بازدید 2390
ادعای مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا؛

سرویس جاسوسی ایران تهدیدی خطرناک علیه آمریکا است

مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا می گویند که سرویس جاسوسی ایران در کنار سرویس های روسیه، چین، و کوبا خطرناک ترین تهدید اطلاعاتی علیه ایالات متحده هستند.
کد خبر: ۶۹۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 24 May 2017
مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا می گویند که سرویس جاسوسی ایران در کنار سرویس های روسیه، چین، و کوبا خطرناک ترین تهدید اطلاعاتی علیه ایالات متحده هستند.
 
به گزارش تابناک، به نقل از نشنال اینترست، مقامات اطلاعاتی آمریکا می گویند در حالی که روسیه و چین خطرناک ترین و قدرتمندترین تهدیدها علیه ایالات متحده اند، سرویس های جاسوسی ایران و کوبا هم خطر چشمگیری برای این کشور دارند.

وینسنت استوارت، ژنرال نیروی دریای آمریکا و دبیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی به کمیته سرویس های مسلح سنا گفت: «روسیه و چین با تقویت شیوه های سنتی و غیرسنتی جمع آوری اطلاعات از کارمندان، عملیات ها و ظرفیت های ایالات متحده، سرآمد تهدیدهای اطلاعاتی خارجی علیه وزارت دفاع ایالات متحده و امنیت ملی آن هستند».

در گزارش استورات گفته شده است که ایران و کوبا با ظرفیتی کمتر، همچنان خطرناک هستند و آژانس های اطلاعاتی قدرتمندی دارند.

او نوشته است: «ایران و کوبا هم تهدیدات اطلاعاتی خارجی پایداری علیه ایالات متحده هستند. برای نمونه، دستگاه اطلاعاتی کوبا توانایی های سترگ خود را حفظ کرده و قصد دارد تا در جمع آوری [اطلاعات] از ایالات متحده برتری کسب کند».

به گفته استوارت تهدیدهای ناشی از رقابت آژانس های اطلاعاتی خارجی پیچیده تر از دوران جنگ سرد است که تهدید اصلی از سوی آژانس های کاگ‌ب و جی‌آر‌یو شوروی اعمال می شد.

او اضافه می کند: «این تهدیدها متنوع تر و پیچیده تر از هر زمان دیگری در تاریخند. مسیرها برای جاسوسی سنتی و غیرسنتی گسترده شده اند و  علیه زنجیره تامین وزارت دفاع، زیرساخت های حیاتی، و فناوری های در حال ظهور که می توانند از فعالیت کنونی و آتی وزارت دفاع پشتیبانی کنند، چالش هایی ایجاد کرده اند».

استورات می گوید انقلاب در فناوری اطلاعات باعث شده تا کشورهای کوچک تر و حتی گروه های تروریستی بتوانند فعالیت های اطلاعاتی خود را پیش ببرند و با توسعه فناوری های تجاری موجود در بازار، به سرعت ابزارهایی را برای هدف گرفتن آمریکا توسعه دهند.

دن کوتس، دبیر اطلاعات ملی ایالات متحده هم ضمن تایید گزارش استوارت گفت: «ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ با یک فضای تهدید اطلاعات خارجی جهانی پیچیده مواجه خواهد شد».

کوتس، نفوذ به دستگاه تصمیم گیری و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را هدف اصلی نهادهای اطلاعاتی خارجی خواند. به علاوه، اطلاعات امنیت ملی و اطلاعات اختصاصی شرکت ها و موسسه های پژوهشی درگیر در بخش دفاعی، انرژی، مالی، فناوری های با کاربرد دوگانه، و دیگر حوزه ها، به طور پایداری از سوی دستگاه های خارجی مورد هدف قرار خواهند گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر