بازدید 4394

روحانی: هرچه نیاز داشته باشیم درست می‌کنیم

کد خبر: ۶۹۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 24 May 2017
رئیس‌جمهور گفت: دشمن فکر می‌کند قدرت ما تنها موشک است؛ البته موشک هم نیاز داریم و دشمن باید بداند هر چه نیاز داشته باشیم درست می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز (چهارشنبه3 خرداد) در جلسه هیات دولت با گرامیداشت سوم خرداد، گفت: سوم خرداد به معنای واقعی کلمه روز مقاومت، ایثار و توجه به خداوند است و اینکه امام راحل فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، تمام اعتقاد ما است چرا که عقیده داریم نصرت و پیروزی برای خداست و ما باید ابزارش را فراهم کرده و وسیله باشیم و این سخن امام که خرمشهر را خدا آزاد کرد، به عنوان یک پیام اعتقادی و معنوی نه تنها برای خرمشهر بلکه برای همه پیروزی‌های بزرگ در تاریخ ملت ما بوده و در آینده هم این چنین خواهد بود.

روحانی با بیان اینک پیروزی های بزرگ ما همواره از جانب خداوند است و باید شاکر خداوند باشیم، گفت: مردم ما کاملاً آگاه هستند؛ جنگ تحمیلی و تجاوز صدامیان به ایران تنها تجاوز یک کشور همسایه نبود و مردم ما بودند و لمس کردند که دنیا از صدام پشتیبانی کرد و ملت مظلومی در راه امام (ره) قرار داشت؛ امام(ره) در رأس یک جبهه حق بود و همه قدرت‌های بزرگ رو در روی ما بودند.

رییس جمهور اظهار داشت: همه مردم ما می‌دانند که بهترین هواپیماها را شرق و غرب بعد از جنگ تحمیلی ، حتی بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها در اختیار صدام قرار دادند و تکنولوژی افزایش برد و موشک های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند.

روحانی ادامه داد: کشورهای عربی منطقه اعتراف و اعلام کردند که ما چه مقدار پول دادیم و اعلام کردند که ما در جده یک بندر برای صدام اختصاص دادیم که سلاح و امکاناتش را بیاورد و حمل و نقل و پولش را ما به عهده گرفتیم.

  رییس جمهوری با اشاره به اینکه یک مقام سعودی در جلسه ای رسمی در حضور من اعتراف کرد که در این راستا بندری را در 70 کیلومتری جده ساختیم و پول حمل و نقل و سلاح را هم می دادیم، گفت: بحث بر سر این موضوع نبود که صدام با ما می‌جنگد و یا کشور همسایه ما هوس تجاوز طلبی دارد، بلکه دنیایی در برابر ملت ما قرار گرفته بود و ملت ایران توانست یک معجزه بزرگ بیافریند.

روحانی پیروزی در دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر را معجزه انقلاب، ایمان و انگیزه‌های دینی فرزندان این سرزمین و معجزه ملت ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: در جبهه می‌دیدیم رزمندگان با چه افتخاری به جبهه می‌آیند و چه کسی می‌تواند فراموش کند که در شب عملیات بچه‌ها دست‌هایشان را حنا می‌بستند؛ چه کسی فراموش می کند در شب عملیات چگونه رزمندگان دعا، زیارت عاشورا و توسل می‌خواندند و چگونه همدیگر را در آغوش می کشیدند. تا کسی ندیده باشد نمی‌تواند بفهمد آن لحظه‌ای که همسنگران و رزمندگان از هم جدا می‌شدند، همدیگر را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند، چه حالی داشتند.

رییس جمهور با بیان خاطراتی از حال و هوای رزمندگان در شب های عملیات در دوران دفاع مقدس و تجلیل از روحیه، ایمان و ایثار آنان، گفت: این روحیه و ایثار  از ناحیه خداوند و هدایت های امام عزیز و بزرگوار ما در آن دوران و مقام معظم رهبری پس از ایشان است.

روحانی ادامه داد: امام(ره) مردم را هدایت کرد. اولین پیروزی بزرگ ما یکسال بعد از توطئه دشمنان و سقوط است؛ در آخر شهریور سال 59 به ما حمله کردند و در اوایل مهر سال 60 توانستیم حصر آبادان را بشکنیم؛ البته پیش از آن عملیات‌هایی انجام داده و پیروزی‌هایی به دست آورده بودیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در عملیات ثامن الائمه(ع) که موجب شکست حصر آبادان در مهر سال 60 بود، ارتش، سپاه، بسیج و لشکر معروف 77 پیروز خراسان، دوشادوش هم قرار داشتند و دقیق دستور امام را اجرا و پیاده کردند، افزود: بعد از آن عملیات های دیگری همچون بستان و  فتح المبین در فروردین سال 61 و عملیات بیت‌المقدس در اردیبهشت و خرداد 61 انجام شد.

روحانی تاکید کرد: سوم خرداد واقعاً بزرگترین و شیرین‌ترین پیروزی ملت ایران در برابر تجاوز دشمن بود.

رییس جمهور ادامه داد: ملت ایران در طول قرن ها پیروزی‌های فراوانی را داشته اما هیچ کدام آنها از آزادی خرمشهر شیرین‌تر نبود. مردم گفتند خرمشهر شد خونین شهر و دوباره این خونین شهر را به خرمشهر تبدیل کردند.

 رییس جمهور با اشاره به اینکه مردم در آن روزهایی که خرمشهر در حال سقوط بود، کوچه به کوچه و خانه به خانه و سنگر به سنگر با دشمن جنگیدند، افزود: در آن دوران بسیج، سپاه ، ارتش، کمیته‌های انقلاب، ژاندارمری، نیروهای انتظامی و همه ملت ایران به صحنه آمد.

روحانی با طرح این سوال که آیا ما می‌توانستیم بدون وحدت و اتحاد پیروز شویم؟، گفت: اگر ارتش از سپاه و بسیج از سپاه جدا بود، مگر می‌شد پیروز شد؟ چه کسانی بودند که روحیه صدامیان را در کمتر از 24 ساعت خُرد کردند؟ صدام 2 بعد از ظهر با هواپیماهایش به ما حمله کرد؛ 5 صبح فردا، 140 فروند از جنگنده های ما به عراق حمله کردند و همه سالم برگشتند بدون اینکه تلفاتی دهیم و پشت صدام و استکبار را شکستند.

رییس جمهور با اشاره به دلاورمردیها و اقتدار نیروی دریایی ما در دوران دفاع مقدس، گفت: 19 هزار اسیر عراقی  در خرمشهر همه دست روی سر گذاشتند و می‌گفتند دخیل یا خمینی و یادمان نمی‌رود که کلام امام چه تاثیر شگرفی در روح مردم و جامعه ما داشت و مردم ما چه کار عظیمی انجام دادند.

روحانی با تجلیل از خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران، گفت: زمانی که  به دیدار این عزیزان می رویم به روحیه‌ بلندشان و اینکه اینها بالاتر از انسان های عادی هستند، افتخار می‌کنیم؛ مادر و پدر شهیدی که سه و یا  چهار شهید داده باز هم می‌گوید اگر جنگ شود من یک پسر بیشتر برایم باقی نمانده این را می‌فرستم؛ با این روحیه ما پیروز شدیم.

رییس جمهور اظهارات دشمنان ملت ایران در رابطه با قدرت موشکی ایران را از روی نادانی آنها برشمرد و اظهار داشت: دشمن فکر می‌کند قدرت ما تنها موشک است و این در حالی است که قدرت ما ایمان این ملت است؛ البته موشک هم نیاز داریم و دشمن باید بداند هر چه نیاز داشته باشیم درست می‌کنیم و به حرف‌های شما ذره‌ای اعتنا نخواهیم کرد.

روحانی خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: شما فکر می‌کنید قدرت ما موشک و هواپیماست؟ اشتباه می‌کنید. شما که موشک و هواپیما بیشتر داشتید؛ شما که مدرن‌ترین هواپیماها و تانک‌ها و بدترین سلاح شیمیایی غرب و شرق را به صدام دادید اما دیدید ملت ما پیروز شد؛ ملت ما با ایمان، وحدت و اطاعت از ولی فقیه پیروز شد.

رییس جمهور تاکید کرد:  مردم ما مطمئن باشند با وحدت، انسجام، اطاعت از مقام معظم رهبری، ولایت فقیه، پیروی از قانون اساسی و با طرد هر گونه تفرقه و انشقاق، هر چیز دیگری شبیه خرمشهر پیش روی ما باشد، باز هم پیروز می‌شویم و پیروزی بزرگ‌مان را جشن می‌گیریم و در این مسیر تردید نداریم.

روحانی ادامه داد: معضلات فراوانی پیش روی ماست اما این معضلات را با جهاد، ایثار، وحدت و فداکاری‌مان از پیش رو برخواهیم داشت و باز هم می‌گوییم «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ».
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی