادا اینجوریه چون نمیخوان انحصاری باشن این رشته ها
واقعا متاسفم براي وزارت بهداشت رشته پاتولوژي يه رشته تخصصي و مهم است . بايد اول پزشک بود بعد تخصص گرفت مثل بقيه تخصصها همه جاي دنيا هم همينطوره اين کارهاي من دراوردي باعث لطمه خوردن به ساير تخصصها هم ميشه.
واقعا مثل این که دوستان پاتولوژیست دچار اشتباه مفهومی شده اند. کسی به پزشک توهین نمی کنه ولی یک پاتولوزیست فقط حق داره لام پاتولوژی ببینه. همین. مسئولیت فنی کل آزمایشگاه خیلی گشاد تر از قواره یک پاتولوزیسته
سلام ۷ سال رشته ی دکتری دامپزشکی خوندم و از سال ۲۰۱۱ در خارج رشته ی بیوشیمی بالینی خوندم. اونم با اون امکانات نه با امکانات دانشگاه ازاد. الانم ۱ سال دیگه وزارت بهداشت برام برام کارورزی گذاشته. انصاف کنین وضعیت علمی دانشگاههای ایرانم دیدم. حاضرم با تمام این عزیزان بنشینیم و بر سر هر موضوع ازمایشگاهی باهم مصاحبه ی علمی بکنیم.
اقایون پزشکا لطفا یکم به جای جیب خودتان به فکر مردم باشین که مردم از دست شما چی میکشن. چرا مدرک یه پزشک ایرانیو تو مثلا امریکا قبول نمیکنن؟ چون اونا هم فهمیدن شما چی هستین
ازمایشگاه حق هر فردی هست که دکترای این رشته و رشته های مرتبطو داشته باشه
انسان از اظهارنظر بعضیها خجالت میکشد یک انسان شریف و فرهیخته زمانیکه اطلاع ندارد سکوت میکند بنده بعنوان معلم علوم پزشکی چون نمیدانم دوستان زیست شناس چه میخوانند نظر نمیدم انوقت عده ای از هردورشته بی اطلاع هستند حرفهای سطح پایین پول و درآمد را مطرح میکنند اگر مسولین وزارت بهداشت جلسه مشترکی میگذاشتند و حق را به حق دار میدادند نیاز به کار خیابانی نبود
باسلام
متاسفانه وقتی انسان نمیتواند با دلبل و مدرک و سند نظر خود را ثابت کند به توهین وافترا و ناسزاگویی روی میاورد
با خواندن کامنتهای فوق هم میتوان متوجه شد چه کسانی بدون دلیل صحبت میکنند و توهین مینمایند
این پی اچ دی ها که میگن پزشکان به علت کم شدن درامدشون مخالف این کارند و به خاطر پول مخالفند میخوام ببینم شما پی اچ دی ها قصدتون از گرفتن مجوزی که حقتون نیست چی هدفی دارید اگه هدف سلامتی مردم که ماپزشکان صد پله اشرافمون بر سلامتی مردم بیشتره!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
دکتر شما تنها اشرافتون بر جیب مردم و سهم کارانه تون هست و لاغیر
بله که به فکر درآمد هم هستند
بله که به فکر جایگاه غصب شده شان هم هستند
اگر جلوی شما پزشکان تمامیت خواه گرفته نشود همان طور که الان پست های مدیریتی و اجرایی را بدون هیچ چونه تخصصی اشغال کرده ایید در آینده هم همین بلا را سر رشته های دیگر می آورید
سلام
بابا اين داستان براي من و امسال من نيست همون دكتراي علوم آزمايشگاهي هم همين طور بود اونهايي كه مي خواستن رفتن بعدم كسي پيگير نشد... ما شديم ابزار دست يه عده براي رسيدن به اهدافشون... قول ميدم يه تعدادي از اساتيد و اعضاي هيئت علمي رشته هاي علوم پايه با نفوذ اين قوانين را براي خودشون مطرح كردن و ماهم بايد براشون نقش پياده نظام بازي كنيم.
جالبه که همین پزشکان که از دخالت دیگر پیراپزشکان در امور تخصصی شکایت دارند در حال دخالت در سایر امور از جمله علوم تغذیه بدون هیچ گونه تخصص واقعی در آن و ایجاد انحصار در ویزیت بیماران تنها برای خود هستند در حالیکه بدلیل عدم اطلاع کافی از علوم تغدیه تنها به ارائه نسخه های داروهای شیمیایی و ویتامینهای گران قیمت خارجی با دریافت پورسانت مشغولند.
مثل هميشه ما بايد سرو صدا كنيم و دعوا كنيم تا يك عده گردن كلفت به خواسته خودشون برسن... همين استادها و هيئت علمي هاي همه رشته هاي علوم پايه براي مصاحبه هاي دكترا اونجور همه رو به فنا ميدن و همش باند بازي .. حالا مي خوان مجوزاشون را بگيرند ما علوم پايه اي ها شديم مهم و حقمونو (حقشونو) بايد بگيريم..
ما اول بتونيم حق مونو از شما گردن كلفت هاي علوم پايه بگيريم هنر كرديم.. اينم فقط براي خودشونه ما هم الان عزيز شديم بريم سروصدا كنيم راشون
جالبه در نظرات بالا افرادی که هیچ اطلاعی از وضعیت آزمایشگاه ها ندارن دارن نظرات کارشناسی می دن. من یک تکنسین علوم آزمایشگاهی هستم و در آزمایشگاه بیمارستان عرفان کار می کنم. پزشکان محترم پاتولوژیست که رئیس بخش هستند صرفا در حیطه ی تخصصی خودشون که آسیب شناسی هست صاحب نظرن. اما در امور آزمایشگاهی کاملا مبتدی و کارآموز هستند. در حقیقت پاتولوژیست های محترم فقط ماشین امضا هستند و از اموز آزمایشگاهی صرفا در حد یک فوق دیپلم علوم آزمایشگاهی اطلاع دارن. به همین خاطر هست که آزمایشگاه های ما به این فلاکت افتادند. من از وزارت بهداشت درخواست دارم که اسیر فضا سازی مافیای پاتولوژیست ها نشوند و حق علوم آزمایشگاهی ها رو احقاق کنند.
پزشکان محترم آخه بیوشیمی ، میکروب شناسی، ایمنی شناسی و.... آزمایشگاه تخصص شماست? عزیزان بحث منفعت مالی وجود داره وگرنه خودتون هم می دونید که کار شما چیز دیگه ای هستش!
با سلام
همکارن پاتولوژیست فکر جیب خودشان را میکنند ن فکر سلامت مردم .
چطور یک پاتولوژیست میتوتند ازمایشگاه دایر کند اما یک علوم ازمایشگاهی ک از اول تحصیلات دانشگاهی در ازمایشگاه کار کرده نمیتواند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چطور جلوی احیای دکترای حرفه ای علوم ازمایشگاهی را گرفته اند و سالهاست این حق منطقی علوم ازمایشگاهیان را ضایع کرده اند و همچنان ادامه دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاتولوژیست محترم مجوز تاسیس ازمایشگاه داشته و تمام کارکنان ازماشگاه لیسانس های علوم ازمایشگاهی بوده (البته بعضا برای منفعت مالی از رشته های غیر مرتبط بکار گیری میشود) که بردگی گرفته شده اند ....
مجوز تاسیس ازمایشگاه حق مسلم ازمایشگاهیان است ک سالهاست پایمال شده .... ن پاتولوژیست ها .....
آقایون پاتولوژیست خودشان را علامه دهر در بسیاری از علوم آزمایشگاهی منجمله بایوکمستری، ایمیونولوژی، پارازیتولوژی، و حتی اخیرا" تاکسیکولوژی میدانند. اگر کسی هم حرفی بزنه بلافاصله در مقابل وزارت بهداشت یا نظام پزشکی تجمع می کنند. حالا اگر ما به حق تجمع می کردیم .....
آقایون پاتولوژیست مدعی هستند که در بسیاری از علوم آزمایشگاهی منجمله بایوکمستری، ایمیونولوژی، پارازیتولوژی، و اخیرا" تاکسیکولوژی ! علامه دهر هستند.
مگه پزشکای ایران واقعا پزشکی هم یاد میگیرند؟
دوره دانشجویی که له درو دیوار میزنن نمره مفت بگیرن و همه چی زیر سیبیلی رد شه
این را بنویسید که دارم چند ماه دیگه برای دکتری میرم از ایران و شاید برنگردم ، شریف درس خواندم آن هم زمانی قبول شدم که تمامی افراد با استعداد دبیرستان رشته ریاضی رو انتخاب میکردند ارشدم رو هم شریف خوندم متوجه شدم دوستان دبیرستانم که به خاطر ضعف در ریاضی وارد رشته های پزشکی و دندانپزشکی شده اند چه بی حساب و کتاب درامد دارند و ما ها باید در صنعت ایران بسوزیم و مالیات بدهیم تا وزیر بهداشت محترم در وزارتخانه اش ۱۵۰ ۲۰۰ میلیون حقوق بدهد ، پروژه های عمرانی رو به به تعطیل رفت ولی طرح تحول سلامت ده ها هزار میلیارد از منابع کشور رو صرف کرد ، تعرفه دندانپزشکی برابر ۱۵ روز کار یک کارگر بود . آیا کدام مرجع قانونی این تعرفه ها را به نسبت درامد سرانه ارزش گذاری کرده ؟ نهادی جز خود پزشکان ؟ کدام قانونی اجازه داده است در یک ساعت ۲۰ مریض ویزیت شود و حق مریض ضایع شود ؟ کجای دنیا چنین طبقه و مافیایی تشکیل میشود که سطح درامدش این چنین فاصله میگیرد از طبقات دیگر ،؟ و من چرا باید شرکتی با ۲۰ نفر اداره کنم که سود ماهیانه ام یک سوم دوست دندانپزشکم با یک مطب و یک منشی باشد ؟ با چه انگیزه ای باید کار کنم ؟
من که از این تبعیض و بی ارزشی صنعت و مهندسین که دولت فعلی بدان دامن زده دل زخم هستم . انشاالله برای دوستان باقی مانده فکری شود ، امیدوارم چاپ کنی تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
احسنت به شما
عارضم به خدمتتون که کار بسیار نیکویی میکنید قربان
این ممکلت را پزشکان مصادره کرده اند. خوردند و بردند و اکنون سر باقی مانده آن به مردم فلک زده چنگ و دندان نشان می دهند. من هم اگر خدا بخواهد و شرایط مهیا شود تنها یک سال مهمان وطن عزیزم هستم.
جرم من هم مثل شما پیگیری علاقه و خواندن مهندسی برق بود. ما بی آنکه خود بدانیم مجرم هستیم. کشور ما مهندس نمی خواهد. پزشک می خواهد تا خون خلقی در شیشه کند و بر ثروت خود بیفزاید و طلبکارانه به چشم مردم فقیر و گرسنه خیره شود و سهم خواهی کند
من به عنوان يك پزشك كه براى بيمار آزمايش درخواست ميكنه قطعا بيمارم را به آزمايشگاهى خواهم فرستاد كه مسئول فنى آن يك پاتولوژيست باشد. تأسيس آزمايشگاه مهم نيست إيجاد اعتماد اهميت دارد كه ازدست يك پاتولوژيست با حداقل ١١سال سابقه تحصيل در علوم پزشكى برميايد. وكارهركسى با هر PHDنيست. براى پاتولوژيست هاى عزيز آرزوى موفقيت دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
ما هم به عنوان مردمی که سال ها زیر طلم شما پزشکان خودشیفته بوده ایم. به امثال شما پزشکان مراجعه نمی کنیم
مردمی که بخاطر انتخابات سکوت کرده بودن تا درخواست قانونیشون تو هیاهوی تبلیغات گم نشه باید بهشون رسیدگی بشه خیلی چیزهای دیگه هست که باید جواب بدن تازه اولشه
سلام شب بخیر
متاسفانه تصمیم جدید شکاف مابین تحصیل کرده های رشته های مختلف را بیشتر کرده.بی انصافانه در مورد هم نظر میدیم. اما به شخصه به عنوان یک پزشک متخصص از این تصمیم استقبال نمیکنم. تشخیص های افتراقی یک بیماری صرفا با دانسته های تیوری قابل انجام نیست.هنر طبابت در دست کسانی به ظهور میرسد که تجربه بالینی کاملی داشته باشند.
عصر امروز عصر علم و تجربه با هم است.
با سلام
نیازی به اینهمه توهین بهم نیست. باید گفتمان را بلد باشیم.
ولی به نظر بنده که یک متخصص دانشگاه هستم رتبه های کنکور همیشه گویای هوش بالا نیست. متاسفانه الان کنکور هم تجارت شده
با اندکی سرمایه گذاری و پول خرج کردن رتبه های خوب هم کسب می شود. واقعا تعدادی از پزشکان ما هم اطلاعات علمی لازم را ندارند.
ببینید من که در طول عمرم ندیدم یک پزشک عمومی جز چند داروی شناخته شده چیز دیگری را بنویسد. الان این داروها را مادر بزگ من هم به تجربه یادگرفته است. بهر حال چه در وزارت علوم و چه در علوم پزشکی افراد کم سواد و فرصت طلب زیادند.
این آقایان پاتولوژیست نه از قوانین بین المللی سر در میارن نه از قوانین داخل کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
این پزشکان تنها تخصصشون پول هست و کارانه
دوستان گرامی ازمایشگاه توسط مافیای پاتولوژیستها فقط برای درامدی که حاصل زحمت تکنسینها ی ازمایشگاه است به بیراهه رفته است .اماربگیرید چند درصد از همین پاتولوژیستها درازمایشگاه حضور دارند .خداوکیلی حضور فیزیکی کم .چقدر به تکنیکها مسلط هستند .تفسیر هم که به عهده پزشک معالج است وحضرات معمولا در ساعات جوابدهی حضور ندارند که بخواهند نتایج راتفسیر کنند .اگر برای خودشان تفسیر میکنند خروجی ان برای بیمار چیست .روزگاری چند هزار پزشک عمومی بیکار داشتیم بااین ترفند تشویقشون کردین پاتولوژیست بشن ولی خداوکیلی مردم گناه دارند این پولها حاصل زحما ت کلیه پرسنل است نه یک مسئول فنی . دردنیا هم که به این سبک که شما میگید نیست .تناقضهای جواب ازمایشهاراهم که میندازید گردن تکنسینها .دست از این مافیا بردارید .مافکر میکردیم مواد مخدر وسلاح مافیادارند .این پولهای باداورده پدرمردم رادرمیارند .معمولاجاهای دیگر اقتصاد راهم بااین پولها به هم میریزند ‌.توکار املاک و..‌.میرن واونجاراهم میریزن به هم
Mohammadhossein Pournabee:
اگه پاتولوژی نیازی به زمینه علمی پزشکی عمومی نداره دوستان تو وزارت خونه جراتشو داشته باشن از دفترچه انتخاب رشته حذفش کنن..سرجیکابشو بکنن یه فوق لیسانسه دوساله برا لیسانسای بافت شناسی..کلینیکالشم بکنن فوق دوساله بزارن جلو علوم آزمایشگاهیا که ادعاشون میشه از ما بیشتر بلدن..ببینم آزمایشگاها میچرخه یا نه..
مارم سر کار نزارن..با انصراف و تغییر رشته مام موافقت کنن..خودشونو مارم خلاص..
اگرم تخصص پزشکیه..که دیگه تکلیف روشنه..موش و گربه بازی نداره انقد
پاتولوژیست ها در این سالها طعم پول و انحصار گرایی را خوب چشیده اند و با دست آویز قراردادن عنوان پزشک و اتهامات بی اساس به دیگر متخصصان علوم آزمایشگاهی سعی در ادامه وضع موجود دارند.این آقایان فقط به دنبال منافع خود هستند و جان مردم برای آنها اهمیتی ندارد. گواه این موضوع هم وضع آزمایشگاههای موجود است که کارشناس آزمایشگاه در اغلب موارد همه ی آزمایشات را انجام می دهد و جواب ها را امضا هم می کند.پاتولوژیست فقط سر ماه کارانه رو می گیرد.هر وقت از این آقایان سوال می شود که شماها به لحاظ تکنیکی ضعیف هستید عنوان می کنند تکنیک کار تکنسین هست. پس بفرمایید شما دنبال سیستم ارباب رعیتی هستیدکه فقط امی خواهید از عنوان پزشک استفاده کنید و دیگران را که از شما محق ترند کنار بزنید.
یک پاتولوژیست میتواند همزمان در مورد بیوشیمی، ژنتیک، ایمونولوژی،میکروبیولوژی هماتولوژی نظر بده
چون نابغن
ولی یکی 10 بیوشیمی بخونه یا ایمونو حتی راجع به رشته خودشم نمیتونه نظر بده
خب نابغه نیستن
اونا نابغن
اینا نیستن
نظرات همه عزيزان رو خواندم
متاسفم برای غیر پزشکانی که آنقدر توهین آمیز راجع به پزشکان نظر می دهند
از دوران مدرسه زحمت کشیدیم زمانی که بقیه با نمرات پایین دیپلم گرفتند به سختی کنکور رو پشت سر گذاشتیم 7 سال یک ضرب درس خواندیم
طرح مناطق محروم گذراندیم
غول امتحان دستیاری رو پشت سرگذاشتیم امتحان ارتقا برد وطرح مجدد برای متخصصین همه اینها دربهترین مراحل زندگی یک پزشک طی شده

عزیزی نوشته پزشک مثل فلش مموری حفظ کرده دیگری نوشته دست درجیب توی اورژانس چرخیده
دقیقا درهمین کامنتها معلوم طرف هیچی از پزشکی نمی دونه
می خواهند میان بر بزنند ومجوز بگیرند کسی که گفته 12 سال خاک آزمایشگاه خوردم آیا استرس یک دانشجوی پزشکی رو حس کردی آیا تمام شب بیدار بودی وصبح بیمار رو به اساتید معرفی کردی



این تصمیم بسیار ناپخته نا بخردانه است وعواقبش عالمگیر ميشه فقط یک پزشک آشنا به علائم بیمار حق داره دراين رشته کار انجام بده

عزيزان خیلی دوست دارید جای پزشک رو بگیرید بروید کنکور ثبت نام کنید این مراحل رو بگذرانید
به پزشکان توهین نکنید به نظرم شما بیشتر انگیزه کسب درآمد دارید
یک پاتولوژیست اول پزشک است بعد متخصص آسیب شناسی
کمی تامل کنید
من واقعا تعجب از ادعاهاي عجيب دوستان پاتولوژيست، حاضرم به هر چيزي كه مقدسه قسم بخورم: من هشت سال ازمايشگاه كار كردم، تو اين هشت سال پاتولوژيست مركز درماني ما هشت روز كامل( دقت كنيد يعني كل تايمي كه ايشون تو اين هشت سال حضور داشتند رو با هم جمع كنيم) تو ازمايشگاه حضور نداشتند. ماها همه امضاي ايشون رو بلد بوديم و مهرشم كه داخل كشو پذيرش موجود بود. اصلا قانون همه جا همينه، الان اينا ميان و ميگن ما به پزشك مشاوره ميديم!!!!!!!!!!!! من روي صحبتم با پزشكاي گراميه، ميخوام بدونم اونها انتظارشون از ازمايشگاه چيه دقيقا؟!!!! ايا ميخوان ما تو درمان بيمار كمك كنيم؟!!! البته ما با تشخيص كمك خودمون رو انجام ميديم، ولي ايا تو پروسه تشخيص مهمتر اينه كه ما زير و بم تست و خطاهاي احتمالي و كنترل كيفي رو بلد باشيم و از به وجود اومدن خطاها جلوگيري كنيم يا اينكه بتونيم تو پروسه درمان به شماها كمك كنيم؟!!!! ادعاهاي غيرمنطقي همكاران پاتولوژيست فقط و فقط از سر انحصارطلبي و ترس از حضور متخصصين علوم پايه و متعاقب اون تنگ شدن عرصه رقابت براي اونها مي باشد و بس...
عزیزان تک رشته ای به خودتون فشار نیارید پوستتون خراب میشه والا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
فعلا پزشکان سینه چاک داده اند و اعتراض کرده اند نه تک رشته ایی ها
شما هم نمک پرانی نکنید نه برای فشارخون ملت مفید است و نه برای پوست کلفت شما
آیا شما phd ها اگه بفهمین لیسانسه هاتونم میتونن با همین دوره تکمیلی مثل شما مسئول فنی بشن داد و بیداد راه نمیندازید که ما حداقل 6 سال بیشتر عمرمونو صرف کردیم؟؟؟؟حالا حکایت پزشکایی که چندین برابر شما زحمت کشیدن نا اینجا رسیدن وگرنه بحث پول باشه که کلی راه هست واسه پولدار شدن
محض اطلاع دوستان پاتولوژیست بنده رتبه کنکور سراسری م خیلی پایین تر از شما ها نبوده
این شما هستنید که حتی نحوه استفاده از سمپلر رو هم نمیدونید و وارد ازمایشگاه میشین و زیر نظر یک کارشناس ازمایشگاه همه مطالب رو یاد می گیرید
به جای اینکه با لابی گری و سواستفاده از قانون فرار کرد بهتر است که خودتان جایگاه خودتان را پیدا کنید
طرح کاملا قانونی و منطقی هست و در تمام کشورهای پیشرفته دنیا هم این چنین است...دوستان پاتولوژیست مگر در طول تحصیلشان چقدر ایمونولوژی و هماتولوژی و میکروب شناسی و... خوانده اند که اکنون مدعی همه این رشته ها هستند؟ هیچ کجای دنیا این چنین نیست. از خدا بترسید و حق دیگران را نخورید.
قبلا دكتري تخصصي علوم پايه پزشكي هم حق تأسيس آزمايشگاه داشتند ولي اين آقايان مانع آن شدند بايد آيين نامه جديد اجرا شود.
آین اعتراضها بخاطر پوله والا تو آزمایشگاهها ی نمونه گیر هست وی منشی کسی هم تاحالا دکتری ندیده
شما فقط ادب و تربیت این تک رشته ایها رو با این حرف زدنشون ببینید!اینا میخوان آزمایشگاه اداره کنن???من که حاضر نیستم به آزمایشگاهی مراجعه کنم که مسئولش همچین آدمهای بی ادبی باشن
من متوجه نمیشوم چرا لحن گفتار این دو قشر تا اینقدر باهم متفاوت است؟ پزشکان با احترام زیاد و لفظ همکاران دوستان و علوم آزمایشگاهیان با الفاظ به شدت زشت و تهمت؟
هر چه متن خبر را خواندم احساس کردم این پزشکانند که معترضند. ولی لحن کامنتها برعکس است... واقعا چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
بله اگر دوستان آزمایشگاهی هم ماهانه صدها میلیون دریافتی داشتند. اگر حقشان پایمال نمی شد لحن آرام پیشکش میکردند
اما انتظار نداشته باشید حقمان پایمال شود و با لبخند جواب شما را بدهیم
دوران انحصار پزشکان رو به افول است
به شخصه اگر زمان به عقب برمیگشت و ناچار بودم در هجده سالگی از بین دو رشته پزشکی و علوم آزمایشگاهی یکی را انتخاب کنم حتما و حتما بدون لحظه ای تردید علوم آزمایشگاهی را برمیگزیدم. و بعد از هشت سال به جای اینکه پس از تحمل مرارتها و کشیک شب دادن ها پزشک عمومی خارج شوم بدون حتی یک شب کشیک دکترای علوم آزمایشگاه خارج میشدم. بعد هم برای طرح به جای اینکه به به اورژانس دورافتاده ترین نقطه کشور اعزام شوم و بدون امکانات استرس ناشی تنها پزشک شعاع دویست کیلومتری بودن را بدوش بکشم و شب را با مصیبتهای فراوان بر بالین بیماران فلک زده دور از امکانات بمانم و آخر ماه چهارصد هزار تومن حقوق بگیرم، بعنوان یک علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرکز استان در چندصد متری منزل پدری ام طرحم را شروع کرده و بدلیل حجم کم کاری و پرسنل فراوان یکسره در حال تعریف و خاله زنک بازی و پفک خوردن باشم....
و واقعا سخت است مقایسه این دو. قلبم را به درد می آورد. بدتر از آن انتخاب چهار سال دبگر درس خواندن دشوار و کار با حقوق نجومی یک ملیون تومان در ماه است... خدایا چقدر نجومی.. و اینگونه است که سی و پنج سالگی را پشت سر میگذارم بدون هیچ اندوخته مالی و هیچ سرمایه ای... ای خدا با ما چه کردی....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
اولا دکتر جان سیاه نمایی نکن. الان عصر ارتباطات هست و همه می دونن پزشک طرحی 10 به بالا میگیره اونم از نوع عمومیش
دوما دکتری هر رشته جز پزشکی مساوی هست با یک دوره طولانی بیکاری، سپس اگر شانس بیاری یک کار با حقوق قانون کار و در نهایت پس از سی سال به اندازه یک کارمند
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
غصه نخور و اینقد آسمون ریسمون نباف دکتر
بزار ماه اول بعد رزیدنتی. قول میدم همون کارانه اول ات که حکمش بخوره به اندازه 70 سال بقیه رشته ها بگیری و تازه شیرینی پول بره زیر زبونت و پوستی از مردم فلک زده بکنی که اون سرش ناپیدا
صبر کن تا دوران رزیدنتی تموم شه
حالا دکترای علوم آزمایشگاهی اعتراض کنن یه حرفیه ولی نمیدونم این تک رشته ایها که فقط یه مشت مطالب تئوری خوندن و به هیچ دردی نمیخوره چی میگن آخه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
اگر نمی دونی کامنت نزار
باشه بابا شما پزشکی ها از همه بیشتر می دونین و بقیه هیچ نمی دونن
حال آدم از شدت غرور و نخوت شما بهم میخوره
دخترم سالها درس خونده تا پزشك عمومي شده
دو سال طرح عمومي رفته
دو سال براي تخصص خونده تا قبول شده
چهار سال رشته پاتولوژي خونده
دو سال طرح تخصص رفته تا حاذق بشه و به بيماران خدمت كنه


شما غير پزشكان ساكت باشيد و كار خودتون رو درست انجام بديد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
به شما هیچ ربطی نداره سکوت ما یا فریاد ما
در مقابل ظلم از هر توعی می ایستیم
امروز در مقابل فئودالیسم پزشکان که باعث شده شما مردم رو به دو گروه پزشک و غیر پزشک تقسیم بندی کنی
فرزند طلبکار خود را هم همراه خود به خارج صادر کنید. مردم نیازی به این کوه نخوت ندارند.
چرا کامنت ها پریده تابی جون؟
اگر همکاران پاتولوژیست از این قانون شاکی هستند باید بازگشت دکترای علوم آزمایشگاهی بالینی را بپذیرند و وزارت سدی که توسط لابی دوستان ایجاد شده را بردارد.
بنظرم زمانی خطر است که یک دکتری دانشگاه آزادی بیسواد که در طول تحصیل هیچ وقت نتوانسته اند در هیچ مقطعی در دانشگاه سراسری درس بخوانند بتوانند از این قانون مزخرف استفاده کنند.
من يك پزشك هستم سالها عمر و جوانيم رو به درس خوندن و امتحان دادنهاي پر استرس گذروندم
زماني كه دوستانم به مهماني وتفريح ومسافرت رفتن مشغول بودند من نگران ان چند صد صفحه اي بودم كه بايد بخوانم.چه بسيار شبهايي كه نخوابيدم و بين راهروهاي بخش و اورژانس دوندگي كردم
چه كشيكهايي كه وعده نهار و شامم رو آخراي كشيك ساعت ٤و ٥ صبح ميرسيدم بخورم يك قاشق از غذاي سرد شده بيمارستان .
همه اين خستگي با تشكر باباي صهيب كه منتظر پيوند مغز استخوان بود ازتنم در ميرفت
همه اين خستگي ها با فشردن دستم توسط اون پيرمرد و پيرزن دردمند و شنيدن جمله خير ببيني از تنم در ميرفت
وقتي پدرم MI كرد و در شهر ديگه اي بردنش اتاق عمل برايCABG چون كشيك بودم نتونستم كنارش باشم اون لحظه دردناك بود كه با خودم گفتم براي پدرم عزيزترين كسم در سخت ترين لحظه نتونستم كاري كنم اما همون شب توي كشيكم با ديدن اشكهاي دختر اقاي احمدي كه كنسر معده داشت من هم گريستم من براي نجات اون تلاش ميكردم و باور داشتم كه پدرم با دستان شفا بخش همكارم معالجه ميشه حالا بعد از ٨ روز تونستم بالاخره با جا به جا كردن كشيك و گرفتن يك روز مرخصي فرصت ديدن پدرم رو به دست بيارم الان كه اين مطالب رو نگاه ميكردم اظهار نظر مردم و قضاوت اونها در مورد پزشكان دلم رو شكست.
اما سعي ميكنم لبخند پدر صهيب و دختر اقاي احمدي رو به ياد بيارم و اين همه بي مهري مردم سرزمينم رو فراموش كنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
کدوم بی مهری؟ شما هرگز رفتار نابجای بسیاری از همکارانتون را بخاطر نمیاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
هموطن گرامی
هیچ کس منکر زحمات برخی از پزشکان محترم و با انصاف نیست اما من در اینجا دو نکته را اشاره می کنم:
اولا چرا باید عده ای از مردم به حق یا ناحق به چنین مرحله ای برسند و چنین شکافی بین پزشکان و آنها ایجاد شود؟ ریشه روانشناختی و جامعه شناختی این موضوع دقیقا در چه مواردی است؟
ثانیا آیا همه همکاران محترم جنابعالی به مردم این گونه و مانند شما نگاه می کنند؟ آیا شکاف طبقاتی شکل گرفته میان برخی همکاران شما و مردم و دریافتی های این گروه خاص در طرح هایی مانند تحول سلامت و ... نسبت به پرستار و کارمند و استاد دانشگاه و مهندس و وکیل و ... در این انشقاق موثر نبوده است؟
به نظرم باید راجع به این موارد بیشتر فکر کرد. اگر چه ممکن است برخی نگاه ها به پزشکان تنگ نظرانه باشد اما شما هم باید بپذیرید که انتقادانی هم به جامعه پزشکی کشور وارد است مثلا انحصارگرایی مثلا مادی گرایی یا غرور و فخر فروشی و فاصله گیری از مردم و ... که شاید شامل همه نباشد اما دودش متاسفانه به چشم همه پزشکان خواهد رفت.
اين موضوع خيلي جالبه... كامنت ها گاها خنده دار...
يك مثال ميزنم كه موضوع روشن شود...
هواپيما ( آزمايشگاه تشخيص طبي) همه سوار شده ايم... هواپيما را مهندسان و احتمالا phd ( علوم پايه) هاي مكانيك و هوافضا و الكترونيك و.... طراحي و ساخته اند و همين افراد تعميرات و نگهداري را انجام مي دهند... مهمانداران ( پرسنل زحمتكش آزمايشگاه) هم در پرواز ها حضور دارند و خدمات ميرسانند..
مردمي كه سوار اين هواپيما مي شوند جان خود را فقط و فقط در اختيار خلبان ( پزشك متخصص پاتولوژي) و مهارتش ميگذارند..
حال موضوع خيلي ساده است.. همان phd ها هواي پرواز و خلباني به سرشان زده و ميگويند ما ميدانيم بال چيست و موتور چيست و چگونه تعميير ميشود پس ما خلبانيم... بايد هم به ما مجوز پرواز بدهند چون ما بهتر بلديم موتور هواپيما تعمير كنيم.. جان مردم هم فداي يك دور پرواز ما...
اون خلبان پدرش دراومده ١٦ سال آموزش و تمرين خلباني كرده فقط... شما هم ١٠..١٢ سال آموزش و تمرين تعمير هواپيما كردي...
خواهش ميكنم وجدان خودتون را قاضي كنيد.. اين كار بازي با جون مردم و بيماران.. phd هاي بزرگوار بسازيد.. تحقيق كنيد.. تعمير كنيد.. اختراع كنيد.. تدريس كنيد.. فقط خلباني نكنيد.
متشكرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
مثالی کاملا نابجاست پاتولوژیست هرگز دانشی معادل خلبان در آزمایشگاه ندارد
سلام. سایت تابناک چرا نظربنده را درج نمی نماید. دیروز نظرم را ارسال کردم. تشکر
سلام
در صحبت های هر دو طرف نکات صحیح و قابل توجهی وجود دارد. تنها راه برون رفت از این وضعیت، مذاکرات سازنده و از موقعیت برابر با یکدیگر است.
این هم از کرامت شیخ ما دکتر هاشمی است که در زمینه تحقیر گروه پزشکی دستی بر آتش دارد
ظاهرا بساز بفروش راکد شده پزشکان زدن تو کار آزمایشگاه
مردم خودشون دقیقا می تونن نقش آزمایشگاه و پزشک رو درک کنن، مشورت دادن آزمایشگاه به پزشک ادعای مضحکیه
این کار در واقع یک مسیر کاذب ناشی از لابی گری های دولت برای آمارسازی برای اشتغال و عدم توجه به علم است و ناتوانی دولت را در اشتغالزایی و وعده های مسولان وزارت بهداشت است
سلام. چرا کامنت مراکه دیروزارسال کردم درج نمی نمایید. اشکالش چیست؟
[Forwarded from دکتر کرمپور]
به نام خدا
همکاران گرامی از مجاری غیررسمی شنیده می شود که وزارت بهداشت مصوبه ای را در دست ابلاغ دارد که در آن مانند آنچه بر سر رشته تخصصی پاتولوژی آورده اند ،می خواهند بر سر رشته رادیولوژی نیز بیاورند.در این مصوبه گویا انجام سونوگرافی نه تنها توسط متخصصان زنان که توسط فوق لیسانس مامایی ،دکترای مامایی به رسمیت شناخته شده و برای آنها دوره های کوتاه مدت آموزشی در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر پیگیر صحت سنجی چنین ادعاهایی هستیم اما اگر این اخبار حقیقت داشته باشد بدون هیچگونه تردید با پاسخ قاطع ،سریع و سراسری جامعه رادیولوژی کشور روبرو خواهد شد و در حفظ کیان علمی و امنیت شغلی خود لحظه ای غفلت نخواهیم کرد.اگر تا کنون بر مذاکره و گفتمان جهت خروج از برخی بن بستها تاکید داشته ایم ،این مورد اخیر در حکم اشغالگری و تهاجم به خانه ما است و هیچ انسان غیرتمند و با شرفی در دفاع از خانه خود درنگ نخواهد کرد.
امید است که این اخبار شایعاتی بیش نباشند که به قول شاعر:
وای اگر از پس امروز بود فردایی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
جناب دکتر مرتضی
یا کرمپور یا هر چیز دیگری که هستی
زیاد خودتان را ناراحت نکنید
برای سلامتی تان ضرر دارد
این همه جوان بیکار دارند عزب راه می روند چطور ناراحتی ندارد
حالا چند نفر میخواهند بیان کلینیک رادیولوژی بزنند می ترسی از درامد و پول نجومی شما رادیولوژیست ها کم بشود؟
چطور هر کسی با هر تخصصی می تواند مدیر شود می تواند مدرس شود اما تا به شما رسید آسمون تپید؟!
حالا تازه به قیام و اعتصاب تهدیدشان می کنی؟
هدف از ايجاد اين رشته جديد چيه، كمبود نيرو؟ كه با وجود پزشكان متخصص كمبود وجود ندارد، و قطعا هر عقل سليمي بدون هيچ انگيزه مالي و غرض ورزي شخصي ميداند كه انچه به نفع بيمارن است وجود پزشكان است. من نيز به عنوان پزشك ترجيح ميدم از كمك همكاران پاتولوژيستم در تشخيص بيمارانم سود ببرم چرا كه به علم برتر و سوگند پزشكي او ايمان دارم.
اینم راهکار دولت امید برای ایجاد اشتغال به هر قیمتی
متاسفم برای رایی که دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
اره به نظرم باید میرفتی به میرسلیم رای میدادی
بهتر بود
کلاس کارت هم بیشتر میشد
چرا کامنت های زیست شناسان را منتشر نمی کنید
چرا کامنت های زیست شناسان را منتشر نمی کنید
راه خواندن پزشکی و اخذ مدرک پاتولوژی مثل همه رشته برای هر کس که توانایی و همت لازمه را دارد باز است. راه میانبر خطا ست.
دوستان phd مثل همه جای دنیا بر اساس مفاد اموزشی برای پژوهش و اموزش تربیت می شوند .
بار کار تخصصی در ایران نسبت به بقیه دنیا بالاست ولی با این حال اکثر انها از میانگین درامدی دنیا به نسبت میزان کار کمتر می گیرند .
عده ای از روی بخل و حسد و عدهای هم از روی نادانی و یا دلایل دیگر به سیستم پزشکی و پاتولوژی حمله می کنند. هنوز دور نبست زمانی که پزشکان خارجب از جمله پاتولوژیست غیر ایرانی در کشور ما کار می کرد .
تشخیص و درمان به حیطه پز شکی تعلق دارد .
به مرور زمان را افزایش تعداد پزشکان و متخصصین از درامد انها کسر شده و کمت هم خواهد شد . در این میان بکار گیری افراد نامرتبط به فیلد پزشکی حتما اسیب زا خواهد بود و مسلما افراد دست اندر کار ضامن اسیب های وارده ماحوظ می شوند
در اینده پزشکان مدعی کار و انحصار رباتیک پزشکی نیز می شوند گویی فقط انها هستند و دیگران وجود ندارند؟
ایا رشته های دیگر بی دلیل در سایر کشورها تاسیس شده اند؟ پس تعریف کاری آنها چیست؟ متاسفانه مافیای پزشکان بسیار ریشه دار شده است. آنها هدف مقدس خود را فراموش کرده اند و از حد رفاه نسبی خود دور شده و به فکر مال اندوزی افتاده اند.
ایا رشته های دیگر بی دلیل در سایر کشورها تاسیس شده اند؟ پس تعریف کاری آنها چیست؟ متاسفانه مافیای پزشکان بسیار ریشه دار شده است. آنها هدف مقدس خود را فراموش کرده اند و از حد رفاه نسبی خود دور شده و به فکر مال اندوزی افتاده اند.
در جواب اونیکه گفته سونو گرافیو دکتری مامایی انجام بده اینکه عالیه الان یه خانوم باردار باید یه هفته بعد وقت سونو بگیره و روز موعود هم سه ساعت تو صف بمونه واقعا ظلمه در حق مریض یه عکس گرفتن با دستگاه که این بازیارو نداره خدا پدر طراحشو بیامرزه کاش عقلش میرسید ظرفیت پذیرش پزشکی رو هم پنج برابر می کرد تا مشکلات عدم دسترسی مردم به پزشک متخصص حل میشد خالا کارانه ی چند صد میلیونی پزشکا میشد چند ده میلیون از گشنگی نمیمردن که
دوستان پزشک لطفا مغالطه نفرمایید. Phd های علوم آزمایشگاهی هیچ وقت ادعای درمان بیمار را نکرده اند و نخواهند کرد. بلکه حق قانونی و استاندارد بین المللی در کنترل فنی و کیفی بهتر آزمایشگاههای یالینی را خواستار هستند.
شما که ایقد ضد پزشکید نرید دکتر ...همه پزشکا پولدار نیستن چون مافیایی شده...به همه پزشکا مجوز ازمایشگاه نمیدن مثل دارخانه تعداد محدوده...دانشگاه ازاد باید برچیدا شه همه رو ملا کرده ولی بازار کار نیست یک فرد بیسواد راحتر با بی کاری کنار میاد تا ی ادم بقول خودش تحصیل کردا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
عزیز جان
همین طوری پزشک و متخصص نایاب و کمیاب است
به ویژه در مناطق محروم
اگر دانشگاه ازاد هم برچیده بشه که دیگه تو مناطق محروم یه دونه پزشک هم پیدا نمیشه با این برزخ بی پزشکی و کمبود متخصصی که وزارت بهداشت برای ملت بدبخت و محروم درست کرده ...
مردم باید برای نوبت گرفتن از پزشکان به زد و خورد با همدیگر بپردازند
قربان دلت بروم
با وحشیگری مجوز آزمایشگاه صادر نمیشه
با وحشیگری و توهین و بی ادبی نمیشه مجوز تاسیس آزمایشگاه گرفت
یه متخصص آزمایشگاه باید بتونه بین بالین و قسمتهای مختلف آزمایشگاه و آزمایشات ارتباط برقرار کنه کدوم تک رشته ای این توانایی رو داره? مسلما هیچکدوم، ته تهش بتونن در مورد رشته خودشون نظر بدن که با توجه به چیزایی که ما تو این چندسال دیدیم اونم خیلی خیلی بعیده
اونوقت الان بیوشیمیست کنترل کیفی بخش میکروبشناسی یا خونشناسی رو بلده که بخواد باعث ارتقاء کیفیت آزمایشگاه بشه?!!!!!! اگه به فرض محال بلد باشه آیا بلده آزمایش رو منطبق کنه با شرایط بیمار?!!!!و کلی چیزای دیگه....بابا بیخیال اینقدر نخندونید مارو تو رو قرآن
دوستان آزمایشگاهی و تک رشته ای، استاد خودتون دکتر عابدی رو قبول دارید دیگه، کتاب ایشون در مورد تکنیک‌های عملی آزمایشگاهر رو حتما خوندید چون یه کتاب پر طرفدار تو رشته خودتونه ، در اون کتاب ایشون خاطره ای رو فرمودن: در آزمایشگاهی در کرمانشاه کار میکردم ، یکی از تکنسین‌های آزمایشگاه با دادن هر جوابی اقدام به تفسیر آزمایش و بعضا رهنمودهای درمانی میکرد! و تبعا باعث درگیری بین پزشک معالج و آزمایشگاه میشد، مثلا وقتی تیتر HD 1:80 و ASO 1:250 بود به بیمار میگفت یه کم تب روماتیسمی داری و یه کم تب روده ای!!!!! و این مسئله باعث درخواست بیمار از پزشک برای درمان دو بیماری میشد و الباقی ماجرا.... واقعا شماها با این اطلاعات میخواید آزمایشگاه تاسیس کنید و سلامت مردم رو ارتقاء بدید???با این حد از اطلاعات واقعا ارتقاء کیفیت آزمایشگاه و سلامت مردم هدفتونه یا ارتقاء وضع مالیتون? با این سطح از دانش فقط ضرر به سلامت روحی و جسمی مردم وارد میکنید
پاتولوژیست های محترم توجه داشته باشید که هرچه بر علوم آزمایشگاهیا فشار میارید و سخت میگیرید و رسیدن اونا به حقشون رو با سختی مواجه می کنید اونا قویتر عالم تر فنی تر متخصص تر می شن نکنین این کارارو به ضرر شماست جسارت روبرو شدن با واقعیات رو داشته باشین شما که به قول خودتون نخطبه اید و اینارو خوب می فهمید
حالا كار به جايي رسيده كه نه تنها دكتري علوم آز راه اندازي مجدد نشده... يك عده phd تك رشته اي با كارشناسي هاي زيست و ميكروب و... براي خودشان آيين نامه ساختن و انتظار دارن همه هم قبول كنن كه مي تونن مسئول فني آزمايشگاه بشن.. به پاتولوژيست ها عادت كرده بوديم اما ديگه اين دسته جديد ميكروب و زيست و هماتو ...كه همينجور همه جا دارن تو كار تخصصي ما دخالت ميكنن و جاي مارو تنگ ميكنن نميشه تحمل كرد.. با اين داستان ها باز هم راه اندازي مجدد دكتراي علوم آزمايشگاهي معلوم نيست تا كي به تعويق بيوفته...
يه جوري همه رو جو گرفته كه انگار همه مي خوان برن كلينيكال پاتولوژيست بشن... نه برادر من، نه خواهر من... اين طرح براي شما نيست.. اونهايي كه قرار اين مجوز هارو بگيرن الان منتظرن كه شما براشون سروصدا كنيد و بجنگيد اونها هم به ريش همه ما بخندن و برن مدركشونو بگيرن و بعدم جمعش كنن.. متاسفم براي اين جمع كه همه بايد هر روز منتظر تصميم هاي غير منطقي و خلق الساعه باشيم.
اعمال این قانون موجب شکست انحصار شما پزشکان می شود
هر وقت انحصار پزشکان می شکند سر و صدایشان به هوا بلند می شود
یعنی با این استدلالها پزشکان بیسواد هستن و پی اچ دی های علوم پایه با بیس کارشناسی غیر مرتبط باسواد هستن !!!والا تو آزمایشگاهی که من هستم ازهمین پی اچ دی ها هم هستن که بروشور کیت به زبان انگلیسی را نمیتونن بخونن!!!! هرکسی توی جایگاه خودش .........تکنسین توی جایگاه خودش ...پی اچ دی علوم پایه هم همین طور......و پزشک هم ......خیالتون را راحت کنم با این وضع جدید بیمه ها و بازار کار و مالیات و قیمت کیت ها نسل جدید پاتولوژیست ها هم دنبال آزمایشگاه و تاسیس ش نیستند
سپردن کار پزشک به غیرپزشک به ضرر سلامت جامعه ست
با سلام خدمت دوستان عزیز و همکاران آزمایشگاهی....اگر دقت کنید پاتولوژیست ها بحث چندانی از پول نمیکنن و تنها همکاران آزمایشگاه هستند که دیدی کاملا بازاری نسبت به مسایل اطرافشون دارن ..اگر من هم یک ماه فقط از صبح تا ظهر کارم کار کردن با سانتریفیوژ یا کار کردن با دستگاه سیسمکس باشه ...فقط یک ماه قول میدم از هر کسی بهتر این کار را انجام خواهم داد....کدوم رادیولوژیست دیدید خودش بشینه پای دستگاه ام آر آی ...مطمعنا به حضور همکاران تکنسین رادیولوژی احتیاج داره !امری واضح هست ...حالا شما وقتی قرار به کار رادیولوژی باشه آیا جواب رو پیش اون تکنسین رادیولوژی عینا تو رشته کاری خودش دکترا داشته باشه میبرید یا پیش متخصص رادیولوژی ...این امر خیلی واضح هست اما همچین وصوحی رو همکاران دارن چشم پوشی میکنن و حرف های بی ربط میزنند و اونم از متانت یک قشر دیگه سو استفاده میکنن! به هر حال من به شخصه با حضور همکاران phd در آزمایشگاه پاتولوژی به هیچ وجه مخالف نیستم و حتما به حضورشون احتیاج هست اما تحت شروطی ! اولا داشتن لقب دکترای حرفه ای ایراد داره ...برای کسب دکترای حرفه ای اول باید 7 سال پزشکی عمومی بخونید بعد دو سال طرح برید و یک سال برای رزیدنتی بخونید و تازه وارد دوره رزیدنتی بشید و بعد از 4 سال رزیدنتی و پاس کردن امتحان ارتقا و برد و گذراندن طرح در مناطق محروم بین 2 تا 8 سال پاتولوژی کلینیکال رو دریافت کنید ...حالا اگه از این راه نخواد حداقل باید در آزمون های ورودی تحصیلات تکمیلی که تاکید میکنم تکمیلی تخصصی هست بتونید نمره قبولی رو بیارید و بعد هم تحت نظارت هیات برد تخصصی با پاس کردن آزمون برد به دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی و لقب کلینیکال پاتولوژیست ارتقا پیدا کنید ...و مطمعن باشید احدی با این شرایط مخالفت نداره ...ولی اینکه بدون شرایط لاز تحت عنوان کلینیکال پاتولوژیست مشغول به کار بشید خوب این غیر قانونی هست و هر عقل سلیمی متوجه میشه و تعجب و بهت جامعه پزشکان الان دقیقا همینه!
خواهش میکنم جو الکی ندید و قبل از بحث های بی اساس مثل یک فرهیخته فکر کنید!بهر حال برای خودتون زشته
سلام خدمت همه سروران به پیرو بیانیه اون عزیزی که میگه پاتولوژیست ها فقط لام میبینن و بقیه کار ازمایسگاه پی اچ دی ها انجام میدن خوب مسلمن هر کسی به اندازه توانایی که داره مسئولیت بهش داده میشه اما این معنیش این نیست که شما همراز پزشکان قرار بگیرید
شما اگه توجه کرده باشید به دنیای اطرافتون تمام جایگاه ها مشخص هستش
حتی یک پیمانکار برای پیشبرد کارش به خاطر مشغله کاریش کارگر استخدام میکنه
حالا اگ پاتولوژیست ها برای شما ایحاد شغل کردن باید ممنون گذار باشید نه خودتون هم سطح اونا بدونید
اینکه اینقدر دوستان علوم پایه بحث درامد و پول روراه انداختن و حتی حساب میکنند که درامد ماهیانه و روزانه و هفتگی پزشکان چقدر است فقط نشان میدهد به شدت چشمشان دنبال این پول هاست
وگرنه نه بحث شغل است نه سلامت مردم نه هیچ چیز دیگر
بالفرض اعداد و ارقامی که گفتید درست باشد زحمت کشیده ایم و پول زحمت و تلاش چند ساله ی ماست دلیل بیکار بودن و نداشتن درامد شما دولت است نه پزشک ها
به جای اینکه جای کسی را بگیرید جای واقعی خودتان را پیدا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
جناب آقای
Kh.as
اولا خدا را شکر که یک نفر در میان این پزشکان با انصاف پیدا شد و بالاخره قبول کرد که حقوق و درامد و کارانه پزشکان بالا و قابل توجه است ولی البته این درامد فوق العاده را به زحمت و درس خواندن ربط داد. خدایی جای شکرش باقی است
اما خواستم به شما دوست عزیز بگم که در جامعه ای که درامدها به شدت نابرابر است و ناعادلانه توزیع میشود آیا انتظار دارید که مردم گرسنه و بیکار اصلا چشمشان دنبال این پول های شما نباشد و حساب و کتاب نکنند؟
اما نکته دیگر این که منابع کشور متعلق به همه مردم است به ویژه بودجه های عمومی و دولتی

شما نباید بیکاری قشر عظیمی از جوانان تحصیل کرده را به دولت حواله دهید و خود را تافته جدا بافته بدانید
اتفاقا همین حاشیه امن شما هم نتیجه انحصاری است که دولت برای شما بزرگواران ایجاد کرده
اگر این حمایت و انحصار دولتی نبود و در ورودی آزمونهای دستیاری و سراسری پزشکی مثل دوره های دکتری بقیه رشته ها فقط قدری باز میشد حضرتعالی الان به قدری رقیب داشتید که اجازه نمی دادند راحت پول پارو کنید و به ریش دیگر رشته ها و متخصصان جامعه بخندید و خیلی بی تفاوت و راحت بگوئید که شما هم بروید و جای واقعی خودتان را پیدا کنید!
واقعا سلامت ما انقد بی ارزشه .ترو بخدا جان ما رو بازیچه قرار ندید
از کامنتها و طرز صحبت کردن دوستان میشه فهمید که چه کسی داره حقیقت رو میگه. از یکطرف پزشکانی که با منطق و استدلال جواب میدهند و از طرف دیگه کسانی که با توهین و سیاه نمایی پزشکان پرده از عقده های چند ساله و ناکامیهای خود خواسته خود برمیدارند و آب شوری بر تشنگی قدرت و ثروت خود مینوشند. همه جای دنیا افراد به جایگاه خود که با انتخاب و تلاش خود به آن رسیده اند قانع هستند ولی امان از بعضی مردم ما که پر از عقده و حسادت و بخل هستند..
واقعا تاسف باره كه يه عده مي خوان براي طمع خودشون كل زحمات جامعه پزشكي را زير سوال مي برند و فقط با پول مقايسه مي كنند هر كسي ميخاد تخصص بگيره راهش بازه و ميتونه پزشكي قبول شه بعدش هم تخصص نه يك شبه و از راه ميانبر و برهم زدن رابطه پزشك و بيمار به خواسته هاي خودشون برسن
قابل توجه:
ادعاهاي غيرمنطقي دوستان پاتولوژيست فقط و فقط از سر انحصارطلبي و ترس از حضور متخصصين علوم پايه و متعاقب اون تنگ شدن عرصه رقابت براي اونها مي باشد و بس...
آنها عمدتا در مراکز آزمایشگاهی حضور ندارند و کارشان توسط پرسنل مراکز مربوط انجام میشود که این کار هم عمدتا عبارت است از کپی کردن امضا و ضرب مهر ایشان بر پای برگه های آزمایشگاه
والسلام
نامه تمام
من به عنوان يك پزشك غير پاتولوژيست هرگز حاظر نيستم مريضمو بفرستم آزمايشگاهي كه يك غير متخصص اداره ميكنه. سلامت مردمو به بازي گرفتن. نميشه كه اينطور
لطفا رتبه های کنکورتون رو با پاتولوژیستها مقایسه بفرمایید همون نمایانگر اختلاف فاحش سواد و ضریب هوشی است که موید ان است که پاتولوژیستها باید سکاندار یکی از بخشهای تشخیصی و درمانی باشند نه phd ها و نه حتی علوم ازمایشگاههیها.به طور کلی ورود کسانی غیر از قبول شدگان پزشکی در ادوار مختلف کنکور به طبابت غیر منطقی و بازگشت به عقب میباشد چه در حیطه ازمایشگاه و چه رادیولوژی و چه سایر رشته ها.
مطرح كردن جنبه مالى و تحليل رفتار براساس آن سرپوش گذاشتن بر موضوع اصلى است. مراقبت از بيمار نيازمند دانش پزشكى است. مراقبت از دستگاههاى پزشكى نيازمند دانش فنى و phD ، اقايان كه علاقمند راه ميانبر هستند ارزشى براى جان بيمار و صلاحيت شغلى قايل نيستند
چقدر دوستان تکنسین آزمایشگاهی به فکر مردم و سلامت جامعه اند!واقعا اشک در چشمان انسان جمع میشود که چنین خلوص و صداقتی را در شما میبیند.
باید آزمایشگاه های کشور در خدمت شما شیفتگان علم و خدمت باشد.
اگر ظرفیت پزشکی به پنج برابر مقدار کنونی افزایش نیابد محال است نفرت مردم از این قشر کاهش یابد متاسفانه کمبود پزشک باعث طاقچه بالا گذاشتن و نخبه پنداری این گروه شده و احترام دیگران را ندارند علاوه بر آن مردم به دلیل نیاز و کمبود پزشک مجبورند هر پرداختی که مد نظر جامعه پزشکی باشد را انجام دهند و بدینسان جامعه پزشکی هر روز پر پولتر و پر قدرت تر و فربه تر شده و با قدرت مافیایی مانع افزایش پذیرش و یا استفاده از سایر تخصص ها و یا حتی ورود پزشکان خارجی برای رقابت پذیری در این حوزه می شوند امیدوارم یک انسان دلسوزی که دلش هم برای پزشکان و هم برای مردم بسوزد اقدام به حل این معضل نماید نگارنده شخصا بدلیل شلوغی و صف و کمبود متخصص بسیاری از بیماری ها و ضعف ها را با طی سیر طبیعی بیماری طی می کند که صد البته ممکن است خطرناک باشد و البته کسانی را که با کاهش پذیرش پزشکی مانع وجود پزشک کلیه ، خون ، اعصاب ، قلب و ... در شهرستان ها شده اند نخواهم بخشید
به عنوان یک فرد بی طرف دوست دارم هر آنچه که ه استاندارد جهانی است تو مملکت ما هم انجام گیرد. فارغ از هر رانت و رانت بازی
این دوستان همکاران پاتولوژیست را متهم به قانع نبودن به حق خود و زیاده خواهی میکنند در حالی که اگر به کوریکولوم آموزشی خود نگاهی بیاندازند میبینند هدف از آموزشهایشان و آینده ای که از نظر شغلی برای این دانش آموخته ها در نظر گرفته شده چیز دیگری است. اگر واقعا به ارتقای رتبه ی علمی خود فکر میکنند چرا مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته ی جهان ، درخواست ورود از پی اچ دی به ام دی را ندارند؟ چرا نمیخواهند دوره ی عمومی پزشکی را کامل طی کنند و سپس به تخصص های بالینی وارد شوند و اصرار به ورود از علوم پایه به تخصص بالین دارند؟ آیا انگیزه ای غیر از صرفا تاسیس آزمایشگاههای متعدد آن هم بدون در نظر گرفتن نفع واقعی بیماران وجود دارد؟
دوستانی که فکر میکنن پزشکا فقط دنبال پول هستن خب وقتی مریض شدن برن آمریکا و اروپا پیش پزشکای اونجا که دنبال پول نیستن و فقط برای رضای خدا دارن مریضها رو درمان میکنن و برای تسکین درد بیماران از جیب خودشون هزینه بیمارستان بیمار رو هم پرداخت میکنن.این مردم وقتی ماشینشون خراب میشه پیش هر مکانیکی نمیرن و دنبال با تجربه ترین و خبره ترین هستن و پولش رو هم پرداخت میکنن اما برای درمان جسمشون که قطعا مهمتر از ماشینشون هست حاضرن پیش هر کسی برن.قطعا پزشکان درآمدی بالاتر از میانگین جامعه دارن اما این یک چیز غیر عادی نیست و مربوط به این زمانه و مخصوص ایران نیست.در همه دنیا و در همه دورانهای تاریخ اینطور بوده.راه رسیدن به پزشکی هم برای هیچ کس مسدود نیست.شرکت در کنکور رو کسی ممنوع نکرده و انتخاب رشته پزشکی هم ممنوع نیست،قبل از کنکور هم همه از وضعیت درآمد پزشکان ،مهندسان،رشته های علوم پایه ،معلمان ، وکلا و ... خبر دارن.هیچ کس مجبور به انتخاب رشته ای که میدونه درآمد بالایی نداره نیست پس بهتره مسئولیت انتخاب خودتون رو گردن کس دیگه ای نیندازین
با رتبه های نجومیتون خجالت نمیکشید میخواین حساسترین کارو که همانا سلامت جامعه هست به دست بگیرید؟شماها اگه هوش و توانایی داشتید این رتبه های 5 رقمی رو نمیاوردین.
سپردن کار آزمایشگاهی به پزشک اشتباه است!
به نطر من اگر این قانون تصویب بشه اشتباهه کسی خودشو بکشه و از همه زندگی اش بزنه تا توی کنکور با اوردن رتبه ۲الی ۳ رقمی بره پزشکی
بهتره. که با توجه به قانون جدید بره با رتبه ۵ رقمی یا بدون کنکور دانشگاه آزاد وادامه بده تا دکترا بگیره و بعدش کنار متخصص های پزشکی کار کنه
راه میانبر خوبیه
دستت درد نکنه آقای وزیر با ارائه راهکارهات
آزمایشاتی که در آزمایشگاه انجام میشه رو با توجه به پیشرفت دستگاهها یک دیپلمه هم می تونه بزاره و اگر منظور هورمون یا بیوشیمی دستی هست که اینها هم با آموزش دو ماهه حتی یک لیسانس دانشگاه آزاد هم به خوبی انحام میذن حتی توی بعضی از آزمایشگاه ها دیپلمه ها انجام میدن که یک آموزش دو ۳ ماهه دیدن
اما تفسیر آزمایش که به شرح حال بیمار نیاز باشه حتما احتباج به دید پزشکی داره
متاسفم برای افرادی که فکر می کنن آزمایشگاه زدن فقط امضا کردنه
در ضمن همون phd های عزیز وقتی فارغ التحصیل میشن هیچ آزمایشی رو نمی تونن انجام بدن تا اینکه در یک آزمایشگاه دو سه ماه کار رو یاد بگیرن
دیدم که میگم
داروسازها بی‌خیال هستین؟


چندوقت دیگه به فارغ‌التحصیلان شیمی و سَم‌ شناسی و آزمایشگاه و ... با طی دوره یک ساله‌ی «کلینیکال فارماکولوژی»، اجازه تأسیس داروخونه بدن، انتظار حمایت ندارین؟
دارید چه بر سر سلامت مردم می آورید.با لابی قدرتمند علوم آزمایشگاهی و رشته های علوم پایه که همگی از معاونین وزیر بهداشت هستند کشور را به سمت پرتگاه دارند سوق می دهند. جای بسی تعجب است.فقط صرف پول پرکردن جیب عده ای خاص از رشته های علوم پایه هیچ هدف دیگری این طرح دنبال نمی کند.وزیر محترم بهداشت اگر راست می گویند به بینایی سنجی ها اجازه دهند همانند متخصصین چشم ویزیت کنند. درمان انجام دهند و دارو تجویز کنند اگر واقعا دنبال عدالتند.
کاش به جای آقای روحانی به آقای رئیسی رای داده بودیم که وزیر بهداشت عوض میشد
با این قوانین گذاشتنش
بدون هیچ فکر و عواقب آینده
بیچاره بیماران
خدایا چرا بعضی از رشته ها اینقدر عقدهایی شدن که میخوان جای بقیه رو بگیرن
خوب از روز اول خوب درس میخوندیم و از جوانی و زندگیتون میزدید تا برین پزشکی
نه اینکه خوشیهاتون رو کردین حالا میخواین راحت بیاین جای متخصصین پزشکی!!!
تازه بی احترامی هم می کنید !!!
با سلام.جای تعجب است که همکاران پاتولوژیست متخصصین علوم پایه را غیر بالینی میدانند. مگرهمین متخصصین علوم پایه در دوره علوم پایه هماتولوژی، بیوشیمی، ایمونولوژی، ویروس شناسی، باکتری شناسی، انگل شناسی و قاچ شناسی بالینی را به شما نیاموختند. مگر علایم بیماریها، روشهای تشخیص و درمان آنها را به شما آموزش ندادند. متخصصان علوم پایه با بیس علوم آزمایشگاهی 4 سال کارشناسی، 2 تا 3 سال پاتوبیولوژی و 4 تا 5 سال دوره Ph. D را گذرانده اند وجایگاه همیشگی و فراگیری آنها در آزمایشگاه بطور مستقیم با نمونه برداری از خود بیمار بوده مانند برخی تستهای هماتولوژی، قارچ شناسی و یا انگل شناسی و یا با نمونه های بیماران بوده است، پزشکان در دوره عمومی ویا حتی دوره تخصص چه مدت کار آموزی آزمایشگاهیبالینی داشته اند. در دوره عمومی فقط در علوم پایه در هر درس نیم تا دو واحد عملی با نمونه های آماده داشته اند و در دوره تخصص هم به علت سنگین بوده آناتومیکال پاتولوژی در آن بخش مشغول بوده اند و هیچگاه تفسیر بالینی آزمایشات را نداشته اند، درحالیکه متخصصین علوم پایه هم در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی واحدهای تفسیر آزمایشات را گذرانده اند. اینجانب
لیسانس علوم آزمایشگاهی، فوق لیسانس پاتوبیولوژی و Ph. D انگل شناسی دارم ، استاد دانشگاه هستم و مدت سی سال در بخشهای مختلف آزمایشگاههای دولتی و در حال حاضر خصوصی کار میکنم، آیا با این تجربه و مدارج علمی از داخل و خارج کشور نمیتوانم یک آزمایشگاه بالینی را اداره کنم. پزشکان با توجه به اینکه در دوره عمومی پزشکی واحدهای عمومی وتخصصی پاتولوژی زیادی را گذرانده اندفقط واجد شرایط ادامه تحصیل و دریافت تخصص در آن زمینه میباشند و در زمینه کلینیکال آزمایشگاه کارایی ندارند و هیچ کمکی هم به بخش بالین آزمایشگاه نمیتوانند بکنند و درحال حاضر این موارد رادر آزمایشگاهها داریم میبینیم و عزیزان کاردان و کارشناس در کامنتهای خود دقیقا" به این نکات اشاره داشته اند. متولیان وزارتخانه با بررسی همین کامنتها میتوانند پی ببرند که مصوبه مجلس شورای اسلامی لازم الاجرا بوده و کاملا" کارشناسی شده میباشد و بر اساس نیاز واقعی و علمی کردن بخش بالین آزمایشگاه تدوین گردیده است. بامید ایرانی آباد.
با این صحبت که پزشکها انحصارطلبند موافقم . مگه همه پزشکها و امثالهم در ساخت وساز دستی ندارند ؟ پس باید هر روز مهندسان تظاهرات کنند؟ مرگ خوبه برای همسایه ؟ اگه زلزله بیاد ساکنان همه ساختمانهای پزشک ساز چه عاقبتی دارند؟
با سلام. بنده پزشک نیستم و همیشه هم نسبت به درامد نجومی پزشکان نسبت به امثال خودم که فارغ التحصیل مقطع دکتری مهندسی از دانشگاه شریف هستم اعتراض داشته و دارم. خانم بنده رزیدنت پاتولوژیست و بنده شاهدم که ایشان علاوه بر حضور در بیمارستان روزی حداقل 8 ساعت مطالعه دارند و سختی ها زیادی رو تحمل میکنند. سطح علم و سواد این افراد با فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی که برخی از آنها در میان دوستان و اقوام بنده حضور دارند به هیچ عنوان قابل مقایسه نبوده و میزان تلاششان برای رسیدن به چنین جایگاهی هم قیاس مع الفارغ است.
صحبت الان صحبت درامد نیست به اعتقاد بنده این تصمیم در آینده ای نه چندان دور همان بلایی را سر جامعه پزشکی میآورد که از گذشته جامعه مهندسی کشور به آن مبتلا شده است با این تفاوت که دیگر پای جان مردم در میان است! بهتر است بجای پایین کشیدن جایگاه این متخصصان زحمت کش فکر دیگری به حال دوستان فارغ التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی شود.
تابناک عزیز لطفا منتشر کن
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
دوست گرامی فرصت دادن به متخصصین تک رشته باعث تخصصی شدن خدمات آزمایشگاهی و ارتقاع
می شود.
در صورتی که تجربه شما درست هم باشد (که به نظر من درست نیست) اگر نگاهی به آزمایشگاه هایی که متخصصین تک رشته اداره میکنند بیندازید متوجه می شوید که کیفیت کارشان بسیار بالاست.
مطئنا تمام پزشکان برای رسیدن به مدرک تخصص تلاش زیادی میکنند ولی قسمت اعظم این تلاش اصلا ربطی به آزمایشگاه نداشته و فقط در همان چند سال تخصص در مورد آمایشگاه آموزش داشته اند.
به نظر میرسد نباید تمام زحماتی که مطئنا کشیده اند تا به این جایگاه برسند را با انحصاری کردن و محدود کردن افراد متخصص دیگر جبران کرد.
بعد از این مصوبه، وضعیت طوری شده شما عدد 1 رو به هر شماره‌ای بفرستی،

واست مدرک تخصص و مجوز آزمایشگاه میارن!
مکالمه انکولوژیست و کلینیکال پاتولوژیست در آینده ای نه چندان دور:

_میشه نمونه بیوپسی کبد ُ دوباره بررسی کنین؟ریپورتش مشکوکه،برای plan درمانیش برام مهمه

+بابا دکتر جون،شما هم چقد وسواس داریا!!تو فک کن اصلا کبدش درگیره!فوقش یه داروی قویتر براش میزاری دیگه!!!
سوال نادر قاضی پور نماینده مجلس از وزیر بهداشت: چرا نسبت به ابلاغ مجدد دستورالعمل راه اندازی دوره‌های تخصصی علوم آزمایشگاهی برای فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پایه (غیرپزشک) اقدام نموده‌اید؟!!!!!!!
واقعا عجب وزیر بی فکری!!
مسئله جان مردم نیست، چون وظیفه آزمایشگاه فقط کمک به تشخیص است، تشخیص قطعی توسط پزشک متخصص هر بیماری انجام می شود که اطلاعات آزمایشگاهی فقط یک قسمت کمک کننده به تشخیص است. مطمئنا متخصصین تک رشته که دارای Ph. D در همان رشته خاص آزمایشگاهی هستند بهتر می تواند آزمایش های مربوط به رشته خودشان را انجام دهند و تحلیل کنند. وجود آنها باعث ارتقاع سلامت و دقت تشخیص میشود.
متاسفانه بحث صرفا علمی نیست. د رکشور ما که یک کشور مصرف کننده است کارهای خدماتی بیشتر از کارهای تولیدی در بورس هستند. با این اوضاع با انحصاری کردن خدمات، درآمد زیادی نسیب افراد ارائه دهنده خدمات می شود. این اتفاق در خدمات پزشکی افتاده است که البته تخصصی بودن این خدمات شکی نیست منتهی در این مورد جا برای افراد متخصص باز می شود که فقط پیشوند MD را ندارند. این طرح باعت تخصصی شدن خدمات آزمایشگاهی و ارتقاع کیفی آن می شود.
اگر مسئله آزمایشگاه صرفا مربوط به سلامت مردم و در چارچوب علمی بود به راحتی قابل حل است ولی متاسفانه این جور نیست.
اگر کمبود آزمایشگاه دارین برای پزشکهای عمومی دوره یک ساله بزارید و مجوز آزمایشگاه بدین که دید پزشکی دارن نه اینکه به phdهایی بدین که هیچ چیز از پزشکی نمی دونن
من نسخه پیچ یک داروخانه هستم و دو سال سابقه کار دارم آقای وزیر لطفا با ما هم اجازه تاسیس داروخانه بدید
ما از دکتر داروساز بهتر نسخه میپیچیم اون فقط امضا میکنه !!!!
آقای وزیر یه فکری هم برای ماماها کنید ماهم میخوایم اختیارات متخصص زنان رو داشته باشیم آخه همش که نمیشه اونها پولها رو بخورن
من تکنسین رادیولوژی هستم و فپق لیسانس دارم تموم کارهای مرکز رادیولوژی و ام آر آی رو من انجام میدم و حتی بعض پزشک متخصص کار با دستگاه بلدم
خواهشا به ما هم اجازه تاسیس مرکز رادیو لوژی بدین آخه تا کی پزشک متخصص انحصاری بخواد کار کنه و پولشو بخوره؟
اینجوری که phd های عزیز میگن که احتیاج به دید پزشکی نیست ودر ضمن با توجه به اینکه دستگاههای پیشرفته وارد بازار شده که فقط با دادن خون به اون جواب فوق العاده دقیق میزنه که از کارشناسان آزمایشگاه هم دقیقتره
پس بهتره اصلا در آزمایشگاه ها رو ببندیم و سر هر چهار راه دوتا از این دستگاهها بزاریم مریضها خودشون خون رو میدن به دستگاه و پرینتشو میبرن برای دکتر
آخ جون خوب شد دانشگاه آزاد بدون کنکور لیسانس میگرم بدون کنکور فوق لیسانس و بدون کنکور دکتری و بعدش هم مجوز آزمایشگاه میگیرم میشم مثل یه پزشک متخصص بدبخت که تموم عمرشو درس خوند ،چرا همه پولو اون بخوره ؟
دیگه بعض این نمیشه
درود بر آقای وزیر
یه سوال از پاتولوزیست های محترم
آیا پول براتون مهم تره یا استانداردهای بین المللی و سلامت مردم؟
بنده لیسانس علوم آزمایشگاهی ( مدت 5 سال) فوق لیسانس پاتوبیولوژی (مدت 3 سال) دکتری انگل شناسی پزشکی (مدت 6 سال) جمعا 14 سال در تمام بخش های آزمایشگاهی تحصیل نموده و همچنین 5 سال به طور مستمر سابقه کار در آزمایشگاه را دارم.
حال یک فارغ التحصیل آناتومیکال پاتولوژی که در طول تمام دوران تحصیلش به اندازه شمردن تعداد انگشتان دست آزمایشگاه نرفته صاحب اصلی آزمایشگاست یا ما؟
از تک رشته ای که دستشو با تیغ بزنه و بعد بگه پاتولوژیستا این کارو کردن چه انتظاری میره? این آدم بی اخلاق روانی میخواد آزمایشگاه بزنه ببینید چی میشه
عرض سلام
راستتتی وزارت بهداشت قول دادهرشته پاتولوژی دامپزشکی نیز در ماههای اینده مجوز تاسیس ازمایشگاه انسانی خواهد داشت
چه بگیم
هیچکس کوتاه نمیاد .چون توهین به زحمات خودشه که سالها کشیده...
زشت ترین عمل اینکه بیایی دروغ پراکنی بکنی. از طرف هر کس باشد آقای پزشک اگر اصل اول اخلاق که صداقت است رو زیر پامیذاری و به راحتی برای تشویش اذهان عمومی میگی قراره به لیسانس یا دکترای زیست شناسی آزمایشگاه بدن-چطور میشه ازت انتظار داشت که قسم پزشکی رو زیرپانذاری.

حرف های ایشون کذب محضه-کسانی که خطاب قانون هستند متخصصین (PhD) علوم آزمایشگاهی هستند مثل خون شناسی، میکروب شناسی، ایمنی شناسی، ژنتیک، انگل شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، قارچ شناسی پزشکی ، ویروس شناسی پزشکی و....

اگر این افراد بعد از 18 سال صلاحیت تاسیس آزمایشگاه ندارند و نمی تونند مسئول فنی باشند یه پاتولوژیست با 4 سال درس توام آزمایشگاه و پاتولوژی می تونه مسئول فنی باشه؟؟
به نظرم بسیار بسیا قانون خوبیه.انشالله طولی نمیکشه که عزیزان لیسانس رادیولوژی تفسیر MRI،CT می کنند،ماماها کار متخصص زنان رو انجام میدن ، اپتومتریست ها جراحی چشم میکنند، اتاق عمل ها جراحی کولورکتال انجام میدن، پرستاران عزیز مریض می بینند و تشخیص میدن و درمان می کنند.عزیزا ن پزشک شما فقط این وسط نون خور اظافه ، زحمت نکشیده ، درس نخوانده ، بیییسواد هستید.لطفا لطفا آزمایشگاههایتان را تعطیل کنید ، بیمارستان نروید و جای اساتید کارشناس علوم آزمایشگاهی ، پرستاری، اتاق عمل ، مامایی و ....را پر نفرمایید.تابناک لطفا منتشر نکن
با همین فرمون پیش بریم رتبه های برتر کنکور باید برن پیراپزشکی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی